Hij blijft erbij dat ie dat ook wel leuk vindt, maar niet als ie eigenlijk ergens anders zin in had - lees: 'gewoon' etenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lekker blijven koken hoor Maria! Je hebt er zo'n plezier in! Hij zou juist hartstikke blij moeten zijn dat je die moeite doet!
Oh ik ben wel dan wel weer zo om door te gaan zitten vragenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Grrrr vriendjes![]()
Blij da;k niet de enige benDenk ik. Niet leuk voor jullie, uiteraard
PF: ik kook idd. En dat vind ik ook leuk. En hij is geloof ik beledigd dat ik zijn suggesties negeer(als hij zegt zin te hebben in 'gehakt', hoe moet ik dan weten dat hij alleen de gehaktballen van zn moeder bedoelt?
) Maarja ik ben natuurlijk een elitistische truthola die neerkijkt op zijn 'down to earth' eetsuggesties
![]()
Bwaah
Anders maakt ie een keer een lijstje voor je met wat ie met 'kip' en 'gehakt' en 'bloemkool' bedoeld?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Grrrr vriendjes![]()
Blij da;k niet de enige benDenk ik. Niet leuk voor jullie, uiteraard
PF: ik kook idd. En dat vind ik ook leuk. En hij is geloof ik beledigd dat ik zijn suggesties negeer(als hij zegt zin te hebben in 'gehakt', hoe moet ik dan weten dat hij alleen de gehaktballen van zn moeder bedoelt?
) Maarja ik ben natuurlijk een elitistische truthola die neerkijkt op zijn 'down to earth' eetsuggesties
![]()
Bwaah
Oh jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ik bij het maken van het weekmenu vraag om suggesties komt 'ie standaard met: iets met kip, iets met spinazie, en iets met rijst. Ja, dat zijn inderdaad hele maaltijden, bedankt voor het meedenken..
Lekker blijven koken hoor Maria! Je hebt er zo'n plezier in! Hij zou juist hartstikke blij moeten zijn dat je die moeite doet!
Hier wel, want ik ben er beter in en hij werkt fulltime, ik niet. Fair enough dus!quote:
Ik was als eerste thuis altijd en zijn kookskilzz euh... not so good. Een Valess 10 minuten op heel hoog vuur zetten en dan verbaasd zijn dat het alweer is aangebrand. En ALTIJD de aardappelen laten overkoken EN de rijst EN de spaghetti. En dan niet luisteren als ik zeg dat rijst en pasta geen deksel hoeven, omdat ze dan juist nog sneller overkoken.quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:20 schreef conleche het volgende:
Ach Mariaatje!! Wat naar en ook een beetje raar! Het is toch leuk als er wat variatie zit in je eten!!
Ex meneer C. deed altijd heule dure boodschappen, zonder boodschappenlijstje zodat we altijd met 30 soorten Franse kaas zaten en genoeg wijn, maar aan dingen als toiletpapier dacht hij nooit, dus dat moest dan met een keukenrol.
Ook ging ie altijd nog even de haard aansteken of weet ik wat, als ik het eten net had opgediend. Zeer irritant. Op het laatst wachtte ik niet meer en tegen de tijd dat hij in zijn handen wrijvend ging zitten en zei: "Hè lekker, een bordje eten." Of zoiets, veegde ik net m'n mond af aan m'n servet. En leunde voldaan achterover. Burp.
Kleine indicatie voor het verval dat reeds had ingezet.
Jamaarquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:22 schreef SiTu het volgende:
[..]
Anders maakt ie een keer een lijstje voor je met wat ie met 'kip' en 'gehakt' en 'bloemkool' bedoeld?Zodat je dat er af en toe in kan gooien? Niet te vaak though, creativiteit moet gekoesterd worden
Ho ho, ik heb verder ook niets op mijn meneer aan te merken hoor! Hij heeft één keer iets niet lekker gevonden, couscous, maar dat vond ik ook niet lekker. We houden gewoon niet van couscous.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:21 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
wat heb ik een goede meneer, als ik dit zo hoor!
Hij laat mij altijd bepalen wat we eten, en heeft het in een heel jaar maar 1 keer niet lekker gevonden (toen hadden we rode bietjes, daar houdt hij niet van). AVG eten we maar zo'n 1-2 keer per week (bij hem thuis vroeger kreeg hij het elke dag, en dan ook nog uit eigen tuin en tot moes gekookt, yuck!).
En met boodschappen maak ik het lijstje en gaan we samen, want dat vinden we leuk.
Ja dat wel, mits tijd!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:29 schreef conleche het volgende:
Ik vind samen koken zo leuk.![]()
*Weer iets noteert op het lijstje waar de volgende meneerC. aan moet voldoen....
Hehe... daar komt het hier ook op neer ja. Af en toe zou ik wel wat meer input willen, want soms weet ik gewoon even niks of heb ik geen tijd maar dan kan ik echt niet op hem terugvallen. Hoewel ik op zich best van koken hou en het negen van de tien keer graag doe staat het idee me toch tegen, er is geen enkele reden waarom het bij voorbaat mijn taak zou moeten zijn. Als ik het kan, kan hij het toch ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:19 schreef SiTu het volgende:voor Maria, heeft ie niet gewoon een baaldag of kan hij het eten anders ook niet waarderen?
De mijne is hoogstens niet geïnteresseerd als ik een uur bezig ben geweest met het samenstellen van het weekmenu, maar hij vindt het gelukkig wel bijna altijd lekker. Zijn bijdrage aan de boodschappen bestaat uit het naar de winkel rijden en daar geduldig met een kar achter me aanslenteren terwijl ik van hot naar her loop om alles wat ik bedacht heb bij elkaar te zoeken![]()
Konden jullie ook allebei even goed koken? Dan lijkt het me ook wel leuk ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:29 schreef conleche het volgende:
Ik vind samen koken zo leuk.![]()
*Weer iets noteert op het lijstje waar de volgende meneerC. aan moet voldoen....
True, maar wil hij niet koken dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hehe... daar komt het hier ook op neer ja. Af en toe zou ik wel wat meer input willen, want soms weet ik gewoon even niks of heb ik geen tijd maar dan kan ik echt niet op hem terugvallen. Hoewel ik op zich best van koken hou en het negen van de tien keer graag doe staat het idee me toch tegen, er is geen enkele reden waarom het bij voorbaat mijn taak zou moeten zijn. Als ik het kan, kan hij het toch ook.
Aaaahw Mariaatjequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ruzie met het vriendje, baah![]()
Kennelijk doe ik teveel moeite voor het avondeten? Meneer vind het stom dat ik zijn suggesties vaak 'te saai' vind. Geez. altijd komt ie aan met AVG of hamburgers of zo. En we eten de laatste tijd vaak genoeg vlees + veggies, omdat dat makkelijk is en hij dat lekker vindt :/
Maar kennelijk vind ie het vervelend als ik, als hij zegt zin te hebben in weetikveel, kip ofzo, niet een kipfilet bak en op zn bord mieter, maar probeer er iets speciaals van te maken"het is niet speciaal genoeg voor je", WTF! Echt! Ik doe mn best om, als ik er tijd voor heb, iets speciaals te maken voor het avondeten, en dan krijg ik dit gebitch over me heen
![]()
Nou leuk!
Nee, wij eten ook nooit gekookte aardappelen. Heb ik echt nog helemaal nooit gemaakt, ik vind het teveel gedoe en gebakken aardappeltjes vind ik ook veel lekkerder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ho ho, ik heb verder ook niets op mijn meneer aan te merken hoor! Hij heeft één keer iets niet lekker gevonden, couscous, maar dat vond ik ook niet lekker. We houden gewoon niet van couscous..
Sinds kort doe ik de boodschappen alleen omdat er eigenlijk geen gelegenheid is om dat samen te doen, maar voorheen ging dat ook met z'n tweeën altijd prima! Gezellig!
AGV eten we eigenlijk nooit als dat met gekookte aardappelen is.
Mwah, als ik het direct vraag zegt hij geen nee, maar dan komt het erop neer dat hij veel te laat begint waardoor het eten nog lang niet klaar is als ik thuiskom en dan kan ik zijn gepruts niet aanzien en doe ik de helft toch weer zelf.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:36 schreef SiTu het volgende:
[..]
True, maar wil hij niet koken dan?
Die van mij wil ook best koken als ik dat een keer vraag, hij heeft alleen geen zin om iets spannends/nieuws te bedenken, maar dat vind ik ook niet nodig. Ik doe dat zelf ook alleen maar omdat ik het leuk vind.
@ Maria, dan heeft ie gewoon te hoge eisen, vind ikMaar ik hoop voor je dat het snel weer overwaait
, kan je toch niet lang boos om blijven.
Uhm.......nee, ik kan het beter. Vind ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Konden jullie ook allebei even goed koken? Dan lijkt het me ook wel leuk ja.
Mannenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mwah, als ik het direct vraag zegt hij geen nee, maar dan komt het erop neer dat hij veel te laat begint waardoor het eten nog lang niet klaar is als ik thuiskom en dan kan ik zijn gepruts niet aanzien en doe ik de helft toch weer zelf.![]()
Meedenken over boodschappen wil hij ook niet, dan noemt hij zonder na te denken 1 of 2 standaardsuggesties en als ik daar dan geen zin in heb wordt hij boos en denkt hij niet meer mee.Zo komt hij er makkelijk vanaf, maar als ik zo zou doen hadden we de hele week niks te eten.
Gebakken aardappelen is toch niet minder gedoe dan gekookte? Of koop je alleen maar van die voorgesneden dingen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nee, wij eten ook nooit gekookte aardappelen. Heb ik echt nog helemaal nooit gemaakt, ik vind het teveel gedoe en gebakken aardappeltjes vind ik ook veel lekkerder.
Hurray voor onze meneren!
Dat klinkt wel gezellig ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm.......nee, ik kan het beter. Vind ik.Maar eigenlijk kookte ik met hem niet zo vaak met z'n tweeeen.
Maar ik heb dat met een paar vorige vriendjes wel gedaan en ik vind het enorm knus, zo'n beetje frøbelen terwijl je aan het kletsen bent over van alles en nog wat.
Fijn weekend! Sterkte met de hond.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:43 schreef SiTu het volgende:
[..]
Mannen(;))
Maar nu moet ik rennen, vriendje staat te wachten.
Fijn weekend allemaal!
Op zich zou dat tof zijn!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:36 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Aaaahw Mariaatje![]()
. Je bent juist zo goed bezig!
Ik voorzie zelfde soort problemen als mn vriend en ik samen zouden gaan wonen. Hij wil 'normaal' voer en ik wil wel recepten proberen. Hij wil vlees+carbs en geen groente, hoogstens uit blik (zodat ze niet meer naar groente smaken) terwijl ik veel groen wil, beetje vlees en weinig carbs. Gaat leuk worden
.
Ja, alleen voorgesneden dingen hier - lekker uit de vriezer (die van aviko enzo). Het is vast minder gezond (hoewel het qua kcal vaak nog best meevalt), maar we vinden ze gewoon veel lekkerder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:43 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gebakken aardappelen is toch niet minder gedoe dan gekookte? Of koop je alleen maar van die voorgesneden dingen?
[..]
Dat klinkt wel gezellig ja.Hoewel mijn vriendje dan toch wel een bepaald minimum aan kookskills zou moeten hebben. Ik ben dan gewoon te ongeduldig om te wachten tot hij na 5 minuten eindelijk een paprika gesneden heeft.
Mijn eerste gedachte was "duur" maar als ik erover nadenk... Wij nemen vaak zo'n kilozakje van AH maar dat is ook niet echt goedkoop. Af en toe eten we ouderwets gekookte aardappels met jus, of puree, waarschijnlijk dat ik daardoor uit gewoonte altijd zo'n zak koop maar er is eigenlijk helemaal geen goede reden voor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, alleen voorgesneden dingen hier - lekker uit de vriezer (die van aviko enzo). Het is vast minder gezond (hoewel het qua kcal vaak nog best meevalt), maar we vinden ze gewoon veel lekkerder.
Dat laatste herken ik ook hoor - als hij dingen gaat snijden kan ik het in die tijd drie keer zelf doen.
Duur valt wel mee hoor, zeker als je voor huismerk van AH gaat (niet de aardappelschijfjes van de euroshopper, die zijn viesssssquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was "duur" maar als ik erover nadenk... Wij nemen vaak zo'n kilozakje van AH maar dat is ook niet echt goedkoop. Af en toe eten we ouderwets gekookte aardappels met jus, of puree, waarschijnlijk dat ik daardoor uit gewoonte altijd zo'n zak koop maar er is eigenlijk helemaal geen goede reden voor.
Door jouw post over salade heb ik nu trouwens zin in bami of nasi.Eens kijken of ik vriendje kan overhalen om mee te rijden naar Albert Heijn.
Aaahw niet je bios laten verpestenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
SiTu: ik ben best een beetje pissigMaar dat ben ik niet snel dus ik denk dat het zo wel overwaait. Heb alleen GEEN zin in boodschappen doen / koken nu
Mwehehehe. Of de geplande bios vanavond.
[..]
Op zich zou dat tof zijn!Voor jou veggies + vlees + beetje aardappels ofzo, en voor hem dan meer aardappels en vlees, dat moet te coördineren zijn
![]()
Alleen die uitprobeerfactor, ja da's lastig
Er kwam uiteindelijk alleen nog maar dezelfde jongen uit en we vonden het een beetje zielig dus hebben we er niets meer van gezegd...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:10 schreef Chicolate het volgende:
PF, hoe is het eigenlijk afgelopen met de kamer van die meneer waar steeds andere mensen uit kwamen lopen? Daar gingen jullie een brief over schrijven toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |