abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:16:48 #201
141482 Q.
JurassiQ
pi_74007616
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 01:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat wordt leuk als Utrecht CS weer eens plat ligt en je na 75 minuten maar besluit naar huis te gaan, of de dan pas ingezette bus wil pakken.
Winst voor de NS!

En daar gaat het om.
For great justice!
pi_74009928
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Winst voor de NS!

En daar gaat het om.
en vergeet niet de administratiekosten om je kaart weer te deblokkeren en de rest van je reistegoed ben je dan ook kwijt natuurlijk als je pech hebt
pi_74010019
Daarom begrijp ik ook niet dat er voorstanders van deze kaart zijn.

Elke fout van een OV bedrijf wordt nu op de klant afgewenteld, jij mag bewijzen dat hun apparaat niet goed werkte en storingen/vertragingen gaan de klant dus ook geld kosten.

Ja je krijgt je geld terug waarschijnlijk bij een grote storing maar hoelang duurt dat ?

Nu heeft het weinig financiele consequenties als er vertraging is, straks betaal je bv instaptarief opnieuw.
Niet veel, maar tel het eens op.
pi_74010467
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
pi_74010774
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat ze dan kunnen zien dat je met die kaart ben ingecheckt bij Rotterdam CS bv en als je terugreist naar Rotterdam CS, kan je moeilijk ingecheckt bij datzelfde station

dan zien ze dus dat je zwart reist. En ja je bent verplicht na de heenreis uit te checken.

Hoe ze dat gaan controleren ben ik trouwens ook benieuwd naar.
pi_74010816
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Het lijkt mij dat het de NS onnoemlijk veel geld gaat kosten, als de mensen eenmaal doorhebben hoe je kan reizen met de chipkaart bij NS.

Ze zullen er wel op rekenen dat veel mensen de moeite niet nemen en gewoon als kuddedieren overal betalen
pi_74010966
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik bij de nrc truuk eigenlijk nog met een 2e kaart reizen als ik met die 1e kaart gewoon op 1 station voor het einde van mijn retour uitcheck is er toch ook niets aan de hand. En is nog eens veel goedkoper.

Als ik het leuk vind om de gehele dag in de trein te zitten kan de conductuer mij toch niet te verplichten om bij het verst gelegen station uit te checken.
Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.


Nog even over dat bericht in de NRC.

Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:

- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.

Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.

Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
quote:
Een Check-uit dient op dezelfde Dag als de Check-in te worden geplaatst, dat wil zeggen tussen 00.00 uur ’s ochtends tot en met 04.00 uur de daaropvolgende dag. Als
dat niet is gebeurd, is voor die Dag achteraf alsnog sprake van een niet geldig vervoerbewijs. Bij Check-uit de volgende Dag geldt deze handeling als Check-in en zal
opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
pi_74011419
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:

Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.
Dat is dan jammer.

Er zijn genoeg stukken op een langer traject waarop het niet altijd duidelijk is of je nu wel of niet terug aan het gaan bent richting je incheck station.

Verder wou men toch ook met dit stukje fantastische automatisering het aantal controleurs naar beneden brengen waardoor de kans op controle ook zou moeten verminderen en je makkelijker met die kaart "gewoon" terug kan reizen.
pi_74011425
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:55 schreef korting het volgende:

[..]

Omdat je niet tegen de reisrichting in mag reizen met je ingechekte OV Chipkaart. Als je in rotterdam inchekt mag je niet in de richting van Rotterdam reizen:p.


Nog even over dat bericht in de NRC.

Je kan dus voordeliger reizen als je een anonieme OV chipkaart koopt en dan:

- inchekt op vertrek station (A)
- je moet altijd overstappen op een station na jou begin station (B)
- je gaat naar je eindbestemming (C)
- je chekt NIET uit!!!
- op de terugweg koop je een enkele reis in de kaartautomaat naar A.
- je reist naar huis, maar bij B check je uit met je ingechekte OV chipkaart.

Dus dan betaal je
- met de OV chipkaart betaal je van A naar B
- met je treinkaartje een enkele reis van C naar A.

Volgensmij kan dit gewoon, want er wordt niks gezegd over hoe lang er moet zitten tussen in en uitchecken:
[..]


Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
pi_74033223
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je hoeft op de heenreis toch niet over te stappen ?
Alleen op de terugreis voor de duidelijkheid
Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
pi_74036106
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:47 schreef korting het volgende:

[..]

Om vanuit station Soestdijk naar station Amsterdam Centraal te gaan moet je altijd overstappen in Baarn. Maar overstappen wil niet zeggen dat je uitchekt of inchekt!! Je blijft gewoon ingechekt, je hoeft niets te doen.
Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
pi_74036586
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Om het voor de gebruiker nog makkelijker te maken moet je er wel bij vermelden dat dit niet het geval zal zijn als je bij je overstap van vervoerder wisselt van de NS naar de Veolia of zo.
Net als 100 jaar geleden !!
pi_74084576
vandaag weer een artikel in het AD dat slechts 1/3 van de bus en tramreizigers de OV chipkaart gebruikt.

Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)

2/3 gaf zelfs een 7 of hoger (he gemiddeld 6,6 dus 1/3 geeft de kaart blijkbaar een onvoldoende?)

Iedereen is er erg tevreden over, maar weigert hem desondanks te gebruiken in de bus of tram, ondanks de goedkopere prijs en gebruiksvriendelijkheid. Jaja iets klopt er niet...
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:14:50 #214
141482 Q.
JurassiQ
pi_74087189
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:53 schreef macca728 het volgende:

Maar zegt de RET dat gaat veranderen zodra de chipkaart verplicht wordt. Iedereen is er erg tevreden over met een gemiddeld cijfer van 6,6 (he was dat niet 7,2 een half jaar geleden)
Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
For great justice!
pi_74090296
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Als ik vroeger met zo'n cijfer thuis kwam werd ik in elkaar geslagen.
Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:53:34 #216
141482 Q.
JurassiQ
pi_74091263
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat ik raar vind dat iedereen de kaart blijkbaar fantastisch vind, maar zodra hij of zij de metro uit is, de kaart niet meer gebruikt
Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
For great justice!
pi_74092070
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:53 schreef Q. het volgende:

[..]

Buiten de metro is hij compleet onbetrouwbaar door de afhankelijkheid van het niet altijd even betrouwbare GPS en de brakke apparatuur.
was ook ironisch bedoeld hoor
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:27:21 #218
141482 Q.
JurassiQ
pi_74092535
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

was ook ironisch bedoeld hoor
Ik ben niet zo wakker. Maar er zijn vast meer mensen die serieus op je vraag in gaan.
For great justice!
pi_74193862
OV-chippalen te gevoelig
quote:
De chippalen voor het openbaar vervoer zijn te gevoelig. Ook argeloze voorbijgangers met een OV-chipkaart op zak maar die helemaal niet van plan zijn om een reis te maken, worden geconfronteerd met automatische afschrijving van het instaptarief, meldt De Stentor.

Wanneer iemand met een OV-chipkaart op zak per ongeluk te dicht langs een chippaal loopt wordt het instaptarief afgeschreven. Bij een persoonlijke OV-chipkaart gaat het om 10 euro, bij een anonieme kaart om 20 euro.

Gevaarlijk

Een controleur ter plaatse bevestigd het mankement. "De gevoeligheid van de OV-chippaal is gevaarlijk voor de pashouder." Hij is al meerdere malen door niet-reizigers aangesproken over het onterecht afboeken van instapgeld.

Volgens de NS is de kans op de foutieve afschrijving klein omdat er een duidelijke toon te horen is wanneer iemand incheckt. Wie onterecht heeft ingecheckt moet binnen een uur weer uitchecken om de afschrijving te voorkomen.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_74194213
ren bent.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:16 schreef DikVoormekaar het volgende:
OV-chippalen te gevoelig
[..]


ja op een druk station ga je luisteren naar elke piep, als je lekker loopt te relaxen met je Ipod of aan het telefoneren. Die piep van jouw chipkaart is ook het enigste wat je hoort, verder checkt er natuurlijk niemand in.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:26:54 #221
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74208371
De problemen worden gewoon weer op de reiziger afgewenteld, zoals altijd.
pi_74210847
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:16 schreef DikVoormekaar het volgende:
OV-chippalen te gevoelig
[..]


Grappig, want ik moet mijn kaart in het OV zowat dóór die scanners heenrammen vóór er gelezen wordt. En die bofkonten kunnen 'm gewoon in hun zak laten zitten, lekker handig.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:29:10 #223
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_74213368
Heb ook nog geen last gehad met gevoelige OV-chippalen.
Maar ik zou blij zijn als die dingen echt goed gaan werken. Nu moet ik nog steeds apart een kaartje lezen omdat die palen van de NS nog niet om kunnen gaan met zoiets als een jaartrajectkaart en vrolijk de volle prijs afschrijft.
(Un)masking for the greater good.
pi_74231512
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.

de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.

De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd

De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.

Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
pi_74232750
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een stuk op de voorpagina van de Spits.

de OV chipkaart voor studenten blijkt vaak helemaal niet te werken.
Na klagen krijgen ze een tijdelijke pas voor 2 maanden, maar zelfs na die periode slagen ze er niet in een nieuwe chipkaart op te sturen.

De GVB reageert zelfs zeer klantonvriendelijk als studenten verlenging van een tijdelijke pas aanvragen, omdat de nieuwe (door dezelfe GVB) nog niet geleverd

De OV studentenkaart dient om studenten kennis te laten maken met het OV.

Nou die missie is ook alweer geslaagd !!!
Kennelijk wel, want het OV in Amsterdam is vergeven van de studenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')