Een generatie proeft de vruchten van het werk van de voorgaande generatie.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:41 schreef capricia het volgende:
Dat is toch ook zonde voor de jonge mensen van nu.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:53 schreef Prutzenberg het volgende:
Investeer in suiker zou ik zeggen.
Zou ook reëel zijn, ieder gelijke aftrek en bijtelling en tzt schrappen die onzin, gelijk met de overdrachtsbelastingquote:Op woensdag 2 september 2009 00:28 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat de aftrek in hoogste belastingschaal op termijn nog wel gaat verdwijnen.
Als ik die zin zo lees is het eigenlijk best wel absurd, aftrek en bijtelling, overdrachtsbelasting.quote:Op woensdag 2 september 2009 00:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Zou ook reëel zijn, ieder gelijke aftrek en bijtelling en tzt schrappen die onzin, gelijk met de overdrachtsbelasting
Dat is bijna allemaal geautomatiseerd. Het is eerder werkverschaffing voor een groot aantal ICT bedrijven en fiscale adviseurs.quote:Op woensdag 2 september 2009 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als ik die zin zo lees is het eigenlijk best wel absurd, aftrek en bijtelling, overdrachtsbelasting.
3 volslagen overbodige dingen die alleen groot aantal ambtenaren aan het werk houden.
Ok dat ook maar er blijven veel overheidsdienaren die dat aansturen.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is bijna allemaal geautomatiseerd. Het is eerder werkverschaffing voor een groot aantal ICT bedrijven en fiscale adviseurs.
en fiscale adviseurs die hier hun brood mee verdienen, verlaag de IB dan met 5% dan heb je hetzelfdequote:Op woensdag 2 september 2009 01:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok dat ook maar er blijven veel overheidsdienaren die dat aansturen.
Zwartkijkers?Je bedoelt realisten?quote:Op woensdag 2 september 2009 04:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De zwartkijkers wat betreft de werkeloosheid( en eigenlijk qua alles :´) ) hebben tot op heden geen gelijk in elk geval
http://www.nu.nl/economie(...)rkloosheid-niet.html
Verrassende uitspraken want volgens mij kan je gewoon iemand voor 6 maanden in dienst nemen, dat zal wel een belemmering zijn maar ook niet bepaald een grote als je iemand nodig hebt
Het probleem is de concurrentie positie van NL. Nederlandse werknemers zijn simpelweg te duur om te kunnen concurreren met werknemers elders. Sterker nog veel werkgevers hebben nog wel allerlei soorten werk dat ze gedaan willen hebben, echter zijn zelfs werknemers met een minimum loon daar nog te duur voor. Allemaal de schuld van de enorm hoge belasting en sociale premie druk. Het is toch waanzin om mensen in de bijstand te laten zitten wat betaald moet worden door de rest, terwijl ze net zo goed hun eigen geld bij elkaar kunnen sprokkelen met hand- en spandiensten. Vroeger had je op ieder treinstation een kruier die voor een paar centen je koffers naar je huis te bracht. Waarom kan dat tegenwoordig niet meer? Teveel mensen zijn gewoon niet productief en de rest van de beroepsbevolking mag hard werken voor die rest. Die werkende rest word steeds verder in een hoek gedreven door de verslechterende concurrentiepositie. 'Offshoring' is niet alleen een Amerikaans fenomeen, de Nederlandse industrie zal er ook door vernietigd worden als er nu niet ingegrepen word, als het al niet reeds te laat is. Verloren kennis komt nl. zelden weer terugquote:Op woensdag 2 september 2009 04:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verrassende uitspraken want volgens mij kan je gewoon iemand voor 6 maanden in dienst nemen, dat zal wel een belemmering zijn maar ook niet bepaald een grote als je iemand nodig hebt
En het kromme is dat door offshoring je niet alleen je eigen kosten reduceert maar ook de koopkracht van je klanten aantast. Je voormalige werknemers waren ook de consumenten waaraan je je producten wilde slijten.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het probleem is de concurrentie positie van NL. Nederlandse werknemers zijn simpelweg te duur om te kunnen concurreren met werknemers elders. Sterker nog veel werkgevers hebben nog wel allerlei soorten werk dat ze gedaan willen hebben, echter zijn zelfs werknemers met een minimum loon daar nog te duur voor. Allemaal de schuld van de enorm hoge belasting en sociale premie druk. Het is toch waanzin om mensen in de bijstand te laten zitten wat betaald moet worden door de rest, terwijl ze net zo goed hun eigen geld bij elkaar kunnen sprokkelen met hand- en spandiensten. Vroeger had je op ieder treinstation een kruier die voor een paar centen je koffers naar je huis te bracht. Waarom kan dat tegenwoordig niet meer? Teveel mensen zijn gewoon niet productief en de rest van de beroepsbevolking mag hard werken voor die rest. Die werkende rest word steeds verder in een hoek gedreven door de verslechterende concurrentiepositie. 'Offshoring' is niet alleen een Amerikaans fenomeen, de Nederlandse industrie zal er ook door vernietigd worden als er nu niet ingegrepen word, als het al niet reeds te laat is. Verloren kennis komt nl. zelden weer terug
Sorry ik zag je loginnaam en toen nam ik je niet meer serieusquote:Op woensdag 2 september 2009 07:17 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Zwartkijkers?Je bedoelt realisten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld". en "Argentina en PSV " en DiegoArmandoMaradonaquote:Op woensdag 2 september 2009 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sorry ik zag je loginnaam en toen nam ik je niet meer serieus
Toch is de vastgoedzeepbel een heel reeël iets.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sorry ik zag je loginnaam en toen nam ik je niet meer serieus
De bonuscultuur maakt dit soort kortzichtigheid mogelijk. De mensen die dit soort beslissingen nemen hebben nog nooit in hun leven iets geproduceerd. Laat staan dat ze beseffen dat de kennis van een bedrijf in de mensen zit. Er zijn wel wat bedrijven die tot inkeer komen maar vaak is de basis dan al volledig vernietigd.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Perrin het volgende:
En het kromme is dat door offshoring je niet alleen je eigen kosten reduceert maar ook de koopkracht van je klanten aantast. Je voormalige werknemers waren ook de consumenten waaraan je je producten wilde slijten.
Het is voor 1 bedrijf misschien zinnig om hier mensen te ontslaan en ergens in China anderen onder erbarmelijke omstandigheden te laten werken als een soort neoslaven. Maar als alle grote bedrijven dat doen, is de afzetmarkt voor die sloten goedkope producten ook meteen kapot.
Kortzichtigheid
De werkloosheid gaat nog wel stijgen hoor. Vooral omdat starters ook geen baan kunnen krijgen. Zie het in mijn sector ook. Waar je eerst binnen een maand een baan had, hebben nu vrijwel alle bedrijven vacaturestops.quote:Op woensdag 2 september 2009 04:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De zwartkijkers wat betreft de werkeloosheid( en eigenlijk qua alles :´) ) hebben tot op heden geen gelijk in elk geval
http://www.nu.nl/economie(...)rkloosheid-niet.html
Wat is jouw sector, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 september 2009 22:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De werkloosheid gaat nog wel stijgen hoor. Vooral omdat starters ook geen baan kunnen krijgen. Zie het in mijn sector ook. Waar je eerst binnen een maand een baan had, hebben nu vrijwel alle bedrijven vacaturestops.
Veel bedrijven zijn druk bezig om ook vast personeel op een "nette" manier te laten afvloeien, dat kost tijd.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De werkloosheid gaat nog wel stijgen hoor. Vooral omdat starters ook geen baan kunnen krijgen. Zie het in mijn sector ook. Waar je eerst binnen een maand een baan had, hebben nu vrijwel alle bedrijven vacaturestops.
Momenteel word ik een beetje moe van die optimisten. Natuurlijk merk je niks van de crisis als je niet ontslagen wordt, maar die 35 miljard bezuinigen (met een onrealistische 2% groei) hangen als het zwaard van Damocles boven Nederland. Voor mij is het duidelijk dat het gewoon compleet misloopt en een jaren-80-scenario is zeker niet ondenkbaar. Dus massaontslagen, huizenmarkt ingestort, salarissen gekort, enzovoorts.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Veel bedrijven zijn druk bezig om ook vast personeel op een "nette" manier te laten afvloeien, dat kost tijd.
Het effect daarvan gaat de komende maanden meer zichtbaar worden.
Was zelf schoolverlater in 1981 en had geluk dat ik weekendbaantje had waar ik vast kon beginnen. Na een jaar was dat ook einde verhaal en heb ik paar jaar in de krakerswereld geleefd. Pas in 1986 begon het wat aan te trekken en heb toen weer een leuke baan kunnen vinden.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Momenteel word ik een beetje moe van die optimisten. Natuurlijk merk je niks van de crisis als je niet ontslagen wordt, maar die 35 miljard bezuinigen (met een onrealistische 2% groei) hangen als het zwaard van Damocles boven Nederland. Voor mij is het duidelijk dat het gewoon compleet misloopt en een jaren-80-scenario is zeker niet ondenkbaar. Dus massaontslagen, huizenmarkt ingestort, salarissen gekort, enzovoorts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |