Of je leest even het hele topic?quote:
Maar goed, het is nu opgelost.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
t verhaal ligt toch iets anders dan ik dacht...
waar ze nu woont in Utrecht kan ze zich bij die verhuurster niet inschrijven op de een of andere vage reden omdat die verhuurster haar zoon niet uit kan schrijven ofzo blablabla... zal wel gewoon illegale verhuur zijn ofzo?
ze is dus wel echt uitwonend, maar inschrijven bij haar paps en mams schiet dus niet op omdat ze dan gekort wordt maar daad werkelijk echt uit huis woont
wat t exacte verhaal is weet ik ook niet, maar goed ze vroeg dus of ze zich bij ons niet daardoor in kon schrijven....
Mij een beetje te toevallig. Werd het je te heet onder de voeten met al het commentaar hier?quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Krijg net mailtje, tis al opgelost!
Ze heeft een nieuwe kamer gevonden waar ze zich wel gewoon kan inschrijven zonder gekke toestanden... Iedereen blij
hahahaha yeah sure... was te verwachten dit...quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mij een beetje te toevallig. Werd het je te heet onder de voeten met al het commentaar hier?
Als je een verhuizing niet doorgeeft en de volgende bewoners laten bij de gemeente controleren of wel het juiste aantal personen staat ingeschreven op het adres, dan ben je al een heel eind. Dan kun je niet stemmen (die oproepkaarten gaan naar het GBA-adres) en misschien wordt het vervangen van paspoort/rijbewijs ook wat lastiger.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef sigme het volgende:
En je wordt echt een zonder vaste woon- of verblijfplaats-klantje als je je best doet. En er zijn er aardig wat, in Nederland.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mij een beetje te toevallig. Werd het je te heet onder de voeten met al het commentaar hier?
Grootste nadeel is het niet opbouwen van OAW-jaren.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:27 schreef Light het volgende:
[..]
Als je een verhuizing niet doorgeeft en de volgende bewoners laten bij de gemeente controleren of wel het juiste aantal personen staat ingeschreven op het adres, dan ben je al een heel eind. Dan kun je niet stemmen (die oproepkaarten gaan naar het GBA-adres) en misschien wordt het vervangen van paspoort/rijbewijs ook wat lastiger.
Heb dit even nagevraagd bij iemand die de AOW dagelijks toekent en afhandelt en dit dus kan weten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Grootste nadeel is het niet opbouwen van OAW-jaren.
Misschien offtopic maar hoe regel je dat dan? Een vriend van mij woont in de Carribean waar hij ontwikkelingswerk doet voor onbepaalde tijd, maar hoe vult hij dat gat als hij na 10 jaar weer naar Nederland teruggaat?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb dit even nagevraagd bij iemand die de AOW dagelijks toekent en afhandelt en dit dus kan weten.
Het is pas zo dat je geen AOW opbouw hebt als je officieel uit Nederland bent uitgeschreven en ook geen premie betaalt. OF wanneer je door de belastingdienst wordt aangemerkt als 'vertrokken, woonplaats onbekend' en geen premie betaalt.
Als je staat ingeschreven op een verkeerd adres, maar gewoon wel studeert of werkt, bouw je dus gewoon AOW op.
Als ik een huis koop en ik kom er na 5 jaar achter dat één van de vorige bewoners nog bij ons staat ingeschreven is het niet zo dat hij dan 10 % AOW opbouw kwijt is.
Zelf zorgen voor een pensioen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:29 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Misschien offtopic maar hoe regel je dat dan? Een vriend van mij woont in de Carribean waar hij ontwikkelingswerk doet voor onbepaalde tijd, maar hoe vult hij dat gat als hij na 10 jaar weer naar Nederland teruggaat?
Ja, maar het gaat om de situatie dat je in de GBA staat als zonder vaste woon- of verblijfplaats. Dan ben je niet vertrokken naar het buitenland, maar gewoon 'zoek'. En dus niet op een 'verkeerd adres'.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb dit even nagevraagd bij iemand die de AOW dagelijks toekent en afhandelt en dit dus kan weten.
Het is pas zo dat je geen AOW opbouw hebt als je officieel uit Nederland bent uitgeschreven en ook geen premie betaalt. OF wanneer je door de belastingdienst wordt aangemerkt als 'vertrokken, woonplaats onbekend' en geen premie betaalt.
Als je staat ingeschreven op een verkeerd adres, maar gewoon wel studeert of werkt, bouw je dus gewoon AOW op.
Als ik een huis koop en ik kom er na 5 jaar achter dat één van de vorige bewoners nog bij ons staat ingeschreven is het niet zo dat hij dan 10 % AOW opbouw kwijt is.
Hij kan gewoon vrijwillig premie betalen voor de AOW.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:29 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Misschien offtopic maar hoe regel je dat dan? Een vriend van mij woont in de Carribean waar hij ontwikkelingswerk doet voor onbepaalde tijd, maar hoe vult hij dat gat als hij na 10 jaar weer naar Nederland teruggaat?
Je moet, desgevraagd, aannemelijk kunnen maken dat je die tijd in Nederland woonde. Dat kan doordat je kunt aantonen dat je op dat adres woonde, of doordat je ergens in Nederland werkte.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat om de situatie dat je in de GBA staat als zonder vaste woon- of verblijfplaats. Dan ben je niet vertrokken naar het buitenland, maar gewoon 'zoek'. En dus niet op een 'verkeerd adres'.
Bij mijn weten worden die jaren gezien als niet-OAW-opbouwend. Mijn oom is om die reden uiteindelijk maar weer eens ergens ingeschreven - waar 'ie niet woont.
Betalen voor iets dat je nooit gaat krijgenquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef Gia het volgende:
Hij kan gewoon vrijwillig premie betalen voor de AOW.
Ja, als je niet weer in NL gaat wonen dan krijg je vast geen AOW van de NLse staat.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Betalen voor iets dat je nooit gaat krijgen
Nou... ik zou er in theorie over een jaar of 36 recht op hebben, maar tegen die tijd is dat er echt niet meer, hoor.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:18 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, als je niet weer in NL gaat wonen dan krijg je vast geen AOW van de NLse staat.
Dat kun je niet met zekerheid zeggen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou... ik zou er in theorie over een jaar of 36 recht op hebben, maar tegen die tijd is dat er echt niet meer, hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |