abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:26:41 #276
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_79502892
Dot en Hummel zijn bij de dierenarts geweest voor de vaccinaties Myxomatose en VHS. Hummel was echt ontzettend aan het stressen. Dot interesseerde het allemaal niet zoveel. Maar ja, die is de laatste tijd al vaak genoeg bij de dierenarts geweest dus is wel wat gewend.

DA heeft gelijk nog even naar Dot gekeken. Wond geneest goed. En voordat we naar de DA gingen hadden we de voerbak even gevuld en Dot pakte er een brokje uit en begon te eten! Dus dat komt verder wel goed.
Bij de DA kregen we nog een zakje Science Selective (350 gr). Hebben we weer een extra voorraadje
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:58:24 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79507136
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:19 schreef morgane het volgende:
Die geef ik haar ook inderdaad heb nu een zakje wortels in de koelkast liggen, daar gaat ze ook van stuiteren haha. Maar veel fruit lust ik zelf niet, dus dan kan ik heel veel weggooien. Ze krijgt dus eigenlijk alleen appel en druif ik dacht dat citrusvruchten niet mochten? of alleen een klein beetje?
Ik zal soms nog wat domme vragen stellen hier hoor, heb nog niet zo veel ervaring met konijnen.
Zolang je maar geen pitjes geeft en oplet dat ze het velletje van de citrusvruchten goed wegkrijgen is het geen probleem om dat te geven . Ook kun je gedroogd fruit geven, blijft langer goed en vinden ze net zo lekker.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:09:41 #278
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_79507675
Inderdaad, Fiona doet een moord voor gedroogde banaan! Ik haal altijd zo'n bakje bij de dierenwinkel (eigenlijk voor cavia's) met appel, banaan en kokos.
Dat van die pitjes en velletjes is een goede tip, ik ga het eens proberen. Ben zelf ook gek op mandarijntjes
pi_79535348
Introducing: Eric



Hier had ik 'm pas net, hij is hier ongeveer 10 weken. Het is wel gewoon een 'ordinair' dierenwinkelkonijn, maar ik zag 'm tijdens de konijn-aanschaf-oriëntatiefase, al z'n broertjes en zusjes namen de benen, maar hij niet. Ik was verkocht en dus werd hij mijn knijn.
Bij de winkel koop ik verder overigens alleen z'n voer, want verder roepen ze soms ook maar wat, geloof ik. Toen ik vroeg wat ik 'm nog kon geven naast biks en hooi zeiden ze daar 'Oh, eigenlijk alles wel '.

En inmiddels is ie een maand of zeven en oogt hij zo (van Heul Dichtbij )




Zo zit hij heel vaak in z'n hok.

Ik heb 'm vanmiddag laten inenten, maar dat ging niet zo goed . Ik ging voor het eerst naar de dierenarts met 'm, en ze liet 'm eerst bijna vallen, daar schrok ie van en dus ging ie spartelen, toen hield ze 'm helemaal niet meer en om te voorkomen dat ie echt viel (en dat is nogal een eind, vanaf die behandeltafel), klemde ze hem ondersteboven tussen haar heupbot en het tafelblad in: hing m'n arme nijn daar te bungelen

Ik weet wel dat ze niet altijd even handzaam zijn, maar dit vond ik toch wel erg naar .

[ Bericht 4% gewijzigd door Jentin op 24-03-2010 16:27:06 ]
pi_79539190
Eric heeft een lief snoetje!
Klinkt inderdaad niet zo heel fijn om jouw konijn zo te zien. Ik mag er in april of mei weer aan geloven, oproep voor de enting is weer binnen. Kunnen ze gelijk even Nijn zijn gebit controleren + eventuele haken wegvijlen voor zover Nijn daar zin in heeft.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:09:07 #281
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79546849
Eric
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79557582
Even een vraagje: onze kids hebben sinds een week of 3, 2 jonge hangoorkonijntjes (vrouwtjes). Zaten in de dierenwinkel ook al bij elkaar in 1 hok. Nu na een week of 3 begint 1 van de dames dominant gedrag te vertonen en de ander te bijten!
Dominant gedrag doet ze door over de ander heen te hangen terwijl ze gewoon zitten, bijten doet ze vooral 's morgens als ze sowieso erg druk is en veel aan het heen en weer rennen (en springen) door het hok.
Het ander konijn is verder niet heel angstig, gaat wel telkens op de vlucht maar gaat daarna weer rustig zitten of zelfs relaxed liggen (uitgestrekt) totdat de ander weer komt.
Ze hebben overigens een vrij groot hok, met 2 etages. Het "bijtkonijn" knaagt ook veel aan het hok.

Is dit een signaal dat we ze beter uit elkaar kunnen halen? Het is eigenlijk niet de bedoeling om 2 hokken neer te zetten.........
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 09:22:17 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_79558940
Hebben ze een binnen of een buitenhok? Zijn het mannetjes of vrouwtjes, al dan niet geholpen? Komen ze wel eens uit het hok om rond te huppelen in de kamer? Hebben ze speelgoed in het hok, zoals takken om te knagen, dingen om mee te gooien of balletjes?

Het klinkt als twee vrolijke jonge konijnen, waarbij de een wat dominant is. Dat rondhupsen is normaal en een teken dat ze goed in hun vel zitten. Dominantie is in principe ook geen probleem, dat is ook een onderdeel van de randorde.

Wordt er ook echt doorgebeten? Tot bloedens toe zeg maar? Want dat is natuurlijk niet goed, dat gaat te ver. In dat geval zul je toch een tweede hok moeten aanschaffen, of het bestaande hok in tweeen splitsen. Dan kunnen ze elkaar wel zien in ruiken, maar dan kan er even een afkoel periode ingelast worden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79562202
Ze hebben een buitenhok met 2 etages en nachtverblijf bovenin. Breedte/diepte = circa 120x50cm. Ze maken gebruik van het hele hok, waarin een balletje ligt, een soort van bal om aan te knagen en nog een knaagtak (die laatste wordt overigens niet gebruikt).

Het zijn 2 vrouwtjes van nu circa 12 weken, niet "geholpen" Ze komen vrij regelmatig (bijna dagelijks) in de woonkamer om rond te hupsen. Er wordt niet doorgebeten, maar de 1 zoekt de ander op en graaft zich dan bijna in het vel van de ander en kennelijk ook bijten want op een gegeven moment rent het slachtoffer dan weg.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:53:15 #285
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79596564
Ik vind persoonlijk de ruimte voor 2 konijnen erg klein, als ze daar het grootste deel van de dag in moeten zitten. Kun je het hok eventueel uitbouwen met een ren?
De dames zijn nu beide pubers aan het worden en krijgen last van hun hormonen, waarbij dit gedrag totaal niet vreemd is. Het is ook een vorm van dominantiebepaling. Heb je de konijntjes al eens laten checken bij een dierenarts? Dierenwinkels staan erom bekend dat ze niet erg konijnkundig zijn waardoor 2 dames soms 2 heren blijken, of een dame en een heer .
pi_79598486
Uitbreiding met ren zit wel in de planning, maar kritiek op hok ben ik 't niet mee eens. Het is 1 van de grotere hokken die er her en der aangeboden worden, zonder dat je meteen mega gaat. Dat konijnen beter in een tuin van 150m2 zitten, snap ik ook. Beter nog om ze helemaal niet op te sluiten.

De beestjes komen van een gerenommeerde dierenwinkel waar de dierenarts wekelijks voor controle komt, dus daar geen twijfel over. Wij hebben ook al jarenlange ervaring met deze winkel en zijn door de eigenaar zelf geadviseerd.

Afgaande op de reacties en info die ik her en der gevonden, gaan we er voorlopig maar vanuit dat het dominantiebepaling en pubergedrag is. We houden het in de gaten, bedankt voor de reacties!
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 10:00:38 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_79599264
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:35 schreef edraket31 het volgende:
Uitbreiding met ren zit wel in de planning, maar kritiek op hok ben ik 't niet mee eens. Het is 1 van de grotere hokken die er her en der aangeboden worden, zonder dat je meteen mega gaat. Dat konijnen beter in een tuin van 150m2 zitten, snap ik ook. Beter nog om ze helemaal niet op te sluiten.

De beestjes komen van een gerenommeerde dierenwinkel waar de dierenarts wekelijks voor controle komt, dus daar geen twijfel over. Wij hebben ook al jarenlange ervaring met deze winkel en zijn door de eigenaar zelf geadviseerd.

Afgaande op de reacties en info die ik her en der gevonden, gaan we er voorlopig maar vanuit dat het dominantiebepaling en pubergedrag is. We houden het in de gaten, bedankt voor de reacties!
Het is niet zozeer kritiek op het hok, maar advies wat betreft een ren. Het zou voor de beide dames veel schelen als er meer ruimte is om te rennen en te ravotten. En dan kan het onderdanige konijn wat meer ontwijken wanneer de ander wil domineren.

Check het onderdanige konijn eens op bijtwondjes. Goed kans dat ze die niet heeft. Het 'bijten' is onderdeel van het dominantiegedrag, en in feite is het een soort vasthouden.

Als ik jou was zou ik niet te lang wachten met de uitbreiding door middel van een ren. Je zou je konijnen er een groot plezier mee doen, en duur hoeft dat niet te zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79615486
een ren zelf maken is toch ook zo gedaan?
wat kippengaas, houten paaltjes en of latjes en je zet t zo in elkaar. :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:15:33 #289
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79617883
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:35 schreef edraket31 het volgende:
Uitbreiding met ren zit wel in de planning, maar kritiek op hok ben ik 't niet mee eens. Het is 1 van de grotere hokken die er her en der aangeboden worden, zonder dat je meteen mega gaat. Dat konijnen beter in een tuin van 150m2 zitten, snap ik ook. Beter nog om ze helemaal niet op te sluiten.

De beestjes komen van een gerenommeerde dierenwinkel waar de dierenarts wekelijks voor controle komt, dus daar geen twijfel over. Wij hebben ook al jarenlange ervaring met deze winkel en zijn door de eigenaar zelf geadviseerd.

Afgaande op de reacties en info die ik her en der gevonden, gaan we er voorlopig maar vanuit dat het dominantiebepaling en pubergedrag is. We houden het in de gaten, bedankt voor de reacties!
Jammer dat je het gelijk als kritiek ziet, terwijl het van mijn kant juist een advies was.
Konijnen zijn erg levendige, energieke dieren die naar mate ze meer ruimte hebben veel leuker zijn. Dan hoef je geen extreem groot hok te hebben, want het zijn zulke heerlijke dieren dat ze vaker buiten het hok zitten dan in het hok. Het gevaar van beperkte ruimte bij 2 puberende dames is juist dat ze met elkaar kunnen gaan vechten, dat is een situatie die jij niet wilt. Ik let dan ook niet zozeer op de grootte van het hok, maar het totale grondoppervlak wat ze hebben en hoe dat is ingedeeld.
Mocht het probleem de komende dagen blijven bestaan, doe je er alsnog wel goed aan om even de geslachten te controleren. Better save than sorry, een foutje is immers zo gemaakt. Je zou er ook aan kunnen denken om de dames te laten castreren als ze ongeveer een jaar zijn, of de 2 te koppelen aan een gecastreerde vent.


Ik ga morgen weer naar de opvang, ik hoop echt dat er weer wat dieren geplaatst kunnen gaan worden morgen. Het is de laatste maanden echt triest, komen wekelijks tientallen dieren binnen die gevonden zijn op straat. Zitten nu 109 dieren te wachten op een nieuw huisje, waarvan 61 konijnen. Het blijft helaas dweilen met de kraan open....
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 18:22:11 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_79618141
Wat zonde is dat toch altijd... Het is dat ik Tommie al heb, en daar heb ik mijn handen vol aan.

Maar als we ooit nog een konijntje nemen wordt het er zeker eentje uit de opvang. Of ik er ook nog een keer eentje aandurf met tandproblemen durf ik niet te zeggen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79642603
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jammer dat je het gelijk als kritiek ziet, terwijl het van mijn kant juist een advies was.
Oh, oké...... excuses mijnerzijds.
Bedankt voor de adviezen en tips.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:29:16 #292
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79713631
ik heb d'r gevonden een nieuwe vriendin voor mn Stephje
Alleen de fokster moet nog even accoord gaan zaterdag gaan we dr live zien en als het klikt neem ik dr gelijk mee, ze woont al buiten

[ Bericht 21% gewijzigd door Nonneke op 29-03-2010 19:14:54 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 08:49:29 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_79735701
Wat leuk! En wat zal Steph het leuk vinden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:08:36 #294
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79759835
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat leuk! En wat zal Steph het leuk vinden
Nou dat hoop ik maar Tis iig wel helemaal Pasen voor hem van het weekend
ik hoop zó dat het klikt tussen die 2, ik heb mn keus al gemaakt of dat konijntje mij nou wel of niet leuk vind, als ze het maar met mn Steph kan vinden
heb wel foto's maar durf ik nog niet zo goed te plaatsen

Kreeg vandaag ook post voor Steph en Lotje (vorige vriendin) van de dierenarts dat ze hun myxomatose prik kunnen gaan halen eind april Blijkbaar helemaal vergeten te zeggen dat die er niet meer is, en we zijn er toch al zeker weer een keer of 5 geweest sinds dat Lotje dood is
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 1 april 2010 @ 20:31:25 #295
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79844302
Ben benieuwd naar de reactie van Steph op je nieuwe nijn.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:42:41 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79861623
Oeh spannend voor Steph! Hoop dat de koppeling goed verloopt, kun je straks weer genieten van een verliefd konijnenstel .
Ik heb van de week een snackbal gekocht voor de konijntjes, echt zo grappig hoe snel ze dat door hadden. Nu racen er continu 2 konijnen met een blauwe bal met worteltjes erop door de kamer heen, in de hoop dat er wat eten uit komt rollen. Over 2 weken mogen we naar de DA toe voor de entingen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:11:39 #297
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_79862471
Hahaha, zo' n bal heb ik ook. Echt een leuk gezicht inderdaad!

Mijn Fiona graaft nog steeds in haar toiletbak, heel irritant! Ik heb geen idee wat ik er mee aan moet.
En ze knaagt aan het plastic van haar kooi, terwijl ze zat houten dingen in de kooi heeft om aan te knagen...binnenkort maar eens kijken of ik de randjes weg kan werken met metalen profieltjes ofzo.
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 11:29:59 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_79863034
Tommie graaft ook wel eens in zijn toiletbak, maar alleen wanneer er iets anders inzit dan kranten. Stro in de wc is een no-go, net als Hemparade of een andere bodembedekking. Kranten, en anders niet.

Ja, en als ik de wc één dag niet schoonmaak, dan ook. Een laagje kranten over de oude voor een keertje kom ik niet mee weg. Dan graaft ie alles uit, en gaat ie heel nadrukkelijk in alle hoekjes plassen Kan ik voor straf alles gaan schoonmaken.

Dus eens een andere vulling voor de toiletbak proberen? Of vaker schoonmaken? Of een ander soort bak proberen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:32:38 #299
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_79863120
Een ander soort bak ben ik nu aan het proberen. Ik had eerst een vierkante afwasteil, maar nu weer terug naar het hoektoilet. Voordeel is dat alle zooi nu in ieder geval in de kooi blijft en niet door de hele kamer vliegt. Andere vulling kan ik wel eens proberen ja, goed idee. Ik heb nu van die geperste houtkorrels.
Is het makkelijk schoon te maken met kranten? En stinkt het niet snel? Voordeel van die houtkorrels is dat ze het vocht goed opnemen en ik dus niet elke dag hoef schoon te maken. Vaker schoonmaken helpt trouwens niet, als het net weer schoon is haalt ze het net zo goed weer overhoop.
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 11:45:02 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_79863525
Mja, ik kiep de wc een keer per dag even leeg in de prullenbak, en dan ga ik nog even met een keukenrolletje door de bak. Nieuwe kranten scheuren, erin gooien en klaar. Het neemt wel iets minder vocht op, dus ik denk dat dagelijks even leeggooien ook wel noodzakelijk is. Maar ik vind het niet stinken.

Ik had ook liever houtsnippers gebruikt, want die nemen inderdaad beter vocht op. Maar goed, die belanden overal in het hok, en vervolgens kan ik dus nog heel het hok schoonmaken Dus dan maar kranten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')