Nee jij interpreteert het dus (wat ik al een beetje vreesde) anders.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nee dat is niet (helemaal) je punt. Jij stelt een wet tegen uithuwelijken gelijk aan het niet voldoen aan leerplichtwet, terwijl die twee helemaal geen overeenkomsten hebben en dus een domme vergelijking is. Met uithuwelijken is er sprake van dwang en hier niet. Verder zijn er uitzonderingen mogelijk op de leerplichtwet, waardoor het een ander soort wet is dan een waar een totaalverbod op is (uithuwelijken).
Er omt zo iemand die weer zegt dat deze vergelijking niet opgaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Een kind van 5 kan technisch gezien ook makkelijk naar Berlijn lopen. Maar dat laat je als ouder niet toe.
Als je je kind vanaf het begin zodanig opvoedt dat het denkt dat uithuwelijking normaal is, dan komt het op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nee dat is niet (helemaal) je punt. Jij stelt een wet tegen uithuwelijken gelijk aan het niet voldoen aan leerplichtwet, terwijl die twee helemaal geen overeenkomsten hebben en dus een domme vergelijking is. Met uithuwelijken is er sprake van dwang en hier niet. Verder zijn er uitzonderingen mogelijk op de leerplichtwet, waardoor het een ander soort wet is dan een waar een totaalverbod op is (uithuwelijken).
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat kan niet gelet op het slaapritme wat opgenbouwd moet worden volgens ELKE solozeiler
[..]
Je bent een prima ouder als je je kind niet steunt in een wens die een onverantwoord risico inhoudt.
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ga je je kinderen altijd hun zin geven dan?
Dus je zou je kind bewust van school weghouden als hij/zij dit wil voor een ambitieus zeilreisje?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef Colplay het volgende:
[..]
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.
Die vergelijking is nu onderhand wel 2x opgebruikt. Zeilen over de zeeen is op geen enkele manier te vergelijken met het fietsen in Nederland.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurt
Zoals ik al zei, als het gaat om aanvaardbare en verantwoorde risico's dan zie ik geen belemmeringen. Maar kennelijk ben je zelf professioneel zeiler en weet je precies wat de risico's zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee dat zijn ze niet. De zee bevaren in een zeilboot is ALTIJD gevaarlijk. Period.
Non sequiturquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, dat is het nou juist, zij is zowat op zee opgegroeid, voor haar is dat risico niet onverantwoord, iig niet onverantwoorder dan het risico waaraan jij je kind bloot stelt als je hem/haar op de fiets naar school stuurt
Ik kan me heel goed voorstellen dat het behalen van een record de schaal sneller laat doorslaat naar "ze kan het".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef Colplay het volgende:
[..]
Als mijn kind ambitieus is en ik denk dat dit realistisch is en denk dat mijn kinderen ook daadwerkelijk kunnen wat ze willen dan zal ik ze steunen ja. Slecht he, zou de Kinderbescherming maar alvast bellen.
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee dat zijn ze niet. De zee bevaren in een zeilboot is ALTIJD gevaarlijk. Period.
Je blijft een argument herhalen wat allang onderuit is gehaald.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon rationeel gezond verstand.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als het gaat om aanvaardbare en verantwoorde risico's dan zie ik geen belemmeringen. Maar kennelijk ben je zelf professioneel zeiler en weet je precies wat de risico's zijn.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Non sequitur
"Er gaan veel minder kinderen dood tijdens een reis over de wereldzeeen dan in het verkeer" Dat komt omdat er signaficant meer kinderen in het verkeer rondlopen dan dat er over de wereldzeeen varen. Zou die verhouding gelijk zijn kan ik je garanderen dat die cijfers heel anders lagen.
Die ook..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Op je fiets stappen en naar de andere kant van de stad fietsen is ook altijd gevaarlijk, er belanden dagelijks kinderen in het ziekenhuis .. en wat nu?
Ja, gooi die er nog een keer inquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen, dan moet ze op die boot blijven, want aan land is het gevaarlijker voor haar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
er is niets onderuit gehaaldquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je blijft een argument herhalen wat allang onderuit is gehaald.
"Er gaan veel meer nederlandse kinderen in het verkeer dood dan door afghaanse bermbommen! Alle kinderen uitzenden naar afghanistan, das veel veiliger!"quote:
Ik zou in dit geval met mijn kind de afspraak maken dat als ze terugkomt dat ze haar middelbare school en een vervolgstudie afrond ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus je zou je kind bewust van school weghouden als hij/zij dit wil voor een ambitieus zeilreisje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |