En als ik de rechter nieteens haal?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef boyv het volgende:
Als het voor de rechter komt kan je net zoveel gegevens van hem zien als hij van jou.
Je kan niet per telefoon aangifte doen. Dat moet altijd op een bureau. Je kan het 1 en ander via internet doen, maar bv mishandeling moet je op het bureau doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef NBT het volgende:
ja wat een bullshit, maar waarom ga je dan ook naar het bureau en bel je niet? dan kan je wel anoniem... ?
ah, onder het motto, kom er samen uit dan besparen wij een rechtsgang.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef Heider00sje het volgende:
Jij hebt een topic geopend, over een onderwerp waar ik mij enkele weken ook gigantisch aan irriteerde:
Ik werd toen door een onbekend van achter naa de grond gedrukt, en in me gezicht getrapt. Toen rende die gozer weg.
Ik wou aangifte doen: maar was verplicht om samen met de dader een gesprek aan te gaan, waarna de recherche bepaald of er wat mee gedaan wordt.
Ik wil niet op gesprek, ik wil anoniem aangifte doen.
Uiteindelijk geen aangifte gedaan dus!
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wie denk je dat deze wet bepaald heeft?
Je bent gewoon een pussy dus. Wel aangifte willen doen maar er verder zo min mogelijk mee te maken hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef Heider00sje het volgende:
Jij hebt een topic geopend, over een onderwerp waar ik mij enkele weken ook gigantisch aan irriteerde:
Ik werd toen door een onbekend van achter naa de grond gedrukt, en in me gezicht getrapt. Toen rende die gozer weg.
Ik wou aangifte doen: maar was verplicht om samen met de dader een gesprek aan te gaan, waarna de recherche bepaald of er wat mee gedaan wordt.
Ik wil niet op gesprek, ik wil anoniem aangifte doen.
Uiteindelijk geen aangifte gedaan dus!
Nee, ik heb gevraagd wat de mogelijkheden waren. En die waren er dus niet. Je gegevens staan ten alle tijden op de aangifte!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:42 schreef drbrik het volgende:
Ik geloof dat de politie er toch ook voor kan kiezen om het adres van het bureau op de aangifte te zetten. Dan zou alleen je naam bekend zijn.
Ja heb er laatst toch nog iets over gelezen probleem was ook dat de helft van de agenten niet op de hoogte was van deze mogelijkheid!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, ik heb gevraagd wat de mogelijkheden waren. En die waren er dus niet. Je gegevens staan ten alle tijden op de aangifte!
Al zoekt justitie wel naar mogelijkheden om anoniem aangifte te doen bij ernstige misdaden.quote:Een verdachte heeft het recht om te weten wie aangifte tegen hem doet en waarom er een zaak tegen hem gestart is.
Goede oplossingquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef drbrik het volgende:
Je kan anoniem blijven als het om je adres gaat als slachtoffer. Je kan namelijk ten tijde van je aangifte domicilie kiezen. Dat doe je dan met het adres van het politie bureau en niet je huisadres in de aangifte te laten zetten
Sorry geld dus alleen voor het slachtoffer inderdaad!
Ze heeft met klem 4 keer herhaald, dat hij de aangifte mag inzien, en daar staat ten alle tijden je adres gevens op!!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef Wupppie het volgende:
De verdachte krijgt het adres niet te zien.
Alleen de advocaat van de verdachte krijgt wel inzage in ALLE dossierstukken, en daar staat je adres op.
Dan heeft ze met klem 4x je fout voorgelicht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ze heeft met klem 4 keer herhaald, dat hij de aangifte mag inzien, en daar staat ten alle tijden je adres gevens op!!!
Dat heeft er geen moer mee te maken man, praat neit zo dom.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:06 schreef drbrik het volgende:
Heeft met de wet van openbaarheid van bestuur te maken. Lijkt mij eigenlijk wat handiger als ze daar eens een bijlage voor gaan maken voor welke dingen het niet geld! Zoals aangiften over geweldsdelicten, zedendelicten enz enz... Maar ja daar heeft TS nu weer niks aan want dat duurt eeuwen eer dat geregeld is!
Nee hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:06 schreef drbrik het volgende:
Heeft met de wet van openbaarheid van bestuur te maken.
Lekker duidelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:30 schreef Wupppie het volgende:
Mijn bron is het wetboek van strafvordering.
Nee, de advocaat van de verdachte krijgt de aangifte in te zien, de verdachte niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Maar hij krijgt de aangifte in te zien! Omdat hij recht heeft om te weten wie er aangifte heeft gedaan!
Ja, omdat hij zich moet kunnen verdedigen!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Maar hij krijgt de aangifte in te zien! Omdat hij recht heeft om te weten wie er aangifte heeft gedaan!
Verdachte ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:46 schreef Wupppie het volgende:
Nee, de advocaat van de verdachte krijgt de aangifte in te zien, de verdachte niet.
Hoe zou jij het vinden om beschuldigd te worden van een ernstig misdrijf en je weet niet door wie en je kunt je dus ook niet verweren? Hoe zou jij het vinden als iemand achter je adres kon komen door aangifte tegen je te doen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat is dat voor een kromme wet? Ik zei tegen de agente, dit betekent zeker dat er een hoop misdaden onbestraft blijven gezien er mensen bang zijn voor wraak? Het is ook zo dat ik niet ZIJN gegevens krijg, maar hij wel de mijne...............
Nederland =![]()
Als jij morgen wordt opgepakt voor mishandeling wil jij jezelf kunnen verdedigen. Als de politie dan zegt: we kunnen geen details geven om het slachtoffer te beschermen en daar moet je dan maar genoegen mee nemen... vind je dat dan wel normaal?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dat is toch te belachelijk voor woorden?
Als de advocaat uit de orde van advocaten geschopt wil worden is dat inderdaad een gok die hij moet nemen.quote:
Laten we het gewoon eens simpel houden: je bent op de hoogte van het feit dat je jezelf mag verdedigen? Nou, dan staat dus vast dat bij dat recht hoort dat de verdachte de aangifte mag in zien.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:16 schreef Wupppie het volgende:
Als de advocaat uit de orde van advocaten geschopt wil worden is dat inderdaad een gok die hij moet nemen.
Dus dan ben je afhankelijk van de advocaat, of die zijn of haar mond niet voorbij praat. Wat belet de advokaat om (onder druk) het adres niet te verklappen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:21 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dan heeft ze met klem 4x je fout voorgelicht.
De ADVOCAAT krijgt de processtukken, niet de verdachte
Inderdaad klopt ook waar dat idee bij mij vandaan kwam had te maken met een BOA in inderdaad een bestuursdwang procedure! Bijna hetzelfde pakkie wat ze aanhebben! Mijn excusesquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:22 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dat heeft er geen moer mee te maken man, praat neit zo dom.
De politie/Justitie is geen bestuursorgaan dus gaat WOB sowieso al niet op.
De verdachte mag de aangifte niet inzien, wat de advocaat verder bespreekt met zijn client (verdachte) is inderdaad niet te controleren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laten we het gewoon eens simpel houden: je bent op de hoogte van het feit dat je jezelf mag verdedigen? Nou, dan staat dus vast dat bij dat recht hoort dat de verdachte de aangifte mag in zien.
Ach, als we zo gaan beginnen....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dus dan ben je afhankelijk van de advocaat, of die zijn of haar mond niet voorbij praat. Wat belet de advokaat om (onder druk) het adres niet te verklappen?
Dit is gewoonweg een kromme regel die zo snel mogelijk tot het verleden moet horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |