Winst voor de NS!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als Utrecht CS weer eens plat ligt en je na 75 minuten maar besluit naar huis te gaan, of de dan pas ingezette bus wil pakken.
en vergeet niet de administratiekosten om je kaart weer te deblokkeren en de rest van je reistegoed ben je dan ook kwijt natuurlijk als je pech hebtquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 03:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Winst voor de NS!
En daar gaat het om.
Omdat ze dan kunnen zien dat je met die kaart ben ingecheckt bij Rotterdam CS bv en als je terugreist naar Rotterdam CS, kan je moeilijk ingecheckt bij datzelfde stationquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Het lijkt mij dat het de NS onnoemlijk veel geld gaat kosten, als de mensen eenmaal doorhebben hoe je kan reizen met de chipkaart bij NS.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
quote:Een Check-uit dient op dezelfde Dag als de Check-in te worden geplaatst, dat wil zeggen tussen 00.00 uur ’s ochtends tot en met 04.00 uur de daaropvolgende dag. Als
dat niet is gebeurd, is voor die Dag achteraf alsnog sprake van een niet geldig vervoerbewijs. Bij Check-uit de volgende Dag geldt deze handeling als Check-in en zal
opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
Dat is dan jammer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:
[..]
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Nog even over dat bericht in de NRC.
Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:
- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.
Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.
Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
[..]
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:47 schreef korting het volgende:
[..]
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
Net als 100 jaar geleden !!quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:53 schreef macca728 het volgende:
Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruiktquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
was ook ironisch bedoeld hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
Ik ben niet zo wakker. Maar er zijn vast meer mensen die serieus op je vraag in gaan.quote:
quote:De chippalen voor het openbaar vervoer zijn te gevoelig. Ook argeloze voorbijgangers met een OV-chipkaart op zak maar die helemaal niet van plan zijn om een reis te maken, worden geconfronteerd met automatische afschrijving van het instaptarief, meldt De Stentor.
Wanneer iemand met een OV-chipkaart op zak per ongeluk te dicht langs een chippaal loopt wordt het instaptarief afgeschreven. Bij een persoonlijke OV-chipkaart gaat het om 10 euro, bij een anonieme kaart om 20 euro.
Gevaarlijk
Een controleur ter plaatse bevestigd het mankement. "De gevoeligheid van de OV-chippaal is gevaarlijk voor de pashouder." Hij is al meerdere malen door niet-reizigers aangesproken over het onterecht afboeken van instapgeld.
Volgens de NS is de kans op de foutieve afschrijving klein omdat er een duidelijke toon te horen is wanneer iemand incheckt. Wie onterecht heeft ingecheckt moet binnen een uur weer uitchecken om de afschrijving te voorkomen.
ja op een druk station ga je luisteren naar elke piep, als je lekker loopt te relaxen met je Ipod of aan het telefoneren. Die piep van jouw chipkaart is ook het enigste wat je hoort, verder checkt er natuurlijk niemand in.quote:
Grappig, want ik moet mijn kaart in het OV zowat dóór die scanners heenrammen vóór er gelezen wordt. En die bofkonten kunnen 'm gewoon in hun zak laten zitten, lekker handig.quote:
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.
de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.
De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd
De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.
Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.
de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.quote:Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.
De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd
In de meeste gevallen wel ja.quote:De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.
Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
gek he, gratis kaart, nog geen rijbewijsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.
Chaos rond ov-chipkaart voor studentenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.
[..]
Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.
(Staat overigens wel correct in het artikel, maar je leest blijkbaar niet goed)
[..]
In de meeste gevallen wel ja.
De Lsvb zou zich eens met serieuze dingen moeten bezighouden, in plaats van te zeiken over dit soort flauwekul.
volgens de OV chipkaart klantenservice laadt hij automatisch op, dus als je saldo bv onder die 10 euro komt, wordt er gelijk bijgeschreven. Dus op moment dat je evt uitchecktquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:26 schreef Ori het volgende:
Volgens de OV-kaart site zorgt automatisch opladen ervoor dat je altijd voldoende saldo hebt om te reizen.
Maar hoe werkt dat bij reizen met de NS dan? Borg is daar 20. Dus je moet dat minimaal op je kaart hebben om in te checken toch. Stel je hebt dat. Je maakt een reis die bijv. 10 euro kost. Dus ook nog 10 op de kaart over erna. Wat dan bij de volgende reis? Volgens de OV-site laadt je kaart automatisch op als het tegoed onder de 5 komt. Maar dat zou nu dus niet het geval zijn. Moet je dan alsnog handmatig gaan opladen?
Heb ik dus ook, vanochtend nog een poortje dat nauwelijks openging bij het uitchecken, gewoon hard tegenaan geduwd. De RET-er zei niets.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef Maeghan het volgende:
Nou, geweldig hoor, de ov-shitkaart. Vorige week een keer vergeten uit te checken, eigen schuld natuurlijk, maar je kunt geen geld terug vragen van een anonieme kaart (tenminste, je moet je gegevens opgeven bij het terugvragen van het geld, dus dan is niet meer anoniem), dus dag 4,50.
Dezelfde dag check ik uit bij Rdam CS, het schermpje geeft "tot ziens" maar het deurtje gaat niet open. Vervolgens nog een keer geprobeerd, maar het schermpje geeft "u bent al uitgecheckt". Heel mooi, maar ik wou graag ook nog naar buiten. Niemand van het personeel te zien natuurlijk, dus had ik nog geluk dat ik op een druk station stond en achter iemand aan kon lopen, anders had ik daar moeten kamperen.
De afgelopen maand heb ik ook al drie keer klem gezeten tussen de deurtjes, want die gaan ook nogal eens zomaar dicht terwijl je nog door het poortje loopt (en nee, ik loop niet langzaam of zo).
Vandaag blijkt opeens dat mijn kaart het niet doet. Gewoon, helemaal niets meer. Oplaadautomaat herkent 'm ook niet. Dus ik zoek personeel, maar dat is er natuurlijk niet. Dus ik moet een nieuwe kaart kopen, want ten eerste moest ik naar een afspraak, ten tweede kan ik ook niet naar een RET-"service"punt vliegen.
Eerst naar m'n afspraak gegaan, daarna naar het RET-gebrek-service-punt, alwaar mij werd verteld dat ik een formulier moest invullen en opsturen met de kaart en dan kon ik m'n saldo terugkrijgen. En de 7,50 van de kaart? Ja, die helaas niet. Vond ik onzin, die kaart was nog geen jaar oud en ik ga er altijd netjes mee om, dus het was ook niet mijn eigen schuld dat ie kapot was. Ik kon wel een nieuwe kaart krijgen. Ja, daar heb ik wat aan, ik had al een nieuwe kaart moeten kopen om daar te kunnen komen, dus ik wil gewoon die 7,50 terug. Alles bij elkaar kost dit geintje me vandaag bijna 20 euro (7,50 + saldo) terwijl ik het toch al zo lekker breed heb deze maand, niet dus. Maar nee, "de RET is net als ik klant bij TLS". Dat RET mij alleen toelaat in het ov met die rampenkaart, doet er blijkbaar niet toe. Als je het mij vraagt is RET gewoon degene die de kaart moet vergoeden, zij bieden mij namelijk geen enkel alternatief om met een ander betaalmiddel gebruik te maken van de OV-kaart en zij zijn degene die mij geen mogelijkheid bieden om op een andere manier naar een servicepunt te reizen, waardoor ik verplicht ben een nieuwe kaart te kopen. Hoe RET omgaat met het product, daar heeft TLS niks te maken. En als RET er zelf voor kiest gebruik te maken van een wanproduct, moeten ze dat niet afwentelen op de gebruiker van het OV.
Ik ga voortaan wel weer gewoon met de auto!
Dit zegt de website van Veolia:quote:Limburgse treinreiziger dupe van ov-chipkaart
De ov-chipkaart, waarmee vanaf medio 2010 gereisd kan worden, dreigt nadelig uit te pakken voor Limburgse treinreizigers. Als wordt vastgehouden aan de huidige plannen, wordt de rit voor veel passagiers complexer en duurder dan elders in het land.
Bevindingen uit onderzoek van deze krant worden onderschreven door de provincie Limburg en Veolia. De streekvervoerder overweegt zelfs een groep reizigers af te raden de chipkaart op hun treinreis met Veolia te gebruiken.
Limburgers zijn de dupe van het feit dat zowel de NS als Veolia door de hele provincie actief is. Het chipkaartprincipe benadeelt reizigers die van meer dan één vervoersbedrijf gebruik maken. Een reiziger die uitsluitend reist met NS-treinen kan probleemloos overstappen, maar bij de overstap van de ene naar de andere vervoerder moet steeds opnieuw met de chipkaart worden in- en uitgecheckt bij een kaartlezer. Hierdoor wordt de rit niet verrekend als één lange treinreis, maar als enkele losse treinreizen. Dit is duurder: het reistarief wordt zowel bij de NS als Veolia gunstiger naarmate er meer kilometers per reis worden afgelegd.
Het ongemak werkt in Limburg extra hard door: geen enkele andere streek telt zoveel treinstations waar zowel de NS als een private vervoerder komt. In de spits wordt chaos gevreesd op de Intercitystations, want naast geld kost het steeds opnieuw in- en uitchecken tijd. Vergeten reizigers in deze consternatie hun pasje tegen de kaartlezer te houden, dan betalen ze een boete of zijn ze hun borg kwijt.
Veolia maakt zich zorgen over het systeem. Indien na de invoering blijkt dat Veolia inderdaad te veel geld ontvangt, dan zal de vervoerder reizigers die ook met de NS rijden nadrukkelijk afraden om de ov-chip te gebruiken. De NS wil hier nog niet op vooruitlopen.
Limburg is om meer redenen een nadeelregio, zo constateren ook de provincie en reizigersorganisaties. Zo worden problemen voorzien door de grensligging van de provincie, die een landelijk dichtgetimmerd systeem onwenselijk maakt. Ook wordt verondersteld dat Veolia door het in Limburg toegepaste visgraatmodel extra kwetsbaar zal zijn voor zwartrijders.
De ov-chipkaart kan vanaf de zomer volgend jaar zowel in de bussen als treinen in Limburg worden gebruikt. Op dit moment is dat al in de NS-treinen mogelijk. De termijn waarop de papieren kaartjes worden afgeschaft, is afhankelijk van het succes van de ov-chipkaart.
Meer in de papieren krant van woensdag
Gepubliceerd op: 04.11.09 07:00, bijgewerkt op: 04.11.09 10:32
En dit staat ook op diezelfde website:quote:OV-Chipkaart
* Makkelijk, eerlijk, slim
* Wanneer kunt u met de OV-chipkaart reizen?
* Welke OV-chipkaart kiest u?
quote:OV Chipkaart niet geldig in de treinen van Veolia
Back
08-10-2009.
In de treinen van Veolia op de Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade) dient u in het bezit te zijn van een regulier vervoerbewijs. Reist u met de OV Chipkaart, dan reist u zonder geldig plaatsbewijs en kunt u beboet worden.
NB: Ook indien u reist met meerdere vervoerders, adviseren wij u niet met de OV Chipkaart te reizen. U betaalt anders bij elke vervoerder opnieuw het opstaptarief.
Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)quote:Veolia overweegt mobieltje als alternatief voor ov-chipkaart
21 maart 2008
Openbaar-vervoerder Veolia pleit ervoor om „na te denken over een alternatief voor de ov-chipkaart waar reizigers meer vertrouwen in hebben”. De mobiele telefoon zou dit alternatief kunnen zijn.
* stuur artikel door
Dossier
* OV-chipkaart
Dat zegt algemeen directeur Ton Kienhorst van Veolia, een bedrijf dat openbaar vervoer verzorgt in Limburg, Brabant, Zeeland en Gelderland. Het is het eerste grote ov-bedrijf in Nederland dat openlijk zijn twijfels uit over de ov-chipkaart.
De ov-sector en de overheid wachten momenteel op een onderzoek van de universiteit van Londen naar de veiligheid van de ov-chip. Kienhorst denkt dat het goed zou zijn nu even de tijd nemen om te kijken of de zes jaar geleden bedachte ov-chipkaart nog wel de beste oplossing is: „De technologische ontwikkeling gaat heel snel.” Collega Arriva sluit niets uit, maar wacht eerst ’Londen’ af.
© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
zeker, alleen in andere landen wordt het alleen in steden toegepast.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
Het kan ook anders:
[..]
Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)
Het ligt dus echt aan ons bekrompen landje...
Dat kan gewoon. De "speciale ns chipkaarten" zijn kaarten met een NS-abonnement erop.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vroeg me af, stel datik met de trein binnen rotterdam wil reizen, kan dat met de ov chip en saldo erop van 10,= ?
of heb je een speciale ns chipkaart nodig ?
Wat handig.quote:Wat kost de Interliner?
* OV-chipkaart
Op de Interliner-verbindingen (behalve lijn 395) is ook de OV-chipkaart al geldig. Voor de OV-chipkaart gelden in de Interliner voorlopig dezelfde toeslagregels als wanneer u met de strippenkaart in de spits zou reizen. Dit betekent dat u naast uw OV-chipkaart, een toeslagkaartje moet kopen bij de chauffeur, of uw toeslagabonnement moet tonen. Enkeltjes, retourtjes, trajectabonnementen, spitstoeslagabonnementen en spitstoeslagkaartjes zijn niet op de OV-chipkaart verkrijgbaar.
quote:CENTENKWESTIES: CHIP 15% DUURDER DAN STRIP
quote:Rover wil meer toezicht tarieven ov-chipkaart
Uitgegeven: 15 november 2009 22:26 /// Laatst gewijzigd: 15 november 2009 23:43
RIJSWIJK - Reizigersvereniging Rover wil een beter toezicht op de tarieven van het regionaal vervoer. Veel plaatselijke ritten dreigen nu duurder te worden nu de ov-chipkaart is ingevoerd, stelt Rover.
''Vooral incidentele reizigers die zelf geen chipkaart hebben, zijn hiervan de klos", aldus Rover.
In de regio Arnhem/Nijmegen zijn de tarieven al omhoog gegaan. Rover ontkent dat het daar mee zou hebben ingestemd, zoals minister Eurlings van Verkeer verklaarde op vragenvan de SP in de Tweede Kamer over de tariefstijging.
Tariefstijgingen
De reizigersvereniging zegt via het ov-loket veel klachten binnen te krijgen over de tariefstijgingen door de ov-chipkaart. ''Vooral incidentele reizigers die niet in het bezit zijn van een chipkaart betalen veel voor een losse tram-, bus- of metroreis.
Regionaal verschillen de tarieven sterk. Wie geen ov-chipkaart heeft, betaalt tegenwoordig voor een retourtje met de metro in Rotterdam of Amsterdam al snel 5 euro'', zegt Rover die aandringt op toezicht door de centrale overheid zodat er geen wildgroei aan te hoge tarieven ontstaat.
© ANP
Samengevat met andere recente berichten:quote:
tuurlijk, poortjesleveranciers bvquote:Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder
Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
zie bovenquote:Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder
Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straksquote:Op maandag 16 november 2009 19:59 schreef MaLo het volgende:
Deze Twentse gaat morgen voor haar werk naar de grote stad (Amsterdam) en mag dus voor het eerst gebruik maken van de OV chipkaart.
Ik moet met de trein naar Amsterdam Zuid en vandaar moet ik nog een stukje met de metro. Kan ik dan het beste zo'n dagkaart van het GVB kopen? En die zijn neem ik aan wel te koop op station Zuid?
Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgenquote:Op maandag 16 november 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straks
ja dat is goedkoper dan 7,50. Ik zal dat maar 7 euro maar weglaten, in Parijs kan je heel de stad door voor zon 4 euro per dag maar dat terzijdequote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgen.
Zo'n dagkaart kost maar 7 euro, denk dat dat voor mij rendabeler is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |