abonnement Unibet Coolblue
pi_72154959
Ik speel een online browserspel waar ik af en toe wat extra's voor koop via Click&Buy.

Echter zie ik net op mijn bankrekening dat er 100,- euro af is geschreven door het bedrijf wat achter dat browsersspel zit. Ik zou 18 augustus voor 100,- euro extra's gekocht hebben Ten eerste kan je in 1 koop niet zoveel extra's kopen, de max. is voor 20,- euro.

Ten tweede heb ik via de mail geen bevestiging van deze transactie gekregen én geen mail alvorens ze tot afrekening overgingen. Dit gebeurd normaal wel. Ik heb dus ook niks besteld.

Ik heb uiteraard alle partijen via mail gecontact, maar ik heb nog geen reactie gekregen. Is het slim om te proberen te storneren? Iemand ervaring met onterechte afschrijvingen van Click&Buy?
pi_72155293
Storneer maar ja, als het onterecht is...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30:21 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72156137
Onterechte afschrijvingen gewoon storneren inderdaad.
censuur :O
pi_72156697
Ik geef ze nog 24 uur, om problemen met incassobureau's e.d. te voorkomen. Ik sta 100% in mijn recht, maar ik heb liever dat ze dat zelf gaan ondervinden dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..

Als ik morgen nog niks gehoord heb ga ik storneren, er van uitgaande dat dat kan..
pi_72156862
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
Ik geef ze nog 24 uur, om problemen met incassobureau's e.d. te voorkomen. Ik sta 100% in mijn recht, maar ik heb liever dat ze dat zelf gaan ondervinden dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..

Als ik morgen nog niks gehoord heb ga ik storneren, er van uitgaande dat dat kan..
aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Dit keer zonder signature
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:02:24 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72157277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
30 dagen, als ik het me goed herinner.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72157446
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Het is nog lang geen 30 dagen na de afboeking.
pi_72161988
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:02 schreef bijderechter het volgende:
Ik heb uiteraard alle partijen via mail gecontact, maar ik heb nog geen reactie gekregen.
Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschien
quote:
U kunt ons ook telefonisch bereiken, onder 020 7947919
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72163423
Gewoon direct storneren. Zolang ze jou geen factuur hebben gestuurd, mogen ze toch niet naar een incassobureau.
pi_72174247
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..
Hoe wil jij aantonen dat je niets besteld hebt?
Screenshots laten zien waarop het bestelformulier niet openstaat?
Zij moeten aantonen dat jij wat besteld hebt en dat die rekening terecht was.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_72176460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:01 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschien
[..]


Dat had ik uiteraard meteen gedaan, maar dan krijg ik steeds te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn...

Vind ik echt niets engs aan hoor
pi_72176506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:22 schreef Consurechter het volgende:
Gewoon direct storneren. Zolang ze jou geen factuur hebben gestuurd, mogen ze toch niet naar een incassobureau.
Das een hele goede
Ik heb het inmiddels laten storneren (even afwachten of dat lukt) en een 2e mail verstuurd. Op de eerste heb ik nog steeds geen antwoord gekregen, niet eens een ontvangstbevestiging..
pi_72178285
Click&Buy is alleen een tussenpersoon. Op het moment dat jij iets betaalt via hun site, zal het van je saldo afgeschreven worden en als je dit niet hebt, van je bankrekening. Blijkbaar is er een betaling gedaan op Click&Buy met dat browserspel (door jou, of door iemand anders) en hebben ze dit geld van je rekening gehaald.

Je kan nu wel storneren, maar dan wordt Click&Buy waarschijnlijk boos en krijg je een negatief saldo op je C&B rekening. Je moet het bij de bron aanpakken, dus mail C&B en vraag via welk ip die betaling is uitgevoerd etc. OF dat browserspel is niet goed bezig (lijkt me sterk) of iemand heeft je account gehackt (lijkt me zeer goed mogelijk).

Check ook eens bij dat browserspel of er een storting staat op je account in je history.
Facts don't care about your feelings
pi_72181905
Yoshi,

het blijkt dat het bedrijf in wiens opdracht geld werd afgeschreven verschilt in naam van het bedrijf dat achter het online browserspel zit.

De overeenkomst tussen die twee zit hem in de beschrijving van het gekochte goed. Het bedrijf dat 100,- euro afschreef omschreef dat als: 135 coins

Coins is de naam van hetgeen je koopt bij het browserspel, maar zoals ik al zei, de namen van die bedrijven zijn verschillend.

Op de één of andere manier, daar ben ik van overtuigd, is de transactie van 100,- euro verbonden met het browserspel, maar hoe is mij niet duidelijk. Het browserspel is niet te kwader trouw, daar ben ik ook van overtuigd. Misschien zijn mijn click&buy gegevens bij een malafide organisatie terecht gekomen na een betaling via C&B aan dat browserspel, misschien geen beveiligde verbinding ofzo

Het is trouwens onmogelijk om via het browserspel zoveel geld te spenderen in 1 keer. Het hoogste bedrag is 20,- euro. En zoals al gezegd, ik heb geen emails ontvangen van de transacties, zoals normaal wel gebeurd.
pi_72183746
Maar ze kunnen niet zomaar geld van jouw C&B rekening afschrijven... Is dat browserspel enige waar je ooit C&B voor gebruikt hebt? Of is het een handmatige overboeking vanuit je C&B rekening geweest?
Facts don't care about your feelings
pi_72187953
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ze kunnen niet zomaar geld van jouw C&B rekening afschrijven... Is dat browserspel enige waar je ooit C&B voor gebruikt hebt? Of is het een handmatige overboeking vanuit je C&B rekening geweest?
Ik ben C&B nog nooit ergens anders voor gebruikt nee. En ik heb geen geld staan op mijn C&B account. Als ik wat koop via C&B halen ze dat later automatisch van mijn bankrekening af.
pi_72195122
Ik wil je niet bang maken ofzo(tis tenslotte ook al oud nieuws)

http://www.spitsnieuws.nl(...)raakt_click_buy.html
pi_72198990
Ik neem aan dat dat veiligheidslek gedicht is...

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik iets van gekocht zou hebben. Blijk een Duits webcam bedrijf te zijn... om tijd te kopen met zo'n Kelly moet je 'coins' kopen. Laat dat nu hetzelfde heten als wat ik koop voor dat browserspel...
Maar goed, zij mogen geen info geven over de koper. Ik moest naar de politie gaan en die konden dan de gegevens opvragen.

Ik heb verteld dat ik de bank het geld had laten storneren. Daarop antwoorden zij dat dat geen goed idee was, dat ik dan van hun incassobureau zou horen omdat zij niet konden weten dat ik niks gekocht had etc.

Zoals ik het zie heeft dat Duitse bedrijf een probleem met Click&Buy en heeft Click&Buy eventueel een vordering op mij. Zolang ik niks hoor van Click&Buy zal het mij eerlijk gezegd mijn reet roesten.
pi_72200388
Nee, jij bent de lul nu en die online rekening websites (paypal, c&b, mb) doen nooit veel moeite. Ik ontving een keer geld van iemand zijn paypal, blijkbaar had hij per ongeluk naar mij gestort. Toen kwam er zo'n paypal onderzoek ofzo in gang en moest ik het bedrag terugstorten.

Wat denk je dat er gebeurd was als ik het niet had teruggestort? Juist, niks. Wat denk je dat er gebeurt als jij zegt dat jij de betaling niet hebt verricht? Niks. Wat gebeurt er als je naar de politie gaat? Niks. Wat gebeurt er als je laat storneren en dan 100 schuld staat op je C&B? Incassobureau.

Ik zou iig je account laten sluiten, of niet meer koppelen aan je bankrekening.
Facts don't care about your feelings
pi_72203754
Nou ik zie nog steeds niet in waarom ik de lul ben.

IK heb niks besteld. IK heb geen factuur ontvangen. En tóch is er geld van mijn rekening geschreven.

Laat zij maar bewijzen dat ik iets besteld heb. Tot die tijd betaal ik niets.
pi_72205014
Zo werkt het helaas niet. Als ik jouw pinpas steel en ik weet de pincode en ik haal geld eraf en jij gaat naar de bank: heb ik niet gedaan, kheb geen bonnetje, het was iemand anders... dan krijg je echt je geld niet terug hoor
Facts don't care about your feelings
pi_72205567
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo werkt het helaas niet. Als ik jouw pinpas steel en ik weet de pincode en ik haal geld eraf en jij gaat naar de bank: heb ik niet gedaan, kheb geen bonnetje, het was iemand anders... dan krijg je echt je geld niet terug hoor
Als het via skimming is gedaan wel hoor.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72206380
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:05 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Als het via skimming is gedaan wel hoor.
Duh, als je bewijs daarvoor hebt dan wel. Als je bewijs hebt dat het IP adres van de PC van betaling bijv. uit OEKRAINE komt dan heb je iets. Nu heb je niks en ben je de lul.
Facts don't care about your feelings
pi_72207901
Is niet waar Yoshi.

Enige wat je moet aantonen is dat je zorgvuldig bent omgegaan met je pinpas en pincode en je moet meteen de pas blokkeren nadat je merkt dat er geld wordt afgeschreven (en aangifte doen natuurlijk).
Negen van de 10 mensen krijgen hun geld terug

Maar dat even terzijde. Wie eist, die bewijst Als zij 100,- euro van mij eisen, dan mogen ze bewijzen (via IP-adres evntueel) dat IK die bestelling heb geplaatst en dat IK goederen heb ontvangen
pi_72208839
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef bijderechter het volgende:
......IK heb geen factuur ontvangen......
De factuur kan je zelf opvragen. volgens C&B
quote:
Wanneer wordt er een factuur aangemaakt?

Voor elke aankooptransactie wordt een factuur of een betalingsbewijs aangemaakt. In de Detailweergave van de desbetreffende aankooptransactie kunt u een HTML- of PDF-versie van de factuur/betalingsbevestiging opvragen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72209353
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

De factuur kan je zelf opvragen. volgens C&B
[..]
Klopt, maar normaal gesproken krijg je een mail wanneer je de bestelling hebt gedaan en een mail als het bedrag van je bankrekening wordt gehaald. Zo is het altijd gegaan, behalve bij deze transactie.

Maar dan nog, het is aan hen te bewijzen dat ik iets besteld heb.
pi_72262065
Nou ze zijn lekker vlot met reageren zeg Nog helemaal niks...

En het lijkt er op dat dat geld ook niet terug geboekt kan worden, heb het nog niet terug op mijn rekening.. meestal gaat dat binnen 1-2 dagen.
pi_72458125
Nou, toen de 100,- euro teruggeboekt werd toen konden ze ineens wel reageren. Of ik het even over wilde maken, vermeerderd met 15,- euro

Nogmaals gewezen op de mails reeds verstuurd en vervolgens blijven ze bij het standpunt dat fraude onmogelijk is/was en dat ik moet betalen. Als ik tóch denk dat het fraude is of ik even aangifte wil doen.

Gereageerd dat ik mijn geld al terug heb en er dus geen strafbaar feit tegen mij is gepleegd, maar tegen hen en dat zij zelf aangifte moeten doen. Er aan toegevoegd dat ik verdere vorderingen graag vergezeld zie van IP-adressen waarvandaan besteld is. Nu maar weer afwachten...

Ik zie binnenkort de deurwaarder ongetwijfeld op de stoep staan
pi_72458314
Succes.
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 september 2009 @ 16:54:07 #30
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72464093
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:47 schreef bijderechter het volgende:
Nou, toen de 100,- euro teruggeboekt werd toen konden ze ineens wel reageren. Of ik het even over wilde maken, vermeerderd met 15,- euro

Nogmaals gewezen op de mails reeds verstuurd en vervolgens blijven ze bij het standpunt dat fraude onmogelijk is/was en dat ik moet betalen. Als ik tóch denk dat het fraude is of ik even aangifte wil doen.

Gereageerd dat ik mijn geld al terug heb en er dus geen strafbaar feit tegen mij is gepleegd, maar tegen hen en dat zij zelf aangifte moeten doen. Er aan toegevoegd dat ik verdere vorderingen graag vergezeld zie van IP-adressen waarvandaan besteld is. Nu maar weer afwachten...

Ik zie binnenkort de deurwaarder ongetwijfeld op de stoep staan
Op moment dat ze geld van je willen hebben zijn ze altijd snel, dat is toch altijd zo.

Jammer alleen dat ze nooit op je eerste mail hebben gereageerd. Hopelijk doen ze het nu alsnog.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72468096
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:49 schreef bijderechter het volgende:
Nou ze zijn lekker vlot met reageren zeg Nog helemaal niks...

En het lijkt er op dat dat geld ook niet terug geboekt kan worden, heb het nog niet terug op mijn rekening.. meestal gaat dat binnen 1-2 dagen.
Nee natuurlijk kan je het niet storneren, dat kan bij een eenmalige machtiging/overschrijving niet eens.
Heb je overigens als bij je online rekening van Click and Buy gekeken?
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef bijderechter het volgende:
Laat zij maar bewijzen dat ik iets besteld heb. Tot die tijd betaal ik niets.
Eh... jawel. Je hebt betaald, nu moet jij zelf achter het geld aan, zij hoeven niks aan te tonen.
pi_72468300
Beste DirkH,

het geld is al terug. Het werkt via machtiging, dus dat kan gewoon teruggehaald worden
Online rekening bekeken ja, daar staat netjes een bestelling tussen, maar ik heb absoluut niks besteld!
pi_72493944
tvp
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72494186
tvp
pi_72498254
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:33 schreef bijderechter het volgende:
Beste DirkH,

het geld is al terug. Het werkt via machtiging, dus dat kan gewoon teruggehaald worden
Online rekening bekeken ja, daar staat netjes een bestelling tussen, maar ik heb absoluut niks besteld!
Dan is er geen sprake van een eenmalige machtiging, want die kan je niet storneren. De manier waarop mag je dan hier uit leggen, wie weet kunnen we er wat van leren.
pi_72499404
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dan is er geen sprake van een eenmalige machtiging, want die kan je niet storneren. De manier waarop mag je dan hier uit leggen, wie weet kunnen we er wat van leren.
Nou, ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar bij ABN kun je een machtiging (eenmalig maakt niet uit volgens mij) gewoon storneren, dat is zelfs 1 van de vragen bij het storneren, of het een machtiging betrof. Ik zou ook niet weten waarom die niet te storneren zijn.

Maar of het een eenmalige machtiging is weet ik niet, kan ook zijn dat het een doorlopende machtiging is die via C&B loopt. Het is in ieder geval zo dat ik nooit geld op de C&B rekening heb staan, maar toch aankopen kan doen via C&B, het bedrag wordt dan enkele dagen daarna automatisch afgeschreven.
pi_72503233
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:14 schreef bijderechter het volgende:

Maar of het een eenmalige machtiging is weet ik niet, kan ook zijn dat het een doorlopende machtiging is die via C&B loopt. Het is in ieder geval zo dat ik nooit geld op de C&B rekening heb staan, maar toch aankopen kan doen via C&B, het bedrag wordt dan enkele dagen daarna automatisch afgeschreven.
Dat is dus een doorlopende machtiging. Bij een eenmalige machtiging mogen ze slechts 1 keer een bedrag afschrijven, vandaar ook eenmalig.
pi_72938276
Gisteren de eerste brief ontvangen... dat ik moet betalen, incassobureau etc.

Ik heb al diverse malen per mail aangegeven dat zij degenen zijn die gedupeerd zijn en niet ik en dat zij dus aangifte moeten doen...

Heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vragen over het IP-adres en de niet ontvangen orderbevestiging en afschrijfbevestiging.
pi_72938499
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ja. Je krijgt problemen nu... vooral met incassobureau's en nu heb je C&B ook niet meer als vriend.
Facts don't care about your feelings
pi_72938595
Gewoon fijn laten voorkomen desnoods. Ze moeten bewijzen dat jij die bestelling hebt geplaatst bij de rechter. Aangezien ze dit niet kunnen komt er waarschijnlijk nooit een zaak.

Beste wat je nu kunt doen is (aangetekend) brief schrijven dat je de vordering betwist en een zaak bij de kantonrechter met vertrouwen tegemoet ziet
pi_72938624
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ja. Je krijgt problemen nu... vooral met incassobureau's en nu heb je C&B ook niet meer als vriend.

Ik ben niet afhankelijk van C&B. En als ik problemen krijg prima. Wettelijk gezien sta ik in mijn recht, alleen dat wil er nog niet in bij hen.

Het kan toch niet zo zijn dat als hun dienst op de één of andere manier te 'hacken' is de consument daar de dupe van is
pi_74026380
Nou het is dan toch zover. Ik had gedacht dat ze het er bij gingen laten zitten, maar ze zijn toch in zee gegaan met Intrum Justitia.

Die hebben er natuurlijk een riante 62,50 bij opgedaan, dus de som is nu totaal 162,50 geworden.

Meteen gereageerd dat ik niets besteld heb en dat de incassokosten niet volgens het rapport Voorwerk II zijn.

Maandag maar eens bellen met mijn rechtsbijstandverz.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:25:51 #43
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74026531
Ben je lekker klaar mee zeg?
Maar hoe zit het dan met dat maximum van 20E in 1 keer?? Daar kun je het ook nog op gooien dan?
Succes.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_74026907
HAD HET NOU GEWOON LATEN AFSCHRIJVEN en later dan maar een kwestie van maken. Nu krijg je die maffia ook nog op je dak. Nou ja, ik ga er ook verder niks meer over zeggen, maar ik blijf mooi meekijken hoe je kaalgeplukt wordt.
Facts don't care about your feelings
pi_74027247
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
HAD HET NOU GEWOON LATEN AFSCHRIJVEN en later dan maar een kwestie van maken. Nu krijg je die maffia ook nog op je dak. Nou ja, ik ga er ook verder niks meer over zeggen, maar ik blijf mooi meekijken hoe je kaalgeplukt wordt.
Kan jij niet eens kappen met deze nutteloze posts? Ze zijn namelijk van geen enkele waarde....
Het gaat wel om 100 euro, dan maar voor laten komen. Niet bij laten zitten.
Zoals je zelf zegt: gewoon rechtsbijstandverzekering bellen over deze kwestie. En even afwachten wat daaruit vloeit
pi_74027381
Oh ja, gelukkig heeft hij jouw geweldige advies. Volgens mij heb ik hem direct al gewaarschuwd hiervoor (wat jij blijkbaar nutteloos noemt), maar dat wil er bij hem niet in. Meneer weet alles zelf zo goed. Fijn, nu zit hij met de consequenties.
Facts don't care about your feelings
pi_74027415
Beste Yoshi,

kun je niet voorspellen dat als ik achter mijn geld aan moet ik van Click&Buy verwezen wordt naar dat Duitse bedrijf en vice versa?

Op deze manier sta ik veel sterker, zij moeten namelijk bewijzen dat ik iets besteld heb ipv dat ik moet bewijzen dat ik ergens iets niet besteld heb.

En die maffia blaft hard, maar bijt zelden.

@ Miss Hobje, het bedrijf waarvan ik vermoedde dat zij achter de bestelling zaten waren het niet.
Het online spel wat ik speel is in Duitse handen en verkoopt coins. Het bedrijf die claimt dat ik er iets gekocht heb is ook een Duits bedrijf en verkoopt ook coins. Vandaar mijn verwarring en mijn vermoeden van fraude danwel een fout bij C&B.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, gelukkig heeft hij jouw geweldige advies. Volgens mij heb ik hem direct al gewaarschuwd hiervoor (wat jij blijkbaar nutteloos noemt), maar dat wil er bij hem niet in. Meneer weet alles zelf zo goed. Fijn, nu zit hij met de consequenties.
Ik heb nooit gezegd dat ik geen incassobureau op mijn dak zou krijgen, daar hield ik zeker rekening mee.
Maar dit is makkelijker dan zelf achter mijn geld aan te moeten.
pi_74027503


C&buy blijven stel oplichters. Tegenwoordig berekenen ze 25 eur per mislukte transactie. Kassa voor ze
pi_74027797
ondertussen al wat gehoord?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_74028115
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:11 schreef oinkoink12 het volgende:
ondertussen al wat gehoord?
Dat zou wel heul vlot zijn
pi_74028817
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:23 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Dat zou wel heul vlot zijn
Als zij geld eisen: Wie eist bewijst. Je hebt dus het goede gedaan, zou ik ook doen. 't lijkt wel of Yoshibigdinges bij C&B werkt of er klant is..
dag
pi_74069693
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Als zij geld eisen: Wie eist bewijst. Je hebt dus het goede gedaan, zou ik ook doen. 't lijkt wel of Yoshibigdinges bij C&B werkt of er klant is..
Wat Yoshi bedoeld is, als je gewoon betaald, en achteraf je geld wil terugkrijgen, heb je maar te maken met 1 partij.

En nu heb je te maken met incassogezeik erbij.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_74069988
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:55 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Wat Yoshi bedoeld is, als je gewoon betaald, en achteraf je geld wil terugkrijgen, heb je maar te maken met 1 partij.

En nu heb je te maken met incassogezeik erbij.
Nee, als ik mijn geld niet terug had gevorderd had ik te maken met Click&Buy die zeggen alleen een doorgeefluik te zijn en had ik te maken met een bedrijf die vertellen dat ik toch echt bij Click&Buy moet zijn. Dus dat zijn 2 partijen.

Nu heb ik alleen te maken met Intrum Justitia
pi_74074329
Ik heb al meerdere keren brieven gehad van intrum justitia van kleine internet bedrijfjes die bij mij onterecht geld wilde incasseren.

De ene keer was onterecht zoals hier beschreven en de andere keer onterecht op de manier dat ik er wel wat mee te maken had maar ik wilde annuleren en dat van hun niet mocht.

Uiteindelijk heb ik bij alle brieven intrum justitia gebeld dat ik van niks wist en hun hadden ook niks van mij, behalve me naam en adres (deze staan ook in het telefoonboek). Deze vertelde mij dan aangifte te doen van identiteitsdiefstal of iets maar ik had nog nooit iets betaald. Dus zoals TS ook zegt, ik ga geen aangifte doen om van intrum justitia af te zijn, hun mogen mij voor de rechter dagen en dan laten zien dat ik inderdaad wat heb besteld.

Het enige wat intrum kan is kosten laten oplopen en daarmee mensen bang maken. Dus reageer je nergens op en laat je het voorkomen dan kost het veel geld als je verliest. Maar dit gebeurd dus zelden denk ik, ik heb alles in de prullenbak gegooid en ben nooit voor de rechter gedaagd of iets, ze stopte gewoon met zeuren na verloop van tijd.
pi_75764477
Het is nu alweer een hele tijd terug dat ik bericht kreeg... na die ene brief van Intrum waar ik op reageerde heb ik niets meer vernomen.

Is het een optie om zelf een brief te schrijven dat ik binnen (ik noem maar wat) twee weken uitsluitsel wil en dat ik anders de zaak als afgedaan beschouw? En dan wil ik uiteraard met name weten of ik hier rechten aan kan ontlenen? Deze brief stuur ik dan uiteraard naar C&B (of beter naar incassobureau?).
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:51:49 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_75765005
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:36 schreef bijderechter het volgende:
Het is nu alweer een hele tijd terug dat ik bericht kreeg... na die ene brief van Intrum waar ik op reageerde heb ik niets meer vernomen.

Is het een optie om zelf een brief te schrijven dat ik binnen (ik noem maar wat) twee weken uitsluitsel wil en dat ik anders de zaak als afgedaan beschouw? En dan wil ik uiteraard met name weten of ik hier rechten aan kan ontlenen? Deze brief stuur ik dan uiteraard naar C&B (of beter naar incassobureau?).
lol

Zeker niets sturen. Je ziet vanzelf wel of er nog iets komt, maar ik vermoed dat de zaak of is afgedaan of dat ze het over een tijdje weer met een brief proberen.

Mocht je nog post krijgen 1 brief sturen dat je niks hebt besteld, graag bewijs wilt zien en verder niet meer zult reageren tot dat bewijs is aangedragen.

En daarna consequent alles wat ze sturen door de shredder gooien (tenzij het bewijs is dat jij iets hebt besteld natuurlijk :p)

Voor wat jou betreft kan je de zaak als afgedaan beschouwen.
Dum de dum
pi_75767265
Niet bang worden van een incassobureau en al helemaal niet ingaan op dreigementen of 2e en 3e verhogingen. Die lui kunnen je echt _niets_ maken.

Het trieste is dat 80% van de mensen toch wel betaald, ook al kunnen ze er niets aan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')