Niet?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is ook raar. Net zoals wanneer een 13-jarige zelfmoord wil plegen en de ouders haar daarin steunen. Of dat een 13-jarige van plan is een massamoord te plegen en de ouders haar daarin steunen. Het zijn vergelijkingen die nergens op slaan.
De komma's van de leerplichtwet?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Want uithuwelijking en het niet aan de komma's van de leerplichtwet kunnen voldoen is ook enorm vergelijkbaar natuurlijk.
Maar bij uithuwelijken is er van keuze van het kind geen enkele sprake. Dat is voor mij toch wel een belangrijk verschil, maar voor jou maakt het dus niet uit wat een kind (van 13) wil.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee nee, kijk nou eens verder. Door dat goed te keuren vind je het als ouder dus goed dat je kind 2 jaar lang de leerplicht ontduikt. Dat is dus strafbaar, even zo als uithuwelijken (terecht) strafbaar is.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:17 schreef Shitney het volgende:
Omdat het hier toevallig een romantisch avontuur betreft, is iedereen verblind voor de feiten. Als deze pa zijn dochter niet wilde laten zeilen, ,maar laten trouwen, had heel Nederland op zijn kop gestaan.
Ik zou die zoon van jou dan wel eens willen zien, even kijken wat er nog van zijn woordenschat overblijft als die geïnterviewd wordt voor het jeugdjournaal ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:09 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Op uitzending gemist kanje een item vinden van haar in het Jeugdjournaal, en het is een meisje wat op mij nogal dommig overkwam, mijn zoon van 11 heeft een grotere woordenschat en kan beter argumenteren in ieder geval. Dit meisje komt niet verder dan "mja, gewoon, ik vinnut leuk".
Ook ziet ze er niet echt fysiek sterk uit, om het maar weer eens met mijn 11 jarige te vergelijken, die op hoog niveau aan sport doet, die is fysiek duidelijk een stuk sterker.
Vergeet ook niet dat we alle "bijzondere kwaliteiten" van Laura alleen maar uit haar eigen kring gehoord hebben. Ik heb nog geen onafhankelijke expert iets horen zeggen over of ze daadwerkelijk intelligenter of sportiever is dan andere 13 jarigen. Dat haar vader en haar omgeving dat vindt is niet zo bijzonder, op de school van mijn kinderen zitten alleen maar wonderkinderen als je alle ouders moet geloven.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:51 schreef TeringHenkie het volgende:
Of ze nou verdrinkt of niet 't is nu al een bakvis
Zolang het gaat om verantwoorde risico's zie ik geen belemmeringen voor zo'n reis. Hoe gevaarlijk is die reis eigenlijk? En ja, de mening van die ene zeiler uit de OP ken ik. Maar wat zijn de feiten? Hoe staat de zeilwereld tegenover haar initiatief?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
uithuwelijken en verzuipen tijdens een barre tocht wellicht?
Wat willen ze doen? haar oppakken? Of oh ja, laten we haar ouders uit hun ouderlijke macht zetten, dat zal inderdaad een kind goed doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
uithuwelijken en verzuipen tijdens een barre tocht wellicht? En 'komma's'..., kind voldoet TWEE JAAR niet aan de leerplicht wet.
Ja maar lieve jongen ze voldoet niet aan de voorwaarden voor een uitzondering. Dat is nu juist mijn hele punt. Dat is ook wat de leerplichtambtenaar al heeft gezegd. Dus is het strafbaar indien uitgevoerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:53 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar bij uithuwelijken is er van keuze van het kind geen enkele sprake. Dat is voor mij toch wel een belangrijk verschil, maar voor jou maakt het dus niet uit wat een kind (van 13) wil.
Bovendien staat er in de wet dat er uitzonderingen op de leerplichtwet mogelijk zijn
http://www.minocw.nl/leerplicht/501/over-leerplicht.html
Dus deze vergelijking raakt kant noch wal, want op uithuwelijken zijn zo ver ik weet geen uitzonderingen mogelijk. Heb ze in ieder geval niet kunnen vinden.
Natuurlijk vind ik dat wel raar, maar er is wel een wezenlijk verschil tussen een kind iets dwingen en weten dat ze iets heel graag wil en kan en daar achter staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus als een kind van 13 graag wil trouwen en de ouders steunen haar daarin vind je het ook niet.... een tikkie... raar?
Ga je je kinderen altijd hun zin geven dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:55 schreef Colplay het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik dat wel raar, maar er is wel een wezenlijk verschil tussen een kind iets dwingen en weten dat ze iets heel graag wil en kan en daar achter staan.
Laat die vergelijkingen nu maar over aan mensen met rationeel denkvermogen zoals een rechter.... en ik. Niet de boe-roepers zoals jij.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is ook raar. Net zoals wanneer een 13-jarige zelfmoord wil plegen en de ouders haar daarin steunen. Of dat een 13-jarige van plan is een massamoord te plegen en de ouders haar daarin steunen. Het zijn vergelijkingen die nergens op slaan.
"Nee meisje, WIJ vinden dat jij naar school moet, lekker je kapot laten neuken door een neger, want dat hoort bij 13 jaar zijn. Dat vinden wij acceptabel gedrag, dus ga dat maar lekker doen en zo niet, dan ben je strafbaar en nemen we je ouders van je weg."quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar lieve jongen ze voldoet niet aan de voorwaarden voor een uitzondering. Dat is nu juist mijn hele punt. Dat is ook wat de leerplichtambtenaar al heeft gezegd. Dus is het strafbaar indien uitgevoerd.
Ach ja, dan pakt ze het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland. Lekker boeiend. Of moet de politie haar maar preventief oppakken van jullie?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Laat die vergelijkingen nu maar over aan mensen met rationeel denkvermogen zoals een rechter.... en ik. Niet de boe-roepers zoals jij.
Dat geneuzel over dat vergelijkingen niet opgaan, en daar 40 posts met welles/nietus moeten volplempen gaat ook nergens over.
Bereid je maar vast voor op komende vrijdag waar je een topic mag openen om weer de boe-roeper uit te hangen. Want ik voorspel je nu al (met mijn grootse inzicht) dat dat meiske haar zin niet gaat krijgen.
Dat is niet 1 zeiler in dat stuk komen meerdere zeilers aan bod. Die allemaal de reis als gevaarlijk betitelen. De zee is onvoorspelbaar, grillig en zwaar. Zelfs voor grote volwassen kerels die het al jaren doen. Kom nou toch, je kan toch zelf wel inschatten of over de wereldzeeen zeilen in een bootje dat door 1 meisje van 13 handelbaar is een zeker risico inhoudt?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang het gaat om verantwoorde risico's zie ik geen belemmeringen voor zo'n reis. Hoe gevaarlijk is die reis eigenlijk? En ja, de mening van die ene zeiler uit de OP ken ik. Maar wat zijn de feiten? Hoe staat de zeilwereld tegenover haar initiatief?
Wat is dit nu voor argument? Als de ouders het kind een onverantwoord risico laten nemen is dat de enige optie ja. Als je die weg niet bewandeld zijn kinderen vogelvrij omdat het alternatief ook wel eens schadelijke gevolgen zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat willen ze doen? haar oppakken? Of oh ja, laten we haar ouders uit hun ouderlijke macht zetten, dat zal inderdaad een kind goed doen.Stelletje klapjosti's hier.
wie heeft het hier over altijd .. het gaat om een meisje dat voor haar leeftijd uitzonderlijk veel zeilervaring heeft en de hersenen en zelfdiscipline om onderweg zelfstandig haar studie te vervolgen .. als jij ziet dat je kind uitzonderlijk goed kan dansen, sporten, paard rijden of whatever en die wil daar iets mee, wat voor ouder ben je dan als je je kind niet steunt?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ga je je kinderen altijd hun zin geven dan?
Non sequiturquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"Nee meisje, WIJ vinden dat jij naar school moet, lekker je kapot laten neuken door een neger, want dat hoort bij 13 jaar zijn. Dat vinden wij acceptabel gedrag, dus ga dat maar lekker doen en zo niet, dan ben je strafbaar en nemen we je ouders van je weg."
Mag ze.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ach ja, dan pakt ze het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland. Lekker boeiend. Of moet de politie haar maar preventief oppakken van jullie?
Waar haal je deze onzin ineens vandaan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"Nee meisje, WIJ vinden dat jij naar school moet, lekker je kapot laten neuken door een neger, want dat hoort bij 13 jaar zijn. Dat vinden wij acceptabel gedrag, dus ga dat maar lekker doen en zo niet, dan ben je strafbaar en nemen we je ouders van je weg."
Een verstandige.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:59 schreef moussie het volgende:
wie heeft het hier over altijd .. het gaat om een meisje dat voor haar leeftijd uitzonderlijk veel zeilervaring heeft en de hersenen en zelfdiscipline om onderweg zelfstandig haar studie te vervolgen .. als jij ziet dat je kind uitzonderlijk goed kan dansen, sporten, paard rijden of whatever en die wil daar iets mee, wat voor ouder ben je dan als je je kind niet steunt?
Nee dat kan niet gelet op het slaapritme wat opgenbouwd moet worden volgens ELKE solozeilerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:59 schreef moussie het volgende:
[..]
wie heeft het hier over altijd .. het gaat om een meisje dat voor haar leeftijd uitzonderlijk veel zeilervaring heeft en de hersenen en zelfdiscipline om onderweg zelfstandig haar studie te vervolgen
Je bent een prima ouder als je je kind niet steunt in een wens die een onverantwoord risico inhoudt.quote:.. als jij ziet dat je kind uitzonderlijk goed kan dansen, sporten, paard rijden of whatever en die wil daar iets mee, wat voor ouder ben je dan als je je kind niet steunt?
De meningen zijn daar nogal over verdeeld. Maar indien het een zeer gevaarlijke reis is, dan moet dat inderdaad worden tegengehouden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is niet 1 zeiler in dat stuk komen meerdere zeilers aan bod. Die allemaal de reis als gevaarlijk betitelen. De zee is onvoorspelbaar, grillig en zwaar. Zelfs voor grote volwassen kerels die het al jaren doen. Kom nou toch, je kan toch zelf wel inschatten of over de wereldzeeen zeilen in een bootje dat door 1 meisje van 13 handelbaar is een zeker risico inhoudt?
Die stuk voor stuk zeggen dat zij die reis technisch gezien wel aan kan met die route en op die boot .. om daarna te komen met een heel scenario van what-if'squote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is niet 1 zeiler in dat stuk komen meerdere zeilers aan bod. Die allemaal de reis als gevaarlijk betitelen. De zee is onvoorspelbaar, grillig en zwaar. Zelfs voor grote volwassen kerels die het al jaren doen. Kom nou toch, je kan toch zelf wel inschatten of over de wereldzeeen zeilen in een bootje dat door 1 meisje van 13 handelbaar is een zeker risico inhoudt?
[..]
Wat is dit nu voor argument? Als de ouders het kind een onverantwoord risico laten nemen is dat de enige optie ja. Als je die weg niet bewandeld zijn kinderen vogelvrij omdat het alternatief ook wel eens schadelijke gevolgen zou kunnen hebben.
Ja natuurlijk is uit huis plaatsing niet de meest ideale situatie.
Geen enkel probleem, na 2 jaar. Lijkt me ook geen probleem.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:59 schreef moussie het volgende:
[..]
wie heeft het hier over altijd .. het gaat om een meisje dat voor haar leeftijd uitzonderlijk veel zeilervaring heeft en de hersenen en zelfdiscipline om onderweg zelfstandig haar studie te vervolgen .. als jij ziet dat je kind uitzonderlijk goed kan dansen, sporten, paard rijden of whatever en die wil daar iets mee, wat voor ouder ben je dan als je je kind niet steunt?
Ja en? Een kind van 5 kan technisch gezien ook makkelijk naar Berlijn lopen. Maar dat laat je als ouder niet toe.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Die stuk voor stuk zeggen dat zij die reis technisch gezien wel aan kan met die route en op die boot .. om daarna te komen met een heel scenario van what-if's
Nee dat is niet (helemaal) je punt. Jij stelt een wet tegen uithuwelijken gelijk aan het niet voldoen aan leerplichtwet, terwijl die twee helemaal geen overeenkomsten hebben en dus een domme vergelijking is. Met uithuwelijken is er sprake van dwang en hier niet. Verder zijn er uitzonderingen mogelijk op de leerplichtwet, waardoor het een ander soort wet is dan een waar een totaalverbod op is (uithuwelijken).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar lieve jongen ze voldoet niet aan de voorwaarden voor een uitzondering. Dat is nu juist mijn hele punt. Dat is ook wat de leerplichtambtenaar al heeft gezegd. Dus is het strafbaar indien uitgevoerd.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef nikk het volgende:
[..]
De meningen zijn daar nogal over verdeeld.
Je slaat een beetje door.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee jij interpreteert het dus (wat ik al een beetje vreesde) anders.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nee dat is niet (helemaal) je punt. Jij stelt een wet tegen uithuwelijken gelijk aan het niet voldoen aan leerplichtwet, terwijl die twee helemaal geen overeenkomsten hebben en dus een domme vergelijking is. Met uithuwelijken is er sprake van dwang en hier niet. Verder zijn er uitzonderingen mogelijk op de leerplichtwet, waardoor het een ander soort wet is dan een waar een totaalverbod op is (uithuwelijken).
Er omt zo iemand die weer zegt dat deze vergelijking niet opgaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Een kind van 5 kan technisch gezien ook makkelijk naar Berlijn lopen. Maar dat laat je als ouder niet toe.
Als je je kind vanaf het begin zodanig opvoedt dat het denkt dat uithuwelijking normaal is, dan komt het op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nee dat is niet (helemaal) je punt. Jij stelt een wet tegen uithuwelijken gelijk aan het niet voldoen aan leerplichtwet, terwijl die twee helemaal geen overeenkomsten hebben en dus een domme vergelijking is. Met uithuwelijken is er sprake van dwang en hier niet. Verder zijn er uitzonderingen mogelijk op de leerplichtwet, waardoor het een ander soort wet is dan een waar een totaalverbod op is (uithuwelijken).
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat kan niet gelet op het slaapritme wat opgenbouwd moet worden volgens ELKE solozeiler
[..]
Je bent een prima ouder als je je kind niet steunt in een wens die een onverantwoord risico inhoudt.
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ga je je kinderen altijd hun zin geven dan?
Dus je zou je kind bewust van school weghouden als hij/zij dit wil voor een ambitieus zeilreisje?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef Colplay het volgende:
[..]
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.
Die vergelijking is nu onderhand wel 2x opgebruikt. Zeilen over de zeeen is op geen enkele manier te vergelijken met het fietsen in Nederland.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurt
Zoals ik al zei, als het gaat om aanvaardbare en verantwoorde risico's dan zie ik geen belemmeringen. Maar kennelijk ben je zelf professioneel zeiler en weet je precies wat de risico's zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee dat zijn ze niet. De zee bevaren in een zeilboot is ALTIJD gevaarlijk. Period.
Non sequiturquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurt
Ik kan me heel goed voorstellen dat het behalen van een record de schaal sneller laat doorslaat naar "ze kan het".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef Colplay het volgende:
[..]
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee dat zijn ze niet. De zee bevaren in een zeilboot is ALTIJD gevaarlijk. Period.
Je blijft een argument herhalen wat allang onderuit is gehaald.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon rationeel gezond verstand.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als het gaat om aanvaardbare en verantwoorde risico's dan zie ik geen belemmeringen. Maar kennelijk ben je zelf professioneel zeiler en weet je precies wat de risico's zijn.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Non sequitur
"Er gaan veel minder kinderen dood tijdens een reis over de wereldzeeen dan in het verkeer" Dat komt omdat er signaficant meer kinderen in het verkeer rondlopen dan dat er over de wereldzeeen varen. Zou die verhouding gelijk zijn kan ik je garanderen dat die cijfers heel anders lagen.
Die ook..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?
Ja, gooi die er nog een keer inquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen, dan moet ze op die boot blijven, want aan land is het gevaarlijker voor haar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
er is niets onderuit gehaaldquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je blijft een argument herhalen wat allang onderuit is gehaald.
"Er gaan veel meer nederlandse kinderen in het verkeer dood dan door afghaanse bermbommen! Alle kinderen uitzenden naar afghanistan, das veel veiliger!"quote:
Ik zou in dit geval met mijn kind de afspraak maken dat als ze terugkomt dat ze haar middelbare school en een vervolgstudie afrond ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus je zou je kind bewust van school weghouden als hij/zij dit wil voor een ambitieus zeilreisje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |