quote:Het verhaal draait om het tienermeisje Sarah: ze gaat op in een boek, getiteld Labyrinth, vol met prachtig klinkende volzinnen. Deze volzinnen blijken toverkracht te hebben, zodat Sarah in een driftbui haar (half)broertje wegwenst. Om hem terug te halen trekt ze hem achterna, een toverwereld in, vol wonderen en illusie, in een race tegen de klok: als ze hem niet terug heeft binnen 13 uur is hij voorgoed verloren. Ze ontmoet achtereenvolgens Hoggle, een mopperaar die ter plaatse een conciërge-functie heeft, Ludo, een goedmoedige lobbes met onvermoede krachten en Sir Didymus, met het karakter van een hoofse ridder, maar zonder het bijbehorende uiterlijk en krachtpatsersvermogen. Uiteindelijk worstelt het viertal zich door het Labyrint en door de achterliggende stad en bereikt op het laatste moment het magische kasteel, alwaar een andere volzin uit het boek tot de magische oplossing leidt.
Waneer werd dat gezegd?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:34 schreef Relayer het volgende:
"You remind me of the babe" - "What babe?"
"The babe with the power" - "What power?"
"The power of voodoo" - "Who do?"
"You do" - "Do what?"
"Remind me of the babe"
De opening van het lied "Magic Dance"quote:
Kick, leuke was dat Bowie niet zelf met die glazen bollen speelde, maar iemand anders die een hele goede motoriek en feeling voor had.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:48 schreef rubbereend het volgende:briljante film, Bowie met die glazen bollen
Wij ook.quote:
contradictio in terminogwat of niet?quote:
quote:
Die documentaire is bijna nog beter dan de film zelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:54 schreef rubbereend het volgende:ik heb ooit een docu gezien over hij dat trainde enzo
Staat op de Blue Ray.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:04 schreef Rucky het volgende:
[..]
Die documentaire is bijna nog beter dan de film zelf.
Geweldig om de makers te horen vertellen over hoe ze op ideeën kwamen en uitwerkten.
Michael Moschenquote:Op maandag 5 juli 2010 15:19 schreef GSMboy het volgende:
Staat op de Blue Ray.
Leuke is dat David Bowie die bewegingen niet maakte, maar een ander iemand die heel goed in vingerbewegingen was om die balletjes rond te draaien. Als ik nou die naam wist, of die BlueRay onder handbereik had....
Ik heb de film op dvd en David Bowie was daarquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:52 schreef Relayer het volgende:
[..]
De opening van het lied "Magic Dance"
Was die wel geplanned dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 01:54 schreef paddy het volgende:
Ik zat me ook helemaal te verheugen op een tweede deel, maar bleek helemaal niet te komen
Het idee lag wel op tafel. Jareth zou Sara ontvoeren en haar vriendinnen moesten haar redden.quote:
dan is het maar goed dat die film er niet gekomen is, anders zou het een tyoische copy-of sequel worden, met zelfde gebeuren alleen dan andere plaats of andere persoon. Net als met Home Alone... HA2 = HA1, alleen andere plekquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:01 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het idee lag wel op tafel. Jareth zou Sara ontvoeren en haar vriendinnen moesten haar redden.
Maar de opbrengst van de eerste film was net kostendekkend, David Bowie had zijn zang carrière en Jim Henson kwam te overlijden.
Nou, zag het op youtube en dacht top!quote:
Valt mee, hij is nog maar 63.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:46 schreef paddy het volgende:
Nu weet ik dat een grimeur aardig wat kan, maar David is niet de jongste meer en er een andere acteur voor in de plaats zetten vind ik maar niets
is wat uitgebreider. Dan zie je hoe Sarah in die droom belandt, doordat Hoggle haar een appel met slaapmiddel geeft, die hij van Jarreth aan haar moest geven. Hoggle heeft even getwijfeld, maar kwam uiteindelijk eens over de brug ermeequote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:28 schreef paddy het volgende:
Dit nummer vond ik trouwens enorm leuk, net als Magic Dance en natuurlijk As The World Falls Down
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |