abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:33:31 #151
19194 Oversight
◢◤
pi_72447758
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

In je eigen topic?
kwou dat ook eens posten....

Gewoon, om te zien hoe het voelt..

◢◤
pi_72450165
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Oversight het volgende:

[..]

Volgende maand ofzow....

Eenvoudig beginnen...
Dit doet me aan

denken
En nou krijg ik het niet meer uit mijn hoofd
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:41:25 #153
19194 Oversight
◢◤
pi_72450189
dit lijkt haalbaar, en ziet er mooi spannend uit.

Nodig:
Tungsten Spark Gap ,
5 K.v.AC output neon transformer,
12 volt accu,
Capacitance 50 NF +/- 10 % Working voltage 5 K.vDC Tolerance +/- 10 % testvoltage 7 K.v.DC (1 minuut) Type S/11/119

Jip en Janneke ?
◢◤
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:42:54 #154
19194 Oversight
◢◤
pi_72450231
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dit doet me aan

denken
En nou krijg ik het niet meer uit mijn hoofd

◢◤
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:46:14 #155
19194 Oversight
◢◤
pi_72450331

deze lijkt de puls beter te "bundelen..."
◢◤
pi_72658373
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:26:30 #157
19194 Oversight
◢◤
pi_72659886
quote:
ik wou dat ik daar bij was..... zouden ze livestreams hebben ?
◢◤
pi_76201809
Interessante kick die erg ontopic is:
quote:
Duitser ontwikkelt 'geweer' om rfid's uit te schakelen
Door Willem de Moor, maandag 28 december 2009 13:53, views: 32.798

Een Duitse hacker heeft een geweer gebouwd dat rfid-tags onklaar kan maken. Behalve de tags kunnen ook usb-drives vernield worden. Het geweer wekt een elektromagnetische puls op om elektronica door te laten branden.

De Rfiddler, zoals 'Codeninja' zijn elektronische geweer noemt, is primair bedoeld om rfid-tags stuk te maken ter bescherming van privacy. De gebruiker kan met het geweer een krachtige elektromagnetische puls op de tags richten, waardoor deze onbruikbaar worden. De EM-puls wordt opgewekt door een koperen spoel, waardoor gedurende korte tijd een flinke stroom wordt gestuurd. De stroompuls wordt geleverd door condensators die voor de flitsers van een camera gebruikt werden.

Naast het vernietigen van rfid-tags kan de Rfiddler ook gebruikt worden om andere elektronica kapot te maken. De elektromagnetische puls van het geweer heeft een beperkt bereik en de loop moet daarom dicht bij het onklaar te maken object worden gehouden. De spoel bestaat uit vijftig windingen koperdraad en de condensator levert 0,6KJ. Behalve de emp integreerde Codeninja ook een flitser om mensen te verblinden en tijdens het zappen van de rfid-tags geeft de Rfiddler middels een ingebouwde mp3-speler geluiden weer die aan een science-fiction-geweer doen denken.

Het geweer wordt aangestuurd door drie Atmel-processors die geprogrammeerd zijn met 500 regels code in c. De Rfiddler is gemonteerd op een Nerf-speelgoedgeweer en heeft de maker ongeveer vijftig euro aan onderdelen gekost. In een video demonstreert Codeninja hoe een hotelkamersleutel en paspoort nog kunnen worden uitgelezen voor deze behandeld worden met de Rfidder. Na de behandeling mislukt de registratie door de rfid-lezer.
bron: http://tweakers.net/nieuw(...)it-te-schakelen.html
pi_78555701
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef Oversight het volgende:
Onder een elektromagnetische puls verstaat men in het algemeen een kortdurend elektromagnetisch verschijnsel van niet verwaarloosbare omvang. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld de ontlading van een grote condensator via een spoel.

geprobeerd is al wat er gebeurt als je een oude handflitser neemt, waar je het flitslapmje vervangt door een spoel, en het ding laat "flitsen" in de buurt van een rfid-chip....... da's leuk joh....

Hoe zou je dit effect op een simpele manier kunnen versterken, of zelfs richten, met behulp van huis-tuin-en keukengereedschap ?
Oversight, na het doorlezen van dit topic en zoals gewoonlijk zonder enige zinnige reacties van je medeforumgenoten, denk ik dat je je in een zeer relevant verschijnsel wil verdiepen, maar dat je studiegebied veel te breed is.

Je doelt wellicht op een middel om elektronica uit te schaklen op afstand ?

w.b.t. een hint om dit te versterken:

De Amerikanen hebben in de oorlogen van 1991, 2003 in Irak, minstens op experimentele manier EMP wapens gebruikt (niet nucleair), waarbij het i.d.d. in hun bedoeling lag om er elektrische installaties en apparaten mee te vernietigen, c.q. uit te schakelen.

ik citeer als stukje uit een inleidend artikel:

According to some reports, the U.S. Navy used experimental non-nuclear E-bombs during the 1991 Gulf War. These bombs utilized warheads that converted the energy of conventional explosives into a pulse of radio energy.[38]

CBS News reported that the U.S. dropped an E-bomb on Iraqi TV during the 2003 invasion of Iraq, but this has not been confirmed.[39]

During the 2003 invasion of Iraq, others also have speculated that the United States military used a Tomahawk Missile with a non-nuclear electromagnetic pulse warhead on other Iraqi targets. The evidence of this occurring is the power went out over Baghdad yet there was no physical damage to the electrical generator plant.[40]

A widely-read article by engineer and defense analyst Carlo Kopp, first published in 1996, stated that suitable materials and tools to create basic non-nuclear electromagnetic weapons are commonly available. In that article, Kopp said, "The threat of electromagnetic bomb proliferation is very real."[30] Although Kopp's article mentions nuclear EMP, the article was mostly about non-nuclear EMP weapons.

In 2009, Yael Shahar, a director of the International Institute for Counter-Terrorism, reported that home-built handheld non-nuclear e-bombs may become a significant threat to airliners.[32]

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
  dinsdag 8 mei 2012 @ 03:27:40 #160
19194 Oversight
◢◤
pi_111276833
^O^ Goeie info.... dank...
◢◤
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:56:21 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111289977
Goeie kick... dank!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')