Ja, dat is denk ik de situatie zoals die nu is. Vanuit instituten en bedrijven, die belang hebben bij extra consumptie, zal men er op aandringen meer te gaan consumeren. Helaas voor hen laat de consument zich niet zo makkelijk beïnvloeden, zij ziet juist in dat het verstandiger is om eerst te sparen alvorens men gaat consumeren, echter na het 60 jaar lang stimuleren van consumptie op krediet, dat is namelijk het enige monetaire instrument dat men in handen heeft, zal er over een zeer lang periode afgelost moeten worden alvorens er weer gespaard kan worden voor consumptieve bestedingen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:04 schreef Prutzenberg het volgende:
Dus als we vanaf nu verstandig met ons geld omgaan, (lees eerst sparen en dan kopen) blijft het economisch herstel uit? Als dat zo is dan hebben we onszelf goed in de nesten gewerkt met ons systeem.
Ik zie multinationals en politici dit nog wel doen, natuurlijk heet het dan geen waterboarding maar een stimuleringspakket voor de economie, maar in essentie is het zeker vergelijkbaar. Men zal naar middelen gaan zoeken mensen zo veel mogelijk tot consumptie te dwingen. Spaartegoed extra gaan belasten, leningen nog goedkoper maken, slooppremies enzovoort.quote:Dit doet me aan dit fragment denken: vanaf 37:30.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Veel plezier in Indonesië! Was het niet zo, dat je wanneer je telkens op FOK! terugkwam na een langere periode van afwezigheid de beurzen wereldwijd gekelderd waren?
Liever nietquote:Op woensdag 2 september 2009 11:06 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Kunnen we geen inzameling houden om SeLang terug te halen vanuit Indonesië?
Nope, ik ben voor de ineenstorting van het (falende) systeem, zodat "we" een systeem kunnen opbouwen dat wel een onderliggende waarde heeft.quote:
Dat heeft toch niks te maken met short zitten?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, ik ben voor de ineenstorting van het (falende) systeem, zodat "we" een systeem kunnen opbouwen dat wel een onderliggende waarde heeft.
quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, ik ben voor de ineenstorting van het (falende) systeem, zodat "we" een systeem kunnen opbouwen dat wel een onderliggende waarde heeft.
Zijn vakantie valt gewoon onder z'n hedge strategiequote:Op woensdag 2 september 2009 09:58 schreef Zero2Nine het volgende:
SeLang is net een dagje weg en ING -5%
quote:Op woensdag 2 september 2009 13:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh Noes!!! ik heb ale een black swan gespot bij de beurskoers van AIG!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2009 13:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Oeiquote:02-09-2009 14:15:00 VS aantal banen private sector aug verwachting was -213.000
02-09-2009 14:15:00 VS aantal banen private sector aug -298.000 - ADP
Dit is echt geniaal.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Was ook met een knipoog bedoeltquote:Op woensdag 2 september 2009 14:23 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Huh? Het cijfer is onder verwachtingen.. Green Shoot is juist andersom
Nee, idd. Vandaar dat mijn eerste woord ook het antwoord op de vraag wasquote:Op woensdag 2 september 2009 12:30 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks te maken met short zitten?
je kan het ook zo zien: de green shooten weer de grond in...quote:Op woensdag 2 september 2009 14:23 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Huh? Het cijfer is onder verwachtingen.. Green Shoot is juist andersom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |