Doet ie dat niet al 9,5 jaarquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:44 schreef Robinhoo het volgende:
Tong staat nu al te trappelen om de nieuwe mod te "ontgroenen".
Juistquote:
quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:09 schreef Robinhoo het volgende:
Dos dat was dus niet mijn rooster. Zo'n knakker belde net dat ik op school had moeten zijn
quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:09 schreef Robinhoo het volgende:
Dos dat was dus niet mijn rooster. Zo'n knakker belde net dat ik op school had moeten zijn
quote:De eeuwige arrogantie van Ajax
Uitgegeven: 24 augustus 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 09:54
Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.
Beste Menno,
De Amsterdamse arrogantie kent geen grenzen. Lees deze voorbeschouwing op Ajax – Sparta van AT5 maar eens. Precies 24 uur voordat jouw clubje twee punten verloor in die mislukte sporthal kopte de hoofdstedelijke dorpszender ‘Sparta goed voor doelgemiddelde Ajax’.
Iets verder staat als daverende zin in dit wereldvreemde betoog: ‘En met Luis Suarez in bloedvorm kan dat gemiddelde wel eens flink omhoog gekrikt worden.’
Driewerf hol gelach mijnerzijds om deze enorme zelfoverschatting. Toen ik dit zaterdag las, wist ik al dat het fout zou gaan met Ajax. Zo’n voorbeschouwing verdient tenslotte meteen een keiharde afstraffing. Als er een God bestaat, heeft die dit weekend laten zien rechtvaardig te zijn. Wanneer leert Amsterdam dit hautaine gedrag toch eens af?
Aan de andere kant is het ook wel weer mooi dat dit ongestraft kan. Het laat weer eens zien dat schrijven over voetbal net zo leuk is als het laatste nieuws over een dode Michael Jackson: alhoewel het er allemaal niet toe doet en uiteindelijk alles is gelogen, staat het keer op keer op de voorpagina.
Tien punten
Wat geen leugen is, is dat Feyenoord na vier wedstrijden bovenaan staat. Ik heb gisteravond een uurtje met een zak ijs op het voorhoofd op bed gelegen om aan het idee te wennen – dat wel. Ik kan me namelijk nog herinneren dat we in februari in elf wedstrijden tien punten nodig hadden om niet te degraderen en nu hebben we in vier wedstrijden een even hoge score. Zoals ik twee weken geleden al keihard voorspelde: Feyenoord gaat dit seizoen niet degraderen!
Van het spel van de Nederlandse volleybalvrouwen de afgelopen weken op de World Grand Prix in Tokio heb ik echter geleerd dat ik me niet gek laat maken door deze denderende opening. Aan het begin wonnen de volleybalsters zo’n beetje alle wedstrijden, maar toen de prijzen werden verdeeld, greep Oranje overal naast.
Tsja, Menno, topsport is nu eenmaal uitgevonden om te winnen en daarom ga ik pas aan het einde van het seizoen eventueel de route naar de Coolsingel uit mijn hoofd leren.
Twente = makkie
Volgende week eerst eens Twente aan de kant schuiven in eigen huis, maar daar maken we ons natuurlijk geen zorgen over. Twente is tenslotte goed voor het doelgemiddelde van Feyenoord. En met Jon Dahl Tomasson en Sekou Cissé in bloedvorm kan dat gemiddelde wel eens flink omhoog gekrikt worden.
Over precies een week staat Feyenoord dus helemaal alleen aan kop – zes punten los van Ajax na een welverdiende nederlaag tegen de kunstgrasboeren zonder clublied. Zo zal de ex van Feyenoord, Gertjan Verbeek, zijn oude club opnieuw een dienst bewijzen.
Allemaal gelogen natuurlijk, maar omdat het over voetbal gaat, doet dat er niet toe. Net als het laatste nieuws over een dode Michael Jackson staat het toch weer op de voorpagina.
Daarnaast: ik ben óók Amsterdammer.
Tot op de Coolsingel!
Jurryt
quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:23 schreef Robinhoo het volgende:
Ooh Dos37 het was wel goede rooster, alleen ik had vandaag nog introductie.
My bad.
zoiets zou ik ook wel willen voor een half jaar ofzo. hoe ben je daarbij gekomen, via een uitzendbureau?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:25 schreef Kopbal het volgende:
Vanaf volgende week 2 weken training, en dan tot februari bij VGZ werken bij de klantenservice.
Wel relaxt opzich, ga rond de 30 uur per week werken en verdien een tientje per uur.
De reactie van Menno vind ik veel sterkerquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:07 schreef Prosac het volgende:
Zo mooi zoals hij de Ajacieden terecht wijst op hun hautaine gedrag, vervolgens zelf even overdreven dat hautaine gedrag vertoond en nu dus op basis van afgelopen weekend daarmee zijn woorden uit de eerste alinea's bewezen heeft.![]()
quote:Hand in hand, nooit arrogant
Beste Jurryt,
Dat Feyenoorders ware meesters zijn in het ophangen van warrige redeneringen, daarvan raakte ik in maart van dit jaar overtuigd, toen die club van jou in een surrealistisch persbericht uiteenzette waarom het primair aan Racing Santander lag dat Feyenoord bij Piet Krediet moest aankloppen om de spelerssalarissen te kunnen betalen.
Maar ik moet zeggen: jijzelf kunt er ook wat van, Jurryt. Als ik je redenering van vorige week goed begrijp, is Ajax tegenwoordig arrogant omdat iemand op de teletekstredactie van AT5 in een onbewaakt moment had getypt dat Ajax tegen Sparta meestal veel scoort.
Calimero-complex
Jurryt, beste jongen: jouw betoog van vorige week bewijst niet hoe arrogant Ajax is. Het bewijst slechts dat jullie een Calimero-complex van hier tot Enschede hebben (niet tot Moskou of Tokio, want over de grens kennen ze jullie allang niet meer).
En dat jullie Ajax en Amsterdam altijd arrogant zullen blijven vinden, no matter what, ook al kruipen we tien jaar door het stof, en ook al moet die arrogantie worden aangetoond met redeneringen die krommer zijn dan de bijnaam van Van Hanegem.
Vervlogen tijden
Dat Ajax 'eeuwig arrogant' is, is een wijsheid uit vervlogen tijden, die onderhand vooral veel zegt over de afzenders ervan. Jullie zullen altijd bewijsmateriaal voor Ajax' arrogantie blijven vinden, daar heb ik alle vertrouwen in, ook al moeten jullie studie maken van het oeuvre van een stagiair op de teletekstredactie van Amsterdams noodlijdende plaatselijke omroep. Hulde voor zulk toegewijd monnikenwerk, Jurryt.
Kortom (vergeef me de eeuwige arrogantie): daar moesten we ons maar niet al te druk om maken. In vrijwel elk land met enige voetbalcultuur is de grootste, rijkste en historisch succesvolste club niet alleen het populairst, maar tegelijk ook het meest gehaat, zéker wanneer die club ook nog uit de hoofdstad komt.
We moeten ons pas werkelijk zorgen gaan maken wanneer heel Nederland Ajax een sympathieke, bescheiden vereniging gaat vinden. Dan zijn we definitief ongevaarlijk geworden en kunnen we de tent maar beter dichtspijkeren. En ik moet zeggen: die dag komt steeds dichterbij.
Calimero-eierdop
De realiteit is dat er vanuit de ArenA al een jaar of vijf niets arrogants meer op te tekenen valt. Dat heeft elke oen kunnen constateren, tenzij zijn Calimero-eierdop door overmatig verongelijkt stampvoeten voor zijn ogen en oren is gezakt. Zelfs blijken van gezond zelfvertrouwen hoor je bij Ajax amper nog, en het erge is: het is nog terecht ook.
Zelfs als we - pakweg - tegen Kozakken Boys moeten voetballen in de KNVB-beker, zeggen de Ajax-spelers, braaf naar de grond turend, dat we ze maar niet moeten onderschatten en dat zwakke tegenstanders tegenwoordig niet meer bestaan.
Om vervolgens zó slecht te voetballen dat de stomverbaasde Kozakken Boys geen andere keus hebben dan te bewijzen dat die clichés waar zijn, althans: tegen het Ajax van nu.
Bescheiden
Ajax is bescheiden, Jurryt. Hemeltergend, tranentrekkend, kontklemmend bescheiden - en ik kan het werkelijk niet uitstaan. Ik snak naar de dag dat ik op jouw beschuldigingen van 'eeuwige arrogantie' simpelweg kan antwoorden: "Mispoes: het zou arrogant zijn, als het in strijd was met de feiten, ouwe feestneus van me."
Maar helaas: dat genot is me al een tijdje niet meer gegund. We zitten in het tijdperk van 'opluchting na winst op Heracles' - en zolang we vlak voor het sluiten van de transfermarkt vooral druk blijven met het kwijtraken van dure spitsen (Cvitanich) en verdedigers (Oleguer), in plaats van met het aantrekken ervan, dan vrees ik dat dat nog wel even zo zal blijven.
Ajax-arrogantie
Ik weet nog maar één ding zeker, namelijk dat Feyenoorders zich tot in lengte van dagen erger zullen opwinden over Ajax dan Ajacieden over Feyenoord.
Zo wordt dat laatste, zielige beetje Ajax-arrogantie door jullie zélf in stand gehouden, als het ware. Begrijpelijk, want als jullie ook je Ajax-haat nog kwijtraken… wat hebben jullie dan nog over?
Mazzel!
Menno
Leonardo terug naar Feyenoordquote:
De backfire is zoveel sterker!quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:07 schreef Prosac het volgende:
Zo mooi zoals hij de Ajacieden terecht wijst op hun hautaine gedrag, vervolgens zelf even overdreven dat hautaine gedrag vertoond en nu dus op basis van afgelopen weekend daarmee zijn woorden uit de eerste alinea's bewezen heeft.![]()
Je loopt een paar dagen achter?quote:
Zijn er inmiddels al meer hier die deze film hebben gezien? Ik vond hem megavet.quote:
Doe je de groeten aan mijn ouders?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:12 schreef RayMania het volgende:
Morgen voor werk naar Den Bosch en dan naar Inglorious Basterds.
En waarom zijn de scholen nú al begonnen. Oprotten met die fietsende kutstudenten.
Ik heb hem al 2 keer in de bios gezienquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zijn er inmiddels al meer hier die deze film hebben gezien? Ik vond hem megavet.
Als ik ze niet over het hoofd zie.quote:
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Als ik ze niet over het hoofd zie.
PF, RD en deze.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:22 schreef RayMania het volgende:
Zoveel goede films heeft hij nou ook weer niet gemaakt.
ik vind ze bijna allemaal goed. Hij kiest zijn project goed uit je moet er wel van houden. Kill bill bijvoorbeeld of Reservoir Dogs die bijna alleen in één ruimte plaats vind.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:22 schreef RayMania het volgende:
Zoveel goede films heeft hij nou ook weer niet gemaakt.
PF en RD inderdaad. Jackie Brown bijvoorbeeld was bagger. En de troep erna ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
PF, RD en deze.
En NBK van Olver Stone is ook door Tarantino geschreven.
Idem met Reservoir Dogs. Overigens de enige film die ik meer dan 1 keer gezien hebquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:24 schreef Prosac het volgende:
Pulp Fiction werd zelfs redelijk met de grond gelijk gemaakt en pas later echt gewaardeerd
Heb je nog nooit een film vaker dan 1 keer gekeken?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:39 schreef Breach het volgende:
[..]
Idem met Reservoir Dogs. Overigens de enige film die ik meer dan 1 keer gezien heb
Anders had hij dat niet gezegd he.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:44 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Heb je nog nooit een film vaker dan 1 keer gekeken?
Nee. Ik ben van de thrillers. Films als Lord of the Rings boeien mij niet langer dan 10 minuten. Maar dat zijn films die je ook kunt kijken voor decors etc. Maar als ik weet hoe een film afloopt, vind ik het ook niet meer de moeite waard om hem nog een keer te kijkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:44 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Heb je nog nooit een film vaker dan 1 keer gekeken?
Is dat die meid van zijn UI ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Robinhoo en zijn wijf
Gezien hun gezichten alaquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Robinhoo en zijn wijf
Dat wijf trekt zo'n rare bek héquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
Gezien hun gezichten alazullen de uitzwaaiende supporters ook wel als een mongool ergens op de foto staan.
Zo'n breezah style "jeeeeeeeeeeezusssj doe even normaaal man"quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat wijf trekt zo'n rare bek héNet alsof Jorien zijn lulletje stond te showen
Dat is ie toch niet echt hè?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat wijf trekt zo'n rare bek héNet alsof Jorien zijn lulletje stond te showen
"Like wha evah"quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zo'n breezah style "jeeeeeeeeeeezusssj doe even normaaal man"
Ook met zo'n wijfquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:59 schreef Superheld het volgende:
Pfff, niveautje. Van elke clubs kunnen er zulke foto's geplaatst worden. Kansloos.
Als ik zoiets zie, dan schaam ik me weer dat ik een seizoenskaart heb.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Robinhoo en zijn wijf
Vast wel, vast ook nog leukere meiden om te zien.quote:
Dat mongooltje die na Ajax - Feyenoord naar het uitvak haar middelvinger opstakquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:03 schreef denthemen het volgende:
Er is ook zo'n foto van een Ajax supporter, een vrouwelijke. In de ArenA genomen, waarbij het lijkt of ze hélémaal uit der plaat gaat, heeft iemand die?
Nee, ze stond naar beneden met haar hoofd dacht ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat mongooltje die na Ajax - Feyenoord naar het uitvak haar middelvinger opstak
Toch niet Riro hequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:08 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nee, ze stond naar beneden met haar hoofd dacht ik
Er was hier toen op Fok! iemand die zeker wist dat de betreffende dame een lid van de ASR wasquote:
Dat moet jij dan toch zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Er was hier toen op Fok! iemand die zeker wist dat de betreffende dame een lid van de ASR was
De tering. Wat is dat voor idiootquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Robinhoo en zijn wijf
Kan hier geen ban voor uitgedeeld wordenquote:
Ik wist dat jij als eerste ging zeurenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef Breach het volgende:
[..]
Kan hier geen ban voor uitgedeeld worden
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:55 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ik wist dat jij als eerste ging zeuren!
Lelijk -edit- wijf datquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat mongooltje die na Ajax - Feyenoord naar het uitvak haar middelvinger opstak
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Robinhoo en zijn wijf
Ja, staat me wel iets van bij. Maar dat is volgens mij wel dat wijf op de lange zijde van de AFCA girlsquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Er was hier toen op Fok! iemand die zeker wist dat de betreffende dame een lid van de ASR was
Je hebt ook zo'n tokkie met een heel klein wagentje, dat ding zit he-le-maal vol met Ajax meuk. Echt ernstig.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja, staat me wel iets van bij. Maar dat is volgens mij wel dat wijf op de lange zijde van de AFCA girls
Wat een vlegel is het ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:01 schreef Houniet het volgende:
[..]
Zoiets doe je toch niet, je middelvinger opsteken. Is hij nou helemaal betoeterd !
Echt belachelijk.quote:
Je lijkt er wel op.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:04 schreef Robinhoo het volgende:
Maar om de spanning weg te nemen, ik ben het niet
Nee?quote:
Gregoor of Dominique?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:16 schreef Paaskonijn het volgende:
Oh noes ik krijg maar geen mailtje van van Dijk
Rob. Leeftijd hè.quote:
De linker.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |