abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:16:48 #201
141482 Q.
JurassiQ
pi_74007616
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 01:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat wordt leuk als Utrecht CS weer eens plat ligt en je na 75 minuten maar besluit naar huis te gaan, of de dan pas ingezette bus wil pakken.
Winst voor de NS!

En daar gaat het om.
For great justice!
pi_74009928
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Winst voor de NS!

En daar gaat het om.
en vergeet niet de administratiekosten om je kaart weer te deblokkeren en de rest van je reistegoed ben je dan ook kwijt natuurlijk als je pech hebt
pi_74010019
Daarom begrijp ik ook niet dat er voorstanders van deze kaart zijn.

Elke fout van een OV bedrijf wordt nu op de klant afgewenteld, jij mag bewijzen dat hun apparaat niet goed werkte en storingen/vertragingen gaan de klant dus ook geld kosten.

Ja je krijgt je geld terug waarschijnlijk bij een grote storing maar hoelang duurt dat ?

Nu heeft het weinig financiele consequenties als er vertraging is, straks betaal je bv instaptarief opnieuw.
Niet veel, maar tel het eens op.
pi_74010467
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
pi_74010774
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat ze dan kunnen zien dat je met die kaart ben ingecheckt bij Rotterdam CS bv en als je terugreist naar Rotterdam CS, kan je moeilijk ingecheckt bij datzelfde station

dan zien ze dus dat je zwart reist. En ja je bent verplicht na de heenreis uit te checken.

Hoe ze dat gaan controleren ben ik trouwens ook benieuwd naar.
pi_74010816
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Het lijkt mij dat het de NS onnoemlijk veel geld gaat kosten, als de mensen eenmaal doorhebben hoe je kan reizen met de chipkaart bij NS.

Ze zullen er wel op rekenen dat veel mensen de moeite niet nemen en gewoon als kuddedieren overal betalen
pi_74010966
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.


Nog even over dat bericht in de NRC.

Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:

- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.

Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.

Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
quote:
Een Check-uit dient op dezelfde Dag als de Check-in te worden geplaatst, dat wil zeggen tussen 00.00 uur ’s ochtends tot en met 04.00 uur de daaropvolgende dag. Als
dat niet is gebeurd, is voor die Dag achteraf alsnog sprake van een niet geldig vervoerbewijs. Bij Check-uit de volgende Dag geldt deze handeling als Check-in en zal
opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
pi_74011419
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:

Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Dat is dan jammer.

Er zijn genoeg stukken op een langer traject waarop het niet altijd duidelijk is of je nu wel of niet terug aan het gaan bent richting je incheck station.

Verder wou men toch ook met dit stukje fantastische automatisering het aantal controleurs naar beneden brengen waardoor de kans op controle ook zou moeten verminderen en je makkelijker met die kaart "gewoon" terug kan reizen.
pi_74011425
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:

[..]

Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.


Nog even over dat bericht in de NRC.

Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:

- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.

Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.

Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
[..]


Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
pi_74033223
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
pi_74036106
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:47 schreef korting het volgende:

[..]

Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
pi_74036586
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
Net als 100 jaar geleden !!
pi_74084576
vandaag weer een artikel in het AD dat slechts 1/3 van de bus en tramreizigers de OV chipkaart gebruikt.

Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)

2/3 gaf zelfs een 7 of hoger (he gemiddeld 6,6 dus 1/3 geeft de kaart blijkbaar een onvoldoende?)

Iedereen is er erg tevreden over, maar weigert hem desondanks te gebruiken in de bus of tram, ondanks de goedkopere prijs en gebruiksvriendelijkheid. Jaja iets klopt er niet...
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:14:50 #214
141482 Q.
JurassiQ
pi_74087189
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:53 schreef macca728 het volgende:

Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
For great justice!
pi_74090296
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:53:34 #216
141482 Q.
JurassiQ
pi_74091263
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
For great justice!
pi_74092070
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:53 schreef Q. het volgende:

[..]

Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
was ook ironisch bedoeld hoor
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:27:21 #218
141482 Q.
JurassiQ
pi_74092535
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

was ook ironisch bedoeld hoor
Ik ben niet zo wakker. Maar er zijn vast meer mensen die serieus op je vraag in gaan.
For great justice!
pi_74193862
OV-chippalen te gevoelig
quote:
De chippalen voor het openbaar vervoer zijn te gevoelig. Ook argeloze voorbijgangers met een OV-chipkaart op zak maar die helemaal niet van plan zijn om een reis te maken, worden geconfronteerd met automatische afschrijving van het instaptarief, meldt De Stentor.

Wanneer iemand met een OV-chipkaart op zak per ongeluk te dicht langs een chippaal loopt wordt het instaptarief afgeschreven. Bij een persoonlijke OV-chipkaart gaat het om 10 euro, bij een anonieme kaart om 20 euro.

Gevaarlijk

Een controleur ter plaatse bevestigd het mankement. "De gevoeligheid van de OV-chippaal is gevaarlijk voor de pashouder." Hij is al meerdere malen door niet-reizigers aangesproken over het onterecht afboeken van instapgeld.

Volgens de NS is de kans op de foutieve afschrijving klein omdat er een duidelijke toon te horen is wanneer iemand incheckt. Wie onterecht heeft ingecheckt moet binnen een uur weer uitchecken om de afschrijving te voorkomen.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_74194213
ren bent.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:16 schreef DikVoormekaar het volgende:
OV-chippalen te gevoelig
[..]


ja op een druk station ga je luisteren naar elke piep, als je lekker loopt te relaxen met je Ipod of aan het telefoneren. Die piep van jouw chipkaart is ook het enigste wat je hoort, verder checkt er natuurlijk niemand in.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:26:54 #221
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74208371
De problemen worden gewoon weer op de reiziger afgewenteld, zoals altijd.
pi_74210847
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:16 schreef DikVoormekaar het volgende:
OV-chippalen te gevoelig
[..]


Grappig, want ik moet mijn kaart in het OV zowat dóór die scanners heenrammen vóór er gelezen wordt. En die bofkonten kunnen 'm gewoon in hun zak laten zitten, lekker handig.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:29:10 #223
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_74213368
Heb ook nog geen last gehad met gevoelige OV-chippalen.
Maar ik zou blij zijn als die dingen echt goed gaan werken. Nu moet ik nog steeds apart een kaartje lezen omdat die palen van de NS nog niet om kunnen gaan met zoiets als een jaartrajectkaart en vrolijk de volle prijs afschrijft.
(Un)masking for the greater good.
pi_74231512
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.

de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.

De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd

De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.

Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
pi_74232750
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.

de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.

De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd

De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.

Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.
pi_74233101
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.

de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.
quote:
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.

De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd
Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.

(Staat overigens wel correct in het artikel, maar je leest blijkbaar niet goed)
quote:
De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.

Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
In de meeste gevallen wel ja.

De Lsvb zou zich eens met serieuze dingen moeten bezighouden, in plaats van te zeiken over dit soort flauwekul.
pi_74235164
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.
gek he, gratis kaart, nog geen rijbewijs

betekent niet dat er gewoon grote problemen zijn in Amsterdam met de OV studentenchipkaarten, die relatief vaak haperen
pi_74235279
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.
[..]

Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.

(Staat overigens wel correct in het artikel, maar je leest blijkbaar niet goed)
[..]

In de meeste gevallen wel ja.

De Lsvb zou zich eens met serieuze dingen moeten bezighouden, in plaats van te zeiken over dit soort flauwekul.
Chaos rond ov-chipkaart voor studenten

Let wel, de chipkaart is er al 4,5 jaar en men had tijd genoeg om alle studenten een OV chipkaart te geven.

De NS is het ook gelukt met haar abonnementhouders. Ik kreeg hem al 2 jaar geleden op zijn laatst
pi_74482866
Nou, geweldig hoor, de ov-shitkaart. Vorige week een keer vergeten uit te checken, eigen schuld natuurlijk, maar je kunt geen geld terug vragen van een anonieme kaart (tenminste, je moet je gegevens opgeven bij het terugvragen van het geld, dus dan is niet meer anoniem), dus dag 4,50.

Dezelfde dag check ik uit bij Rdam CS, het schermpje geeft "tot ziens" maar het deurtje gaat niet open. Vervolgens nog een keer geprobeerd, maar het schermpje geeft "u bent al uitgecheckt". Heel mooi, maar ik wou graag ook nog naar buiten. Niemand van het personeel te zien natuurlijk, dus had ik nog geluk dat ik op een druk station stond en achter iemand aan kon lopen, anders had ik daar moeten kamperen.

De afgelopen maand heb ik ook al drie keer klem gezeten tussen de deurtjes, want die gaan ook nogal eens zomaar dicht terwijl je nog door het poortje loopt (en nee, ik loop niet langzaam of zo).

Vandaag blijkt opeens dat mijn kaart het niet doet. Gewoon, helemaal niets meer. Oplaadautomaat herkent 'm ook niet. Dus ik zoek personeel, maar dat is er natuurlijk niet. Dus ik moet een nieuwe kaart kopen, want ten eerste moest ik naar een afspraak, ten tweede kan ik ook niet naar een RET-"service"punt vliegen.

Eerst naar m'n afspraak gegaan, daarna naar het RET-gebrek-service-punt, alwaar mij werd verteld dat ik een formulier moest invullen en opsturen met de kaart en dan kon ik m'n saldo terugkrijgen. En de 7,50 van de kaart? Ja, die helaas niet. Vond ik onzin, die kaart was nog geen jaar oud en ik ga er altijd netjes mee om, dus het was ook niet mijn eigen schuld dat ie kapot was. Ik kon wel een nieuwe kaart krijgen. Ja, daar heb ik wat aan, ik had al een nieuwe kaart moeten kopen om daar te kunnen komen, dus ik wil gewoon die 7,50 terug. Alles bij elkaar kost dit geintje me vandaag bijna 20 euro (7,50 + saldo) terwijl ik het toch al zo lekker breed heb deze maand, niet dus. Maar nee, "de RET is net als ik klant bij TLS". Dat RET mij alleen toelaat in het ov met die rampenkaart, doet er blijkbaar niet toe. Als je het mij vraagt is RET gewoon degene die de kaart moet vergoeden, zij bieden mij namelijk geen enkel alternatief om met een ander betaalmiddel gebruik te maken van de OV-kaart en zij zijn degene die mij geen mogelijkheid bieden om op een andere manier naar een servicepunt te reizen, waardoor ik verplicht ben een nieuwe kaart te kopen. Hoe RET omgaat met het product, daar heeft TLS niks te maken. En als RET er zelf voor kiest gebruik te maken van een wanproduct, moeten ze dat niet afwentelen op de gebruiker van het OV.

Ik ga voortaan wel weer gewoon met de auto!
Sanity is (not) statistical
pi_74584001
Volgens de OV-kaart site zorgt automatisch opladen ervoor dat je altijd voldoende saldo hebt om te reizen.
Maar hoe werkt dat bij reizen met de NS dan? Borg is daar 20. Dus je moet dat minimaal op je kaart hebben om in te checken toch. Stel je hebt dat. Je maakt een reis die bijv. 10 euro kost. Dus ook nog 10 op de kaart over erna. Wat dan bij de volgende reis? Volgens de OV-site laadt je kaart automatisch op als het tegoed onder de 5 komt. Maar dat zou nu dus niet het geval zijn. Moet je dan alsnog handmatig gaan opladen?
pi_74584915
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:26 schreef Ori het volgende:
Volgens de OV-kaart site zorgt automatisch opladen ervoor dat je altijd voldoende saldo hebt om te reizen.
Maar hoe werkt dat bij reizen met de NS dan? Borg is daar 20. Dus je moet dat minimaal op je kaart hebben om in te checken toch. Stel je hebt dat. Je maakt een reis die bijv. 10 euro kost. Dus ook nog 10 op de kaart over erna. Wat dan bij de volgende reis? Volgens de OV-site laadt je kaart automatisch op als het tegoed onder de 5 komt. Maar dat zou nu dus niet het geval zijn. Moet je dan alsnog handmatig gaan opladen?
volgens de OV chipkaart klantenservice laadt hij automatisch op, dus als je saldo bv onder die 10 euro komt, wordt er gelijk bijgeschreven. Dus op moment dat je evt uitcheckt

Of dat ook zo is betwijfel ik wel.
pi_74584977
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef Maeghan het volgende:
Nou, geweldig hoor, de ov-shitkaart. Vorige week een keer vergeten uit te checken, eigen schuld natuurlijk, maar je kunt geen geld terug vragen van een anonieme kaart (tenminste, je moet je gegevens opgeven bij het terugvragen van het geld, dus dan is niet meer anoniem), dus dag 4,50.

Dezelfde dag check ik uit bij Rdam CS, het schermpje geeft "tot ziens" maar het deurtje gaat niet open. Vervolgens nog een keer geprobeerd, maar het schermpje geeft "u bent al uitgecheckt". Heel mooi, maar ik wou graag ook nog naar buiten. Niemand van het personeel te zien natuurlijk, dus had ik nog geluk dat ik op een druk station stond en achter iemand aan kon lopen, anders had ik daar moeten kamperen.

De afgelopen maand heb ik ook al drie keer klem gezeten tussen de deurtjes, want die gaan ook nogal eens zomaar dicht terwijl je nog door het poortje loopt (en nee, ik loop niet langzaam of zo).

Vandaag blijkt opeens dat mijn kaart het niet doet. Gewoon, helemaal niets meer. Oplaadautomaat herkent 'm ook niet. Dus ik zoek personeel, maar dat is er natuurlijk niet. Dus ik moet een nieuwe kaart kopen, want ten eerste moest ik naar een afspraak, ten tweede kan ik ook niet naar een RET-"service"punt vliegen.

Eerst naar m'n afspraak gegaan, daarna naar het RET-gebrek-service-punt, alwaar mij werd verteld dat ik een formulier moest invullen en opsturen met de kaart en dan kon ik m'n saldo terugkrijgen. En de 7,50 van de kaart? Ja, die helaas niet. Vond ik onzin, die kaart was nog geen jaar oud en ik ga er altijd netjes mee om, dus het was ook niet mijn eigen schuld dat ie kapot was. Ik kon wel een nieuwe kaart krijgen. Ja, daar heb ik wat aan, ik had al een nieuwe kaart moeten kopen om daar te kunnen komen, dus ik wil gewoon die 7,50 terug. Alles bij elkaar kost dit geintje me vandaag bijna 20 euro (7,50 + saldo) terwijl ik het toch al zo lekker breed heb deze maand, niet dus. Maar nee, "de RET is net als ik klant bij TLS". Dat RET mij alleen toelaat in het ov met die rampenkaart, doet er blijkbaar niet toe. Als je het mij vraagt is RET gewoon degene die de kaart moet vergoeden, zij bieden mij namelijk geen enkel alternatief om met een ander betaalmiddel gebruik te maken van de OV-kaart en zij zijn degene die mij geen mogelijkheid bieden om op een andere manier naar een servicepunt te reizen, waardoor ik verplicht ben een nieuwe kaart te kopen. Hoe RET omgaat met het product, daar heeft TLS niks te maken. En als RET er zelf voor kiest gebruik te maken van een wanproduct, moeten ze dat niet afwentelen op de gebruiker van het OV.

Ik ga voortaan wel weer gewoon met de auto!
Heb ik dus ook, vanochtend nog een poortje dat nauwelijks openging bij het uitchecken, gewoon hard tegenaan geduwd. De RET-er zei niets.

TLS is onderneming van o.m. RET, NS en GVB, dus RET is geen klant bij zijn eigen. Maar ja RET en service he
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:04:47 #233
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74585205
Bericht is al een weekje of wat oud:
quote:
Limburgse treinreiziger dupe van ov-chipkaart
De ov-chipkaart, waarmee vanaf medio 2010 gereisd kan worden, dreigt nadelig uit te pakken voor Limburgse treinreizigers. Als wordt vastgehouden aan de huidige plannen, wordt de rit voor veel passagiers complexer en duurder dan elders in het land.

Bevindingen uit onderzoek van deze krant worden onderschreven door de provincie Limburg en Veolia. De streekvervoerder overweegt zelfs een groep reizigers af te raden de chipkaart op hun treinreis met Veolia te gebruiken.

Limburgers zijn de dupe van het feit dat zowel de NS als Veolia door de hele provincie actief is. Het chipkaartprincipe benadeelt reizigers die van meer dan één vervoersbedrijf gebruik maken. Een reiziger die uitsluitend reist met NS-treinen kan probleemloos overstappen, maar bij de overstap van de ene naar de andere vervoerder moet steeds opnieuw met de chipkaart worden in- en uitgecheckt bij een kaartlezer. Hierdoor wordt de rit niet verrekend als één lange treinreis, maar als enkele losse treinreizen. Dit is duurder: het reistarief wordt zowel bij de NS als Veolia gunstiger naarmate er meer kilometers per reis worden afgelegd.

Het ongemak werkt in Limburg extra hard door: geen enkele andere streek telt zoveel treinstations waar zowel de NS als een private vervoerder komt. In de spits wordt chaos gevreesd op de Intercitystations, want naast geld kost het steeds opnieuw in- en uitchecken tijd. Vergeten reizigers in deze consternatie hun pasje tegen de kaartlezer te houden, dan betalen ze een boete of zijn ze hun borg kwijt.

Veolia maakt zich zorgen over het systeem. Indien na de invoering blijkt dat Veolia inderdaad te veel geld ontvangt, dan zal de vervoerder reizigers die ook met de NS rijden nadrukkelijk afraden om de ov-chip te gebruiken. De NS wil hier nog niet op vooruitlopen.

Limburg is om meer redenen een nadeelregio, zo constateren ook de provincie en reizigersorganisaties. Zo worden problemen voorzien door de grensligging van de provincie, die een landelijk dichtgetimmerd systeem onwenselijk maakt. Ook wordt verondersteld dat Veolia door het in Limburg toegepaste visgraatmodel extra kwetsbaar zal zijn voor zwartrijders.

De ov-chipkaart kan vanaf de zomer volgend jaar zowel in de bussen als treinen in Limburg worden gebruikt. Op dit moment is dat al in de NS-treinen mogelijk. De termijn waarop de papieren kaartjes worden afgeschaft, is afhankelijk van het succes van de ov-chipkaart.

Meer in de papieren krant van woensdag
Gepubliceerd op: 04.11.09 07:00, bijgewerkt op: 04.11.09 10:32
Dit zegt de website van Veolia:
quote:
OV-Chipkaart

* Makkelijk, eerlijk, slim
* Wanneer kunt u met de OV-chipkaart reizen?
* Welke OV-chipkaart kiest u?
En dit staat ook op diezelfde website:
quote:
OV Chipkaart niet geldig in de treinen van Veolia
Back
08-10-2009.

In de treinen van Veolia op de Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade) dient u in het bezit te zijn van een regulier vervoerbewijs. Reist u met de OV Chipkaart, dan reist u zonder geldig plaatsbewijs en kunt u beboet worden.

NB: Ook indien u reist met meerdere vervoerders, adviseren wij u niet met de OV Chipkaart te reizen. U betaalt anders bij elke vervoerder opnieuw het opstaptarief.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:06:47 #234
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74585283
Het kan ook anders:
quote:
Veolia overweegt mobieltje als alternatief voor ov-chipkaart
21 maart 2008

Openbaar-vervoerder Veolia pleit ervoor om „na te denken over een alternatief voor de ov-chipkaart waar reizigers meer vertrouwen in hebben”. De mobiele telefoon zou dit alternatief kunnen zijn.

* print
* stuur artikel door

Dossier

* OV-chipkaart

Dat zegt algemeen directeur Ton Kienhorst van Veolia, een bedrijf dat openbaar vervoer verzorgt in Limburg, Brabant, Zeeland en Gelderland. Het is het eerste grote ov-bedrijf in Nederland dat openlijk zijn twijfels uit over de ov-chipkaart.

De ov-sector en de overheid wachten momenteel op een onderzoek van de universiteit van Londen naar de veiligheid van de ov-chip. Kienhorst denkt dat het goed zou zijn nu even de tijd nemen om te kijken of de zes jaar geleden bedachte ov-chipkaart nog wel de beste oplossing is: „De technologische ontwikkeling gaat heel snel.” Collega Arriva sluit niets uit, maar wacht eerst ’Londen’ af.

© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)
Het ligt dus echt aan ons bekrompen landje...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_74586208
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
Het kan ook anders:
[..]

Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)
Het ligt dus echt aan ons bekrompen landje...
zeker, alleen in andere landen wordt het alleen in steden toegepast.

En daar kan het prima werken, als je maar een klantvriendelijk systeem maakt

Landelijk is het niet wenselijk, omdat de nadelen groter zijn dan de voordelen (voor de reiziger dan) maar ook voor de vervoerders, want je zal zien dat in de trein mensen massaal grijs gaan rijden
pi_74613005
ik vroeg me af, stel datik met de trein binnen rotterdam wil reizen, kan dat met de ov chip en saldo erop van 10,= ?
of heb je een speciale ns chipkaart nodig ?
pi_74614457
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vroeg me af, stel datik met de trein binnen rotterdam wil reizen, kan dat met de ov chip en saldo erop van 10,= ?
of heb je een speciale ns chipkaart nodig ?
Dat kan gewoon. De "speciale ns chipkaarten" zijn kaarten met een NS-abonnement erop.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:46:18 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74620655
quote:
Wat kost de Interliner?

* OV-chipkaart

Op de Interliner-verbindingen (behalve lijn 395) is ook de OV-chipkaart al geldig. Voor de OV-chipkaart gelden in de Interliner voorlopig dezelfde toeslagregels als wanneer u met de strippenkaart in de spits zou reizen. Dit betekent dat u naast uw OV-chipkaart, een toeslagkaartje moet kopen bij de chauffeur, of uw toeslagabonnement moet tonen. Enkeltjes, retourtjes, trajectabonnementen, spitstoeslagabonnementen en spitstoeslagkaartjes zijn niet op de OV-chipkaart verkrijgbaar.
Wat handig.
pi_74621517
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat handig.
handig, ben benieuwd hoe ze dat nu weer gaan oplossen, hahaha
  donderdag 12 november 2009 @ 00:45:56 #240
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74623337
En Frans Mensonides blijft ook bij de pinken:
quote:
CENTENKWESTIES: CHIP 15% DUURDER DAN STRIP


[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 12-11-2009 01:10:20 ]
  maandag 16 november 2009 @ 00:46:46 #241
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74737156
quote:
Rover wil meer toezicht tarieven ov-chipkaart
Uitgegeven: 15 november 2009 22:26 /// Laatst gewijzigd: 15 november 2009 23:43
RIJSWIJK - Reizigersvereniging Rover wil een beter toezicht op de tarieven van het regionaal vervoer. Veel plaatselijke ritten dreigen nu duurder te worden nu de ov-chipkaart is ingevoerd, stelt Rover.

''Vooral incidentele reizigers die zelf geen chipkaart hebben, zijn hiervan de klos", aldus Rover.
In de regio Arnhem/Nijmegen zijn de tarieven al omhoog gegaan. Rover ontkent dat het daar mee zou hebben ingestemd, zoals minister Eurlings van Verkeer verklaarde op vragenvan de SP in de Tweede Kamer over de tariefstijging.

Tariefstijgingen
De reizigersvereniging zegt via het ov-loket veel klachten binnen te krijgen over de tariefstijgingen door de ov-chipkaart. ''Vooral incidentele reizigers die niet in het bezit zijn van een chipkaart betalen veel voor een losse tram-, bus- of metroreis.

Regionaal verschillen de tarieven sterk. Wie geen ov-chipkaart heeft, betaalt tegenwoordig voor een retourtje met de metro in Rotterdam of Amsterdam al snel 5 euro'', zegt Rover die aandringt op toezicht door de centrale overheid zodat er geen wildgroei aan te hoge tarieven ontstaat.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 16 november 2009 @ 00:48:17 #242
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74737188
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder

Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 16 november 2009 @ 11:49:30 #243
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74743578
Mij is door zo'n NS medewerkster verteld dat ik vanaf 9 nov met m'n GVB OVchipkaart met de trein zou kunnen reizen. Maar no way. Op Schiphol en Amsterdam CS al keihard afwijzende pieptoontjes gehoord waarna ik vervolgens weer in de rij mocht staan bij een kaartjesautomaat met een stuk of 10 supertrage stuntelende touristen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_74753727
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder

Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
tuurlijk, poortjesleveranciers bv
pi_74756211
Heerlijk die OV chipkaart!
Een verademing voor iedereen.
En ja, overal komen storingen voor, en ja, iedereen kan wel eens vergeten uit te checken.
En het mooie is dat je kan kiezen uit verschillende kaarten, op naam, anoniem en wegwerp!
Iedere kaart heeft zijn voor- en nadelen.
Dat studenten meestal de dupe zijn boven anderen die de OV kaart gebruikt, zegt misschien iets meer over studenten dan over de kaart zelf....
pi_74757175
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder

Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
zie boven

maar ja er zijn ook mensen die denken dat je met de kilometerheffing niet meer gaat betalen, maar minder......
  maandag 16 november 2009 @ 19:59:10 #247
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74758866
Deze Twentse gaat morgen voor haar werk naar de grote stad (Amsterdam) en mag dus voor het eerst gebruik maken van de OV chipkaart .

Ik moet met de trein naar Amsterdam Zuid en vandaar moet ik nog een stukje met de metro. Kan ik dan het beste zo'n dagkaart van het GVB kopen? En die zijn neem ik aan wel te koop op station Zuid?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74759277
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:59 schreef MaLo het volgende:
Deze Twentse gaat morgen voor haar werk naar de grote stad (Amsterdam) en mag dus voor het eerst gebruik maken van de OV chipkaart .

Ik moet met de trein naar Amsterdam Zuid en vandaar moet ik nog een stukje met de metro. Kan ik dan het beste zo'n dagkaart van het GVB kopen? En die zijn neem ik aan wel te koop op station Zuid?
ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straks
  maandag 16 november 2009 @ 20:14:11 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74759527
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straks
Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgen .

Zo'n dagkaart kost maar 7 euro, denk dat dat voor mij rendabeler is .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74759955
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgen .

Zo'n dagkaart kost maar 7 euro, denk dat dat voor mij rendabeler is .
ja dat is goedkoper dan 7,50. Ik zal dat maar 7 euro maar weglaten, in Parijs kan je heel de stad door voor zon 4 euro per dag maar dat terzijde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')