Winst voor de NS!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als Utrecht CS weer eens plat ligt en je na 75 minuten maar besluit naar huis te gaan, of de dan pas ingezette bus wil pakken.
en vergeet niet de administratiekosten om je kaart weer te deblokkeren en de rest van je reistegoed ben je dan ook kwijt natuurlijk als je pech hebtquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 03:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Winst voor de NS!
En daar gaat het om.
Omdat ze dan kunnen zien dat je met die kaart ben ingecheckt bij Rotterdam CS bv en als je terugreist naar Rotterdam CS, kan je moeilijk ingecheckt bij datzelfde stationquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Het lijkt mij dat het de NS onnoemlijk veel geld gaat kosten, als de mensen eenmaal doorhebben hoe je kan reizen met de chipkaart bij NS.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.
Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
quote:Een Check-uit dient op dezelfde Dag als de Check-in te worden geplaatst, dat wil zeggen tussen 00.00 uur ’s ochtends tot en met 04.00 uur de daaropvolgende dag. Als
dat niet is gebeurd, is voor die Dag achteraf alsnog sprake van een niet geldig vervoerbewijs. Bij Check-uit de volgende Dag geldt deze handeling als Check-in en zal
opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
Dat is dan jammer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:
[..]
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Nog even over dat bericht in de NRC.
Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:
- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.
Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.
Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
[..]
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:47 schreef korting het volgende:
[..]
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
Net als 100 jaar geleden !!quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:53 schreef macca728 het volgende:
Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruiktquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
was ook ironisch bedoeld hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
Ik ben niet zo wakker. Maar er zijn vast meer mensen die serieus op je vraag in gaan.quote:
quote:De chippalen voor het openbaar vervoer zijn te gevoelig. Ook argeloze voorbijgangers met een OV-chipkaart op zak maar die helemaal niet van plan zijn om een reis te maken, worden geconfronteerd met automatische afschrijving van het instaptarief, meldt De Stentor.
Wanneer iemand met een OV-chipkaart op zak per ongeluk te dicht langs een chippaal loopt wordt het instaptarief afgeschreven. Bij een persoonlijke OV-chipkaart gaat het om 10 euro, bij een anonieme kaart om 20 euro.
Gevaarlijk
Een controleur ter plaatse bevestigd het mankement. "De gevoeligheid van de OV-chippaal is gevaarlijk voor de pashouder." Hij is al meerdere malen door niet-reizigers aangesproken over het onterecht afboeken van instapgeld.
Volgens de NS is de kans op de foutieve afschrijving klein omdat er een duidelijke toon te horen is wanneer iemand incheckt. Wie onterecht heeft ingecheckt moet binnen een uur weer uitchecken om de afschrijving te voorkomen.
ja op een druk station ga je luisteren naar elke piep, als je lekker loopt te relaxen met je Ipod of aan het telefoneren. Die piep van jouw chipkaart is ook het enigste wat je hoort, verder checkt er natuurlijk niemand in.quote:
Grappig, want ik moet mijn kaart in het OV zowat dóór die scanners heenrammen vóór er gelezen wordt. En die bofkonten kunnen 'm gewoon in hun zak laten zitten, lekker handig.quote:
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.
de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.
De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd
De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.
Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |