Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.
de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.quote:Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.
De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd
In de meeste gevallen wel ja.quote:De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.
Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
gek he, gratis kaart, nog geen rijbewijsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.
Chaos rond ov-chipkaart voor studentenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Schrijft Spits!, maar dat is natuurlijk flauwekul. Verreweg de meeste studenten hebben gewoon een chipkaart die prima werkt.
[..]
Nee, de studenten-chipkaart krijg je van de IB-Groep. NIET van het GVB dus.
(Staat overigens wel correct in het artikel, maar je leest blijkbaar niet goed)
[..]
In de meeste gevallen wel ja.
De Lsvb zou zich eens met serieuze dingen moeten bezighouden, in plaats van te zeiken over dit soort flauwekul.
volgens de OV chipkaart klantenservice laadt hij automatisch op, dus als je saldo bv onder die 10 euro komt, wordt er gelijk bijgeschreven. Dus op moment dat je evt uitchecktquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:26 schreef Ori het volgende:
Volgens de OV-kaart site zorgt automatisch opladen ervoor dat je altijd voldoende saldo hebt om te reizen.
Maar hoe werkt dat bij reizen met de NS dan? Borg is daar 20. Dus je moet dat minimaal op je kaart hebben om in te checken toch. Stel je hebt dat. Je maakt een reis die bijv. 10 euro kost. Dus ook nog 10 op de kaart over erna. Wat dan bij de volgende reis? Volgens de OV-site laadt je kaart automatisch op als het tegoed onder de 5 komt. Maar dat zou nu dus niet het geval zijn. Moet je dan alsnog handmatig gaan opladen?
Heb ik dus ook, vanochtend nog een poortje dat nauwelijks openging bij het uitchecken, gewoon hard tegenaan geduwd. De RET-er zei niets.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef Maeghan het volgende:
Nou, geweldig hoor, de ov-shitkaart. Vorige week een keer vergeten uit te checken, eigen schuld natuurlijk, maar je kunt geen geld terug vragen van een anonieme kaart (tenminste, je moet je gegevens opgeven bij het terugvragen van het geld, dus dan is niet meer anoniem), dus dag 4,50.
Dezelfde dag check ik uit bij Rdam CS, het schermpje geeft "tot ziens" maar het deurtje gaat niet open. Vervolgens nog een keer geprobeerd, maar het schermpje geeft "u bent al uitgecheckt". Heel mooi, maar ik wou graag ook nog naar buiten. Niemand van het personeel te zien natuurlijk, dus had ik nog geluk dat ik op een druk station stond en achter iemand aan kon lopen, anders had ik daar moeten kamperen.
De afgelopen maand heb ik ook al drie keer klem gezeten tussen de deurtjes, want die gaan ook nogal eens zomaar dicht terwijl je nog door het poortje loopt (en nee, ik loop niet langzaam of zo).
Vandaag blijkt opeens dat mijn kaart het niet doet. Gewoon, helemaal niets meer. Oplaadautomaat herkent 'm ook niet. Dus ik zoek personeel, maar dat is er natuurlijk niet. Dus ik moet een nieuwe kaart kopen, want ten eerste moest ik naar een afspraak, ten tweede kan ik ook niet naar een RET-"service"punt vliegen.
Eerst naar m'n afspraak gegaan, daarna naar het RET-gebrek-service-punt, alwaar mij werd verteld dat ik een formulier moest invullen en opsturen met de kaart en dan kon ik m'n saldo terugkrijgen. En de 7,50 van de kaart? Ja, die helaas niet. Vond ik onzin, die kaart was nog geen jaar oud en ik ga er altijd netjes mee om, dus het was ook niet mijn eigen schuld dat ie kapot was. Ik kon wel een nieuwe kaart krijgen. Ja, daar heb ik wat aan, ik had al een nieuwe kaart moeten kopen om daar te kunnen komen, dus ik wil gewoon die 7,50 terug. Alles bij elkaar kost dit geintje me vandaag bijna 20 euro (7,50 + saldo) terwijl ik het toch al zo lekker breed heb deze maand, niet dus. Maar nee, "de RET is net als ik klant bij TLS". Dat RET mij alleen toelaat in het ov met die rampenkaart, doet er blijkbaar niet toe. Als je het mij vraagt is RET gewoon degene die de kaart moet vergoeden, zij bieden mij namelijk geen enkel alternatief om met een ander betaalmiddel gebruik te maken van de OV-kaart en zij zijn degene die mij geen mogelijkheid bieden om op een andere manier naar een servicepunt te reizen, waardoor ik verplicht ben een nieuwe kaart te kopen. Hoe RET omgaat met het product, daar heeft TLS niks te maken. En als RET er zelf voor kiest gebruik te maken van een wanproduct, moeten ze dat niet afwentelen op de gebruiker van het OV.
Ik ga voortaan wel weer gewoon met de auto!
Dit zegt de website van Veolia:quote:Limburgse treinreiziger dupe van ov-chipkaart
De ov-chipkaart, waarmee vanaf medio 2010 gereisd kan worden, dreigt nadelig uit te pakken voor Limburgse treinreizigers. Als wordt vastgehouden aan de huidige plannen, wordt de rit voor veel passagiers complexer en duurder dan elders in het land.
Bevindingen uit onderzoek van deze krant worden onderschreven door de provincie Limburg en Veolia. De streekvervoerder overweegt zelfs een groep reizigers af te raden de chipkaart op hun treinreis met Veolia te gebruiken.
Limburgers zijn de dupe van het feit dat zowel de NS als Veolia door de hele provincie actief is. Het chipkaartprincipe benadeelt reizigers die van meer dan één vervoersbedrijf gebruik maken. Een reiziger die uitsluitend reist met NS-treinen kan probleemloos overstappen, maar bij de overstap van de ene naar de andere vervoerder moet steeds opnieuw met de chipkaart worden in- en uitgecheckt bij een kaartlezer. Hierdoor wordt de rit niet verrekend als één lange treinreis, maar als enkele losse treinreizen. Dit is duurder: het reistarief wordt zowel bij de NS als Veolia gunstiger naarmate er meer kilometers per reis worden afgelegd.
Het ongemak werkt in Limburg extra hard door: geen enkele andere streek telt zoveel treinstations waar zowel de NS als een private vervoerder komt. In de spits wordt chaos gevreesd op de Intercitystations, want naast geld kost het steeds opnieuw in- en uitchecken tijd. Vergeten reizigers in deze consternatie hun pasje tegen de kaartlezer te houden, dan betalen ze een boete of zijn ze hun borg kwijt.
Veolia maakt zich zorgen over het systeem. Indien na de invoering blijkt dat Veolia inderdaad te veel geld ontvangt, dan zal de vervoerder reizigers die ook met de NS rijden nadrukkelijk afraden om de ov-chip te gebruiken. De NS wil hier nog niet op vooruitlopen.
Limburg is om meer redenen een nadeelregio, zo constateren ook de provincie en reizigersorganisaties. Zo worden problemen voorzien door de grensligging van de provincie, die een landelijk dichtgetimmerd systeem onwenselijk maakt. Ook wordt verondersteld dat Veolia door het in Limburg toegepaste visgraatmodel extra kwetsbaar zal zijn voor zwartrijders.
De ov-chipkaart kan vanaf de zomer volgend jaar zowel in de bussen als treinen in Limburg worden gebruikt. Op dit moment is dat al in de NS-treinen mogelijk. De termijn waarop de papieren kaartjes worden afgeschaft, is afhankelijk van het succes van de ov-chipkaart.
Meer in de papieren krant van woensdag
Gepubliceerd op: 04.11.09 07:00, bijgewerkt op: 04.11.09 10:32
En dit staat ook op diezelfde website:quote:OV-Chipkaart
* Makkelijk, eerlijk, slim
* Wanneer kunt u met de OV-chipkaart reizen?
* Welke OV-chipkaart kiest u?
quote:OV Chipkaart niet geldig in de treinen van Veolia
Back
08-10-2009.
In de treinen van Veolia op de Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade) dient u in het bezit te zijn van een regulier vervoerbewijs. Reist u met de OV Chipkaart, dan reist u zonder geldig plaatsbewijs en kunt u beboet worden.
NB: Ook indien u reist met meerdere vervoerders, adviseren wij u niet met de OV Chipkaart te reizen. U betaalt anders bij elke vervoerder opnieuw het opstaptarief.
Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)quote:Veolia overweegt mobieltje als alternatief voor ov-chipkaart
21 maart 2008
Openbaar-vervoerder Veolia pleit ervoor om „na te denken over een alternatief voor de ov-chipkaart waar reizigers meer vertrouwen in hebben”. De mobiele telefoon zou dit alternatief kunnen zijn.
* stuur artikel door
Dossier
* OV-chipkaart
Dat zegt algemeen directeur Ton Kienhorst van Veolia, een bedrijf dat openbaar vervoer verzorgt in Limburg, Brabant, Zeeland en Gelderland. Het is het eerste grote ov-bedrijf in Nederland dat openlijk zijn twijfels uit over de ov-chipkaart.
De ov-sector en de overheid wachten momenteel op een onderzoek van de universiteit van Londen naar de veiligheid van de ov-chip. Kienhorst denkt dat het goed zou zijn nu even de tijd nemen om te kijken of de zes jaar geleden bedachte ov-chipkaart nog wel de beste oplossing is: „De technologische ontwikkeling gaat heel snel.” Collega Arriva sluit niets uit, maar wacht eerst ’Londen’ af.
© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
zeker, alleen in andere landen wordt het alleen in steden toegepast.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
Het kan ook anders:
[..]
Dit werkt in vele andere grote(re) buitenlandse steden ook al (en behoorlijk goed)
Het ligt dus echt aan ons bekrompen landje...
Dat kan gewoon. De "speciale ns chipkaarten" zijn kaarten met een NS-abonnement erop.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vroeg me af, stel datik met de trein binnen rotterdam wil reizen, kan dat met de ov chip en saldo erop van 10,= ?
of heb je een speciale ns chipkaart nodig ?
Wat handig.quote:Wat kost de Interliner?
* OV-chipkaart
Op de Interliner-verbindingen (behalve lijn 395) is ook de OV-chipkaart al geldig. Voor de OV-chipkaart gelden in de Interliner voorlopig dezelfde toeslagregels als wanneer u met de strippenkaart in de spits zou reizen. Dit betekent dat u naast uw OV-chipkaart, een toeslagkaartje moet kopen bij de chauffeur, of uw toeslagabonnement moet tonen. Enkeltjes, retourtjes, trajectabonnementen, spitstoeslagabonnementen en spitstoeslagkaartjes zijn niet op de OV-chipkaart verkrijgbaar.
quote:CENTENKWESTIES: CHIP 15% DUURDER DAN STRIP
quote:Rover wil meer toezicht tarieven ov-chipkaart
Uitgegeven: 15 november 2009 22:26 /// Laatst gewijzigd: 15 november 2009 23:43
RIJSWIJK - Reizigersvereniging Rover wil een beter toezicht op de tarieven van het regionaal vervoer. Veel plaatselijke ritten dreigen nu duurder te worden nu de ov-chipkaart is ingevoerd, stelt Rover.
''Vooral incidentele reizigers die zelf geen chipkaart hebben, zijn hiervan de klos", aldus Rover.
In de regio Arnhem/Nijmegen zijn de tarieven al omhoog gegaan. Rover ontkent dat het daar mee zou hebben ingestemd, zoals minister Eurlings van Verkeer verklaarde op vragenvan de SP in de Tweede Kamer over de tariefstijging.
Tariefstijgingen
De reizigersvereniging zegt via het ov-loket veel klachten binnen te krijgen over de tariefstijgingen door de ov-chipkaart. ''Vooral incidentele reizigers die niet in het bezit zijn van een chipkaart betalen veel voor een losse tram-, bus- of metroreis.
Regionaal verschillen de tarieven sterk. Wie geen ov-chipkaart heeft, betaalt tegenwoordig voor een retourtje met de metro in Rotterdam of Amsterdam al snel 5 euro'', zegt Rover die aandringt op toezicht door de centrale overheid zodat er geen wildgroei aan te hoge tarieven ontstaat.
© ANP
Samengevat met andere recente berichten:quote:
tuurlijk, poortjesleveranciers bvquote:Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder
Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
zie bovenquote:Op maandag 16 november 2009 00:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Samengevat met andere recente berichten:
- het functioneert bij lange na niet goed
- het tast de privacy aan
- het is per definitie flink duurder
Zijn er nog steeds voorstanders van dit gedrocht?
ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straksquote:Op maandag 16 november 2009 19:59 schreef MaLo het volgende:
Deze Twentse gaat morgen voor haar werk naar de grote stad (Amsterdam) en mag dus voor het eerst gebruik maken van de OV chipkaart.
Ik moet met de trein naar Amsterdam Zuid en vandaar moet ik nog een stukje met de metro. Kan ik dan het beste zo'n dagkaart van het GVB kopen? En die zijn neem ik aan wel te koop op station Zuid?
Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgenquote:Op maandag 16 november 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik zal gewoon een anonieme of persoonlijke chipkaart kopen, met dagkaarten betaal je dubbel terwijl de kaarten sowieso 5 jaar geldig zijn en je ze toch nodig heb straks
ja dat is goedkoper dan 7,50. Ik zal dat maar 7 euro maar weglaten, in Parijs kan je heel de stad door voor zon 4 euro per dag maar dat terzijdequote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgen.
Zo'n dagkaart kost maar 7 euro, denk dat dat voor mij rendabeler is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |