Beter neem je minder, en gewoon volle. Light bevat minder vet, gelatine en een aantal stabilisatoren. Betekent ook dat het dun wordt als je het verhitquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:14 schreef SiTu het volgende:
Ik vind halfvolle crème fraîche niet zo'n succes trouwensMaar toch is de pasta lekker.
Ja, dat was ik voortaan ook van plan, vooral dat dun worden is stom, doei goede saus.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Beter neem je minder, en gewoon volle. Light bevat minder vet, gelatine en een aantal stabilisatoren. Betekent ook dat het dun wordt als je het verhitEn het smaakt gewoon minder.
O dat wist ik nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]Andere steden hebben ook een uitmarkt PF
Sittard heeft dit jaar ook een Uitmarktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:17 schreef P.F het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Ik heb de hele avond/nacht door de stad gefietst maar niets gezien!!
Zo is dat! Niet roken is fijn!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:01 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Doe eens lijstje posten??
Hey maar je rookt niet
Hurray! En idd, ik ga me maandag weer wegen - als ik dan nog niet ongesteld ben, ben ik waarschijnlijk zwanger dus dan maakt het ook niet meer uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Veel plezier, VMW!![]()
Beterschap, Cali!
Balen PPP! Maar ja, ongesteldheid doet altijd stomme dingen met je lichaam jaZou pas weer wegen als het een paar dagen voorbij is
![]()
En ik weet dat ik had gezegd dat ik niet meer ging jubelen om iedere halve kilo die eraf is, maar nu mag ik want er was vanochtend 0.8 afIk ga er maar gewoon niet van uit dat het er allemaal af blíjft, maar toch: yay!
Want het is zo'n tijd geleden dat ik 70,5 woog
En volgens mn wiiiiii heb ik nu gezond BMI, for what it's worth
![]()
*kleine jubel* dus
Volgens die tabel zou ik 1215 kcal verbruiken per dag in rust.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's idd best wel weinig Mazaru!![]()
Wel goed dat je er al 3,5 kilo af gekregen hebt!![]()
Hoeveel kcal denk je dat je binnenkrijgt?
En hoeveel moet je minimaal binnenkrijgen met jouw gewicht/lengte?
(kun je hier berekenen: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.asp )
Nou die stoommaaltijden heb je in allerlei varianten, in de meeste soorten zit een aardige portie groenten en ik vind er een paar goed te doen. Er zit 450 gram in zo'n maaltijd en de cals varieren nogal, maar reken op ±500 cal. per maaltijd. Prima voor als je weinig tijd hebt, of echt geen zin hebt om te koken. Je gooit ze dus zo de magnetron in, zonder gaatjesprikken en dan een minuut of 7 later: *Ping* klaar!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:02 schreef Syrena het volgende:
Hee. enlighten me eens over die stoommaaltijden, want ik ben een Appie-hatertmaar het klinkt wel lekker. En snel. Ik moet nu steeds spullen wegggooien omdat ik de helft van de tijd niet thuis eet
![]()
Zoals vandaag broccoli. Hoewel we pas om 18.30 gaan eten. Hm.
Ik zie wel vaker mensen eitjes eten hier, maar daar mag je er toch ook niet te veel van, dus dat is dan toch ook niet goed om elke dag te doen? Of is dat alweer achterhaald?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
PPP: een bepaalde soort muesli van de AH heeft maar 3.0 gram suiker per 100 gram zag ik laatst!![]()
Verder schijnt Brinta goed te zijn, en weetabix. Of twee gekookte eitjes (al dan niet op brood of crackers).
Was dat niet die met meer dan 700 kcal? Ik kan me herinneren dat ik ooit onderweg moest eten en een maaltijdsalade ging halen om gezond te doen, maar dat ik er haast geen kon vinden waar niet teveel kcals in zaten. Nogal frustrerend.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:15 schreef P.F het volgende:
Ik heb nog nooit zo een stoommaaltijd op!
Geitenkaas/appel maaltijd salade is ook goed te doen!
Inderdaad! Als je de zongedroogde tomaatjes eruit vistquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:15 schreef P.F het volgende:
Ik heb nog nooit zo een stoommaaltijd op!
Geitenkaas/appel maaltijd salade is ook goed te doen!
Die maaltijdsalades, daar zitten idd. wel veel cals. in. Maar toch ook wel iets meer voedingstoffen dan in ee whopper. Denk ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Was dat niet die met meer dan 700 kcal? Ik kan me herinneren dat ik ooit onderweg moest eten en een maaltijdsalade ging halen om gezond te doen, maar dat ik er haast geen kon vinden waar niet teveel kcals in zaten. Nogal frustrerend.
Als ik dan toch te veel kcals binnenkrijg gun ik mezelf liever een keertje een Whopper.
Ik vind mijn eigen salades ook het lekkerstquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Die maaltijdsalades, daar zitten idd. wel veel cals. in. Maar toch ook wel iets meer voedingstoffen dan in ee whopper. Denk ik.
Maar die salades laat ik sws altijd links liggen, een salade heb ik zo zelf in elkaar gedraaid. Bovendien vind ik iets warms toch wel lekker 's avonds...
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:40 schreef P.F het volgende:
Ik vind dat gevoel van bijna over je nek gaan door ze zongedroogde tomaatjes/oude koude pasta/geitenkaas en toch wel een hele lekkere walnoten/dressing/geitenkaas smaak altijd weer een hele beleving om op te etenEn dan tussendoor nog harde stukken appel en komkommer voor het contrast..
Huh? Maar jij kookt toch altijd? Of bedoelt hij dat als hij honger heeft dat hij zo snel mogelijk wil eten? Dan kun je misschien in een keer meer koken en dan invriezen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ruzie met het vriendje, baah![]()
Kennelijk doe ik teveel moeite voor het avondeten? Meneer vind het stom dat ik zijn suggesties vaak 'te saai' vind. Geez. altijd komt ie aan met AVG of hamburgers of zo. En we eten de laatste tijd vaak genoeg vlees + veggies, omdat dat makkelijk is en hij dat lekker vindt :/
Maar kennelijk vind ie het vervelend als ik, als hij zegt zin te hebben in weetikveel, kip ofzo, niet een kipfilet bak en op zn bord mieter, maar probeer er iets speciaals van te maken"het is niet speciaal genoeg voor je", WTF! Echt! Ik doe mn best om, als ik er tijd voor heb, iets speciaals te maken voor het avondeten, en dan krijg ik dit gebitch over me heen
![]()
Nou leuk!
Tuurlijk, een Whopper is natuurlijk nog ongezonder maar ook veel lekkerder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Die maaltijdsalades, daar zitten idd. wel veel cals. in. Maar toch ook wel iets meer voedingstoffen dan in ee whopper. Denk ik.
Maar die salades laat ik sws altijd links liggen, een salade heb ik zo zelf in elkaar gedraaid. Bovendien vind ik iets warms toch wel lekker 's avonds...
Ja ik vind het heel frustrerend! Verwacht ie nou van me dat ik aan hem kan ruiken wanneer ie wil dat ik moeite doe en wanneer ie gewoon een stuk vlees op zn bord wil?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ahw Maria, mijn vent heeft soms ook van die kuren. De eikels![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ruzie met het vriendje, baah![]()
Kennelijk doe ik teveel moeite voor het avondeten? Meneer vind het stom dat ik zijn suggesties vaak 'te saai' vind. Geez. altijd komt ie aan met AVG of hamburgers of zo. En we eten de laatste tijd vaak genoeg vlees + veggies, omdat dat makkelijk is en hij dat lekker vindt :/
Maar kennelijk vind ie het vervelend als ik, als hij zegt zin te hebben in weetikveel, kip ofzo, niet een kipfilet bak en op zn bord mieter, maar probeer er iets speciaals van te maken"het is niet speciaal genoeg voor je", WTF! Echt! Ik doe mn best om, als ik er tijd voor heb, iets speciaals te maken voor het avondeten, en dan krijg ik dit gebitch over me heen
![]()
Nou leuk!
De Mac niet, maar hij gaat wel altijd Sultana's enzo lopen eten als ik sta te koken en net als het eten op tafel komt ineens nog allerlei andere dingen doen zodat het koud wordt. Daar doe je dan al die moeite voor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:12 schreef Syrena het volgende:
Hm die van jullie sneaken niet stiekem naar de Mac tussen de middag om dat bij het maken van het avondeten glashard te zeggen "Ik heb niet zo'n honger"?![]()
En dan bij het thuiskomen stiekem de bewijzen beneden in de openbare prullenbak gooien
Het was toeval dat ik net aan kwam fietsen toen ik hem wat zag weggooien beneden (hij kwam van zijn werk). Ik BETRAPT roepen, had niet eens gezien wat het was, pas na het "geen honger" bleek het Mac te zijn geweest. Geen idee trouwens of hij dat vaker deed, het zijn niet mijn dichtslibbende aders en ophopend buikvetquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De Mac niet, maar hij gaat wel altijd Sultana's enzo lopen eten als ik sta te koken en net als het eten op tafel komt ineens nog allerlei andere dingen doen zodat het koud wordt. Daar doe je dan al die moeite voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |