abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72168698
Het vorige deel: Slank # 839: Epic battle; carbs VS fat! It is ON! RAAAWR!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
pi_72168716

Lijstje:

O: 2 eetlepels kwark met wat stukjes banaan
T: couscoussalade, ik gok zo'n 150 gram
L: grote bruine bol met filet americain en een halve liter melk
T: opkikker bouillon kip
D: we hebben mega veel groente liggen, dus daar gaan we iets mee doen, wat weet ik nog niet
Ja doei.
pi_72168798
Mo, volgens mij is het niet per se een "ongezond hoog verwachtingspatroon" (ik vind dat vrij onaardig klinken ), maar hebben bèta's vaak sowieso meer contacturen! Alfa's kunnen misschien meer doen in hun eigen tijd? Ik had er toch best vaak 24 of meer, hoor
pi_72168855
Chico wilde meer vakken halen dan haar curriculum dit jaar eigenlijk bevat dus >60 studiepunten

overigens niet rot bedoeld, maar laatst postte ze (je) nog dat je zoveel ging doen en dat eigenlijk wel heel veel vond maar dat ze (je) het van zichzelf moest omdat ze (je) alles wilde leren en tegelijk wilde doen, en dat vriendje zelfs in de min-uren kwam, zeg maar
Ja doei.
pi_72168880
Mja ik denk dat jij dan je buikspieren anders doet dan ik CF. Mijn gym heeft zo'n bankje met een steun waar je je benen op kan leggen. En dan met een handdoek in je nek om je hoofd te ondersteunen. En ik doe ze alleen maar recht heh Eerst het spek eraf smelten, dan gaan we wel aan het sculpturen slaan
pi_72168890
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, maar jij hebt een ongezond hoog verwachtingspatroon van jezelf en gaat teveel vakken doen
Mja daar heb je gelijk in, al word ik wel steeds verstandiger want ik volg nu maar 1 vak extra ipv 2 . Standaardrooster is 20 contacturen per week, ik zit op 28 (maar volg 22 uur omdat er 6 tegelijk vallen). Valt eigenlijk nog best mee als ik het zo zie, vorig jaar zat ik boven de 30 .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_72168892
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Chico wilde meer vakken halen dan haar curriculum dit jaar eigenlijk bevat dus >60 studiepunten
Maar dat kan toch ook prima? Zeker als je nog bij je ouders woont, hou je verrekte veel tijd over voor je studie.
pi_72168921
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mja daar heb je gelijk in, al word ik wel steeds verstandiger want ik volg nu maar 1 vak extra ipv 2 . Standaardrooster is 20 contacturen per week, ik zit op 28 (maar volg 22 uur omdat er 6 tegelijk vallen). Valt eigenlijk nog best mee als ik het zo zie, vorig jaar zat ik boven de 30 .
heel goed jezelf niet te veel op de hals halen en ook nog wat tijd voor het vriendje overhouden lijkt me wel fijn voor jezelf, vooral als je ook nog wilt blijven/gaan sporten enzo.. je hebt ook wat jou-tijd nodig
Ja doei.
pi_72168956
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Mja ik denk dat jij dan je buikspieren anders doet dan ik CF. Mijn gym heeft zo'n bankje met een steun waar je je benen op kan leggen. En dan met een handdoek in je nek om je hoofd te ondersteunen. En ik doe ze alleen maar recht heh Eerst het spek eraf smelten, dan gaan we wel aan het sculpturen slaan
Ah OK, ik doe ze altijd gewoon liggend met m'n handen onder de schedelrand, zeg maar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:17:37 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72169014
OMMEGOSHIES, referentie-topictitel!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:17:37 #11
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_72169015
Ik had de eerste 3 jaar volgens mij standaard al iets van 22 - 24u per week.
Dit jaar max vast ergens rond de 26, minimaal 18 met wat extra zelfstudie. Als het me meevalt zoek ik een baantje doordeweeks of ga ik ook gewoon wat extra vakken volgen, nu heb ik de kans nog Dus wat dat betreft begrijp ik Chico wel.

Vanavond uiteten en naar de bioscoop met vriend en daarvoor lekker tutten
pi_72169073
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heel goed jezelf niet te veel op de hals halen en ook nog wat tijd voor het vriendje overhouden lijkt me wel fijn voor jezelf, vooral als je ook nog wilt blijven/gaan sporten enzo.. je hebt ook wat jou-tijd nodig
Nadat ik het hier postte kreeg ik een helder moment waarin ik ging bekijken wat nou wel mogelijk was en wat niet. Er zijn dingen die ook volgend jaar kunnen (volgend jaar hou ik me wel gewoon aan het normale rooster) en een beetje druk is leuk, maar te druk niet. Heb ook de afspraak met de studieadviseur: je probeer het 3 weken, en na 3 weken ga je kijken of het gaat lukken of dat je jezelf richting burn out sleept en in dat laatste geval is het acuut stoppen met het extra vak. En daar ga ik me aan houden .

Nu is het moment om verstandig te worden en dat merk ik aan alles . En als ik mn tijd nuttig indeel (niet de halve dag achter de pc hangen), heb ik echt wel genoeg tijd voor vriendje, school, sport en mij .
pi_72169105
eerste jaar informatiekunde is echt fokking veel contacturen... tweede jaar ook eigenlijk dus die 15 is ook wel echt wennen, ZO weinig dat ik daarnet dacht 'kan ik toch 12 uur gaan werken'!

maar dat ga ik toch ook maar niet doen, gewoon 8 uur werken, 15 contacturen, 25 zelfstudie en nog wat bestuurs-uren, krijg het druk zat en ik ben ZOOOOOO blij dat ik gewoon 5 dagen college heb met op 2 dagen flink wat zelfstudiemogelijkheid tussen de twee vakken, zodat ik in die tijd een hoop kan doen wat ik dan thuis niet meer hoef te doen
Ja doei.
pi_72169135
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nadat ik het hier postte kreeg ik een helder moment waarin ik ging bekijken wat nou wel mogelijk was en wat niet. Er zijn dingen die ook volgend jaar kunnen (volgend jaar hou ik me wel gewoon aan het normale rooster) en een beetje druk is leuk, maar te druk niet. Heb ook de afspraak met de studieadviseur: je probeer het 3 weken, en na 3 weken ga je kijken of het gaat lukken of dat je jezelf richting burn out sleept en in dat laatste geval is het acuut stoppen met het extra vak. En daar ga ik me aan houden .

Nu is het moment om verstandig te worden en dat merk ik aan alles . En als ik mn tijd nuttig indeel (niet de halve dag achter de pc hangen), heb ik echt wel genoeg tijd voor vriendje, school, sport en mij .
verstandig!

Het zou zonde zijn om, omdat je al zegt dat er wat vakken overlappen, twee vakken half te doen en dan wellicht niet of met een minder resultaat te halen dan wanneer je voor een van beide kiest...

succes iig ermee klinkt iig een stuk zen-achtiger
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 26 augustus 2009 @ 13:22:24 #15
70532 loveli
N
pi_72169139
Voor het eerst in 5 jaar ofzo m'n mailbox aan het leegruimen. 7000 mailtjes weggooien kost toch best veel tijd
crap in = crap out
pi_72169198
jemig

ik heb gewoon een keer in een keer de hele trash van mn gmail leeggegooid zonder te kijken naar wat er in zat neem aan dat jij wel aan het uitzoeken bent? Of is het alleen ECHTE mail en geen spam?
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 26 augustus 2009 @ 13:28:41 #17
70532 loveli
N
pi_72169278
Het staat allemaal op de harde schijf en trash legen kost zoveel tijd (nog 2000 te gaan). Ik was lid van een paar mailinglists, dat tikt best aan.
crap in = crap out
pi_72169292
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef loveli het volgende:
Voor het eerst in 5 jaar ofzo m'n mailbox aan het leegruimen. 7000 mailtjes weggooien kost toch best veel tijd
Teh drama Ik ga ze dan namelijk ook nog eens allemaal lezen
  Vis een optie? woensdag 26 augustus 2009 @ 13:33:31 #19
70532 loveli
N
pi_72169409
1200... deze hoef ik niet te lezen, de 1700 die ik nog niet heb weggegooid moet ik nog wel beter sorteren...
crap in = crap out
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:36:43 #20
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72169482
Hehe ik heb hier nog 4970 ongelezen mails in de inbox, 424 nieuwe spamberichten en op mijn domein-mail (van site) nog een kleine 92.000 ongelezen mails op adressen die nooit geactiveerd zijn. (dus [iets]@domein.nl ipv [bestaandadres]@domein.nl), geen zin om dat uit te zoeken eigenlijk, bekijk toch alleen de laatste pagina.
pi_72169496
Ik heb trouwens nog geen mail gehad van fok met een nieuw wachtwoord oid. Moet je dat zelf aanvragen?
pi_72169509
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Teh drama Ik ga ze dan namelijk ook nog eens allemaal lezen
De reden dat ik mn mailbox nooit opruim.

@moblo: daarom die 3 weken. Na 3 weken valt een achterstand nog bij te werken en is het niet zo dat je er teveel tijd in hebt gestoken om het niet meer af te maken (totaal is het 8 weken). Moet nog even mn docenten mailen (om een planning vragen, vragen hoe het zit met huiswerk inleveren en uitleggen waarom ik bij een van hen de eerste les zal gaan missen) en een bevestiging van een bijbaantje krijgen, dan is alles geregeld en ben ik pas echt zen .
pi_72169513
als je uitlogt, kun je als het goed is niet meer inloggen, daarna moet je dus de passmailer gebruiken
Ja doei.
pi_72169523
Afijn, eindeijk besloten wat we vanavond eten. Lijst voor vandaag:

O: grote bak magere yoghurt met wat siroop (beetje uitgeschoten daarmee )
T: paar hazelnoten
L: 4 knackebrod za'atarhummus
T: appel, nectarine
T: stuk mierzoete citroencake
T: handje amandelen
S: 9 km hardlopen. Als het lukt
D: pasta met broccoli, olijven, spekjes, cherrytomaatjes, pijnboompitten en parmezaanse kaas
T: misschien nog iets alcoholisch.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:38:54 #25
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72169531
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:37 schreef Laureline het volgende:
Ik heb trouwens nog geen mail gehad van fok met een nieuw wachtwoord oid. Moet je dat zelf aanvragen?
Ja, je dient je uit te loggen (check even of je mailadres nog klopt), dan de passmailer gebruiken wanneer je weer probeert in te loggen en de rest volgt.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:39:56 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72169557
Die TT! Ik heb net iets dergeljk getwitterd

Mijn daglijstje
o. brinta
t. mueslibol
t. 5 dropjes
l. dubbele boterham met kaas en sla
t. chocolade denk ik
d. gado gado met noodles
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_72169568
Is dat Britney in de OP? Of loop ik weer hopeloos achter?
pi_72169582
Klinkt gezond, cycle! Niet teveel hooi op je vork nemen - ik had afgelopen jaar ook een blok met vier vakken (terwijl 2 à 3 normaal is), heb toen echt twee maanden moeten vechten (heb wel alles gehaald ), je kunt het beter wat rustiger aan doen.

En over mail: ik heb ook iets van 5000 mails in mijn mailbox, maar sorteer ze al heel lang in mappen (vrienden-familie-werk-bestellingen-weetjevandedag-inlogcodes), en alles wat daar niet in hoeft, gooi ik gewoon weg . Nieuwsbrieven e.d. bewaar ik nooit, die lees ik toch maar 1 keer.
pi_72169672
TVP met een niet zo geweldig lijstje:

O: 2x geroosterd brood met avocado
L: ciabattabroodje met vega-kroket
T: Activia
D: kipschnitzel met broccoli en gebakken aardappelschijfjes
T: kiwi, wijntje
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72169683
@Laureline: ja! Je moet eerst uitloggen en dan kan je niet meer inloggen. Via de passmailer kan je een nieuw wachtwoord aanvragen.

@Chico, het eerste jaar is het ook nog erg zoeken naar een balans in studie-uren. Het is zo ontzettend anders dan de middelbare school. Het tweede jaar gaat dat meestal (bij mij en dat is ook wat ik van vrienden hoor) een stuk beter idd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72169725
ik voel me echt heel onzeker over het feit dat ik me zo zeker voel over komend studiejaar

zo van ' ik ben nu ontzettend bang dat ondanks dat ik van plan ben om te gaan schitteren, dat het alsnog fout loopt' ofzo

maar ik heb er wel echt ontzettend veel zin in.. is het al maandag?
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 26 augustus 2009 @ 13:45:59 #32
70532 loveli
N
pi_72169746
En leeg Ik ga ff een setje nieuwe banden scoren
crap in = crap out
pi_72169751
Hoooooi

Nog maar 1 uur en 15 minuutjes arbeiten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:46:08 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72169755
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Die TT! Ik heb net iets dergeljk getwitterd
*boks voor gelijke taal-flauwigheden*

Loveli-san! Ik moet ook mn mailbox opruimen Ik lees ze wel allemaal maar vergeet ze te beantwoorden / verwijderen
pi_72169756
Haha, er is nu 3x uitgelegd hoe je je nieuwe wachtwoord krijgt . Denk je dat het nu lukt Laureline?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72169899
De tijd zal het leren, Mootje. Begin er nou eerst maar eens gewoon lekker aan
pi_72169926
het is gewoon eng en spannend tegelijk.... en het nadert ineens echt snel
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:52:55 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72169957
Maar Engels is kick-ass dus het komt toch wel goed
Althans, literatuurvakken vond ik kick-ass! De taalverwervingsvakken daar heb ik me doorheen gesleept
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:59:24 #39
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_72170163
Tatatatvp en ook maar een keer een lijstje

O: anderhalve roomboter-croissant met - jawel - roomboter
T: banaan
L: unox tomatensoep uit zak
T: appel
D: goulash met wat rijst, sla
T: chippies
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:59:55 #40
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_72170184
Phonetics *ril*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_72170234
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef Phaidra het volgende:
Haha, er is nu 3x uitgelegd hoe je je nieuwe wachtwoord krijgt . Denk je dat het nu lukt Laureline?
Pffft, ik ben zo'n enorme digibeet Als er iets met de computer aan de hand is ga ik met mijn handen in de lucht zitten en roep ik "Ieeeeeh!" en dan komt mijn Meneer eraan om het te fixen
Nou, ik ga maar eens uitloggen dan. Tot over een jaar allemaal!
pi_72170551
Hihi, Laureline, ik zie het voor me! Vergeet niet te checken trouwens of je nog in kan loggen op het mailadres in je profiel voor je uitlogt! Dat was ik namelijk vergeten .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72170976
Hm, ik geloof dat ik mee kan doen met de TT.
Je merkt echt veel meer van je hormonen als je niet aan de pil bent.
pi_72171023
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Hm, ik geloof dat ik mee kan doen met de TT.
Je merkt echt veel meer van je hormonen als je niet aan de pil bent.
Vind je?

Ik ben juist veel stabieler sinds ik er mee gestopt ben! Merk nu alleen wat wisselingen rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, en rond de periode dat ik ovuleer (maar dat laatste is niet per se negatief ).
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:28:13 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72171035
Britneyyyyy....!!

Ik heb morgen om 10:30 een intakegesprek bij Windesheim. Dan gaan we het over de stagemogelijkheden hebben, dus ik ben benieuwd. Ik blijk me nog t/m vrijdag in te kunnen schrijven, dus als het gesprek nergens op uitloopt, is er geen man overboord. Alleen moet ik dan weer over m'n toekomst gaan nadenken . Ik heb onlangs wel vrij positief contact gehad met het IVLOS (jaja, Razz, het kán! ), dus als het morgen nergens op uitloopt ga ik eens kijken of zij nog wat voor me kunnen betekenen.
Niet meer actief op Fok!
pi_72171194
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Vind je?

Ik ben juist veel stabieler sinds ik er mee gestopt ben! Merk nu alleen wat wisselingen rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, en rond de periode dat ik ovuleer (maar dat laatste is niet per se negatief ).
Dat bedoel ik ook ja, had ik eerder nooit. Vooral dat laatste.
pi_72171482
Mag je hier ook posten als je geen labiele trut bent?

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: salade van twee gekookt ei en een stronk witlof
L: salade van tomaat, mozarella en zwarte olijven
T: gele en groene paprika met turkse kaas en gemalen chili
D: onbekend groenteballetjes met sperziebonen

Planning voor vandaag:
O: kliekje groenteballetjes met witlofsalade
L: salade van tomaat, mozarella en zwarte olijven
T: gele en groene paprika met turkse geitenkaas en gemalen chili
D: groenteomelet
pi_72171494
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook ja, had ik eerder nooit. Vooral dat laatste.
Haha - dat geeft toch niet .

Maar heb je dat dan nu juist met of zonder de pil? Want ik had meer last van stemmingswisselingen enzo toen ik wel aan de pil was.
pi_72171610
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Haha - dat geeft toch niet .

Maar heb je dat dan nu juist met of zonder de pil? Want ik had meer last van stemmingswisselingen enzo toen ik wel aan de pil was.
Zonder de pil maakt het veel meer verschil welk deel van de maand het is. Logisch ook eigenlijk.
Met pil voelde ik me wel vaker slecht/futloos, maar dat was dan wel constant.
pi_72171807
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zonder de pil maakt het veel meer verschil welk deel van de maand het is. Logisch ook eigenlijk.
Met pil voelde ik me wel vaker slecht/futloos, maar dat was dan wel constant.
Ja zo is het bij mij idd ook. Ik voel me in het geheel beter sinds ik ermee gestopt ben, maar merk idd beter welk deel van de maand het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')