Had je moeten sparen toen je nog wel een baan hadquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:33 schreef leugenaar het volgende:
omdat ik bij mijn laatste werkgever maar 23 weken heb gewerkt en geen 26 kan ik geen ww uitkering aanvragen sinds ik ontslagen ben. nu wil ik een bijstandsuitkering aanvragen tijdelijk(hopelijk zo kort mogelijk) en ik heb maar liefst recht op 620 euro per maand!!!
alleen kost mijn huur al 400 euro per maand en dan moet ik nog rekeningen betalen boodschappen doen enz.
klacht: 620 euro is te weinig
Ja, iedereen heeft er natuurlijk de financiële middelen voorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Nijns het volgende:
[..]
Had je moeten sparen toen je nog wel een baan had
ben ik al hard mee bezig. maar ik zou in de tussentijd in ieder geval kunnen verwachten een beetje rond te kunnen komen die 600 euro is net genoeg voor de rekeningen verder helemaal geen geld meerquote:
Doen we dat niet in de vorm van WW premie dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Nijns het volgende:
[..]
ja heb ik net een kwartier mee aan de lijn gehangen ze kunnen nix voor mij doen ik kan een bijstandsuitkering aanvragen verder niets.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:36 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja, iedereen heeft er natuurlijk de financiële middelen voor
Maarre TS, dan zal je een beroep moeten doen op de sociale dienst
Wel heel makkelijk gezegd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Nijns het volgende:
En bijzondere bijstand dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ja heb ik net een kwartier mee aan de lijn gehangen ze kunnen nix voor mij doen ik kan een bijstandsuitkering aanvragen verder niets.
overigens heb ik gewoon 3 jaar gewerkt en belasting betaald ik heb alleen bij mijn laatste werkgever geen half jaar gewerkt
Ditquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef Ploertendoder het volgende:
TS, je zou eens bij onze buren kunnen vragen: Werk, Geldzaken & Recht
Het is erg vervelend. Dat soort gasten doen er alles aan om zo min mogelijk te geven. Je geeft net aan dat je lang heb gewerkt, dus dan neem ik aan dat je er recht op heb. Maar het is erg kut dat je nog geen half jaar bij je laatste werkgever heb gewerkt. Daar word je dus nu in principe mee bestraft. Je heb sowieso recht op een sociale dienst uitkering. Meer weet ik echt niet. Ik wens je erg veel succesquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ja heb ik net een kwartier mee aan de lijn gehangen ze kunnen nix voor mij doen ik kan een bijstandsuitkering aanvragen verder niets.
overigens heb ik gewoon 3 jaar gewerkt en belasting betaald ik heb alleen bij mijn laatste werkgever geen half jaar gewerkt
ja echt ik vind het belachelijk hoe ze mensen laten zitten met 600 euro terwijl als ik een dikke villa koop krijg ik elke maand 1500 euro subsidie(HRA) beetje krom vind ikquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Het is erg vervelend. Dat soort gasten doen er alles aan om zo min mogelijk te geven. Je geeft net aan dat je lang heb gewerkt, dus dan neem ik aan dat je er recht op heb. Maar het is erg kut dat je nog geen half jaar bij je laatste werkgever heb gewerkt. Daar word je dus nu in principe mee bestraft. Je heb sowieso recht op een sociale dienst uitkering. Meer weet ik echt niet. Ik wens je erg veel succes
Goede zaak. Jij wilde niet leren en dacht het wel zonder diploma te kunnen redden. Blijkbaar niet. Te belachelijk voor woorden dat je uberhaupt recht hebt op een uitkering. Gewoon terug naar school en een vak lerenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:36 schreef leugenaar het volgende:
[..]
kom ik nog niet voor in aanmerking pas ik 23 ben nog zo'n gevalletje van jeugd discriminatie.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:50 schreef SilkSpectre het volgende:
En de gemeente kent een vangnetregeling huurtoeslag..misschien kun je ze bellen?
Ja maar, wacht nou eens even. De situatie is kut, dat snap ik, maar waarom ben je ontslagen? Heb je een historie met ontslagen worden? Je hebt dus ook geen financiele buffer om dit soort dingen eventueel op te vangen. Dat vind ik niet slim van je.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:52 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ja echt ik vind het belachelijk hoe ze mensen laten zitten met 600 euro terwijl als ik een dikke villa koop krijg ik elke maand 1500 euro subsidie(HRA) beetje krom vind ik
Verschik is dat die mensen daadwerkelijk iets bereikt hebben, wat betekenen voor de samenleving en hier ook veel aan bijdragen. Hoeveel belasting heb jij dan al betaald?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:52 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ja echt ik vind het belachelijk hoe ze mensen laten zitten met 600 euro terwijl als ik een dikke villa koop krijg ik elke maand 1500 euro subsidie(HRA) beetje krom vind ik
100% mee eens. Sommigen willen liever niks doen en ruim leven. Eerst was pa en ma er en nu de maatschappij om voor ze te zorgenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar, wacht nou eens even. De situatie is kut, dat snap ik, maar waarom ben je ontslagen? Heb je een historie met ontslagen worden? Je hebt dus ook geen financiele buffer om dit soort dingen eventueel op te vangen. Dat vind ik niet slim van je.
Je komt hier afgeven op allerlei instanties die jouw niet genoeg geld geven om dezelfde kwaliteit van leven te behouden als die je eerst had, maar de eerste persoon die verantwoordelijk is om zn financien op orde te hebben ben jij zelf hoor.
TS geeft zelf al aan al langer te hebben gewerkt (jaren zelfs), ik ben van mening dat iedereen die een gewone, normale baan heeft (32-40 uur, geen bijbaan) altijd wel iets kan sparen voor dit soort momenten. Je legt toch een potje aan voor onvoorziene uitgaven? Als hij dan 1 a 2 maanden wat zuiniger leeft, kom je met een klein potje al een heel eind. Ik heb ook gezegd dat het kut is voor TS, ik snap niet dat iedereen hier zo over valt..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk gezegd.
Lullig TS.
waarom te belachelijk dat ik daar recht op heb?? iedereen heeft recht op inkomen als hij buiten zijn schuld om werkloos is geraakt. zelfs domme en ongeschoolde arbeidersquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:53 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Goede zaak. Jij wilde niet leren en dacht het wel zonder diploma te kunnen redden. Blijkbaar niet. Te belachelijk voor woorden dat je uberhaupt recht hebt op een uitkering. Gewoon terug naar school en een vak leren
Waar maak jij uit op dat TS niet heeft geleerd?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:53 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Goede zaak. Jij wilde niet leren en dacht het wel zonder diploma te kunnen redden. Blijkbaar niet. Te belachelijk voor woorden dat je uberhaupt recht hebt op een uitkering. Gewoon terug naar school en een vak leren
vorig jaar al 1900 euro dus ik denk in totaal zeker meer dan 6000 euroquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:55 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Verschik is dat die mensen daadwerkelijk iets bereikt hebben, wat betekenen voor de samenleving en hier ook veel aan bijdragen. Hoeveel belasting heb jij dan al betaald?
nou nou da's heel wat. Maar back to topic: Die regels zijn er niet voor niets. Werk vinden is een makkie als je de goede instelling hebt. Meld je gewoon bij het uitzendbureau en zelfs zonder diploma's heb je binnen no-time een baanquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:59 schreef leugenaar het volgende:
[..]
vorig jaar al 1900 euro dus ik denk in totaal zeker meer dan 6000 euro
we leven in een zorgstaat!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:56 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
100% mee eens. Sommigen willen liever niks doen en ruim leven. Eerst was pa en ma er en nu de maatschappij om voor ze te zorgen
Je hebt toch ook inkomen? Niet veel weliswaar, maar je hebt het wel. Echt, ik snap hoe vervelend het voor je is maar nogmaals: waarom heb je niet gespaard toen je nog wel een baan had? Hoelang heb je een vast baan gehad? (je zegt er voor deze ook een gehad te hebben) Dan had je nu bijvoorbeeld 200 per maand uit dat potje moeten halen om je primaire levensbehoefte te bekostigen, stel dat je 2-3 maanden op zoek bent naar een nieuwe baan, had je dat max 600 euro uit een reserve potje gekost.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:58 schreef leugenaar het volgende:
[..]
waarom te belachelijk dat ik daar recht op heb?? iedereen heeft recht op inkomen als hij buiten zijn schuld om werkloos is geraakt. zelfs domme en ongeschoolde arbeiders
als je het daar niet mee eens bent kun je misschien verhuizen naar een ander land waar mensen aan hun lot worden overgelaten, en dan maar hopen dat je niet werkloos raakt he
Het kan wel fijn jouw mening zijn dat iedereen zo´n potje aan kan leggen, maar dat is niet altijd de realiteit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef Nijns het volgende:
[..]
TS geeft zelf al aan al langer te hebben gewerkt (jaren zelfs), ik ben van mening dat iedereen die een gewone, normale baan heeft (32-40 uur, geen bijbaan) altijd wel iets kan sparen voor dit soort momenten. Je legt toch een potje aan voor onvoorziene uitgaven? Als hij dan 1 a 2 maanden wat zuiniger leeft, kom je met een klein potje al een heel eind. Ik heb ook gezegd dat het kut is voor TS, ik snap niet dat iedereen hier zo over valt..
Dan heb je gewoon pech, dat komt nou eenmaal voor in het leven.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:02 schreef leugenaar het volgende:
[..]
we leven in een zorgstaat!
overigens wil ik helemaal niet nix doen en ruim leven ik wil zo snel mogelijk weer aan het werk en heb vandaag 2 brieven verstuurd.
het enigste waar ik om vraag is die 1 misschen 2 maanden dat ik geen werk heb een beetje fatsoenlijke compensatie van bijvoorbeeld 850 900 euro om gewoon normaal te kunnen boodschappen doen enzo
studeren kost de staat nog veel meer hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:02 schreef drumstickNL het volgende:
Krijg je niet genoeg van ons geld?
(Ga studeren.)
Als TS zegt zo'n 900 euro nodig te hebben om enigszins te kunnen leven, zal hij echt wel 100 euro van zijn loon over gehad kunnen hebben, of hij moest voor 40 uur heel slecht verdienen. Maar goed, je hebt gelijk, het kan niet altijd: het is wel voor een groot deel ook een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het kan wel fijn jouw mening zijn dat iedereen zo´n potje aan kan leggen, maar dat is niet altijd de realiteit.
ik ben gewoon ontslagen vanwege de crisis bij ons werden bijna 20 mensen eruit geflikkerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar, wacht nou eens even. De situatie is kut, dat snap ik, maar waarom ben je ontslagen? Heb je een historie met ontslagen worden? Je hebt dus ook geen financiele buffer om dit soort dingen eventueel op te vangen. Dat vind ik niet slim van je.
Je komt hier afgeven op allerlei instanties die jouw niet genoeg geld geven om dezelfde kwaliteit van leven te behouden als die je eerst had, maar de eerste persoon die verantwoordelijk is om zn financien op orde te hebben ben jij zelf hoor.
Dat is helaas niet altijd realiteit. Niet iedere baan/huisvesting/persoonlijke situatie biedt die financiële ruimte.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef Nijns het volgende:
TS geeft zelf al aan al langer te hebben gewerkt (jaren zelfs), ik ben van mening dat iedereen die een gewone, normale baan heeft (32-40 uur, geen bijbaan) altijd wel iets kan sparen voor dit soort momenten.
Het is natuurlijk iets genuanceerder.. Bijstand moedigt de mensen in ieder geval wel aan om op zoek te gaan naar een baan (waardoor meer inkomen). Maar je situatie is wel echt kut, net 3 weken tekort gewerkt..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:08 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ik ben gewoon ontslagen vanwege de crisis bij ons werden bijna 20 mensen eruit geflikkerd.
ja ik heb zelf ook wel wat spaargeld enzo en ik zal het best wel overleven hoor. ik klaag alleen namens alle bijstands ontvangers dat 620 euro voor alleenstaanden veel te weinig is en 850 euro voor een alleenstaande moeder. met al dat geld dat in dit rijke land omgaat kunnen we daar makkelijk 200 euro bovenop doen maar dat geven we liever aan defensie en huiseigenaren
Dat...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:37 schreef Penisbaard het volgende:
Ik geloof je niet vanwege je username
ja dat begrijp ik wel als je mensen gewoon 1400 euro bijstand geeft zal dat niet echt een motovatie zijn om werk te gaan zoeken, maar is het in de bijstand eigenlijk wel de bedoeling dat je werkt zoekt(ben je dat verplicht?)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:13 schreef Nijns het volgende:
[..]
Het is natuurlijk iets genuanceerder.. Bijstand moedigt de mensen in ieder geval wel aan om op zoek te gaan naar een baan (waardoor meer inkomen). Maar je situatie is wel echt kut, net 3 weken tekort gewerkt..
Als je in staat bent om te werken (en dus niet arbeidsongeschikt), ben je verplicht te solliciteren..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik wel als je mensen gewoon 1400 euro bijstand geeft zal dat niet echt een motovatie zijn om werk te gaan zoeken, maar is het in de bijstand eigenlijk wel de bedoeling dat je werkt zoekt(ben je dat verplicht?)
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:22 schreef mazaru het volgende:
Van ¤ 620,-- kan volgens mij niemand rondkomen. Zelfs niet met huursubsidie. De uitkeringen niet te hoog maken is 1 ding, maar dit is het andere uiterste. Met dit soort uitkeringen lok je criminaliteit uit.
En waarvoor ben je ontslagen? Want je krijgt niet zomaar een uitkering of bijstand als je het zelf hebt verkloot bij je vorige werkgever (over bijstand weet ik het niet zeker, maar als het je eigen schuld is dat je ontslagen bent zou ik niet begrijpen waarom ze je bijstand of een uitkering zouden geven)quote:
in de logistiek papieren controleren, heel saai werk eigenlijk maar ik ben nu overal voor beschikbaar afwas productie enzovoortquote:
Heeft ie al gezegd: vanwege de crisis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:26 schreef Andiamo het volgende:
[..]
En waarvoor ben je ontslagen? Want je krijgt niet zomaar een uitkering of bijstand als je het zelf hebt verkloot bij je vorige werkgever (over bijstand weet ik het niet zeker, maar als het je eigen schuld is dat je ontslagen bent zou ik niet begrijpen waarom ze je bijstand of een uitkering zouden geven)
Hoeveel uur werkte je?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:27 schreef leugenaar het volgende:
[..]
in de logistiek papieren controleren, heel saai werk eigenlijk maar ik ben nu overal voor beschikbaar afwas productie enzovoort
nee vanwege de crisis moest iedereen eruit die er nog geen jaar werkte en ook een paar mensen met een tijdelijk contract, ligt dus niet aan mij persoonlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:26 schreef Andiamo het volgende:
[..]
En waarvoor ben je ontslagen? Want je krijgt niet zomaar een uitkering of bijstand als je het zelf hebt verkloot bij je vorige werkgever (over bijstand weet ik het niet zeker, maar als het je eigen schuld is dat je ontslagen bent zou ik niet begrijpen waarom ze je bijstand of een uitkering zouden geven)
Maar dan doe je tenminste wat nuttigs en krijgt de staat er later hopelijk meer voor terug.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:03 schreef leugenaar het volgende:
[..]
studeren kost de staat nog veel meer hoor.
Dat sluit niet uit dat als het niet lukt om een baan te vinden, dat een kat in het nauw rare sprongen kan maken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:23 schreef Nijns het volgende:
[..]
Nee, je zorgt er voor dat mensen net even iets harder op zoek gaan naar een baan
Ik krijg huurtoeslag op mijn 21ste hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef leugenaar het volgende:
ik krijg geen huurtoeslag omdat ik vanwege mijn leeftijd niets mag huren dat duurder is dan 330 euro ongeveer. als ik 23 ben dan mag je vanaf 460 euro ongeveer huren.
Als je wil werken, kan je werken: ook nu.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat als het niet lukt om een baan te vinden, dat een kat in het nauw rare sprongen kan maken.
En zeker in deze tijd is het vinden van een baan geen makkie.
Dat heeft te maken met de hoogte van je kale huurquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik krijg huurtoeslag op mijn 21ste hoor.
echt? welke stad en hoeveel betaal je?:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik krijg huurtoeslag op mijn 21ste hoor.
quote:
Ja klopt maar hij zei dat je voor je 23ste het niet kan krijgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:35 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de hoogte van je kale huurin combinatie met je leeftijd, niet met alleen je leeftijd.
Amsterdam en kaal volgens mi jiets van 320 ofzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:35 schreef leugenaar het volgende:
[..]
echt? welke stad en hoeveel betaal je?:
ok ja ik betaal 385 en dat is net te veel maar volgend jaar krijg ik het dan welquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Amsterdam en kaal volgens mi jiets van 320 ofzo.
Zie het dikgedrukte: je KRIJGT het. Wees dankbaar dat je in Nederland überhaupt zoiets hebt als een bijstandsuitkering en doe het maar even wat rustiger aan, zowel qua uitgeven als met je gemekker. Die huiseigenaren die volgens jou wel met wat minder toe kunnen betalen in de meeste gevallen veel meer belasting dan jij en zien er veel minder voor terug. En kom niet aan met 'Boehoe, ik heb in totaal al wel ¤6000 belasting betaald en die en die krijgt wel hra van ¤1500 in de maand!', want die ¤1500 in de maand betekent wel dat er ook al minimaal ¤1500 per maand naar de BD gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:08 schreef leugenaar het volgende:
[..]
ik ben gewoon ontslagen vanwege de crisis bij ons werden bijna 20 mensen eruit geflikkerd.
ja ik heb zelf ook wel wat spaargeld enzo en ik zal het best wel overleven hoor. ik klaag alleen namens alle bijstands ontvangers dat 620 euro voor alleenstaanden veel te weinig is en 850 euro voor een alleenstaande moeder. met al dat geld dat in dit rijke land omgaat kunnen we daar makkelijk 200 euro bovenop doen maar dat geven we liever aan defensie en huiseigenaren
Als het niet je eigen schuld is dat je ontslagen bent van je (vaste?) baan, maar dat betekend niet meteen dat je in de aanmerking komt voor bijstand of een uitkering..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef leugenaar het volgende:
[..]
nee vanwege de crisis moest iedereen eruit die er nog geen jaar werkte en ook een paar mensen met een tijdelijk contract, ligt dus niet aan mij persoonlijk
niet mee eens, wij hebben als land met elkaar besloten dat iedereen recht heeft op inkomen, indien iemand niet kan werken(tijdelijk) zorgt de overheid voor een inkomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:48 schreef Furia het volgende:
[..]
Zie het dikgedrukte: je KRIJGT het. Wees dankbaar dat je in Nederland überhaupt zoiets hebt als een bijstandsuitkering en doe het maar even wat rustiger aan, zowel qua uitgeven als met je gemekker. Die huiseigenaren die volgens jou wel met wat minder toe kunnen betalen in de meeste gevallen veel meer belasting dan jij en zien er veel minder voor terug. En kom niet aan met 'Boehoe, ik heb in totaal al wel ¤6000 belasting betaald en die en die krijgt wel hra van ¤1500 in de maand!', want die ¤1500 in de maand betekent wel dat er ook al minimaal ¤1500 per maand naar de BD gaat.
dit is KLB - nou, dan klaag ik wel over TS
Je weet duidelijk niet waar je over praat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:58 schreef leugenaar het volgende:
[..]
niet mee eens, wij hebben als land met elkaar besloten dat iedereen recht heeft op inkomen, indien iemand niet kan werken(tijdelijk) zorgt de overheid voor een inkomen.
om die 6000 euro te betalen vind ik niet erg want ik weet dat er mensen zijn die het harder nodig hebben en beter kunnen ebruiken dat is nu eenmaal zo als je in een zorgstaat woont. als de overheid zo veel belasting int zouden ze in ieder geval hun primaire taak(het zorgen voor burgers) veel beter kunnen uitvoeren en dan pas aandacht besteden aan secundaire taken(defensie, hra, koningshuis, eu subsidie joint strike fighter enz)! want daar betalen we in principe belasting voor
die 26 weken zijn ook verplicht voor een ww uitkering en niet voor de bijstand. ben deze week al hard aan het soliciteren en ik verwacht in ieder geval binnen een maand wel weer werk te hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:51 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Als het niet je eigen schuld is dat je ontslagen bent van je (vaste?) baan, maar dat betekend niet meteen dat je in de aanmerking komt voor bijstand of een uitkering..
Toch, als je een bijstand wil, moet je allereerst gaan solliciteren (met verplichting dat je ELKE baan accepteert) ..... Lukt het dan niet om een baan te vinden, dan moet je naar het UWV of een extern re-integratiebedrijf (deze hulp ben je verplicht te accepteren om kans te maken op bijstand)
meer algemene info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijstand
Over die zoveel aantal weken ergens gewerkt te moeten hebben, heb ik eigenlijk nog nooit iets gehoord of heb ik hier eigenlijk niks over kunnen vinden..
edit: lees ook even het stukje over Wet Investeren in Jongeren, want daar val jij toch onder?
succes in ieder geval en excuses voor eerdere "GA WERK ZOEKEN"-opmerkingen
onderbouwing niet nodig?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Je eigen onderbouwing klopt al voor geen fuck dus dan ga ik het ook niet onderbouwenquote:
ik probeer het tenminste en ja als jij het er niet mee eens bent is het handig om aan te geven waarom niet anders heb ik er niet veel aan hequote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je eigen onderbouwing klopt al voor geen fuck dus dan ga ik het ook niet onderbouwen
Zal later wel ff reageren als je wilt
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:58 schreef leugenaar het volgende:
[..]
niet mee eens, wij hebben als land met elkaar besloten dat iedereen recht heeft op inkomen, indien iemand niet kan werken(tijdelijk) zorgt de overheid voor een inkomen.
om die 6000 euro te betalen vind ik niet erg want ik weet dat er mensen zijn die het harder nodig hebben en beter kunnen ebruiken dat is nu eenmaal zo als je in een zorgstaat woont. als de overheid zo veel belasting int zouden ze in ieder geval hun primaire taak(het zorgen voor burgers) veel beter kunnen uitvoeren en dan pas aandacht besteden aan secundaire taken(defensie, hra, koningshuis, eu subsidie joint strike fighter enz)! want daar betalen we in principe belasting voor
jij niet persoonlijk nee maar alle burgers hebben stemrecht en hebben daar gebruik van gemaakt door op een politieke partij te stemmen die vervolgens wetten indient enzovoort zo werkt het hier in nederlandquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:14 schreef Furia het volgende:
[..]
![]()
Niemand heeft mij ooit gevraagd of ik vind dat iedereen recht op een inkomen heeft. En verder bestaat je argument ook voornamelijk uit onzin, want bij 'zorg' zoals jij dat zo mooi als taak beschrijft hoort ook 'bescherming' door middel van o.a. defensie. En die HRA is gewoon een grote sigaar uit eigen doos; je krijgt iets terug van hetgeen je al betaald hebt. Leuk dat je het terugkrijgt, maar het is geen extraatje zoals een bijstandsuitkering van 600+ euro per maand voor iemand die nog niet eens een half jaar achter elkaar gewerkt heeft en dus zeker niet dat geld eerst naar de overheid toe heeft gebracht.
Als de burgers eens wat meer eigen verantwoordelijkheid namen, dan zou er veel meer geld overblijven om (1) voor iedereen de belasting wat te verlagen en (2) om mensen te helpen die het écht nodig hebben. En nee, jou vind ik daar niet één van.
Geen enkele politieke partij in Nederland oppert het idee om de verzorgingsstaat af te schaffen, dus nee, die keuze hebben we hier niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:27 schreef leugenaar het volgende:
[..]
jij niet persoonlijk nee maar alle burgers hebben stemrecht en hebben daar gebruik van gemaakt door op een politieke partij te stemmen die vervolgens wetten indient enzovoort zo werkt het hier in nederland
over die HRA, de bedoeling van belasting betalen is niet het zo veel mogelijk of zo eerlijk mogelijk terugkrijgen ervan, anders konden we beter geen belasting betalen en allemaal voor onze eigen voorzieningen zorgen. dat doen we niet omdat het belangrijk is dat de overheid in ieder geval zijn primaire taken goed verricht(dat zijn we samen overeengekomen dmv politiek). HRA is een secundaire taak die wat mij betreft afgeschaft mag worden.
als laatste: burgers kunnen meer verantwoordelijk nemen(ik zelf ook) ben ik het mee eens, maar dat is niet verplicht de overheid is wel verplicht om indien burgers dat zelf niet gedaan hebben die verantwoordelijkheid op zich te nemen.
het mooie is juist omdat wij zo veel belasting betalen je hier niet zo maar aan je lot over wordt gelaten als je je baan verliest of op een andere manier in de problemen raakt, DAAROM ben ik trots op nederland
afschieten of opkankeren naar zijn eigen kutland.quote:
Das het probleem, probleemwijken nummer zoveel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:41 schreef Goofisch het volgende:
[..]
afschieten of opkankeren naar zijn eigen kutland.
't Is een autochtoon, blinde vink.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:41 schreef Goofisch het volgende:
[..]
afschieten of opkankeren naar zijn eigen kutland.
Geen Nederlandse hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:33 schreef sinadO het volgende:
[..]
't Is een autochtoon, blinde vink.
Maw, chef lege dozen intrapperquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:27 schreef leugenaar het volgende:
[..]
in de logistiek papieren controleren, heel saai werk eigenlijk maar ik ben nu overal voor beschikbaar afwas productie enzovoort
jongeren van 21 of 22 krijgen een lagere uitkering omdat het minimumloon voor deze groep lager isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:16 schreef leugenaar het volgende:
dat vind ik nou ook zo irritant man. zou kunnenquote:dat vind ik nou ook zo irritant man.
is het werk dat ik lever minder dan?
krijg ik ook korting op boodschappen?
korting op mijn huur?
is het leven voor mij goedkoper dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |