abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72275096
De beste oplossing! Gefeliciteerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:53:40 #102
3542 Gia
User under construction
pi_72276020
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Uit de OP
[..]

Of je leest even het hele topic?
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
t verhaal ligt toch iets anders dan ik dacht...

waar ze nu woont in Utrecht kan ze zich bij die verhuurster niet inschrijven op de een of andere vage reden omdat die verhuurster haar zoon niet uit kan schrijven ofzo blablabla... zal wel gewoon illegale verhuur zijn ofzo?

ze is dus wel echt uitwonend, maar inschrijven bij haar paps en mams schiet dus niet op omdat ze dan gekort wordt maar daad werkelijk echt uit huis woont

wat t exacte verhaal is weet ik ook niet, maar goed ze vroeg dus of ze zich bij ons niet daardoor in kon schrijven....
Maar goed, het is nu opgelost.
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:12:31 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72276384
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Krijg net mailtje, tis al opgelost!

Ze heeft een nieuwe kamer gevonden waar ze zich wel gewoon kan inschrijven zonder gekke toestanden... Iedereen blij
Mij een beetje te toevallig. Werd het je te heet onder de voeten met al het commentaar hier?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:14:24 #104
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_72276423
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mij een beetje te toevallig. Werd het je te heet onder de voeten met al het commentaar hier?
hahahaha yeah sure... was te verwachten dit...

ik zit te trillen
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_72276662
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef sigme het volgende:
En je wordt echt een zonder vaste woon- of verblijfplaats-klantje als je je best doet. En er zijn er aardig wat, in Nederland.
Als je een verhuizing niet doorgeeft en de volgende bewoners laten bij de gemeente controleren of wel het juiste aantal personen staat ingeschreven op het adres, dan ben je al een heel eind. Dan kun je niet stemmen (die oproepkaarten gaan naar het GBA-adres) en misschien wordt het vervangen van paspoort/rijbewijs ook wat lastiger.
pi_72276758
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

nou moet je niet gaan denken dat je veel invloed hebt op de opinie van TS
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72277339
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:27 schreef Light het volgende:

[..]

Als je een verhuizing niet doorgeeft en de volgende bewoners laten bij de gemeente controleren of wel het juiste aantal personen staat ingeschreven op het adres, dan ben je al een heel eind. Dan kun je niet stemmen (die oproepkaarten gaan naar het GBA-adres) en misschien wordt het vervangen van paspoort/rijbewijs ook wat lastiger.
Grootste nadeel is het niet opbouwen van OAW-jaren.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:13:51 #108
3542 Gia
User under construction
pi_72277764
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Grootste nadeel is het niet opbouwen van OAW-jaren.
Heb dit even nagevraagd bij iemand die de AOW dagelijks toekent en afhandelt en dit dus kan weten.

Het is pas zo dat je geen AOW opbouw hebt als je officieel uit Nederland bent uitgeschreven en ook geen premie betaalt. OF wanneer je door de belastingdienst wordt aangemerkt als 'vertrokken, woonplaats onbekend' en geen premie betaalt.

Als je staat ingeschreven op een verkeerd adres, maar gewoon wel studeert of werkt, bouw je dus gewoon AOW op.
Als ik een huis koop en ik kom er na 5 jaar achter dat één van de vorige bewoners nog bij ons staat ingeschreven is het niet zo dat hij dan 10 % AOW opbouw kwijt is.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:29:17 #109
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_72278168
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb dit even nagevraagd bij iemand die de AOW dagelijks toekent en afhandelt en dit dus kan weten.

Het is pas zo dat je geen AOW opbouw hebt als je officieel uit Nederland bent uitgeschreven en ook geen premie betaalt. OF wanneer je door de belastingdienst wordt aangemerkt als 'vertrokken, woonplaats onbekend' en geen premie betaalt.

Als je staat ingeschreven op een verkeerd adres, maar gewoon wel studeert of werkt, bouw je dus gewoon AOW op.
Als ik een huis koop en ik kom er na 5 jaar achter dat één van de vorige bewoners nog bij ons staat ingeschreven is het niet zo dat hij dan 10 % AOW opbouw kwijt is.
Misschien offtopic maar hoe regel je dat dan? Een vriend van mij woont in de Carribean waar hij ontwikkelingswerk doet voor onbepaalde tijd, maar hoe vult hij dat gat als hij na 10 jaar weer naar Nederland teruggaat?
pi_72278828
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:29 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Misschien offtopic maar hoe regel je dat dan? Een vriend van mij woont in de Carribean waar hij ontwikkelingswerk doet voor onbepaalde tijd, maar hoe vult hij dat gat als hij na 10 jaar weer naar Nederland teruggaat?
Zelf zorgen voor een pensioen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:10:42 #111
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_72279271
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:54 schreef Light het volgende:

[..]

Zelf zorgen voor een pensioen.
Gewoon zelf sparen dus
pi_72280234
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat om de situatie dat je in de GBA staat als zonder vaste woon- of verblijfplaats. Dan ben je niet vertrokken naar het buitenland, maar gewoon 'zoek'. En dus niet op een 'verkeerd adres'.

Bij mijn weten worden die jaren gezien als niet-OAW-opbouwend. Mijn oom is om die reden uiteindelijk maar weer eens ergens ingeschreven - waar 'ie niet woont.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:41:34 #113
3542 Gia
User under construction
pi_72287616
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:29 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Hij kan gewoon vrijwillig premie betalen voor de AOW.

Als je in Nederland woont, bouw je automatisch rechten op. Of je nu werkt of niet.
Woon je in het buitenland dan kun je door premie te betalen dat gat dichten.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:45:24 #114
3542 Gia
User under construction
pi_72287730
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat om de situatie dat je in de GBA staat als zonder vaste woon- of verblijfplaats. Dan ben je niet vertrokken naar het buitenland, maar gewoon 'zoek'. En dus niet op een 'verkeerd adres'.

Bij mijn weten worden die jaren gezien als niet-OAW-opbouwend. Mijn oom is om die reden uiteindelijk maar weer eens ergens ingeschreven - waar 'ie niet woont.
Je moet, desgevraagd, aannemelijk kunnen maken dat je die tijd in Nederland woonde. Dat kan doordat je kunt aantonen dat je op dat adres woonde, of doordat je ergens in Nederland werkte.

Als je oom in het buitenland woont, werkt hij nergens in Nederland, heeft ook geen uitkering, betaalt geen premie, kortom, dat gaat niet goedkomen. Tegen de tijd dat hij 65 wordt, komen ze erachter dat hij de zaak beflest heeft door zich ergens in te schrijven waar hij niet woonde.

Ik zeg niet dat het zo is, maar dit kan problemen gaan geven.

Zal dit zo is aan mijn man voorleggen, we gaan uit eten, kom ik er straks nog wel op terug als ik meer weet.
pi_72289080
Ik zou in elk geval nooit vrijwillig AOW-premie betalen, achteraf. Gewoon zelf iets regelen, als je tenminste zekerheid wilt hebben dat je tegen die tijd nog iets hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:55 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72289394
Schoonzusje neuqen

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:38:58 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72289439
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef Gia het volgende:
Hij kan gewoon vrijwillig premie betalen voor de AOW.
Betalen voor iets dat je nooit gaat krijgen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72290898
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Betalen voor iets dat je nooit gaat krijgen
Ja, als je niet weer in NL gaat wonen dan krijg je vast geen AOW van de NLse staat.
pi_72291138
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:18 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, als je niet weer in NL gaat wonen dan krijg je vast geen AOW van de NLse staat.
Nou... ik zou er in theorie over een jaar of 36 recht op hebben, maar tegen die tijd is dat er echt niet meer, hoor.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72291827
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou... ik zou er in theorie over een jaar of 36 recht op hebben, maar tegen die tijd is dat er echt niet meer, hoor.
Dat kun je niet met zekerheid zeggen. Heb je er ook nog rekening mee gehouden dat het kabinet de AOW-leeftijd wil verhogen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')