Ik geloof best wel dat ze een aardig rondje kan zeilen en dat ze daarin uitblinkt, maar dat zegt bij mij inderdaad nog niet alles.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:09 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Op uitzending gemist kanje een item vinden van haar in het Jeugdjournaal, en het is een meisje wat op mij nogal dommig overkwam, mijn zoon van 11 heeft een grotere woordenschat en kan beter argumenteren in ieder geval. Dit meisje komt niet verder dan "mja, gewoon, ik vinnut leuk".
Ook ziet ze er niet echt fysiek sterk uit, om het maar weer eens met mijn 11 jarige te vergelijken, die op hoog niveau aan sport doet, die is fysiek duidelijk een stuk sterker.
Vergeet ook niet dat we alle "bijzondere kwaliteiten" van Laura alleen maar uit haar eigen kring gehoord hebben. Ik heb nog geen onafhankelijke expert iets horen zeggen over of ze daadwerkelijk intelligenter of sportiever is dan andere 13 jarigen. Dat haar vader en haar omgeving dat vindt is niet zo bijzonder, op de school van mijn kinderen zitten alleen maar wonderkinderen als je alle ouders moet geloven.
Yip.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:17 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Die ouders lijken me juist helemaal niet het toonbeeld van normale en weldenkende ouders, juist eerder wel klapjosti's. Kennelijk zijn het een soort hippies die eerst jaren op een boot hebben gezworven, daarna zijn ze gescheiden, pa heeft allerlei aanvaringen met instanties omdat ie op een boot wil wonen wat niet mag, moeder heeft geen of nauwelijks contact met haar dochter, pa pusht dochter om een stupide record te verbreken en schrijft haar zelfs uit bij de gemeente om dat voor elkaar te krijgen en moeder is het er niet mee eens maar laat het maar gaan om niet helemaal uit het leven van haar kind verbannen te worden.
In mijn oren klinkt dat ongeveer net zo stabiel als een of andere Irakees die zijn dertienjarige wil uithuwelijken en haar maar ontvoerd om dat voor elkaar te krijgen, terwijl de moeder te slap is om daar tegen in verweer te komen.
Omdat het hier toevallig een romantisch avontuur betreft, is iedereen verblind voor de feiten. Als deze pa zijn dochter niet wilde laten zeilen, ,maar laten trouwen, had heel Nederland op zijn kop gestaan.
Zolang ze kinderen niet in een potentieel zeer gevaarlijke situatie brengen lijkt de context me een tikkie anders.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, dan moet je ook niet zeggen dat ouders gezaghebbend zijn over hun kinderen.
Is alles mee gezegt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:17 schreef Shitney het volgende:
Omdat het hier toevallig een romantisch avontuur betreft, is iedereen verblind voor de feiten. Als deze pa zijn dochter niet wilde laten zeilen, ,maar laten trouwen, had heel Nederland op zijn kop gestaan.
Je bent wel snel onder de indruk van een stel over het paard getilde figuren. Er zijn ook ouders die vinden dat hun kinderen niet ingeent hoeven te worden tegen polio (is een ander verhaal, maar ook daar komen ouders tegenover de rechter te staan), moeten we dat dan ook maar toejuichen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, van mij zou ze ook niet mogen hoor. Maar zolang de ouders geen complete klapjosti's zijn (en zo te zien zijn het niet echt randfiguren) zijn zij de enige verantwoordelijken.
Haar school is nog niet begonnen, begreep ik op het jeugdjournaal. Ze zou 31 augustus moeten beginnen, maar wil 1 september vertrekken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
Gaat Laura op dit moment nog naar school, of verzuimt ze alvast?
Volgens mij heeft ze nog vakantie tot 1 september ofzoquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
Gaat Laura op dit moment nog naar school, of verzuimt ze alvast?
Altijd handig midden in het hurican en typhoon seizoen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:32 schreef Shitney het volgende:
[..]
Haar school is nog niet begonnen, begreep ik op het jeugdjournaal. Ze zou 31 augustus moeten beginnen, maar wil 1 september vertrekken.
Gaat om het avontuur hequote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Altijd handig midden in het hurican en typhoon seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
Ach, detail.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Altijd handig midden in het hurican en typhoon seizoen.
Geef mij een quote waarin staat dat pa zijn dochter pusht. Dat is jouw interpretatie, maar wie heeft dat gezegd? Dat je tegen bent, prima en kan ik me ook voorstellen ook, maar baseer je betoog dan ook op feiten en niet op aannames.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:17 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Die ouders lijken me juist helemaal niet het toonbeeld van normale en weldenkende ouders, juist eerder wel klapjosti's. Kennelijk zijn het een soort hippies die eerst jaren op een boot hebben gezworven, daarna zijn ze gescheiden, pa heeft allerlei aanvaringen met instanties omdat ie op een boot wil wonen wat niet mag, moeder heeft geen of nauwelijks contact met haar dochter, pa pusht dochter om een stupide record te verbreken en schrijft haar zelfs uit bij de gemeente om dat voor elkaar te krijgen en moeder is het er niet mee eens maar laat het maar gaan om niet helemaal uit het leven van haar kind verbannen te worden.
In mijn oren klinkt dat ongeveer net zo stabiel als een of andere Irakees die zijn dertienjarige wil uithuwelijken en haar maar ontvoerd om dat voor elkaar te krijgen, terwijl de moeder te slap is om daar tegen in verweer te komen.
Jajaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:33 schreef Dragorius het volgende:Wilde haar wel ontmoeten, kijken hoe "wereldwijs" ze is.
In beide gevallen staan de ouders achter een beslissing die niet is toegestaan volgens de wet in Nederland.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Wordt zij gedwongen dan? En trouwens, een uithuwelijking vergelijken met zeilen.
uithuwelijken dwing je je kind te trouwen met een partner die jij uitkiest. Laura wil zelf graag een rondreis rond de wereld maken en haar vader steunt haar hier in. Zoek de verschillen....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In beide gevallen staan de ouders achter een beslissing die niet is toegestaan volgens de wet in Nederland.
Zat serieus te denken of ik het hem wel uit moest leggen aangezien die het zelf niet begrijpt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In beide gevallen staan de ouders achter een beslissing die niet is toegestaan volgens de wet in Nederland.
Gefeliciflaptaart... je hebt een typo gevonden en vind jezelf een hele kerel mij erop aan te spreken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:45 schreef beeer het volgende:
[..]
"gezegt"?
Heb jij wel aan de leerplicht voldaan?
(tvp)
Nee nee, kijk nou eens verder. Door dat goed te keuren vind je het als ouder dus goed dat je kind 2 jaar lang de leerplicht ontduikt. Dat is dus strafbaar, even zo als uithuwelijken (terecht) strafbaar is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:45 schreef Colplay het volgende:
[..]
uithuwelijken dwing je je kind te trouwen met een partner die jij uitkiest. Laura wil zelf graag een rondreis rond de wereld maken en haar vader steunt haar hier in. Zoek de verschillen....
Dus als een kind van 13 graag wil trouwen en de ouders steunen haar daarin vind je het ook niet.... een tikkie... raar?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:45 schreef Colplay het volgende:
[..]
uithuwelijken dwing je je kind te trouwen met een partner die jij uitkiest. Laura wil zelf graag een rondreis rond de wereld maken en haar vader steunt haar hier in. Zoek de verschillen....
Want uithuwelijking en het niet aan de komma's van de leerplichtwet kunnen voldoen is ook enorm vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee nee, kijk nou eens verder. Door dat goed te keuren vind je het als ouder dus goed dat je kind 2 jaar lang de leerplicht ontduikt. Dat is dus strafbaar, even zo als uithuwelijken (terecht) strafbaar is.
uithuwelijken en verzuipen tijdens een barre tocht wellicht? En 'komma's'..., kind voldoet TWEE JAAR niet aan de leerplicht wet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Want uithuwelijking en het niet aan de komma's van de leerplichtwet kunnen voldoen is ook enorm vergelijkbaar natuurlijk.
Dat is ook raar. Net zoals wanneer een 13-jarige zelfmoord wil plegen en de ouders haar daarin steunen. Of dat een 13-jarige van plan is een massamoord te plegen en de ouders haar daarin steunen. Het zijn vergelijkingen die nergens op slaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus als een kind van 13 graag wil trouwen en de ouders steunen haar daarin vind je het ook niet.... een tikkie... raar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |