Nogmaals, kén jij Laura persoonlijk? Je weet zoveel van haar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:59 schreef moussie het volgende:
[..]
wie heeft het hier over altijd .. het gaat om een meisje dat voor haar leeftijd uitzonderlijk veel zeilervaring heeft en de hersenen en zelfdiscipline om onderweg zelfstandig haar studie te vervolgen .. als jij ziet dat je kind uitzonderlijk goed kan dansen, sporten, paard rijden of whatever en die wil daar iets mee, wat voor ouder ben je dan als je je kind niet steunt?
Ze gaat zeggen dat ze niet haar opleiding wil doen in de tussentijd. DAT zou nou echt dom zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:09 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval met mijn kind de afspraak maken dat als ze terugkomt dat ze haar middelbare school en een vervolgstudie afrond ja.
Laura heeft steeds aangegeven onderweg aan school te willen doen en een opleiding belangrijk te vinden. Dan heb ik liever dit kind dan eentje die ongemotiveerd een opleiding volgt door constant te spijbelen en zodra de leerplicht vervallen is zonder opleiding een of ander kansloos baantje gaat volgen.
Dat ze nu twee jaar niet naar school gaat wil niet zeggen dat ze nooit meer naar school gaat.
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik kan niet inschatten of ze het wel of niet kan. Ik heb geen verstand van zeilen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat het behalen van een record de schaal sneller laat doorslaat naar "ze kan het".
Maar ze kan dat niet. Zoals gezegd, lees de ervaringen van zeilers (volwassenen) die haar al voor zjin gegaan die aangeven dat je geen normaal slaap-ritme kan onderhouden o.a.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:09 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval met mijn kind de afspraak maken dat als ze terugkomt dat ze haar middelbare school en een vervolgstudie afrond ja.
Laura heeft steeds aangegeven onderweg aan school te willen doen en een opleiding belangrijk te vinden. Dan heb ik liever dit kind dan eentje die ongemotiveerd een opleiding volgt door constant te spijbelen en zodra de leerplicht vervallen is zonder opleiding een of ander kansloos baantje gaat volgen.
Dat ze nu twee jaar niet naar school gaat wil niet zeggen dat ze nooit meer naar school gaat.
Het gaat haar om het record, en ik vind dat teveel gevraagd. Een reisje om de wereld hoeven wij haar niet door de neus te boren, dat kan ze altijd nog doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:12 schreef Colplay het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik kan niet inschatten of ze het wel of niet kan. Ik heb geen verstand van zeilen.
Ik ken haar niet persoonlijk, nee, maar ik weet wel dat in je eentje op de Friese meren op 6-jarige leeftijd uitzonderlijk isquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nogmaals, kén jij Laura persoonlijk? Je weet zoveel van haar.
Btw, geef jij je kinderen altijd hun zin, als ze maar lang genoeg zeuren?
Dan heeft ze gelogen...immers, van haar eigen sitequote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef moussie het volgende:
[..]
En wat is dit voor insinuatie 'zin geven .. lang genoeg zeuren' .. ze heeft er hard genoeg voor gewerkt om haar droom te kunnen realiseren .. die boot waarop zij wil varen heeft zij bvb voor een groot gedeelte zelf moeten betalen (lange interview jeugdjournaal)
quote:Wie zegt dat mensen vroeger meer bereid waren elkaar te helpen, moet eens met Laura gaan praten. Toen een iemand hoorde van haar plannen om met haar oude Hurley 700 de wereld rond te zeilen, dacht hij: Ho dit kan beter .
Vandaar dat Laura inmiddels rondvaart in haar spiksplinternieuwe (nou ja, tweedehands) Hurley 800, heel toepasselijk gewoon weer Guppy genoemd.
Zo kunnen ze de tegenstanders eruit filteren... wat goed weergeeft hoe alles "bewogen" wordt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef Dragorius het volgende:
Jammer dat je niks echt in het gastenboek kan zetten, aangezien je berichten eerst gecontroleerd worden voor ze geplaatst worden.
Dat jullie landrotten maar niet willen begrijpen dat het verkeer op het water maar weinig verschilt van het verkeer op het land .. tja .. als je weet wat je moet doen is een oversteek over de oceaan minder gevaarlijk dan op zaterdagmiddag door Amsterdam fietsenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:11 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Oh meisje... dat jij het negeert is geen beeld van de werkelijkheid.
Zelf betaald? Mag ze al werken dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ken haar niet persoonlijk, nee, maar ik weet wel dat in je eentje op de Friese meren op 6-jarige leeftijd uitzonderlijk is
En wat is dit voor insinuatie 'zin geven .. lang genoeg zeuren' .. ze heeft er hard genoeg voor gewerkt om haar droom te kunnen realiseren .. die boot waarop zij wil varen heeft zij bvb voor een groot gedeelte zelf moeten betalen (lange interview jeugdjournaal)
Wat is daaraan gelogen? Zij heeft die boot tweedehands aangeboden gekregen, klopt, maar zij heeft er wel voor moeten betalenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan heeft ze gelogen...immers, van haar eigen site
[..]
kinderen van 12 mogen een krantenwijk doen .. jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zelf betaald? Mag ze al werken dan?
Ook als een kind van 13 zelf er voor kiest om te trouwen dan mag het ook niet, een kind van 13 kan die keuze zelf ook helemaal niet maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:53 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar bij uithuwelijken is er van keuze van het kind geen enkele sprake. Dat is voor mij toch wel een belangrijk verschil, maar voor jou maakt het dus niet uit wat een kind (van 13) wil.
Gelezen. Haar situatie kan ik er niet in terug vinden. Ik denk ook niet dat ze aan de voorwaarden zal voldoen aangezien ze 2 jaar niet naar school wil gaan.quote:Bovendien staat er in de wet dat er uitzonderingen op de leerplichtwet mogelijk zijn
http://www.minocw.nl/leerplicht/501/over-leerplicht.html
quote:Dus deze vergelijking raakt kant noch wal, want op uithuwelijken zijn zo ver ik weet geen uitzonderingen mogelijk. Heb ze in ieder geval niet kunnen vinden.
Hou toch eens een keer op met je non-argumenten, zeurwijf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat jullie landrotten maar niet willen begrijpen dat het verkeer op het water maar weinig verschilt van het verkeer op het land .. tja .. als je weet wat je moet doen is een oversteek over de oceaan minder gevaarlijk dan op zaterdagmiddag door Amsterdam fietsen
Hoeveel procent van alle solo 'rond-de-wereld-zeilers' komen tijdens zo'n tocht te overlijden?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hou toch eens een keer op met je non-argumenten, zeurwijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |