abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72177309
Omg!
quote:
Klink wacht met waarschuwing op drankfles

DEN HAAG (ANP) – De waarschuwing op drankflessen dat alcohol gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid, komt er in Nederland pas als vaststaat dat dit ook echt helpt. Nu is nog niet duidelijk of bijvoorbeeld zwangere vrouwen door de waarschuwende teksten of plaatjes de drank laten staan. Daarom wil het kabinet ze nog niet invoeren.

Maar minister Klink (Volksgezondheid) heeft de Tweede Kamer dinsdag geschreven dit standpunt te herzien als wel duidelijk is dat de waarschuwingen helpen. In de Verenigde Staten en Frankrijk is gebleken dat voorlichting op flessen zwangere vrouwen beter met de neus op de feiten drukt. Wetenschappelijk bewijs dat de fles dan ook echt dichtblijft, is er echter nog niet.

Het kabinet bekijkt al wel wat er allemaal moet gebeuren als de waarschuwingslabels toch worden ingevoerd. De Tweede Kamer had gevraagd om een onderzoek naar waarschuwingen op de verpakking van alcoholhoudende drank.

Voordewind, Kamerlid voor de ChristenUnie, is niet blij met de reactie van Klink. Wetenschappelijk aantonen dat zwangere vrouwen alleen door de waarschuwingslabels niet meer drinken, is ondoenlijk, zo schat hij in. Hij noemt dit bezwaar van de minister ’uitstelstrategie’. In zijn ogen staat het als een paal boven water dat vrouwen niet meer drinken als ze weten dat dit schadelijk is voor hun ongeboren kind.

Klinks bezwaar dat de waarschuwingslabels de drankfabrikanten op kosten zullen jagen, vindt Voordewind ook niet sterk. Bij sigaretten is het ook gelukt en de kosten zullen gemakkelijk kunnen worden opgebracht.
pi_72177363
quote:
Voordewind, Kamerlid voor de ChristenUnie, is niet blij met de reactie van Klink. Wetenschappelijk aantonen dat zwangere vrouwen alleen door de waarschuwingslabels niet meer drinken, is ondoenlijk, zo schat hij in.
Laat het maar aan de CU over om te bepalen wat al dan niet empirisch te verifiėren zou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:56:07 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_72177393
quote:
ChristenUnie
Hier was ik gestopt met lezen.

Meteen de reden waarom ik nooit op chistelijke/religieuze partijen stem.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:59:32 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_72177483
Laat ze er dan meteen opzetten "God keurt af dat u drinkt"
pi_72177554
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laat het maar aan de CU over om te bepalen wat al dan niet empirisch te verifiėren zou zijn.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:03:47 #6
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72177582
Ab Klink
ChristenUnie

Slotje.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:22:11 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72178062
Ab Klink. Godverdomme, die vent begint ons land echt hard te verzieken met zijn ongefundeerde christelijke kutmaatregelen. Opflikkeren met die gast.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:24:33 #8
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:26:46 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72178163
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:24 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Foei!
EN HIJ ROOKT ZELF SIGAREN. Moge God Zijn toorn over hem uitstorten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 augustus 2009 @ 18:33:29 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72178354
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:59 schreef remlof het volgende:
Laat ze er dan meteen opzetten "God keurt af dat u drinkt"
Reden te meer om het glas te heffen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72178374
Oh nee, nu zal zeker de pleuris uitbreken in Nederland nu er niet op flessen staat dat alcohol schade toebrengt aan de gezondheid. Er zijn tenslotte miljoenen mensen die dat allang weten, maar er niet in geloven zolang de fabrikant het niet op de fles zet
pi_72178397
quote:
Klinks bezwaar dat de waarschuwingslabels de drankfabrikanten op kosten zullen jagen
Want dat is tenslotte stukken belangrijker dan de gezondheid van ongeboren kinderen

Overigens, zwangere vrouwen die alcohol drinken moeten ze direct na de geboorte het kind afpakken en daarna steriliseren.

klink
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_72178443
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

!!!
pi_72178731
Hoe debiel denkt het kabinet wel niet dat we zijn, drinken is slecht voor je gezondheid, NEE ZOU HET???
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_72179492
Zijn jullie nou wel of niet voorstander van een waarschuwing op de flessen? Jullie zitten Klink hier af te kraken terwijl hij juist geen waarschuwing wilt, hij wil wachten tot wetenschappelijk bewezen wordt dat zo'n waarschuwing helpt.
pi_72179635
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:12 schreef Rijpie het volgende:
Zijn jullie nou wel of niet voorstander van een waarschuwing op de flessen? Jullie zitten Klink hier af te kraken terwijl hij juist geen waarschuwing wilt, hij wil wachten tot wetenschappelijk bewezen wordt dat zo'n waarschuwing helpt.
Opvallende trendbreuk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:42:15 #17
177885 JoaC
Het is patat
pi_72180410
Echt een openbaring dat alcohol slecht voor je is.

Hup Klink: verkracht maar gauw alle whiskeyflessen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:42:20 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72180413
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Reden te meer om het glas te heffen
Idd en om er nog eentje te nemen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72180934
Hier is nieuws: op veel blikjes of flessen met drank erin staan al waarschuwingen, zoals 'drink responsibly' of een logo in de vorm van een verbodsbord met een drinkende zwangere vrouw.
In Groot-Brittaniė staat zelfs op blikjes bier een advies vermeld omtrent het maximaal te drinken aantal biertjes op een dag (zonder dat het MI veel effect heeft).

Erg he!!
Door de verontwaardigde, puberale reacties hierop (waarbij bijv pas laat wordt opgemerkt dat Klink niet eens per se voor is, maar hij wel al op het schavot is gehesen)zou je nog bijna voor zijn, puur om te sarren.

Zelf denk ik dat het weinig uithaalt. Van mij mag het, maar het lijkt me nutteloos.
pi_72181008
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:12 schreef Rijpie het volgende:
Het gaat erom wat het alternatief is. Als zometeen blijkt dat een waarschuwing helemaal niet werkt, dan zie ik Klink er wel voor aan om sterke drank maar helemaal te verbieden.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 20:03:05 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72181026
Gelukkig zijn er verstandige mensen die weten wat het beste voor mij is. Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als ik keuzes zou moeten maken.
Carpe Libertatem
pi_72181037
Las het in de krant vanmorgen.
Het word almaar belachelijker in dit land, al dat soort regeltjes hebben toch helemaal geen zin
Maarja, voor een enkeling...fuck diegenen dan maar die kun je toch niets leren.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 20:04:50 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72181069
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:00 schreef sneakypete het volgende:
Hier is nieuws: op veel blikjes of flessen met drank erin staan al waarschuwingen, zoals 'drink responsibly' of een logo in de vorm van een verbodsbord met een drinkende zwangere vrouw.
Dat zijn geimporteerde drankjes uit de landen die in het artikel staan.
Carpe Libertatem
pi_72181089
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:02 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gaat erom wat het alternatief is. Als zometeen blijkt dat een waarschuwing helemaal niet werkt, dan zie ik Klink er wel voor aan om sterke drank maar helemaal te verbieden.
Zo ver zal het niet gaan, dat is een bewezen onverstandige maatregel. Wat echter niet uitgesloten is, is dat men bijv. richting het Zweedse stelsel gaat waarin alleen 'staatswinkels' mogen verkopen en de prijs enorm is.
Of dat dat nu de oplossing is weet ik ook zo net nog niet.
Maar los van de vraag wat de politiek nu exact wel of niet moet doen:

Laten we eerlijk wezen, het gaat ook niet zo geweldig omtrent drank en drugsgebruik in Nederland (e.v.a. landen, natuurlijk).
pi_72181118
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat zijn geimporteerde drankjes uit de landen die in het artikel staan.
Heinekenblikjes ook? Daarnaast heeft Bavaria een actie gericht op drinken en het verkeer (0900Bavaria voor een taxi).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')