abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84395164
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geloof is slechts een excuus, zonder geloof zou er nog steeds oorlog zijn maar dan om andere redenen die net zo achterlijk zijn ( zoals huiskleur, afkomst, geld enz)

Ik zou best gelovig willen zijn, lijkt me rustgevend, helaas kan ik het gewoon niet, ben niet gelovig en zal dat ook niet worden.
Er zullen nog steeds oorlogen zijn, want shit straks gaan wij ons als mens vervelen
Maar er zullen er zeker heel wat minder zijn.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:17:20 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84395324
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:14 schreef Stigmator het volgende:

[..]

Mensen gebruiken honderd procent van hun hersenen! Er is sprake van een hogere, (waarneembare), hersenactiviteit in bepaalde delen van de hersenen bij het uitvoeren van verschillende soorten taken.

Als jij maar 10% van je hersenen gebruikt dan zal die andere 90% inmiddels al zijn afgestorven. Gevolg: je gebruikt alsnog 100% van je hersenen!
Maar je hebt niet 100% van je hersenen nodig om volledig te kunnen functioneren, er zijn gevallen waarbij zelfs de helft van de hersenen wegens trauma of tumor verwijderd is en die mensen functioneren nog net zo goed als voor de verwijdering.
En ook gevallen van mensen die geboren zijn met maar een hersenhelft en die functioneren ook prima.

Dus ja, we gebruiken wel 100% om afsterving tegen te gaan, maar nodig hebben we het niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door snakelady op 23-07-2010 13:23:14 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 13:24:13 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84395561
Sterker nog als je 100% van je hersenen zou gebruiken dan zou je niet functioneren. Je gebruik maar 10% op een bepaald moment maar dat doe jij bij een computer ook als je al zijn functies tegelijk zou gebruiken kun je ook niks. Dat is als een auto die links rechts rechtdoor en achteruit tegelijk gaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:26:36 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84395638
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:58 schreef Neytiri het volgende:

[..]

Okay, maar denk je niet dat er ergens in onze hersenen een gedeelte zit die bepaalde dingen wel kan waarnemen en dat dit bij de één beter ontwikkelt is dan bij de ander?
Je zintuigen nemen waar. Je brein verwerkt en ervaart vervolgens die prikkels. Wij kunnen allang met verschillende technische hulpmiddelen dingen zichtbaar maken die eerst onzichtbaar waren.

Qua hersenen zitten mensen op verschillende manieren in elkaar ookal zijn die verschillen relatief klein. Het feit dat je een emotie of gevoel ervaart houd nog niet per se in dat het iets is wat zich daadwerkelijk in de werkelijkheid manifesteert. Spiritualiteit en het gevoel dat er een aanwezigheid is achter je of om je heen kan je bijvoorbeeld met electrodes op je schedel opwekken door verschillende delen van de hersenen te beinvloeden.
Andere emoties en ook lichaamsbewegingen zijn ook weer aan te sturen via electrodes.
quote:
Ik denk namelijk dat we lichamelijk uit geëvolueerd zijn en dat we nu op dat gebied verder gaan.
Evolutie staat niet stil. Zelfs niet voor ons oh zo machtige mensen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:32:41 #205
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_84395859
Weet je wat ik niet snap? Mensen die geen snars van de evolutietheorie snappen nemen het toch voor waar aan omdat het 'bewezen' is. Sorry hoor, maar dat is precies hetzelfde als een godsdienst aanhangen.

Onterechte klacht dus!
“An interesting thing is a good thing.”
pi_84395874
En wat denken we van het zogenoemde 'Zesde zintuig'?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:33:32 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84395893
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef Neytiri het volgende:
Je evenwichtsorgaan?

We hebben 9 zintuigen schat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_84395977
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je evenwichtsorgaan?
pi_84396057
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je evenwichtsorgaan?

We hebben 9 zintuigen schat.
Niet volgens het klassieke rijtje. Het is maar net van welke kant je bekijkt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:39:20 #210
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84396119
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:37 schreef Neytiri het volgende:

[..]

Niet volgens het klassieke rijtje. Het is maar net van welke kant je bekijkt.
Het klassieke rijtje is incompleet. Als je het hebt over een paranormaal zintuig dan mag je wel wat specifieker zijn als je daar een mening over wil weten. Ik ben bereid overal over na te denken zolang het maar duidelijk is waar het over gaat.
pi_84396128
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef Neytiri het volgende:
doel je op paranormale gave etc?
pi_84396223
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het klassieke rijtje is incompleet. Als je het hebt over een paranormaal zintuig dan mag je wel wat specifieker zijn als je daar een mening over wil weten. Ik ben bereid overal over na te denken zolang het maar duidelijk is waar het over gaat.
Dan weet ik niet waar jij 9 vandaan haalt, want als je het op die manier gaat bekijken zijn het er 10. Als je op zo'n manier steeds wilt reageren is voor mij de lol er al vanaf bye bye!
pi_84396235
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:39 schreef Pakspul het volgende:

[..]

doel je op paranormale gave etc?
Inderdaad
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:43:45 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84396312
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:41 schreef Neytiri het volgende:

[..]

Dan weet ik niet waar jij 9 vandaan haalt,
Dat is het feitelijke aantal geklassificerde zintuigen in het menselijke lichaam.
quote:
want als je het op die manier gaat bekijken zijn het er 10.
Leg eens de 10e uit dan? Dat is nl. wat ik je vraag om het te omschrijven. Of wil je dat ik reageer op iets wat je 0,0 beschrijving hebt gegeven?
quote:
Als je op zo'n manier steeds wilt reageren is voor mij de lol er al vanaf bye bye!
Ik snap daadwerkelijk niet waar dit misgenoegen vandaan komt ik reageer correct en rustig.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:45:18 #215
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_84396389
Begint zijn topic over gelovigen met 'mijn god'
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_84396614
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:41 schreef Neytiri het volgende:

[..]

Inderdaad
http://en.wikipedia.org/w(...)Paranormal_Challenge

Dit lijkt mij daarover genoeg te zeggen.
pi_84396844
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is het feitelijke aantal geklassificerde zintuigen in het menselijke lichaam.
[..]

Leg eens de 10e uit dan? Dat is nl. wat ik je vraag om het te omschrijven. Of wil je dat ik reageer op iets wat je 0,0 beschrijving hebt gegeven?
[..]

Ik snap daadwerkelijk niet waar dit misgenoegen vandaan komt ik reageer correct en rustig.
Dan moeten het er volgens mij 10 zijn, namelijk: zicht, gehoor, reukzin, smaakzin, tastzin, evenwichtsgevoel, pijn, temperatuurgevoel, het waarnemen van mechanische zaken in het lichaam (gewrichtsbewegingen, spierspanning) en het voelen van andere inwendige lichamelijke processen (oprekken blaas, bloeddruk en dergelijke).
En over jou manier van reageren, je doet onnodig moeilijk, je doet niet eens je best om na te denken over wat ik met het zesde zintuig bedoel. Je probeert mij (en anderen) alleen te imponeren met vragen op mijn vragen. Ik wil het best meer uitleggen maar dit is onnodig moeilijk doen.
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 13:58:22 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84396942
mocht er iets zijn dat je met een 'zesde zintuig' zou kunnen waarnemen dan is dat ook meetbaar door een apparaat en is er niks bovennatuurlijks aan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:05:37 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84397217
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:55 schreef Neytiri het volgende:

[..]

Dan moeten het er volgens mij 10 zijn, namelijk: zicht, gehoor, reukzin, smaakzin, tastzin, evenwichtsgevoel, pijn, temperatuurgevoel, het waarnemen van mechanische zaken in het lichaam (gewrichtsbewegingen, spierspanning) en het voelen van andere inwendige lichamelijke processen (oprekken blaas, bloeddruk en dergelijke).
De laatste 2 vallen onder de noemer proprioceptie en zijn infeite hetzelfde qua mediator. Blijkbaar zijn er wel experimenten geweest om een 10e zintuig te bewijzen. Sommige mensen leken in bepaalde experimenten magnetisme te kunnen voelen maar dit was slechts 1 onderzoek is niet reproduceerbaar gebleken.
quote:
En over jou manier van reageren, je doet onnodig moeilijk, je doet niet eens je best om na te denken over wat ik met het zesde zintuig bedoel. Je probeert mij (en anderen) alleen te imponeren met vragen op mijn vragen. Ik wil het best meer uitleggen maar dit is onnodig moeilijk doen.
Luister. Ik heb al 100-den discussies over dit onderwerp gevoert en mijn ervaring hier in is dat als je niet 100% exact afkadert waar je het over hebt dat de discussie al heel snel all over the place gaat. Ik vraag ook juist aan je om uit te diepen wat je precies bedoelt met paranormale gaven juist omdat het 1000-den verschillende claims en overtuigingen bestaan hieromtrent. Sommige mensen claimen telekinese. Anderen telepathie. Wees exact zodat we kunnen reageren.

Ik kan je wel alvast een spoiler geven echter.

Geen enkel onderzoek naar paranormale gaven heeft eenduidige reproduceerbare resultaten opgeleverd in meerdere onderzoeken door verschillende van elkaar onafhankelijke wetenschappers.

Dat zegt vrij veel denk ik.
pi_92975361
Is dit topic uit geëvolueerd?
;-)
pi_92975482
Meest terechte klacht in een lange tijd.
My dials are pupillated.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:48:59 #222
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92976041
Wetenschap heeft ons meer nut geleverd dan religie.
pi_92976443
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:48 schreef Gary_Oak het volgende:
Wetenschap heeft ons meer nut geleverd dan religie.
Zij het dat de wetenschap steeds z'n mening moet herzien en de meeste religies onveranderd blijven ...

En daarbij: wetenschap is ook maar een aanname. Ervan uit gaande dat iets zo is, tot iemand tot andere conclusies komt.
Bij wetenschap heeft iedereen, en eigenlijk niemand gelijk...
  Donald Duck held vrijdag 18 februari 2011 @ 19:01:59 #224
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_92976781
Religies hoeven niet te veranderen omdat het niet te bewijzen sprookjes zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_92976969
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2009 00:55 schreef dieselnoi het volgende:
Mijn god wat zijn die gasten toch echt zo ongelofelijk eigenwijs. Ik ga niet zeggen wat voor geloof hij aanhangt maar het is een van de grote drie. Maar het zijn allemaal echt fanaten.

Loopt hij eerst een half uur te lullen over wat het verschil is tussen het christendom, jodendom en de islam. En eerlijk gezegt boeit het mij geen ene fuk. Serieus! Maar ik moest hem wel uit laten praten want je weet maar nooit met dit soort gasten.

Evolutietheorie is gewoon keihard bewezen. Zowel met fossielen als met dna en eiwit analyse in oa de moleculaire biologie. Dat heb ik hem ook aan hem verteld. Alleen ik ben jammer genoeg geen expert op dit gebied dus ik kon hem niet vertellen hoe ze dat deden. En hij kwam telkens maar met argumenten zoals de missing link tussen mens en aap. En hij vroeg mij telkens om een mutatie in DNA op te noemen dat voordelig was in de evolutie. En ik mocht van hem niet de totale mutaties van enkele cellen naar de mens opnoemen als een voordelige mutatie in dna.

Maar goed het zijn gewoon fanaten en hij overrompelde mij 1) omdat ik geen expert ben 2) ik was totaal onvoorbereidt.
Jij bent een troll. Dat gevoel heb ik bij het lezen van je verhaal of je bent een verkapte gelovige.
life goes by...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')