aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
Ik geef ze nog 24 uur, om problemen met incassobureau's e.d. te voorkomen. Ik sta 100% in mijn recht, maar ik heb liever dat ze dat zelf gaan ondervinden dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..
Als ik morgen nog niks gehoord heb ga ik storneren, er van uitgaande dat dat kan..
30 dagen, als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Het is nog lang geen 30 dagen na de afboeking.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschienquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:02 schreef bijderechter het volgende:
Ik heb uiteraard alle partijen via mail gecontact, maar ik heb nog geen reactie gekregen.
quote:U kunt ons ook telefonisch bereiken, onder 020 7947919
Hoe wil jij aantonen dat je niets besteld hebt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..
Dat had ik uiteraard meteen gedaan, maar dan krijg ik steeds te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 06:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschien
[..]
Das een hele goedequote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:22 schreef Consurechter het volgende:
Gewoon direct storneren. Zolang ze jou geen factuur hebben gestuurd, mogen ze toch niet naar een incassobureau.
Ik ben C&B nog nooit ergens anders voor gebruikt nee. En ik heb geen geld staan op mijn C&B account. Als ik wat koop via C&B halen ze dat later automatisch van mijn bankrekening af.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ze kunnen niet zomaar geld van jouw C&B rekening afschrijven... Is dat browserspel enige waar je ooit C&B voor gebruikt hebt? Of is het een handmatige overboeking vanuit je C&B rekening geweest?
Als het via skimming is gedaan wel hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo werkt het helaas niet. Als ik jouw pinpas steel en ik weet de pincode en ik haal geld eraf en jij gaat naar de bank: heb ik niet gedaan, kheb geen bonnetje, het was iemand anders... dan krijg je echt je geld niet terug hoor
Duh, als je bewijs daarvoor hebt dan wel. Als je bewijs hebt dat het IP adres van de PC van betaling bijv. uit OEKRAINE komt dan heb je iets. Nu heb je niks en ben je de lul.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:05 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als het via skimming is gedaan wel hoor.
De factuur kan je zelf opvragen. volgens C&Bquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef bijderechter het volgende:
......IK heb geen factuur ontvangen......
quote:Wanneer wordt er een factuur aangemaakt?
Voor elke aankooptransactie wordt een factuur of een betalingsbewijs aangemaakt. In de Detailweergave van de desbetreffende aankooptransactie kunt u een HTML- of PDF-versie van de factuur/betalingsbevestiging opvragen.
Klopt, maar normaal gesproken krijg je een mail wanneer je de bestelling hebt gedaan en een mail als het bedrag van je bankrekening wordt gehaald. Zo is het altijd gegaan, behalve bij deze transactie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De factuur kan je zelf opvragen. volgens C&B
[..]
Op moment dat ze geld van je willen hebben zijn ze altijd snel, dat is toch altijd zo.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:47 schreef bijderechter het volgende:
Nou, toen de 100,- euro teruggeboekt werd toen konden ze ineens wel reageren. Of ik het even over wilde maken, vermeerderd met 15,- euro
Nogmaals gewezen op de mails reeds verstuurd en vervolgens blijven ze bij het standpunt dat fraude onmogelijk is/was en dat ik moet betalen. Als ik tóch denk dat het fraude is of ik even aangifte wil doen.
Gereageerd dat ik mijn geld al terug heb en er dus geen strafbaar feit tegen mij is gepleegd, maar tegen hen en dat zij zelf aangifte moeten doen. Er aan toegevoegd dat ik verdere vorderingen graag vergezeld zie van IP-adressen waarvandaan besteld is. Nu maar weer afwachten...
Ik zie binnenkort de deurwaarder ongetwijfeld op de stoep staan
Nee natuurlijk kan je het niet storneren, dat kan bij een eenmalige machtiging/overschrijving niet eens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:49 schreef bijderechter het volgende:
Nou ze zijn lekker vlot met reageren zeg Nog helemaal niks...
En het lijkt er op dat dat geld ook niet terug geboekt kan worden, heb het nog niet terug op mijn rekening.. meestal gaat dat binnen 1-2 dagen.
Eh... jawel. Je hebt betaald, nu moet jij zelf achter het geld aan, zij hoeven niks aan te tonen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef bijderechter het volgende:
Laat zij maar bewijzen dat ik iets besteld heb. Tot die tijd betaal ik niets.
Dan is er geen sprake van een eenmalige machtiging, want die kan je niet storneren. De manier waarop mag je dan hier uit leggen, wie weet kunnen we er wat van leren.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:33 schreef bijderechter het volgende:
Beste DirkH,
het geld is al terug. Het werkt via machtiging, dus dat kan gewoon teruggehaald worden
Online rekening bekeken ja, daar staat netjes een bestelling tussen, maar ik heb absoluut niks besteld!
Nou, ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar bij ABN kun je een machtiging (eenmalig maakt niet uit volgens mij) gewoon storneren, dat is zelfs 1 van de vragen bij het storneren, of het een machtiging betrof. Ik zou ook niet weten waarom die niet te storneren zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dan is er geen sprake van een eenmalige machtiging, want die kan je niet storneren. De manier waarop mag je dan hier uit leggen, wie weet kunnen we er wat van leren.
Dat is dus een doorlopende machtiging. Bij een eenmalige machtiging mogen ze slechts 1 keer een bedrag afschrijven, vandaar ook eenmalig.quote:Op zondag 6 september 2009 21:14 schreef bijderechter het volgende:
Maar of het een eenmalige machtiging is weet ik niet, kan ook zijn dat het een doorlopende machtiging is die via C&B loopt. Het is in ieder geval zo dat ik nooit geld op de C&B rekening heb staan, maar toch aankopen kan doen via C&B, het bedrag wordt dan enkele dagen daarna automatisch afgeschreven.
quote:Op zondag 20 september 2009 17:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ja. Je krijgt problemen nu... vooral met incassobureau's en nu heb je C&B ook niet meer als vriend.
Kan jij niet eens kappen met deze nutteloze posts? Ze zijn namelijk van geen enkele waarde....quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
HAD HET NOU GEWOON LATEN AFSCHRIJVEN en later dan maar een kwestie van maken. Nu krijg je die maffia ook nog op je dak. Nou ja, ik ga er ook verder niks meer over zeggen, maar ik blijf mooi meekijken hoe je kaalgeplukt wordt.
Ik heb nooit gezegd dat ik geen incassobureau op mijn dak zou krijgen, daar hield ik zeker rekening mee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, gelukkig heeft hij jouw geweldige advies. Volgens mij heb ik hem direct al gewaarschuwd hiervoor (wat jij blijkbaar nutteloos noemt), maar dat wil er bij hem niet in. Meneer weet alles zelf zo goed. Fijn, nu zit hij met de consequenties.
Dat zou wel heul vlot zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:11 schreef oinkoink12 het volgende:
ondertussen al wat gehoord?
Als zij geld eisen: Wie eist bewijst. Je hebt dus het goede gedaan, zou ik ook doen. 't lijkt wel of Yoshibigdinges bij C&B werkt of er klant is..quote:
Wat Yoshi bedoeld is, als je gewoon betaald, en achteraf je geld wil terugkrijgen, heb je maar te maken met 1 partij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Als zij geld eisen: Wie eist bewijst. Je hebt dus het goede gedaan, zou ik ook doen. 't lijkt wel of Yoshibigdinges bij C&B werkt of er klant is..
Nee, als ik mijn geld niet terug had gevorderd had ik te maken met Click&Buy die zeggen alleen een doorgeefluik te zijn en had ik te maken met een bedrijf die vertellen dat ik toch echt bij Click&Buy moet zijn. Dus dat zijn 2 partijen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:55 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wat Yoshi bedoeld is, als je gewoon betaald, en achteraf je geld wil terugkrijgen, heb je maar te maken met 1 partij.
En nu heb je te maken met incassogezeik erbij.
lolquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:36 schreef bijderechter het volgende:
Het is nu alweer een hele tijd terug dat ik bericht kreeg... na die ene brief van Intrum waar ik op reageerde heb ik niets meer vernomen.
Is het een optie om zelf een brief te schrijven dat ik binnen (ik noem maar wat) twee weken uitsluitsel wil en dat ik anders de zaak als afgedaan beschouw? En dan wil ik uiteraard met name weten of ik hier rechten aan kan ontlenen? Deze brief stuur ik dan uiteraard naar C&B (of beter naar incassobureau?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |