abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:28:34 #151
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72196787
Internationale zeilers zijn dus al tegen, de Nieuw Zeelandse overheid is tegen, het ziet er naar uit dat ze het op haar buik kan schrijven.

En ergens begint me het gevoel te bekruipen dat dat ook helemaal niet de bedoeling was of is, maar dat Laura Dekker gewoon een goede PR stunt heeft bedacht om een gratis bootje los te peuteren.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:28:42 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72196790
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Wat voor zaken verdienen dan nog meer uitzondering? En wat zijn jouw argumenten om deze zaak als uitzonderingsgeval te zien?
De meeste mensen kunnen prima met drugs omgaan. Voor die mensen hoef je drugs dus niet te verbieden. Sommige mensen kunnen echt niet autorijden. Voor die mensen moet auto-rijden verboden worden. Sommige mensen kunnen heel snel leren. Of juist heel langzaam. Moet je ze dan verplicht 8 jaar lang in een hok zetten zodat ze niet krijgen wat ze nodig hebben? Wat is belangrijker, een kind dat zijn/haar potentieel kan ontplooien, of de emoties van een bejaarde die vindt dat iedereen gelijk moet zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:31:18 #153
pi_72196849
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:28 schreef Shitney het volgende:
Internationale zeilers zijn dus al tegen, de Nieuw Zeelandse overheid is tegen, het ziet er naar uit dat ze het op haar buik kan schrijven.

En ergens begint me het gevoel te bekruipen dat dat ook helemaal niet de bedoeling was of is, maar dat Laura Dekker gewoon een goede PR stunt heeft bedacht om een gratis bootje los te peuteren.
En nu is het al een misdadigster Demoniseren, voor gek verklaren, opsluiten. Alles om je zielige bekrompen wereldbeeld in stand te kunnen houden.

Voor Laura is het gezonder om op zee te verzuipen dan in dit land te blijven waar je alleen maar een Balkenende-kloon mag zijn.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 12:32:02 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72196869
quote:

Ze had nog een nationaliteit toch? Kan ze het daar nog proberen
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:32:27 #155
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72196881
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat zij zeer op de hoogte is van van mogelijke gevolgen en gevaren van zeilen hoor. Het niet kunnen overzien van gevolgen door jongeren is een algemene stelling. Dat kun je niet vertalen naar één specifieke activiteit door één specifieke jongere.
Niemand betwist volgens mij ook dat ze de gevaren van zeilen niet zou kunnen inschatten. Ik ben van mening dat het zeer wel zou kunnen dat ze die specifieke gevaren wel kan inschatten. Ik denk alleen dat geen enkel kind van 13 de gevaren en gevolgen van 2 jaar zonder toezicht wonen, van geen sociale ontwikkeling doormaken, van zonder toezicht door de puberteit heen moeten, van in je eentje in een gevaarlijk land zijn, van eenzaamheid, van slaapgebrek, van ziek zijn zonder dat er iemand is die je kan helpen en al die andere gevaren en gevolgen die niks met zeilen te maken hebben kan overzien en inschatten. En daarom zou ze van mij niet mogen. Dat zeilen geloof ik verder allemaal wel.
Does it lead you home?
When you're all alone
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 12:32:48 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72196888
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En nu is het al een misdadigster Demoniseren, voor gek verklaren, opsluiten. Alles om je zielige bekrompen wereldbeeld in stand te kunnen houden.

Voor Laura is het gezonder om op zee te verzuipen dan in dit land te blijven waar je alleen maar een Balkenende-kloon mag zijn.
Dat vind ik een belediging voor de NZ overheid. Die heeft nl. meer ballen dan die van Nederland!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72196895
quote:

[..]

Je hebt weer drugs gebruikt merk ik?
pi_72196926
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:47 schreef Shitney het volgende:

[..]
Even een kleine anekdote: vrienden van ons zijn recentelijk in het buitenland getrouwd en hadden voor hun kind bijzonder verlof voor het huwelijk van de eigen ouders aan gevraagd. Verzoek was afgewezen, beroep was ook afgewezen, en bij terugkomst - ze hadden hun kind meegenomen uiteraard - vonden ze een fijne brief met daarin de mededeling dat ze zich voor de rechter mogen komen verantwoorden en dat een geldboete of gevangenisstraf de mogelijke gevolgen zijn.
Als je schoolgaande kinderen hebt en je wil per se in het buitenland trouwen kan dat toch ook tijdens schoolvakanties?

Over Laura, de vader is haar duidelijk aan het pushen in dit verhaal. Dat record is al een stuk minder bijzonder aangezien er een hele groep medezeilers haar gaan assisteren tijdens de trip.
Een paar jaar geleden was de solo zeiltocht van een britse vrouw op tv te volgen (ze was de eerste verouw geloof ik?) die had al veel problemen, en had zich vooraf getraind op omgaan met heel weinig slaap (mini slaapjes van max 20 minuten)
Het zal haar nog vies tegenvallen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:34:50 #159
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72196930
quote:

Typerend. Godzijdank hebben we nog een rationele rechterlijke macht...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:35:11 #160
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72196946
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De meeste mensen kunnen prima met drugs omgaan. Voor die mensen hoef je drugs dus niet te verbieden. Sommige mensen kunnen echt niet autorijden. Voor die mensen moet auto-rijden verboden worden. Sommige mensen kunnen heel snel leren. Of juist heel langzaam. Moet je ze dan verplicht 8 jaar lang in een hok zetten zodat ze niet krijgen wat ze nodig hebben? Wat is belangrijker, een kind dat zijn/haar potentieel kan ontplooien, of de emoties van een bejaarde die vindt dat iedereen gelijk moet zijn?
Ik ben voor legalisering van drugs. Ik snap alleen niet wat dat met uitzonderingen op de leerplicht en uitzonderingen op de wettelijke plicht die ouders hebben hun kinderen opvoeding en verzorging te geven te maken heeft.

en mijn vraag was wat de argumenten zijn om in dit specifieke geval een uitzondering op de leerplicht wet te maken.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:35:26 #161
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72196952
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat is belangrijker, een kind dat zijn/haar potentieel kan ontplooien, of de emoties van een bejaarde die vindt dat iedereen gelijk moet zijn?
En dat kan ook wel zonder recordpoging.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:36:06 #162
pi_72196966
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus een commissie mag beoordelen of je 7 jarige zoontje al in een fabriek werkdagen van 13 uur mag maken?
In de eerste plaats mag het ventje dat zelf bepalen. Vervolgens moet je met goede argumenten komen om hem tegen te houden.
quote:
Een eerlijk proces wordt alleen toegestaan afhankelijk van wat iemand gedaan heeft?
Als iemand geen eerlijk proces wil, moet je het niet opdringen.
quote:
En dan nog de praktische kant van het verhaal: Wetgeving op maat voor ieder individu..
Oh, jij snapt niet hoe dat zou moeten, dus is het een slecht idee? Weet je wel hoe je computer werkt op moleculair niveau? Nee? Blijf er dan vanaf.
quote:
Nah.. gaat niet werken..
Het moet. Mensen maken hun eigen beslissingen. Wil je iedereen opsluiten omdat iedereen hetzelfde moet zijn als jij?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:37:12 #163
pi_72196990
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat vind ik een belediging voor de NZ overheid. Die heeft nl. meer ballen dan die van Nederland!
Dit hele gedoe is een belediging voor Laura. Overheden zijn slechts instrumenten.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:37:40 #164
pi_72197007
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:35 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En dat kan ook wel zonder recordpoging.
Dat is niet aan jouw om te beoordelen.
pi_72197011
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:32 schreef Shitney het volgende:

[..]

Niemand betwist volgens mij ook dat ze de gevaren van zeilen niet zou kunnen inschatten. Ik ben van mening dat het zeer wel zou kunnen dat ze die specifieke gevaren wel kan inschatten. Ik denk alleen dat geen enkel kind van 13 de gevaren en gevolgen van 2 jaar zonder toezicht wonen, van geen sociale ontwikkeling doormaken, van zonder toezicht door de puberteit heen moeten, van in je eentje in een gevaarlijk land zijn, van eenzaamheid, van slaapgebrek, van ziek zijn zonder dat er iemand is die je kan helpen en al die andere gevaren en gevolgen die niks met zeilen te maken hebben kan overzien en inschatten. En daarom zou ze van mij niet mogen. Dat zeilen geloof ik verder allemaal wel.
Dat is mogelijk inderdaad. Maar zij is niet helemaal alleen gedurende die reis. En sociale ontwikkeling of steun tijdens je pubertijd? Laten we niet overdrijven... Mocht ze er doorheen zitten na twee maanden, dan komt ze toch gewoon terug?
pi_72197038
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En niet aan jou.

Morgen zullen we het horen: van de rechter.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:40:14 #167
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72197070
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Eigenlijk ook té belachelijk voor woorden, voor kinderen in een echte bedreigende situatie is vaak geen directe opvang mogelijk (er zijn wachtlijsten voor instellingen, pleeggezinnen zijn er te weinig en crisisopvang is al helemaal een crime)
Voor Laura zal er uiteraad wél direct een mogelijkheid zijn om haar uit deze zeer bedreigende thuissituatie te verwijderen

Maar goed, on-topic, het meisje is bijna 14 , heeft (gezien haar eerdere zeiltochten) ervaring en helaas voor haar ouders ook nog eens een flinke portie eigenwijsheid. Ze weet wat ze wil, begrijpt dat haar school belangrijk is maar heeft daarnaast die ene droom die ze nu eenmaal niet kan realiseren na het behalen van haar diploma omdat ze dan geen record kan vestigen.
Ouders zijn er ook om kinderen te behoeden tegen dromen die onverantwoordelijk zijn. Alle geciteerde solo-zeilers hebben verklaard dat het levensgevaarlijk is en dat ze hun eigen dochter thuis zouden houden. Er zijn heel kinderen met leuke plannen, maar het is aan de ouders om daar zorgvuldig mee om te gaan.

Tevens hebben al die mensen verklaard dat het onmogelijk is om iets aan die studie te doen als solo zeiler omdat je uitgeput met door al die hazeslaapjes.

Verder vind ik het motief om het juist nu te doen wel zeer mager. Als ze nu een getalenteerde ballerina was die een seizoen in New York wilde studeren om daarmee een carriere mogelijk te maken viel er best iets voor te zeggen. Edoch, dit kind wil een record bereiken, wil in het Guinness book of records komen. Grote kans dat ze er binnen een paar jaar weer uit ligt en if not: hoe moet dat haar helpen in haar toekomstige carriere?
Die jongen die pas won bij het jaarlijkse hamburgereetfestival en het record brak kan dat toch ook niet op zijn CV zetten?
Here we are now, entertain us.
pi_72197073
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, jij snapt niet hoe dat zou moeten, dus is het een slecht idee? Weet je wel hoe je computer werkt op moleculair niveau? Nee? Blijf er dan vanaf.
Doet ie ook.
Maar Windows kent ie wel en daar werkt ie mee.

Stom, idioot argument...
quote:
Het moet. Mensen maken hun eigen beslissingen. Wil je iedereen opsluiten omdat iedereen hetzelfde moet zijn als jij?
En dat geldt dus voor elk kind, van iedere leeftijd, voor elk idee wat ze in hun kop krijgen?
Ben ik ff blij dat jij beperkt bent tot je monitor en af en toe een snuifje geestverruiming...
pi_72197081
quote:

[..]

En wel aan jou?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:40:57 #170
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72197086
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is mogelijk inderdaad. Maar zij is niet helemaal alleen gedurende die reis. En sociale ontwikkeling of steun tijdens je pubertijd? Laten we niet overdrijven... Mocht ze er doorheen zitten na twee maanden, dan komt ze toch gewoon terug?
Ik ben van mening dat kinderen van 13 ook niet twee maanden zonder toezicht van een volwassene zouden moeten wonen.
Als mijn man en ik morgen twee maanden gaan backpacken en vinden dat onze oudste alleen thuis zou mogen blijven, geef ik je op een briefje dat wij voor altijd uit de ouderlijke macht ontheven worden wegens ernstige verwaarlozing. En dan zou hij nog gewoon in zijn eigen huis zijn, en niet op een zee met alle gevaren van dien.

Kinderen van 13 mogen wat mij betreft nergens alleen wonen. Dus ook niet op een Guppy.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:41:15 #171
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72197089
quote:

[..]

Ach kom nou.....Je doet nu net alsof haar leven wordt verknald omdat ze waarschijnlijk niet mag gaan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72197095
quote:

Een forum van zeilers is niet de internationale zeilwereld. En de Nieuw Zeelandse overheid heeft vooralsnog geen mening hierover.
pi_72197114
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Klopt. En ze doet verschillende havens aan... wat de recordpoging om zeep helpt omdat die om een "non-stop" zeilreis gaat.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:42:03 #174
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72197115
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ouders zijn er ook om kinderen te behoeden tegen dromen die onverantwoordelijk zijn. Alle geciteerde solo-zeilers hebben verklaard dat het levensgevaarlijk is en dat ze hun eigen dochter thuis zouden houden. Er zijn heel kinderen met leuke plannen, maar het is aan de ouders om daar zorgvuldig mee om te gaan.

Tevens hebben al die mensen verklaard dat het onmogelijk is om iets aan die studie te doen als solo zeiler omdat je uitgeput met door al die hazeslaapjes.

Verder vind ik het motief om het juist nu te doen wel zeer mager. Als ze nu een getalenteerde ballerina was die een seizoen in New York wilde studeren om daarmee een carriere mogelijk te maken viel er best iets voor te zeggen. Edoch, dit kind wil een record bereiken, wil in het Guinness book of records komen. Grote kans dat ze er binnen een paar jaar weer uit ligt en if not: hoe moet dat haar helpen in haar toekomstige carriere?
Die jongen die pas won bij het jaarlijkse hamburgereetfestival en het record brak kan dat toch ook niet op zijn CV zetten?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72197164
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:41 schreef nikk het volgende:
En de Nieuw Zeelandse overheid heeft vooralsnog geen mening hierover.
Hebben ze wel. Wel een beetje het nieuws blijven volgen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')