abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72202993
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, maar dat is natuurlijk niet zo, want hij heeft de wijsheid in pacht toch?
Het is een "zij". Dat merk je aan alles.
(en blond denk ik)
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 15:41:43 #52
137949 Disana
pi_72203046
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:38 schreef Shitney het volgende:
Doe deze er dan ook bij, dit is het interview met Laura in het Jeugdjournaal.

http://www.nos.nl/jeugdjo(...)etjeugdjournaal.html
'Een beetje losbandig leven hihi.'
pi_72203066
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alle voorstanders zouden dit relaas idd eens heel aandachtig moeten doorlezen, en wie dan nóg durft te beweren dat er geen gevaren zijn en dat een 13 jarig meisje dit met gemak aankan allemaal... die heeft in eigen zeilervaring waarschijnlijk een enorme klap van de giek gahad.
pi_72203086
quote:

[..]

Alle voorstanders zouden dit relaas idd eens heel aandachtig moeten doorlezen, en wie dan nóg durft te beweren dat er geen gevaren zijn en dat een 13 jarig meisje dit met gemak aankan allemaal... die heeft in eigen zeilervaring waarschijnlijk een enorme klap van de giek gahad.
Voor mij blijft het vrij simpel, ouders en kind beslissen samen wat ze doen en laten, daar moet de overheid helemaal niet tussen komen. Zo simpel is het gewoon.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:44:10 #55
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72203094
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:21 schreef sunmoonstar het volgende:
De hyve van Laura Dekker:

http://xxl-a-u-r-axx78.hyves.nl/?ref=sr
Dat moet inderdaad wel een hoogbegaafd meisje zijn, aan die spelling en die onderwerpen in haar blog te zien.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72203122
quote:

[..]

Natuurlijk zijn er gevaren. Gevaren zijn er immers bij alles. De eerste schooldag op de middelbare is al een gevaar op zich. De eerste keer uitgaan, de ontmaagding, etc. Allemaal dingen die pubermeisjes ook als gevaar ondergaan.

Het is dan ook onzin om te stellen dat omdat er ergens risico's of gevaren aan kleven, je het moet verbieden. Het argument "gevaar" is een bijzonder zwak argument tegen een zelfverkozen droom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72203134
quote:
Ieder mens moet voor zichzelf bepalen welke risico's hij neemt.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:46:12 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_72203156
quote:
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72203171
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Per zeilboot?
Of allemaal zwembandjes omdoen, of een snorkel op :p
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:47:12 #60
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72203183
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor mij blijft het vrij simpel, ouders en kind beslissen samen wat ze doen en laten, daar moet de overheid helemaal niet tussen komen. Zo simpel is het gewoon.
Dus jeugdzorg is overbodig?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72203208
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:45 schreef beeer het volgende:

[..]

Niet als je minderjarig bent.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:48:22 #62
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72203213
quote:

[..]

Ieder volwassen mens moet voor zichzelf bepalen welke risico's hij neemt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 15:48:24 #63
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72203217
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Is het niet zo dat haar geval al getoetst is aan de hand van de criteria die de wet geeft om uitzonderingen op de leerplicht te maken? Het verzoek is toch al afgewezen en er moet nu toch alleen nog door de rechter bepaald worden of dat zorgvuldig is gebeurd? Of ben ik nu in de war?
Volgens mij gaat deze rechtzaak puur om het feit of de ouderlijke macht geschorst gaat worden. Het evt. ontduiken van de leerplicht geldt hier als bewijs?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:48:26 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72203218
Laura: ik wil de wereld een beetje leren kennen, ontdekken, ja gewoon wat losbandige dingen.

pi_72203258
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dat moet inderdaad wel een hoogbegaafd meisje zijn, aan die spelling en die onderwerpen in haar blog te zien.
De spelling boeit me niet zo, maar als mijn dochter (net zo oud) dergelijke teksten op haar hyves zou wegtikken (over pijpen, neuken, vermoorden, zeggen dat je geen liefde kent, en beter bent dan alle anderen), dan zou ik mij als ouder heel ernstig zorgen maken over de psychische gesteldheid van mijn kind en meteen hulp voor haar inschakelen.
pi_72203263
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:48 schreef Marrije het volgende:
Laura: ik wil de wereld een beetje leren kennen, ontdekken, ja gewoon wat losbandige dingen.

Midden op zee, in zeehavens waar ze gebrekkig tot geen Engels spreken...

Heerlijk die naieviteit
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:49:46 #67
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72203268
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:48 schreef Marrije het volgende:

Net als alle andere pubers
pi_72203269
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee zo simpel is het blijkbaar niet. -> zie rechtzaak morgen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:50:12 #69
85962 ioko
I Appear Missing
pi_72203279
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gevaren. Gevaren zijn er immers bij alles. De eerste schooldag op de middelbare is al een gevaar op zich. De eerste keer uitgaan, de ontmaagding, etc. Allemaal dingen die pubermeisjes ook als gevaar ondergaan.

Het is dan ook onzin om te stellen dat omdat er ergens risico's of gevaren aan kleven, je het moet verbieden. Het argument "gevaar" is een bijzonder zwak argument tegen een zelfverkozen droom.
Het gaat ook niet om 1 gevaar, het gaat om 2 jaar vol gevaren. Je kunt zo'n reis toch niet vergelijken met een eerste schooldag. Ik hoop dat je inziet dat dat totaal scheef is.

Stel nou dat het haar vurige wens is om met de taliban in pakistan te gaan praten, dan laat je haar toch ook niet gaan? Het hele probleem is dat kinderen van 13 nog niet in staat zijn een zelfverkozen droom in perspectief te zien. Daar zijn volwassenen voor.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 15:50:17 #70
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72203284
quote:

[..]

Dus als jou kind van 4 zegt: ik wil niet naar bed pappa, ik blijf op en ik wil morgen niet naar school. Dan honoreer jij dat?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72203289
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De spelling boeit me niet zo, maar als mijn dochter (net zo oud) dergelijke teksten op haar hyves zou wegtikken (over pijpen, neuken, vermoorden, zeggen dat je geen liefde kent, en beter bent dan alle anderen), dan zou ik mij als ouder heel ernstig zorgen maken over de psychische gesteldheid van mijn kind en meteen hulp voor haar inschakelen.
Ja die onderwerpen verbazen me nog het meest. Zou het fake zijn? Lijkt me ook weer sterk, maar toch...

Hoe kan je dat als 13-jarig meisje dan stabiel noemen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:50:52 #72
67205 Colplay
How you doin??
pi_72203295
Blijft een leuk onderwerp dit. Je hebt twee discussies in een:

1. Is Laura oud genoeg om alleen rond de wereld te varen?

Hier kan ik eigenlijk niets over zeggen, maar haar vader en zij vinden van wel. Lees overal dat ze in etappes gaat varen en vaak in colonne zal varen, waardoor er (bijna) altijd toezicht zal zijn. Op deze manier kan Laura ook voor de meest gunstige momenten kiezen om te gaan varen en zal ze niet constant wakker moeten zijn om te zien wat er gebeurt.

Dit alles neemt niet weg dat er risico's aan blijven zitten, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Op vakantie of op de weg gebeuren ook regelmatig ongelukken met dodelijke afloop. Je kunt niet alles voorkomen, maar het lijkt er op dat ze zich goed voorbereid heeft, al weet ik dat natuurlijk niet goed genoeg.

2. Mag er voor deze recordpoging een uitzondering gemaakt worden op de leerplichtwet?

Voor mij is dit ja, maar stel de eis dat ze minimaal de middelbare school af moet maken als ze terug is. Dit is de eis die we nu ook aan leerlingen stellen op basis van de leerplichtwet.
Het nu solo-varen rond de wereld is een record, heeft nog nooit iemand op haar leeftijd gedaan. Tuurlijk zijn er moeilijkere records, zoals non-stop en zonder hulp, maar daar is Laura echt te jong voor. Dat geeft ze zelf ook aan!
Hier wordt gezegd dat ze over drie jaar ook nog kan, maar wie weet dat zeker. Er werd hier ook het voorbeeld gegeven van iemand die op zestienjarige leeftijd een knieblessure opliep en geen topsport meer kon bedrijven. Dit kan Laura ook gebeuren, dus waarom nu geen uitzondering maken en haar deze unieke kans geven. De levenservaringen die ze hier op doet, in combinatie met een latere opleiding kan haar meer leren dan braaf naar school gaan tot haar zestiende.
Het lijkt wel of mensen denken dat ze kiest voor het zeilen in plaats van school, maar het is gewoon een andere volgorde dan de meeste mensen zouden maken. Ze wil doorleren als ze terug is, dus voor mij zou het een mooi signaal vanuit de overheid zijn: Als je als jongere echt wat wil en echt ambitites hebt dan gaan we kijken hoe we je hierbij kunnen ondersteunen zodat jij kan doen wat je wil, zonder je complete toekomst weg te gooien.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:07 #73
137949 Disana
pi_72203305
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb geen Hyves dus ik kan het niet lezen. Is het mogelijk het hier te posten?
pi_72203323
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet als je minderjarig bent.
Ook als je minderjarig bent en bereid bent de verantwoordelijkheid over jezelf te nemen
pi_72203326
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:38 schreef Shitney het volgende:
Doe deze er dan ook bij, dit is het interview met Laura in het Jeugdjournaal.

http://www.nos.nl/jeugdjo(...)etjeugdjournaal.html
Bekijk vooral even het laatste filmpje, wat andere zeilers ervan vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')