Dus dat..quote:
Gebaseerd op de eindeloze stroom slotjes die je al hebt ontvangen? Meestal noemen we dat 'kuttopics'. Heeft weinig met verfijnd te maken, eerder met een onvermogen je fatsoenlijk uit te drukken.quote:Bassos is verfijnder dan jij.
Meermaals aangetoond.
Dus nog steeds niets inhoudelijks, maar wel commentaar posten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:54 schreef Dqod het volgende:
[..]
Dus dat..
Mijn bassos-topic-tripjes beginnen zo onderhand nogal Bad-trips te worden
Maar toch blijf ik ze volgen, dus TVP
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:54 schreef Dqod het volgende:
[..]
Dus dat..
Mijn bassos-topic-tripjes beginnen zo onderhand nogal Bad-trips te worden
Maar toch blijf ik ze volgen, dus TVP
Die andere draad is al dood.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Ben je d'r weer?Nog niet genoeg gehad duiveltje?
@ bassos
Je hebt al een topic hier in TRU. Waarom open je in fok!snaam weer eentje?
Hoe valt er nou inhoudelijk op die bagger van jou in te gaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:55 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus nog steeds niets inhoudelijks, maar wel commentaar posten.
Groupies...
Je moet wel opletten.. Ik ben roadie van Dragorius..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:55 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus nog steeds niets inhoudelijks, maar wel commentaar posten.
Groupies...
Er zit geen slotje op. Dus hij is niet dood.quote:
Heh.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Dqod het volgende:
[..]
Je moet wel opletten.. Ik ben roadie van Dragorius..
Dat betekend dus dat ik met hem meereis..
En aangezien hij (over het algemeen) in jouw topics post..
Nou, lijkt me duidelijk..
Dat, plus: Ik heb niets inhoudelijks te melden
in niet-inhoudelijke-maar-trippy topics..
Dus doe gewoon net als in je andere topics en let maar niet op mij
Nee nog lang niequote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Ben je d'r weer?Nog niet genoeg gehad duiveltje?
@ bassos
Je hebt al een topic hier in TRU. Waarom open je in fok!snaam weer eentje?
Vast effectiever door het eerst bagger te noemen voor je er naar kijkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Dennis101 het volgende:[..]
Hoe valt er nou inhoudelijk op die bagger van jou in te gaan?
Nogmaals: Er is niets inhoudelijks aan jouw topics..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef bassos het volgende:
[..]
Heh.
Brave exit speech.
Je kan ook gewoon wel inhoudelijk doen.
Is dit een wazige poging om over te komen als Bassos.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef Dqod het volgende:
[..]
Nee nog lang nie..
Mja, verslavingen kom je niet zo makkelijk van af eh..
Teeheeindeed!!!
Was het maar zo... Alles beter dan dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Toen ik de TS zag dacht ik dat het een
PATAT Vs FRIET topic zou worden.
Mensen die beweren dat wat ik post geen invloed heeft maar me proberen te emuleren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:03 schreef Dqod het volgende:Pipo
Je denkt echt dat ze jou daar nadoet? Pas op dat je niet nog verder naast je schoenen gaat lopen, want er komen nu al klachten uit China dat ze daar in de weg staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef bassos het volgende:
[..]
Is dit een wazige poging om over te komen als Bassos.
Waarom zou je mij willen zijn, je weet helemaal niet wat dat inhoudt.
Daarom juist..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef bassos het volgende:
[..]
Is dit een wazige poging om over te komen als Bassos.
Waarom zou je mij willen zijn, je weet helemaal niet wat dat inhoudt.
Ja hallo, dat zijn onze gesprekken jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:07 schreef Dqod het volgende:
[..]
Daarom juist..
Jij bent spannend en mysterieus..
Ik ben saai (maar wel heet though)
Maar anyway..
Ja, ik wil wel eens weten hoe het is om een mysterieuze kerol te zijn
Simpel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:07 schreef Dqod het volgende:
[..]
Daarom juist..
Jij bent spannend en mysterieus..
Ik ben saai (maar wel heet though)
Maar anyway..
Ja, ik wil wel eens weten hoe het is om een mysterieuze kerol te zijn
en waar ben je nu dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:09 schreef bassos het volgende:
[..]
Simpel.
Doe de abramelin operation, doe daarna qbl en vervolg het met magie en astrologie.
dan ben je waar ik was.
Simpel,quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:09 schreef Michielos het volgende:[..]en waar ben je nu dan?
Dus eigenlijk ben je voornamelijk een Crowley adept. Hm...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:09 schreef bassos het volgende:
[..]
Simpel.
Doe de abramelin operation, doe daarna qbl en vervolg het met magie en astrologie.
dan ben je waar ik was.
Dat kan iedereen wel zeggen. Een naam is slechts een label and a rose by any other name would still grow best on a pile of shit.quote:
Nee en nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:11 schreef Dragorius het volgende:[..]Dus eigenlijk ben je voornamelijk een Crowley adept. Hm...
Ben je lid van een sekte toevallig?
Ok, wie ben jij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:13 schreef Dagonet het volgende:[..]Dat kan iedereen wel zeggen. Een naam is slechts een label and a rose by any other name would still grow best on a pile of shit.
Sektes.. brrrrrrquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je voornamelijk een Crowley adept. Hm...
Ben je lid van een sekte toevallig?
Je krijgt van jogy de kans nu. Grijp hem aan en post in godsnaam nu eens wat je daadwerkelijk als boodschap hebt. En kom dan niet met kreten en daaronder de suffix "google maar" want dan had je dit net zo goed in ONZ kunnen openen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:14 schreef bassos het volgende:
[..]
Nee en nee.
Bovendien zou een echte AC adept het concept `volgen` veroordelen.
Er wordt niet gevolgd.
Het is doen wat Gij wil.
Ofwel de beweging van het universum volgen.
Ofwel ARARITA:
(nog steeds niet google)
Je hoeft niet op iemand te lijken om te zijn zoals hij is. De vraag is vooral > waarom wil je zijn wie de ander is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:15 schreef Dqod het volgende:
[..]
Sektes.. brrrrrr![]()
Ik weet niet of ik nu nog steeds op m wil lijken
Kortom, meermaals zeuren om de pm pipo, maar daarna niet in staat tot antwoorden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:15 schreef Dragorius het volgende:[..]Je krijgt van jogy de kans nu. Grijp hem aan en post in godsnaam nu eens wat je daadwerkelijk als boodschap hebt. En kom dan niet met kreten en daaronder de suffix "google maar" want dan had je dit net zo goed in ONZ kunnen openen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
irritantste manier van typen... EVER
Wat geeft je het idee dat ik regels hanteer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef jogy het volgende:
Jongens jongens, aangezien iedereen blijft reageren op deze user geeft hem, samen met zijn vaagheden best een goede TRUthert eigenlijk. Dus probeer het even volgens zijn regeltjes te spelen en kijken wat er van komt.
The miracle is being able to see and still being able to be...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:50 schreef bassos het volgende:
De allereerste en daadwerkelijke voorwaarde is
Het moet komen uit iets wat je echt bezig houdt.
Omdat ik als vrouw 1 week in de maand hevige pijnen lijdt..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:16 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je hoeft niet op iemand te lijken om te zijn zoals hij is. De vraag is vooral > waarom wil je zijn wie de ander is.
waar blijft mijn massage?
Waarom vragen naar een entiteitsinvulling die op internet zo flexibel is als een japans vouwpapiertje in een bakje gelatine?quote:
Dus alleen aandachtszoekerij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef Raug het volgende:
[..]
The miracle is being able to see and still being able to be...
Geen vraag, ik weet het.
Wat wil je dan wel met dit topic? En wat wil je ermee bereiken? Wees eens duidelijkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef bassos het volgende:
[..]
Wat geeft je het idee dat ik regels hanteer.
Nou bannen die sukkel dan, het is hetzelfde als een zwerver die onzin verkondigd op straat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:19 schreef Dragorius het volgende:
Je hebt mijn PM niet beantwoord maar wederom enkel ridiculiserend en ontwijkend beantwoord. Verder ben ik het niet eens (je vraagt hiernaar in de TT) dat jij verfijnder bent. Je hebt namelijk nog steeds geen aanleiding gegeven om dit ook maar 1 seconde in mijn hoofd rond te laten spelen, die gedachte.
Als we dus volgens zijn regeltjes spelen binnen dit topic zijn de reageerders het andere deel van de samenwerking. Het lijkt erop dat bassos geen informatie vanuit zichzelf vrijgeeft maar enkel doormiddel van gerichte vragen. In andere 'dimensies' werkt het volgens mij ook zo, iets met vrije wil en het niet mogen omzeilen. mocht het zo zijn dat bassos daadwerkelijk wat inwijdingen heeft gedaan bij zichzelf kan het ook zo zijn dat hij zich aan bepaalde regels te houden heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je krijgt van jogy de kans nu. Grijp hem aan en post in godsnaam nu eens wat je daadwerkelijk als boodschap hebt. En kom dan niet met kreten en daaronder de suffix "google maar" want dan had je dit net zo goed in ONZ kunnen openen.
Regels of voorwaarden, lijken qua uitwerking best op elkaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef bassos het volgende:
[..]
Wat geeft je het idee dat ik regels hanteer.
Een vrije discussie waarin net zoveel ruimte is voor sceptici als voor believers. Waarin iedere participant z'n eigen boontjes moet doppen en waar voor moderatie geen plek is. Lijkt mij evident uit de OP.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat wil je dan wel met dit topic? En wat wil je ermee bereiken? Wees eens duidelijk
Ik heb ondertussen zoveel vragen gesteld, inhoudelijk aan deze user dat een gemiddeld interview in de zaterdag-editie van de Volkskrant er niks bij is. En dat geldt o.a. ook voor Senesta, en het enige antwoord dat je krijgt is een wedervraag of een ridiculisering.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat bassos geen informatie vanuit zichzelf vrijgeeft maar enkel doormiddel van gerichte vragen.
Te laat ...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef jogy het volgende:
Jongens jongens, aangezien iedereen blijft reageren op deze user geeft hem, samen met zijn vaagheden best een goede TRUthert eigenlijk. Dus probeer het even volgens zijn regeltjes te spelen en kijken wat er van komt.
En nee niet iedereen krijgt het voor elkaar om zoveel leeway te krijgen door net genoeg nieuwsgierigheid te kweken om niet als bluffende kneus weggezet te worden. Dit even als verhindering dat er opeens allemaal bassos-wannabe topics geopend worden.
Heb ik ook nooit beweerd, ik ben ook maar een mens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
jogy.. je bent zo heerlijk "neutraal"x 1000
Ik heb opzettelijk vervelend gepost omdat ik aandacht zoek?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:22 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus alleen aandachtszoekerij.
Kan best makkelijk vertaald worden naar ok.
Dus expres vervelend gepost.
Je druk maken is destructief.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:29 schreef Raug het volgende:[..]
Ik heb opzettelijk vervelend gepost omdat ik aandacht zoek?![]()
Dit is wat me echt bezig houdt. Dit is waar ik me druk om maak in het leven. Ik weet het alleen niet te vertalen in een vraag, het zijn er namelijk te veel.
Zo verfijnd ben je niet, anders had je niet gereageerd op iets wat in jouw ogen aandachtszoekerij is. Tenzij je weet dat dat ook niet zo is maar je in jouw ogen aas aan het uitgooien bent.
het zou enkel eerlijk zijn.. maar ja. daarvoor ben je bij TRU aan het foute adresquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb ik ook nooit beweerd, ik ben ook maar een mens.
het gaat niet om jaloezie maar om selectief mod gedrag van mensen die overduidelijk een eigen agenda hebben. Als ik nu mod was en al jou posts wegveegde , zou je ook anders piepen en dat weet je zelf ook donders goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:41 schreef jogy het volgende:
Jup Feedback is hier beter voor. En jaloezie staat je niet.
Bassos heet Sebastiaan, niet Michiel.quote:
eigenlijk maak jij het coherent , dit is al je derde groupie topicquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:27 schreef Dragorius het volgende:
Ik dacht dat het gewoon een derde bassos-topic was. Kun je nagaan hoe incoherent
Dat is een onmogelijkheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Inhoudelijk reageren is een illusie.
Ik heb al gevonden en tot me genomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:10 schreef jogy het volgende:
Maar bassos, hoe zoek(te?) jij je dingen uit? Aangezien er zoveel stront op het internet zit kan het heel makkelijk dat men dus op een dis-informatieve bron stuit die eventueel meer slecht dan goed kan doen wat betreft eventuele rituelen enzo. Leave the interwebs en ga de wijde wereld in of kan je eventueel ook nog een site posten waar zuivere esoterische kennis staat?
Ik heb ook al aardig wat gevonden an sich (grotendeels zit mijn hoofd vol met theorie en een sprankeltje praktijk) maar sta altijd open voor nieuwe inzichten. Ik begrijp dat jij je geroepen voelt om te begeleiden en je hebt op het moment deze plek gekozen om dat te doen, echter zit je zo vast in je manier van reageren dat je het niet over een andere boeg kan gooien. Uiteindelijk zit alle kennis van het universum in ons echter als we erbij willen komen moet er hier en daar wat opengeport worden zegmaar en ik ben best benieuwd hoe jij dat heb gedaan. Ookal is de weg voor iedereen anders natuurlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:13 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik heb al gevonden en tot me genomen.
Niet zozeer meer voedsel nodig.
Dus een guessperiment.
Wat lief van je dat je de rest ook even komt verlichten. Op jouw niveau zou je verwachten dat je wel wat anders aan je hoofd had. Maar nee hoor, bassos kiest er voor om op het FOK!forum het ware woord te komen verspreiden. Het is even spitten, maar dan heb je ook wat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:13 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus een guessperiment.
Hey, ik zou eigenlijk een boek reviewen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:20 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Wat lief van je dat je de rest ook even komt verlichten. Op jouw niveau zou je verwachten dat je wel wat anders aan je hoofd had. Maar nee hoor, bassos kiest er voor om op het FOK!forum het ware woord te komen verspreiden. Het is even spitten, maar dan heb je ook wat.
En jouw gok is heilig?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:13 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus een guessperiment.
Fucking seeker.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb ook al aardig wat gevonden an sich
bullshit.
(grotendeels zit mijn hoofd vol met theorie en een sprankeltje praktijk)
dat is waarom bullshit.
[quote] maar sta altijd open voor nieuwe inzichten.
Ik ben een transformatort niet een begeleidert.quote:Ik begrijp dat jij je geroepen voelt om te begeleiden
Jup een kop vol theorie maar nog steeds geen ingang gevonden om het in de praktijk te brengen of het te ervaren in plaats van te zoeken. Vervelend.quote:
Dan wens ik je veel succes en plezier de komende jarenquote:[..]
Ik ben een transformatort niet een begeleidert.
Dus,...
Ok.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:20 schreef H1F5 het volgende:[..]
Wat lief van je dat je de rest ook even komt verlichten. Op jouw niveau zou je verwachten dat je wel wat anders aan je hoofd had. Maar nee hoor, bassos kiest er voor om op het FOK!forum het ware woord te komen verspreiden. Het is even spitten, maar dan heb je ook wat.
Als je de juiste 'theorie' hebt, accepteer het en leef er na.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:33 schreef jogy het volgende:Jup een kop vol theorie maar nog steeds geen ingang gevonden om het in de praktijk te brengen of het te ervaren in plaats van te zoeken. Vervelend.
True true, en alle begin is moeilijk zeggen ze wel eens. Kan ik wel bijkomen. Persoonlijk twijfel ik nog een beetje tussen de kant van de rituelistische esoterie en de kant van de intentionele eigenlijk. Al ga ik binnenkort wel een keertje ayahuasca proberen om te kijken of dat me iets te vertellen heeftquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:46 schreef Trippii het volgende:
[..]
Als je de juiste 'theorie' hebt, accepteer het en leef er na.
Ik heb een astraal huis gemaakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:50 schreef bassos het volgende:
Bassos is verfijnder dan jij.
Meermaals aangetoond.
Kunnen we dan nu wel een free for all draad doen.
het kan ook frustreren omdat ie juist niks te vertellen heeft behalve vaag gewauwel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:46 schreef Trippii het volgende:
[..]
Als je de juiste 'theorie' hebt, accepteer het en leef er na.
Voor de zielen die geïrriteerd raken door Bassos uitspraken.. blijkbaar kijkt hij dan verder dan dat jij doet.
omdat jij het daarover hebt, en over irritatie?quote:
nou gefrustreerd raak ik niet maar ik vind het wel verbijsterend hoe mensen vaag gewauwel als zoete koek slikken. Sowieso slikken mensen hier vanalles, als het maar esoterisch en lekker spiritueel klinkt, zonder ook maar 1 keer af te vragen.. is dit niet gewoon een troll?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:09 schreef Trippii het volgende:
Ja, ik had het over mensen die gefrustreerd raken, deze keer vraag ik waarom.
leg het me dan ff uit..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:09 schreef Trippii het volgende:
Ja, ik had het over mensen die gefrustreerd raken, deze keer vraag ik waarom.
En vaag gewauwel omdat je het niet snapt? En ver kijken? Misschien is het net het tegenovegestelde?
Mocht het waar zijn is dat erg tofquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:58 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik heb een astraal huis gemaakt.
nee wacht. jij maakt mensen uit dat ze het niet snappen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:16 schreef Trippii het volgende:
Je gaat een beetje snel nu.
Waarom neem jij waar dat mensen 'vaag gewauwel' als zoete koek slikken? Alleen het begrip 'vaag gewauwel' geeft al aan dat Bassos verder/dieper/whatever kijkt dan jij.
Dat zeer zeker, ookal weet je dat het uiteindelijk allemaal bullshit is en je bubbel is gebarsten dan nog ben je pas op 1% van waar je zou kunnen zijn. Ah well, komt helemaal goed zelfs in het geval dat iedereen kermend en jankend sterft in hun eigen kots.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:07 schreef Trippii het volgende:
De brainwash van de 'normale' wereld is best sterk zo blijkt wel.
m.a.w., je vindt het vooral erg stoer en spiritueel om mensen voor kortzichtig uit te maken maar als puntje bij paaktje komt, weet jij ook niet waar the fuck hij over praat ( en terecht).....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:22 schreef Trippii het volgende:
Als er een simpele uitleg was die iedereen zonder enige moeite zou begrijpen was deze topic overbodig.
Achteraf gezien is het inderdaad simpel...
Maak er van wat je er van wilt maken, of het juist is is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
m.a.w., je vindt het vooral erg stoer en spiritueel om mensen voor kortzichtig uit te maken maar als puntje bij paaktje komt, weet jij ook niet waar the fuck hij over praat ( en terecht).....
zeg dat dan
als ik hier een schizofreen liet posten, was jij zeker ook degene die andere mensen vooral maar voor kortzichtig uitmaakte (om je zelf zo openminded als mogelijk te verkondigen)!
ja, nu hou je de mogelijkheid lekker open, terwijl het antwoord er nooit komt..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:27 schreef Trippii het volgende:
[..]
Maak er van wat je er van wilt maken, of het juist is is een ander verhaal.
het is denk ik een conspiracy .quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, nu hou je de mogelijkheid lekker open, terwijl het antwoord er nooit komt..
ik vraag er toch om? of bepaal jij tegenwoordig wat ik nodig heb?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:28 schreef Trippii het volgende:
Je hebt ook geen antwoord nodig, hoe simpel kan het zijn.
lol wat maakt jou denken dat ik kortzichtig ben? ow ja wacht.. ik snap het.. je bent kortzichtig als je vaag gewauwel niet per direct klakkeloos aanneemtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:35 schreef Trippii het volgende:
Waarom raak je zo gefrustreerd? Waarom 'ruig', 'stoer', whatever? Jij bent degene die een probleem maakt tegenover mij over je eigen kortzichtigheid, niet ik.
ja sorry, jij zoekt je manier vooral door het negeren en bannen/monddood maken van andersgestemden en vooral enkel en alleen te luisteren naar zaken die je believe in stand houden. Dat neem ik dus niet serieus.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:39 schreef jogy het volgende:
Mja, iedereen zoekt zijn of haar waarheid op een eigen manier dus esoterisch gesproken hoeft mijn antwoord niet de jouwe te zijn. Dat is op zich ook het talentje van bassos blijkbaar, het lijkt erop dat hij dus op zijn manier het creatieve denken wil bevorderen en dat kan ook door ogenschijnlijke onzin te posten. Meh, voor hetzelfde geld is het wel een kloon van een of andere wijsneus, dat boeit eigenlijk nog niet eens. Het is grappig en wie weet voor sommige mensen leerzaam/nuttig om hun posts tegen bassos aan te gooien om te kijken wat eruit komt.
Jij hebt een grappig beeld van mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja sorry, jij zoekt je manier vooral door het negeren en bannen/monddood maken van andersgestemden en vooral enkel en alleen te luisteren naar zaken die je believe in stand houden. Dat neem ik dus niet serieus.
next
omdat je geen motivatie hebt? Luister.. als jij een verdomde goede reden had om te stellen dat ik het niet snap , had je dat allang gezegd.. het feit dat je enkel excuusjes aan het zoeken bent om vooral geen motivatie te geven of blijk te geven dat jij wel snapt waar hij over praat, zegt meer dan duizend ontwijk posts van je.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:40 schreef Trippii het volgende:
Jij begint over kortzichtigheid als een persoonlijke aanval. Ik val je niet aan. Dit is immers vrij overbodig denk je ook niet? En motivatie is ook overbodig trouwens.
Waarom denk je dat jij het beter doet dan iemand die zijn best doet alles te begrijpen? Over beter gezegd, te bevatten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja sorry, jij zoekt je manier vooral door het negeren en bannen/monddood maken van andersgestemden en vooral enkel en alleen te luisteren naar zaken die je believe in stand houden. Dat neem ik dus niet serieus.
next
geef eens gewoon antwoord op hetgeen ik vraag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:42 schreef Trippii het volgende:
[..]
Waarom denk je dat jij het beter doet dan iemand die zijn best doet alles te begrijpen? Over beter gezegd, te bevatten.
Search on & come back later.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
omdat je geen motivatie hebt? Luister.. als jij een verdomde goede reden had om te stellen dat ik het niet snap , had je dat allang gezegd.. het feit dat je enkel excuusjes aan het zoeken bent om vooral geen motivatie te geven of blijk te geven dat jij wel snapt waar hij over praat, zegt meer dan duizend ontwijk posts van je.
pipo(nu ben ik dus spiritueel want ik gebruik net als Bassos Pipo).
als jij snapt dat je gewoon heel ruig probeert te doen terwijl je niks motiveert, ben je ook een stuk verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:47 schreef Trippii het volgende:
Als je nou ook nog snapt waarom je doelloos post buitenom je eigen gedachtenwereldje ben je al een stuk verder.
Waarom heb je een reden nodig?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
als jij snapt dat je gewoon heel ruig probeert te doen terwijl je niks motiveert, ben je ook een stuk verder.
Ik reageer op deze manier met een rede. Je geeft geen enkele motivatie op mn posts, op mijn vragen. Ik reageer zo omdat het gewoon hetzelfde is als wat jij nu doet.
Om te helpen begrijpen waarom je alles wat bassos zegt, als iets spiritueels en groots ziet.quote:
whatever manquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:54 schreef Trippii het volgende:
Misschien moet je eens beginnen met lezen en leren begrijpen in plaats van woordjes kijken, je toont geen enkele blijk van dat je iets wilt begrijpen met je overbodige gebrabbel en commentaar.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:57 schreef jogy het volgende:
Ach fuckit, je bent in ieder geval nieuwsgierig. Dat is ook wat waard.
Leg het anders gewoon moeilijk uit. Als het niet simpel kan dan maar lastig nietwaar?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:22 schreef Trippii het volgende:
Als er een simpele uitleg was die iedereen zonder enige moeite zou begrijpen was deze topic overbodig.
Achteraf gezien is het inderdaad simpel...
Die formule heb ik al ontcijferd. Het is een combinatie van willekeurige woorden uit een tijdschrift, gecombineerd met een voorheen populaire clown en geregeld een krachtterm.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:39 schreef jogy het volgende:
Het is grappig en wie weet voor sommige mensen leerzaam/nuttig om hun posts tegen bassos aan te gooien om te kijken wat eruit komt.
Hoezo pleite?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:39 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is ie pleite overigens dus mensen die niet tegen zijn poststijl konden kunnen weer rustig ademhalen, equilibrium is hersteld.
Ja, het was ietwat verwarrend. In zijn 'nog één maand' topic zei ie zondag 27 augustus. Dus er is ook een mogelijkheid dat we de verkeerde kalender gebruiken ofzoquote:
Ik ben in mijn leven een heel aantal mensen tegen gekomen die zichzelf heel verlicht vonden, van mensen die dachten alle wijsheid in pacht te hebben tot mensen die regelrecht vertelde dat dit hun laatste rondje op aarde was omdat ze zo ver waren, zoveel verder dan al die anderen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:50 schreef bassos het volgende:
Bassos is verfijnder dan jij.
Meermaals aangetoond.
Kunnen we dan nu wel een free for all draad doen.
300 posts is zo gehaald.
dan is het weer dicht.
tenzij in TRU er toch echt voor gegaan kan worden.
FFA met moderatie van sceptici, maar wel veel ruimte om verdieping te vragen.
Hierbij hebben believerts dan alle ruimte, hoe bizar ook.
Maar sceptici moeten zich dan conformeren aan daadwerkelijk scepticisme.
Dus vragen hoe iets werkt is prima.
Klagen dat iets niet kan werken mag niet.
Claimen dat je mensen op afstand kan beinvloeden mag,
maar dan mag ook ´hoe dan´.
De allereerste en daadwerkelijke voorwaarde is
Het moet komen uit iets wat je echt bezig houdt.
Dat complete loslaten is mij nooit gelukt. Waarschijnlijk zijn we er te druk mee bezig? Na jaren besloot ik om maar lekker 'mee te dobberen' en te wachten tot na de dood met dat ego. Naarmate je leeftijd gaat vorderen heb je er ook minder behoefte aan om er veel tijd in te steken, hoewel het bijna een soort levensritme was geworden, ben je binnen no-time weer terug waar je ooit begonnen was.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef erodome het volgende:
Maar goed, laat ik nog 1 poging doen met vragen...
Iets waar ik mezelf mee bezig hou is de voorwaarde dus daar gaan we.
Ik pieker nog weleens over de vraag van eenheid, echt complete eenheid.
Als ik me daar een voorstelling van probeer te maken dan komt dat in het symbool van de eeuwige spiraal, waarop alles danst.
Op de spiraal zelf dansen is geen probleem, maar nu wil ik verloren gaan in het niets in de spiraal, waarvan ik denk dat dat pas complete eenheid is, het verschil(tijdelijk?) weggevaagd tussen mijzelf en de verdere materie.
Het moeilijkste wat ik daarvoor moet doen is mezelf echt comleet loslaten en dat blijkt in de praktijk lastig te zijn, ik kom een heel eind, maar er niet helemaal.
[ afbeelding ]
Ik vind de vraag op zich al moeilijk ... je piekert over complete eenheid en spreekt over het wegvagen van het verschil tussen jou en de materie ? Bedoel je dan eenheid tussen jou en materie ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef erodome het volgende:
Maar goed, laat ik nog 1 poging doen met vragen...
Iets waar ik mezelf mee bezig hou is de voorwaarde dus daar gaan we.
Ik pieker nog weleens over de vraag van eenheid, echt complete eenheid.
Als ik me daar een voorstelling van probeer te maken dan komt dat in het symbool van de eeuwige spiraal, waarop alles danst.
Op de spiraal zelf dansen is geen probleem, maar nu wil ik verloren gaan in het niets in de spiraal, waarvan ik denk dat dat pas complete eenheid is, het verschil(tijdelijk?) weggevaagd tussen mijzelf en de verdere materie.
Het moeilijkste wat ik daarvoor moet doen is mezelf echt comleet loslaten en dat blijkt in de praktijk lastig te zijn, ik kom een heel eind, maar er niet helemaal.
Ik zie het als een dansen in de spiraal ipv op de spiraal, op de spiraal ben je deel van het geheel, maar wel apart ook, zoals je vingers bij je lichaam horen, maar geen oren zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind de vraag op zich al moeilijk ... je piekert over complete eenheid en spreekt over het wegvagen van het verschil tussen jou en de materie ? Bedoel je dan eenheid tussen jou en materie ?
Volgens mij zit de complete eenheid op een hoger niveau dan de materie alleen. Op zich zijn wij ook maar een stuk materie waar we ons bewustzijn aan gegeven hebben, net zoals bij andere materie. Dus de eenheid zit op het niveau voor de materie. We nemen ook maar materie aan om iets te leren.
Of zit ik nu op een dwaalspoor ?
Nou, weet niet hoe oud ik dan moet worden voordat dat zover komt, mijn interesse wordt eigenlijk alleen maar groter en heel langzaam aan denk ik dat ik wel verder kom(om dan weer ergens tegenaan te lopen waardoor ik weer wat stappen achteruit ga).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:49 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Dat complete loslaten is mij nooit gelukt. Waarschijnlijk zijn we er te druk mee bezig? Na jaren besloot ik om maar lekker 'mee te dobberen' en te wachten tot na de dood met dat ego. Naarmate je leeftijd gaat vorderen heb je er ook minder behoefte aan om er veel tijd in te steken, hoewel het bijna een soort levensritme was geworden, ben je binnen no-time weer terug waar je ooit begonnen was.
Zoiets zul je idd moeilijk waarmaken in dit aardse leven en mss heb je een levendigere herinnering aan toen je dat wel was, voor je naar hier kwam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:45 schreef erodome het volgende:
Ik zie het als een dansen in de spiraal ipv op de spiraal, op de spiraal ben je deel van het geheel, maar wel apart ook, zoals je vingers bij je lichaam horen, maar geen oren zijn.
Dans je in de spiraal dan ben je de eenheid, is er geen verschil meer tussen wat jij bent en wat al het andere is.
Het is heel moeilijk uit te leggen zo in woorden, het is iets wat ik als zodanig voel dat het mogelijk moet kunnen zijn, maar mezelf compleet loslaten is ontzettend moeilijk, het is als aan de afgrond staan en dan vol vertrouwen je erin laten vallen, elke aarzeling, elke twijvel, alles wat je bent en wat je vasthoud zorgt voor een neervallen ipv oplossen in het geheel.
Ik vrees dat we in dit topic offtopic aan het gaan zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:49 schreef erodome het volgende:
Nou, weet niet hoe oud ik dan moet worden voordat dat zover komt, mijn interesse wordt eigenlijk alleen maar groter en heel langzaam aan denk ik dat ik wel verder kom(om dan weer ergens tegenaan te lopen waardoor ik weer wat stappen achteruit ga).
Ik weet niet of ik het in dit leven ga redden, eerlijk gezegd vermoed ik van niet, maar het blijven proberen, steeds weer nieuwe pade ontdekken om het te proberen bevalt me erg goed, ook al kom ik uitendelijk niet daar, de reis is het alleen al waard.
quote:De klassieker Showroom terug op televisie: Joris Linssen bezoekt markante onbekende Nederlanders.
In het nieuwe vierdelige NCRV-programma Joris’ Showroom portretteert Joris Linssen bijzondere Nederlanders. We krijgen niet alleen een inkijkje in hun manier van leven, maar ook in hun bijzondere zienswijze op het leven.
Het ironische is dus dat het uiterst ontopic is in dit topic maar dat het niet op tijd uit de verf is gekomenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vrees dat we in dit topic offtopic aan het gaan zijn
lol.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef erodome het volgende:[..]
Ik ben in mijn leven een heel aantal mensen tegen gekomen die zichzelf heel verlicht vonden, van mensen die dachten alle wijsheid in pacht te hebben tot mensen die regelrecht vertelde dat dit hun laatste rondje op aarde was omdat ze zo ver waren, zoveel verder dan al die anderen...
Dus wat doe je met mensen die claimen een clown te zijn.quote:Wat ik ervan heb geleerd?
Hoe harder men schreeuwt dat ze verlicht zijn, hoe minder het waar is.
Wie ben jij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:50 schreef Trippii het volgende:[..]Waarom heb je een reden nodig?
De vraag is hoe kan jij een onderwerp aansnijden dat dichtbij genoeg is bij jou zodat je er door kan veranderen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
Heb het hele topic gelezen maar Bassos, ik begrijp er nog niet veel van. Niets eigenlijk.
Wat maakt jou de 'verlichte' geest?
Kon het niet halen uit je posts.
Die post van Erodome over volmaakte eenheid vond ik daarentegen heel interessant en daar ga ik over nadenken.
Dus nieuwsgierigheid naar jou als persoon is een obstakel. Ik mag dus alleen vragen stellen over je geest?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:06 schreef bassos het volgende:
[..]
De vraag is hoe kan jij een onderwerp aansnijden dat dichtbij genoeg is bij jou zodat je er door kan veranderen.
Dat is een proces.
Nieuwsgierigheid naar mij is een obstakel.
(nu zeker)
Wat je dus doet is daadwerkelijk zelf trainen.
Daaruit volgen vragen.
Die stel je en daarmee kan ik je misschien van verfijndere informatie voorzien.
Maar ieders leven is ook weer uniek, dus wat ik je ook vertel, het is nooit precies goed voor jou.
Het kan wel een inspiratiebron zijn.
Dat ligt aan jou.
Naja, als jij het dan zo goed weet, doe jij dan es info posten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef Trippii het volgende:[..]
Ik ben Trippii, wat is er met mij?
Pipo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:16 schreef Lavenderr het volgende:[..]
Dus nieuwsgierigheid naar jou als persoon is een obstakel. Ik mag dus alleen vragen stellen over je geest?
Maar lichaam en geest zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden?
Of kun jij als het ware uit je lichaam treden?
Dat lijkt me wel handig als je bijvoorbeeld pijn hebt. Kun je daar op trainen?
waarom reageer je zo beledigend op zo*n goede vraag? dat snap ik dus nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:47 schreef bassos het volgende:
t jou bezighoudt.
En als jij jezelf bezighoudt met wie ik ben, dan is het niet best gesteld met je geestelijke ontwikkeling.
Klopt, zover als jij zal ik waarschijnlijk nooit komenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:47 schreef bassos het volgende:
[..]
Pipo.
Je stelt vragen over iets dat jou bezighoudt.
En als jij jezelf bezighoudt met wie ik ben, dan is het niet best gesteld met je geestelijke ontwikkeling.
Waar is mijn eerste klacht?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:45 schreef bassos het volgende:
[..]
Naja, als jij het dan zo goed weet, doe jij dan es info posten.
Of heb je nog een klacht.
Ga die discussie maar niet aan, ik ben ook al onwetend en een noob en weetikveel wat nog meer, ondanks dat ik al ontzettend veel inhoudelijk vragen heb gesteld en oprecht nieuwsgierig was.quote:
Maar als die rol betekent zo vaag posten dat je nooit een inhoudelijk antwoord krijgt, wat hebben we er dan aan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:24 schreef Trippii het volgende:
Je moet het niet zo beledigend opvatten Dragorius. Bassos post vanuit een bepaalde rol en die rol probeert hij zo correct mogelijk uit te voeren. Of het een 'rol' is of niet doet er trouwens niet toe, maar misschien begrijp je er zo iets meer van.
Dat ik hier post is je klacht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:05 schreef Trippii het volgende:[..]Waar is mijn eerste klacht?
Oh, dus Bassos is helemaal niet bot en lomp. Het is zijn 'rol'. Fijn om te wetenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:24 schreef Trippii het volgende:
Je moet het niet zo beledigend opvatten Dragorius. Bassos post vanuit een bepaalde rol en die rol probeert hij zo correct mogelijk uit te voeren. Of het een 'rol' is of niet doet er trouwens niet toe, maar misschien begrijp je er zo iets meer van.
Kun je het mij dan eens uitleggen in jouw eigen woorden? Dat vroeg ik ook al aan Summers (die geeft aan dat ze hem ook snapt) maar ik krijg van niemand een antwoord. Ik wil het ook graag weten zodat ik het in mijn context en waardeoordeel kan plaatsen maar niemand, niemand kan hier antwoord op geven....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:43 schreef Raug het volgende:
Ik begin Bassos zijn post al steeds minder vaag te vinden. Durf zelfs te zeggen dat ik hem een beetje begin te snappen.( en waarderen ) En de rest vindt hem blijkbaar interessant genoeg om z'n topic's trouw te blijven volgen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kun je het mij dan eens uitleggen in jouw eigen woorden? Dat vroeg ik ook al aan Summers (die geeft aan dat ze hem ook snapt) maar ik krijg van niemand een antwoord. Ik wil het ook graag weten zodat ik het in mijn context en waardeoordeel kan plaatsen maar niemand, niemand kan hier antwoord op geven....
Ben je inderdaad de dwaas of zegt het nummer 45 jou niets ? Zijn het oneindige nummers of ben ik zomaar op een zijspoor beland ?quote:Mijn god. Wat ben jij een dwaas Bassos. Als mensen constant aangeven dat je teksten onsamenhangend zijn en geen enkele doelstelling of vraagstelling bevat. En ze zelfs topics openen omdat ze ervanuitgaan dat jij geen "echt" persoon bent.....
Trek je conclusies man.
Ik stel nu eens een vraag aan je.
Waar wil je naartoe? Wat is je punt ?
Dat ik een scepticus ben, dat ik een noob ben en dat ik niet serieus zou zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:08 schreef Trippii het volgende:
Kan je mij misschien aangeven welke aannames over jou fout zijn?
Check alleen die OP dan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:35 schreef Trippii het volgende:
[..]
Waarom deze onzinnige post? Jij snapt deze topic niet dús moet hij naar [ONZ]?
Dat denk ik dus ook, dat het Bassos in feite niet boeit wat anderen denken. Dat alleen híj er toe doet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Check alleen die OP dan.
Tja en ik begrijp wel dat bassos in een bepaalde rol wil blijven en wat mij betreft mag hij zo door blijven LARPen, maar ik heb in diverse topics gezien dat dat vaak erg afleidt van het daadwerkelijke onderwerp.
Maar goed; bassos wil dus één of andere mysterieuze godheid zijn die verheven is, maar verder geen mensen wil begeleiden, en ons misschien wel wat aan het denken wil zetten, maar wat we verder doen, boeit blijkbaar niet of zo.
Op zich wel mee eens, maar ook verlichte geesten hebben zo hun grenzen!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, dat het Bassos in feite niet boeit wat anderen denken. Dat alleen híj er toe doet.
En hij wordt beledigend en bot, en dat vind ik dan weer niet passen bij zijn zogenaamd verlichte geest.
Ik ook, al kan ik ook wel weer lachen om dat PIPOquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar ook verlichte geesten hebben zo hun grenzen!
Als mensen een holier-than-thou houding aannemen, kun je wachten op dat mensen je virtueel op je muil gaan timmeren, en ik heb een beetje de indruk dat dat zijn bedoeling is.Hou ik niet zo van; ik hou meer van oprechte, eerlijke, open, respectvolle discussies.
Tot.. kerel.. 100% mee eens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar ook verlichte geesten hebben zo hun grenzen!
Als mensen een holier-than-thou houding aannemen, kun je wachten op dat mensen je virtueel op je muil gaan timmeren, en ik heb een beetje de indruk dat dat zijn bedoeling is.Hou ik niet zo van; ik hou meer van oprechte, eerlijke, open, respectvolle discussies.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Tot.. kerel.. 100% mee eens.
en niet alleen omdat ik straalbezopen ben
Dit is ook een zeer interessant onderwerp!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:43 schreef ToT het volgende:
[..]ik heb hier ook de nodige whiskey'tjes op.
[ afbeelding ]
en dat komt dus voornamelijk door de persoon in kwestie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:25 schreef Nikmans het volgende:
Wat mij opvalt is dat bassos-topics steevast over bassos gaan en niet over een ander (interessanter) onderwerp
Dat dus ja, en als zijn houding wat minder krampachtig "mysterieus" en minder hoogdravend zou zijn, zou je tenminste nog een interessante discussie kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
en dat komt dus voornamelijk door de persoon in kwestie.
Jup want ik twijfel er niet aan dat ie ongetwijfeld veel kennis heeft van astrologiequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dus ja, en als zijn houding wat minder krampachtig "mysterieus" en minder hoogdravend zou zijn, zou je tenminste nog een interessante discussie kunnen krijgen.
Precies, daarom stelde ik hem ook een vraag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dus ja, en als zijn houding wat minder krampachtig "mysterieus" en minder hoogdravend zou zijn, zou je tenminste nog een interessante discussie kunnen krijgen.
Het is maar wat je een spelletje noemt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:02 schreef Raug het volgende:Hoe ik dus denk dat het werkt..
Bassos is een spelletje aan het spelen.
Ok,quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:08 schreef Trippii het volgende:
Topic is/was goed, maar het is tijd voor vernieuwing naar mijn mening.
En bassos, als je wilt dat ik 'info' geef.. Stel een vraag. Zo werkte het toch?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:55 schreef Trippii het volgende:
Dat is totaal niet interessant voor mij en dat heb ik niet nodig voor mijn zelf ontwikkeling. Google it zou ik zeggen.
Runn for ze Hillzz...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:55 schreef Trippii het volgende:
Dat is totaal niet interessant voor mij en dat heb ik niet nodig voor mijn zelf ontwikkeling. Google it zou ik zeggen.
Vond jij het interessant? Ik vond het voornamelijk een woordenbrij waar niets zinnigs uit te halen was. Ja, dat Bassos full of himself isquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:13 schreef Trippii het volgende:
Dus tot zo ver was het interessant, tijd voor een nieuwe topic? Nieuw idee? Of ben je leeg?
Dus;quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:19 schreef Lavenderr het volgende:[..]Vond jij het interessant? Ik vond het voornamelijk een woordenbrij waar niets zinnigs uit te halen was. Ja, dat Bassos full of himself is
Het probleem zit het niet in het niet kunnen zien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:01 schreef Trippii het volgende:
Je pakt hem weer mooi op in ieder geval, of wel correct.
Ik zelf geloof met hart en ziel dat we met zijn allen in harmonie op Aarde kunnen leven, waar iedereen gelijk is en er geen oorlog/armoede/whatever is. Iedereen die dit niet kan, wilt of durft in te zien kijkt in mijn ogen niet ver genoeg, zit vast in de brainwash en kent vooral zichzelf niet goed genoeg of geeft alleen om zichzelf.
Heel idealistisch hoor, maar in feite zijn we natuurlijk allemaal egoïsten. Iedereen op deze aardbol.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:01 schreef Trippii het volgende:
Je pakt hem weer mooi op in ieder geval, of wel correct.
Ik zelf geloof met hart en ziel dat we met zijn allen in harmonie op Aarde kunnen leven, waar iedereen gelijk is en er geen oorlog/armoede/whatever is. Iedereen die dit niet kan, wilt of durft in te zien kijkt in mijn ogen niet ver genoeg, zit vast in de brainwash en kent vooral zichzelf niet goed genoeg of geeft alleen om zichzelf.
Kijk, dit is nou net waarom ik dit een mooie topic vind. Hoe verder je kijkt en hoe meer je bewust wordt van ons universum en alles om je heen en in jezelf, des te beter je gaat inzien waarom dit 'idee' helemaal niet fake is. Dit is zoals het leven bedoelt is. De realiteit die jij hier noemt is de realiteit waarin jij bent geboren, nu moeten we leren aan deze realiteit te ontsnappen, of beter gezegd 'we got to move on'. Het probleem is zoals Bassos al zegt niet dat 'de mens' dit niet kan bevatten, maar de tijd die er tussen zit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel idealistisch hoor, maar in feite zijn we natuurlijk allemaal egoïsten. Iedereen op deze aardbol.
Dus jouw ideale wereld zal er niet komen. Jammer, maar de realiteit.
Wat niet wil zeggen dat je er niet naar kunt streven natuurlijk.
Stop fucking hijacking my thread.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:42 schreef Trippii het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou net waarom ik dit een mooie topic vind.
Heb heel diep nagedacht, maar begrijp niet wat je bedoelt met 'de tijd die er tussen zit' .quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:06 schreef bassos het volgende:
[..]
Het probleem zit het niet in het niet kunnen zien.
Het probleem is de tijd die er tussen zit.
Dat is nu beseffen dat je het pas later begrijpt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb heel diep nagedacht, maar begrijp niet wat je bedoelt met 'de tijd die er tussen zit' .
Aha. En tijd is in deze zeker een ruim begrip? Kan kort duren, kan lang duren?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:58 schreef bassos het volgende:
[..]
Dat is nu beseffen dat je het pas later begrijpt.
Dat jij of ik het begrijpt wilt nog niet zeggen dat de rest van de wereld het ook begrijptquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha. En tijd is in deze zeker een ruim begrip? Kan kort duren, kan lang duren?
Geef me dan in ieder geval 1 concrete aanwijzing, please.
Maar ik begrijp het nog niet, jij?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:45 schreef Trippii het volgende:
[..]
Dat jij of ik het begrijpt wilt nog niet zeggen dat de rest van de wereld het ook begrijpt.
critical mass.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:25 schreef Trippii het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het tijd nodig heeft om 'er' bewust van te worden, zeker als we het over de gehele wereldbevolking hebben.
Een zeer degelijke analyse.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even het topic doorgebladerd en bassos is inderdaad verfijnder dan de rest want sterker.
Ik zie een hoop zwakte van iedereen die reageert. Natuurlijk gedraagt bassos zich als een narcist en is het een hoop gebakken lucht dat hij verkoopt, maar het feit dat jullie hem of proberen te overpoweren of van hem proberen te leren door jezelf in een submissieve positie te zetten en hem daardoor toch proberen jullie wil te laten doen, of vriendjes met hem te worden, is bewijs dat hij sterker is dan jullie. Anders zouden jullie hem in zijn geheel negeren, zijn woorden zouden jullie op geen enkele manier raken of prikkelen tot een reactie want je zou zien dat het allemaal gebakken lucht is. Dat is mijn analyse.
Ik besteed er verder geen woorden meer aan.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Een zeer degelijke analyse.
De enige zwakke plek die Bassos heeft is de inhoud die hij verkoopt en dat doet hij volgens mij niet voor niets. Zijn eerlijkheid valt niet te betwisten, dat staat als een paal boven water.
Goed gezegd dudequote:Op zondag 30 augustus 2009 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even het topic doorgebladerd en bassos is inderdaad verfijnder dan de rest want sterker.
Ik zie een hoop zwakte van iedereen die reageert. Natuurlijk gedraagt bassos zich als een narcist en is het een hoop gebakken lucht dat hij verkoopt, maar het feit dat jullie hem of proberen te overpoweren of van hem proberen te leren door jezelf in een submissieve positie te zetten en hem daardoor toch proberen jullie wil te laten doen, of vriendjes met hem te worden, is bewijs dat hij sterker is dan jullie. Anders zouden jullie hem in zijn geheel negeren, zijn woorden zouden jullie op geen enkele manier raken of prikkelen tot een reactie want je zou zien dat het allemaal gebakken lucht is. Dat is mijn analyse.
Maar laat jou nou net iemand zijn die tot de tweede categorie behoort.quote:
dus je vindt hiermee mijn inhoudelijke bijdrage nihil? omdat ik vragen stelde waar ik echt over na had gedacht maar niet binnen de *verfijnde* bassos zijn visie vallen? ...quote:
Het lijkt me slim om eerst jezelf en directe omgeving te leren kennen, voordat je verder gaat kijken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef herzberg het volgende:
bassos, waarom refereer(de) je zoveel naar astro verhaaltjes? de procedure die je doorlopen hebt begon daar niet mee. je noemt haar als laatste fase. als ik als noob daarmee zou beginnen, neem ik dan niet een enorme shortcut? ik wil uiteraard geen raptures. (of maak ik nu een fout door de stappen in je totstandkoming als fasen in een procedure te beschouwen?)
dit vind ik wel een heilig moment. continue een grote mond tegen me, ik zou er immers niks van snappen. opeens word je zelf door dezelfde persoon geowned...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:15 schreef Trippii het volgende:
Ieder zijn doel zullen we maar zeggen, of gaat het nu ineens alleen om jou doel? Maar goed, have it your way if you think it works.
Het maakt mij niet zo heel veel uit in welke catagorie ik behoor eigenlijk. En je hebt waarschijnlijk gelijk wat betreft die inschatting, ik ben net een D66 politicus wat betreft mijn discussie naar anderen toe en dat kan wel eens overkomen op een manier zoals ik niet bedoel maar is meestal een poging om een aansluitpunt te vinden waarop verder gebreidt kan worden. Waar ik naar op zoek ben is de waarheid binnen de esoterie, verder niets en ik vind alleen waarheid in ervaring, ayahuasca zal mij in ieder geval een ervaring geven en dan hoop ik kritisch genoeg te zijn om de ervaring ook daadwerkelijk te kunnen schatten op zijn waarde.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar laat jou nou net iemand zijn die tot de tweede categorie behoort.
Nu zie je misschien in mijn antwoord meer sterkte dan in zijn posts en prijs je mij.
Waar ben je precies naar op zoek met de esoterie, ayahuasca etc?
Het is ook niet bedoeld als een aanval.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Het maakt mij niet zo heel veel uit in welke catagorie ik behoor eigenlijk. En je hebt waarschijnlijk gelijk wat betreft die inschatting, ik ben net een D66 politicus wat betreft mijn discussie naar anderen toe en dat kan wel eens overkomen op een manier zoals ik niet bedoel maar is meestal een poging om een aansluitpunt te vinden waarop verder gebreidt kan worden. Waar ik naar op zoek ben is de waarheid binnen de esoterie, verder niets en ik vind alleen waarheid in ervaring, ayahuasca zal mij in ieder geval een ervaring geven en dan hoop ik kritisch genoeg te zijn om de ervaring ook daadwerkelijk te kunnen schatten op zijn waarde.
Het was ook niet als aanval overgekomen trouwensquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld als een aanval.
De vraag is echter of je wel een aansluitpunt moet zoeken bij iemand die zich gedraagt zoals bassos. Persoonlijk denk ik van niet, omdat hij net zo erg nog op zoek is, anders zou hij zich wel wat socialer gedragen.
Maar denk dat je toch toe moet geven dat je wel heel erg graag wil dat hij wat meer loslaat, niet? Dat je een beetje tegen hem opkijkt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Het was ook niet als aanval overgekomen trouwens, en ik geloof bassos niet op zijn mooie blauwe ogen ( of bruin, groen, grijs of rood
) maar lees het wel. Je kan ook luisteren zonder het als zoete koek te slikken natuurlijk.
en bij mij was de info elke keer > je post niet inhoudelijk .. terwijl ik echte doordachte vragen stelde dus die vlieger gaat hier niet op..quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:25 schreef mediaconsument het volgende:
Zoals ik zei, is zijn zwakke plek de inhoud. Oftewel stel een goede vraag, onderzoek de informatie die hij geeft, en stel daarna nog een goede vraag. Neem hier rustig de tijd voor en blijf altijd eerlijk/oprecht, oftewel probeer hem geenszins belachelijk te maken en laat hem niet merken dat je jezelf er makkelijk vanaf maakt. Hierna krijg je een mogelijkheid om hem te raken. Echter deze mogelijkheid is kort, omdat hij je weer informatie zal geven, waardoor je weer bezig moet gaan met een onderzoek, etc etc.
whatever, ik lach om je. je bent geowned door bassos, de kerel waar je het voor opnam. ! stop dus met zijn draad te verneuken!, hij vraagt je erom en dus moet het kloppen! Bassos en ik proberen je iets duidelijk te maken. Wees niet zo bekrompen en kortzichtig en stop met het verneuken van deze draad ok?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:30 schreef Trippii het volgende:
En Michielos, dream on. Ik heb je nooit afgekraakt, ik heb je proberen iets duidelijk te maken. Ik heb geen intentie om je af te kraken omdat ik hier geen baat bij heb en dit is zeker ook niet mijn levensstijl. Maar goed, het feit dat je deze topic niet snapt zegt al genoeg. En nee, ik kraak je als nog niet af.
In dit verhaal bepaal jij niet of je vragen doordacht zijn of niet. Zolang je jezelf daar niet bij neerlegt, zul je nooit verder dan de tutorial komen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
en bij mij was de info elke keer > je post niet inhoudelijk .. terwijl ik echte doordachte vragen stelde dus die vlieger gaat hier niet op..
Als hij morgen niet meer post dan is het jammer maar verder niet, ik zou best willen uitvinden hoe ver zijn kennis reikt en of ik daar wat mee kan. Ik kijk in zoverre tegen hem op dat ik het bewonderingswaardig vind hoe hij zichzelf handhaaft binnen de aanvallen in TRU. Daarmee zeg ik dus niet dat ik het eens ben met iedereen die hij aanvalt maar dat is persoonlijk en niet op hem toepasbaar wat mij betreft. Ik kijk op tegen meerdere mensen in deze samenleving maar dat staat dus niet gelijk aan het voor zoete koek slikken van wat diegene zegt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar denk dat je toch toe moet geven dat je wel heel erg graag wil dat hij wat meer loslaat, niet? Dat je een beetje tegen hem opkijkt?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
whatever, ik lach om je. je bent geowned door bassos, de kerel waar je het voor opnam. ! stop dus met zijn draad te verneuken!, hij vraagt je erom en dus moet het kloppen!
blijkbaar is zijn enige voorwaarde dat je hem eerst moet bewonderen, maar goed dat pure non-klagen-in-feedback topic sla ik dus mooi overquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
In dit verhaal bepaal jij niet of je vragen doordacht zijn of niet, zolang je jezelf daar niet bij neerlegt, zul je nooit verder dan de tutorial komen.
ik zou stoppen met deze draad te verknallen met je geleuter.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:35 schreef Trippii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En Jogy, jou denkwijze bevalt me zeker wel.
Poging 80932 (give or take some thousands)quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
whatever, ik lach om je. je bent geowned door bassos, de kerel waar je het voor opnam. ! stop dus met zijn draad te verneuken!, hij vraagt je erom en dus moet het kloppen! Bassos en ik proberen je iets duidelijk te maken. Wees niet zo bekrompen en kortzichtig en stop met het verneuken van deze draad ok?
ik en Bassos zijn een.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Poging 80932 (give or take some thousands)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:22 schreef Michielos het volgende:
[..]
dit vind ik wel een heilig moment. continue een grote mond tegen me, ik zou er immers niks van snappen. opeens word je zelf door dezelfde persoon geowned...
je bent m.a.w.kortzichtig. kap met de thread the hijacken
Ach, anders zou bassos het zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:51 schreef Trippii het volgende:
[..]
Dan ben je alsnog behoorlijk kortzichtig.
Ik ben ook meer iemand van de gedachte 'je lokt meer vliegen met honing dan met azijn' in principe maar uiteindelijk ben ik persoonlijk best blij met bassos alleen al door de reactie die hij heeft uitgelokt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:15 schreef Trippii het volgende:
Ach ja, alleen jammer dat een in principe goed idee op deze manier uitgevoerd wordt terwijl er veel meer uit te halen was dan alleen een simpel 'experiment' uit eigen belang voor Bassos. Naar mijn inzien konden mensen hier serieus opweg geholpen worden door de topic een andere wending te geven, maarja, het 'ieder zijn doel' is nu ook weer bewezen. Wel behoorlijk jammer die kortzichtigheid voor eigen belang.
Nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:25 schreef Trippii het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het tijd nodig heeft om 'er' bewust van te worden, zeker als we het over de gehele wereldbevolking hebben.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zie een hoop zwakte van iedereen die reageert.
Die zijn zowiezo nuttig voor iedereen, omdat het plaatje uiteindelijk alles beschrijft.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef herzberg het volgende:
bassos, waarom refereer(de) je zoveel naar astro verhaaltjes?
Ja.quote:de procedure die je doorlopen hebt begon daar niet mee. je noemt haar als laatste fase. als ik als noob daarmee zou beginnen, neem ik dan niet een enorme shortcut? ik wil uiteraard geen raptures. (of maak ik nu een fout door de stappen in je totstandkoming als fasen in een procedure te beschouwen?)
Je kan gewoon werken/studeren terwijl je het doet.quote:ik denk trouwens niet dat veel mensen hier abramelin op kunnen brengen. hoe heb jij dat praktisch gezien gedaan? en vooral waar?
Wat is er mis met dromen ?quote:overigens dromen is dat wel ethisch verantwoord?
Bullshit.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik wil er nog wel iets van verdiepen eigenlijk.
Met overpoweren bedoel ik domineren.
Bassos heeft controle over jullie
Bwuahahahahahahaha.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:30 schreef Trippii het volgende:
Ali_Kannibali, ik vind dit een prima analyse.
Wat let je ?quote:Ik weet niet in welke 'categorie' je mij had ingedeeld, maar wat ik met mijn posts wil zeggen is dat het ook op een andere manier kan.
Inderdaad.quote:Om Bassos posts te begrijpen hoef je geen Einstein te zijn
Jouw bewondering van mij is een obstakel en al zeker geen vereiste.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:38 schreef Dragorius het volgende:[..]blijkbaar is zijn enige voorwaarde dat je hem eerst moet bewonderen, maar goed dat pure non-klagen-in-feedback topic sla ik dus mooi over
Weer klagen over Boohoo bassos doet whatever.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:15 schreef Trippii het volgende:
Ach ja, alleen jammer dat een in principe goed idee op deze manier uitgevoerd wordt terwijl er veel meer uit te halen was dan alleen een simpel 'experiment' uit eigen belang voor Bassos. Naar mijn inzien konden mensen hier serieus opweg geholpen worden door de topic een andere wending te geven, maarja, het 'ieder zijn doel' is nu ook weer bewezen. Wel behoorlijk jammer die kortzichtigheid voor eigen belang.
Ik zie geen vierkant tussen uranus en pluto?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:39 schreef bassos het volgende:
[..]
Ok,
Nu dat de square tussen saturnus en neptunes afloopt, wat zullen de gevolgen zijn op astrologisch gebied.
(het verhaal van de goden als het ware)
En dan volgende maand op 9 october oid als uranus en pluto niet meer vierkant staan, heeft dat effect ?
(nu pluto gedeclassificeerd is als mini-planeet toen Eris werd ontdekt; wie schrijft dit verhaal, het is fucking briljant)
ok, kan ik tot op zekere hoogte begrijpen. maar er zit toch wel een ontwikkeling in wat je zegt. ik heb het even opgezocht:quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:06 schreef bassos het volgende:
[..]
Ja.
Ik was meer van het tegelijkertijd eclectisch sneupen van prachtige werken.
Heel veel rondjes, naja spiraaltjes doorleven.
qblh doe je toch bewust na abramelin. zonder heb je volgens mij niet echt een idee hoe je qblh moet vertalen naar een bruikbare procedure. ook doe je geen magie voor qblh, omdat magie eigenlijk een katalysator is voor gevorderde procedures in de qblh die anders erg lang zouden duren (maar ik kan het mis hebben. ik ben echt een noob op dat gebied)quote:Doe de abramelin operation, doe daarna qbl en vervolg het met magie en astrologie.
ben jij metselaar? in welke richting wijst de toegang?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:58 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik heb een astraal huis gemaakt.
Wat betekent jouw avatar voor jou?quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:29 schreef herzberg het volgende:
[..]
ben jij metselaar? in welke richting wijst de toegang?
wat denkt u? ik ben katholiek. bovendien is het een uitdrukking van mijn persoon die op zijn beurt weer gevormd is door de naam die mijn ouders mij gegeven hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat betekent jouw avatar voor jou?
Ja ik herkende het al als het heilige hart van Maria of Jezus. Maar in de esoterie zijn er ook interpretaties van geloof ik.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:40 schreef herzberg het volgende:
[..]
wat denkt u? ik ben katholiek. bovendien is het een uitdrukking van mijn persoon die op zijn beurt weer gevormd is door de naam die mijn ouders mij gegeven hebben.
Het is niet door je vriendelijkheid , zachtaardigheid, vriendschappelijkheid en openheid dat mensen contact met je zoeken denk ik.quote:
Naja dat is niet het verhaaltje wat mensen zichzelf vertellen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]Het is niet door je vriendelijkheid , zachtaardigheid, vriendschappelijkheid en openheid dat mensen contact met je zoeken denk ik.
Eigenlijk in plaats van.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:27 schreef herzberg het volgende:qblh doe je toch bewust na abramelin.
Is anders genoeg literatuur over.quote:zonder heb je volgens mij niet echt een idee hoe je qblh moet vertalen naar een bruikbare procedure.
Er is ook magie buiten kaballah.quote:ook doe je geen magie voor qblh, omdat magie eigenlijk een katalysator is voor gevorderde procedures in de qblh die anders erg lang zouden duren
Naja, problemen, met een hoop mogelijkheden tot verfijningquote:als ik het goed begrijp zou je astro net zo goed al tijdens de abramelin fase kunnen doen zonder problemen?
Gewoon gedaan om te kijken hoe dat is, en of het gaat leven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:29 schreef herzberg het volgende:[..]ben jij metselaar? in welke richting wijst de toegang?
Er is een verschil tussen onvriendelijkheid door een arrogante positie in te nemen en onvriendelijkheid door iemand de waarheid te vertellen. Eigenlijk is alleen het eerste onvriendelijk, het tweede is niet onvriendelijk noch onaardig maar kan als beledigend ervaren worden. De daad zelf is echter vriendelijk, een vriend houd je immers liever niet in het duister.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Naja dat is niet het verhaaltje wat mensen zichzelf vertellen.
Hoe hard moet je slaan voordat het wilde dier zijn eigen gang gaat en vrij is...
En hoe vriendelijk is de chirurg ?
En stel dat hij gepest wordt, is dat een reden om te jubelen en plezier te hebben en uit te lachen en te ridiculiseren?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:31 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Bassos word in real life erg veel gepest.
Zijn fustratie moet hij hier kwijt.
Want hier is hij 'cool'.
Door onzinnige topics te openen en op te roepen om ergens inhoudelijk op in te gaan, en vervolgens alles wat genoemd word niet in houdelijk te noemen, verbloemt hij zijn eigen domheid.
Geen wonder dat je pest word ;')
ik moest hier best wel even over nadenken. ik weet niets van domen. zelf droom ik niet. ik weet niet hoe dat moet en ook niet of het gezond is. er staat mij iets bij van een mysticus waarmee ik vroeger om ging en die had het niet zo op dromen.quote:
ok, je bent dus geen metselaar?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:24 schreef bassos het volgende:
[..]
Gewoon gedaan om te kijken hoe dat is, en of het gaat leven.
Richting en astraal bijten elkaar.
lezen is een soort van droogneuken. ga me nu niet vertellen dat jij van het slag kabbalisten bent dat de taal van de zohar bestudeert om de taal zelf he! natuurlijk is taal alles, maar uiteindelijk moet je zelf de belichaming ervan worden, niet alleen er naar kijken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:22 schreef bassos het volgende:
[..]
Eigenlijk in plaats van.
De abramelin operatie is meer de kleine broer van qbl.
[..]
Is anders genoeg literatuur over.
En de Zohar is ook schitterend
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:59 schreef bassos het volgende:
[..]
Nee.
Het is altijd.
Jij beweegt door het.
Dus jij hebt ogenschijnlijk tijd nodig.
Imo gaat het hier om 'er boven staan' en dus simpelweg verfijnder zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:08 schreef bassos het volgende:
[..]Met overpoweren bedoel ik domineren.
Bassos heeft controle over jullie [..]
Bullshit.
Het verschil is dat ik zijn post anders op vat dat jij. En ja, die van jou is correcter.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:10 schreef bassos het volgende:
[..]Ali_Kannibali, ik vind dit een prima analyse[..]
Bwuahahahahahahaha.
Als ik het me goed herinner bleef er een persoon klagen dat ik zijn topic kaapte met een extra shitload over dat ik het niet begrijp, omdat hij zelf aan een bepaalt doel vast zit waarin in mijn optiek minder mensen door 'geholpen' kunnen worden.quote:[..]Ik weet niet in welke 'categorie' je mij had ingedeeld, maar wat ik met mijn posts wil zeggen is dat het ook op een andere manier kan. [..]
Wat let je ?
Ik probeerde een aanvulling te geven op je topic die in mijn ogen een mooi doel had, helaas schoot jij hier tekort, niet ik.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:12 schreef bassos het volgende:
[..]
Weer klagen over Boohoo bassos doet whatever.
Doe het dan zelf als je het zo belangrijk vindt.
Prachtige woorden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen onvriendelijkheid door een arrogante positie in te nemen en onvriendelijkheid door iemand de waarheid te vertellen. Eigenlijk is alleen het eerste onvriendelijk, het tweede is niet onvriendelijk noch onaardig maar kan als beledigend ervaren worden. De daad zelf is echter vriendelijk, een vriend houd je immers liever niet in het duister.
De waarheid vertellen kan pijn doen maar wanneer de andere partij luistert, kan hij of zij vooruitgang boeken.
Ik zie jou dit echter niet doen, ik zie je slechts een arrogante positie innemen en behouden, en de rest kan dat niet uitstaan, wil daar bovenuit stijgen wat ze niet lukt, je geeft immers geen millimeter mee. Daarom heb jij geen kracht door de liefde die je voor je medemens toont, maar door je arrogante positie die mensen aan proberen te vechten of onderuit proberen te raken.
Als hij niet wil dat er mensen op hem reageren, waarom opent hij dan een topic over zichzelf en zijn 'verfijning'?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld als een aanval.
De vraag is echter of je wel een aansluitpunt moet zoeken bij iemand die zich gedraagt zoals bassos. Persoonlijk denk ik van niet, omdat hij net zo erg nog op zoek is, anders zou hij zich wel wat socialer gedragen.
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:22 schreef bassos het volgende:
[..]
Eigenlijk in plaats van.
De abramelin operatie is meer de kleine broer van qbl.
[..]
Is anders genoeg literatuur over.
En de Zohar is ook schitterend
[..]
Er is ook magie buiten kaballah.
Sigils van Spare zijn een aardige opening.
[..]
Naja, problemen, met een hoop mogelijkheden tot verfijning
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythologyquote:Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Ik zou het eerst in google invullen, voordat je dit vraagt. Scheelt moeite, en ben je meteen een stap verder.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:21 schreef Dragorius het volgende:
Maar is qblh nou kabbala ofzo? Dat soort termen kan ik dus niet goed plaatsen.
Gelieve te antwoorden zonder mij enkel af te serveren.
Grapjasquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik zou het eerst in google invullen, voordat je dit vraagt. Scheelt moeite, en ben je meteen een stap verder.
Ik heb de moeite gedaan overigens, ben mij dankbaar!
http://www.google.nl/search?q=qblh&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Je hoeft alleen nog maar te klikken.![]()
Dit is dan ook de info waar iedereen het mee doet. Je kunt niet van bassos verwachten dat hij alles voorkauwt, met de kans dat er verteld wordt dat hij iets verkeerd uitlegt, dan heeft hij geen tijd meer over om zijn doel te bereiken. Zijn goed recht overigens.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Grapjas
Ik heb al vaker aangegeven dat ik exact dezelfde info wil als de mensen die het wel snappen. Als ik maar lukraak wat ga zoeken ben ik bang dat ik de verkeerde visie of informatie voor me krijg.
Daarom zei ik niet afserveren, en wat gebeurt er, afgeserveerd met Google.
Ben jij zijn woordvoerder geworden?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dit is dan ook de info waar iedereen het mee doet. Je kunt niet van bassos verwachten dat hij alles voorkauwt, met de kans dat er verteld wordt dat hij iets verkeerd uitlegt, dan heeft hij geen tijd meer over om zijn doel te bereiken. Zijn goed recht overigens.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:42 schreef Flammie het volgende:
Ik ben inderdaad de grote overziener..
Sterker nog.. je kunt mij ook vragen stellen en ik zal deze beantwoorden
Je kunt proberen te begrijpen wat ik zeg, of boos worden dat Bassos je de hele dag pipo, noob of fucktard noemt. Dat zul je van mij namelijk niet horen, of het moet wel heel erg ver gaan.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ben jij zijn woordvoerder geworden?
Volgens mij heeft bassos zijn info namelijk vooral uit zijn omgeving + boeken en andere middelen en niet enkel van Google.
Daarom dat ik dus vraag waar te zoeken.
Dus daarom heb ik liever dat bassos zelf antwoordt... of doet ie dat al?![]()
Ik begrijp wat je zegt maar met die info kan ik dus niks, omdat ik het van bassos zelf (de echte bron) moet horen. Wie weet is jouw visie/perceptie ook incorrect en heeft bassos zijn info totaal ergens anders vandaan.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt proberen te begrijpen wat ik zeg, of boos worden dat Bassos je de hele dag pipo, noob of fucktard noemt. Dat zul je van mij namelijk niet horen, of het moet wel heel erg ver gaan.
Point takenquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En stel dat hij gepest wordt, is dat een reden om te jubelen en plezier te hebben en uit te lachen en te ridiculiseren?
Is dat ook niet erg zwak van jou?
Natuurlijk moet Bassos wél uitleggen wat hij bedoelt, dit is toch niet te begrijpen? Wat voor doel heeft hij?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dit is dan ook de info waar iedereen het mee doet. Je kunt niet van bassos verwachten dat hij alles voorkauwt, met de kans dat er verteld wordt dat hij iets verkeerd uitlegt, dan heeft hij geen tijd meer over om zijn doel te bereiken. Zijn goed recht overigens.
Zijn doel is jouw iets te leren dmv. je hierover na te laten denken. Hierna wil hij met je mee de diepte ingaan, omdat hij zelf ook wat vragen heeft, anders was hij hier nooit beland. Het is volgens mij ook geen doel van hem om iedereen zoveel mogelijk te laten lezen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk moet Bassos wél uitleggen wat hij bedoelt, dit is toch niet te begrijpen? Wat voor doel heeft hij?
Laat hij dat eerst eens vertellen. Dat hij zichzelf verfijnd vindt weet ik nu wel. Maar waar blijkt die verfijning dan uit?
Schiet mij maar lek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |