abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72154959
Ik speel een online browserspel waar ik af en toe wat extra's voor koop via Click&Buy.

Echter zie ik net op mijn bankrekening dat er 100,- euro af is geschreven door het bedrijf wat achter dat browsersspel zit. Ik zou 18 augustus voor 100,- euro extra's gekocht hebben Ten eerste kan je in 1 koop niet zoveel extra's kopen, de max. is voor 20,- euro.

Ten tweede heb ik via de mail geen bevestiging van deze transactie gekregen én geen mail alvorens ze tot afrekening overgingen. Dit gebeurd normaal wel. Ik heb dus ook niks besteld.

Ik heb uiteraard alle partijen via mail gecontact, maar ik heb nog geen reactie gekregen. Is het slim om te proberen te storneren? Iemand ervaring met onterechte afschrijvingen van Click&Buy?
pi_72155293
Storneer maar ja, als het onterecht is...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30:21 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72156137
Onterechte afschrijvingen gewoon storneren inderdaad.
censuur :O
pi_72156697
Ik geef ze nog 24 uur, om problemen met incassobureau's e.d. te voorkomen. Ik sta 100% in mijn recht, maar ik heb liever dat ze dat zelf gaan ondervinden dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..

Als ik morgen nog niks gehoord heb ga ik storneren, er van uitgaande dat dat kan..
pi_72156862
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
Ik geef ze nog 24 uur, om problemen met incassobureau's e.d. te voorkomen. Ik sta 100% in mijn recht, maar ik heb liever dat ze dat zelf gaan ondervinden dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..

Als ik morgen nog niks gehoord heb ga ik storneren, er van uitgaande dat dat kan..
aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Dit keer zonder signature
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:02:24 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72157277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
30 dagen, als ik het me goed herinner.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72157446
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

aan terug storten van geld zit meestal een max. aantal dagen dat het kan. let d'r op dat die 24 uur d'r net buiten vallen.
Het is nog lang geen 30 dagen na de afboeking.
pi_72161988
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:02 schreef bijderechter het volgende:
Ik heb uiteraard alle partijen via mail gecontact, maar ik heb nog geen reactie gekregen.
Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschien
quote:
U kunt ons ook telefonisch bereiken, onder 020 7947919
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72163423
Gewoon direct storneren. Zolang ze jou geen factuur hebben gestuurd, mogen ze toch niet naar een incassobureau.
pi_72174247
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:44 schreef bijderechter het volgende:
dan dat ik straks moet gaan aantonen waarom ik mijn rekening niet betaalde..
Hoe wil jij aantonen dat je niets besteld hebt?
Screenshots laten zien waarop het bestelformulier niet openstaat?
Zij moeten aantonen dat jij wat besteld hebt en dat die rekening terecht was.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_72176460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:01 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Of je belt Click & Buy even? Is vaak sneller dan e-mail, maar wel enger misschien
[..]


Dat had ik uiteraard meteen gedaan, maar dan krijg ik steeds te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn...

Vind ik echt niets engs aan hoor
pi_72176506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:22 schreef Consurechter het volgende:
Gewoon direct storneren. Zolang ze jou geen factuur hebben gestuurd, mogen ze toch niet naar een incassobureau.
Das een hele goede
Ik heb het inmiddels laten storneren (even afwachten of dat lukt) en een 2e mail verstuurd. Op de eerste heb ik nog steeds geen antwoord gekregen, niet eens een ontvangstbevestiging..
pi_72178285
Click&Buy is alleen een tussenpersoon. Op het moment dat jij iets betaalt via hun site, zal het van je saldo afgeschreven worden en als je dit niet hebt, van je bankrekening. Blijkbaar is er een betaling gedaan op Click&Buy met dat browserspel (door jou, of door iemand anders) en hebben ze dit geld van je rekening gehaald.

Je kan nu wel storneren, maar dan wordt Click&Buy waarschijnlijk boos en krijg je een negatief saldo op je C&B rekening. Je moet het bij de bron aanpakken, dus mail C&B en vraag via welk ip die betaling is uitgevoerd etc. OF dat browserspel is niet goed bezig (lijkt me sterk) of iemand heeft je account gehackt (lijkt me zeer goed mogelijk).

Check ook eens bij dat browserspel of er een storting staat op je account in je history.
Facts don't care about your feelings
pi_72181905
Yoshi,

het blijkt dat het bedrijf in wiens opdracht geld werd afgeschreven verschilt in naam van het bedrijf dat achter het online browserspel zit.

De overeenkomst tussen die twee zit hem in de beschrijving van het gekochte goed. Het bedrijf dat 100,- euro afschreef omschreef dat als: 135 coins

Coins is de naam van hetgeen je koopt bij het browserspel, maar zoals ik al zei, de namen van die bedrijven zijn verschillend.

Op de één of andere manier, daar ben ik van overtuigd, is de transactie van 100,- euro verbonden met het browserspel, maar hoe is mij niet duidelijk. Het browserspel is niet te kwader trouw, daar ben ik ook van overtuigd. Misschien zijn mijn click&buy gegevens bij een malafide organisatie terecht gekomen na een betaling via C&B aan dat browserspel, misschien geen beveiligde verbinding ofzo

Het is trouwens onmogelijk om via het browserspel zoveel geld te spenderen in 1 keer. Het hoogste bedrag is 20,- euro. En zoals al gezegd, ik heb geen emails ontvangen van de transacties, zoals normaal wel gebeurd.
pi_72183746
Maar ze kunnen niet zomaar geld van jouw C&B rekening afschrijven... Is dat browserspel enige waar je ooit C&B voor gebruikt hebt? Of is het een handmatige overboeking vanuit je C&B rekening geweest?
Facts don't care about your feelings
pi_72187953
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ze kunnen niet zomaar geld van jouw C&B rekening afschrijven... Is dat browserspel enige waar je ooit C&B voor gebruikt hebt? Of is het een handmatige overboeking vanuit je C&B rekening geweest?
Ik ben C&B nog nooit ergens anders voor gebruikt nee. En ik heb geen geld staan op mijn C&B account. Als ik wat koop via C&B halen ze dat later automatisch van mijn bankrekening af.
pi_72195122
Ik wil je niet bang maken ofzo(tis tenslotte ook al oud nieuws)

http://www.spitsnieuws.nl(...)raakt_click_buy.html
pi_72198990
Ik neem aan dat dat veiligheidslek gedicht is...

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik iets van gekocht zou hebben. Blijk een Duits webcam bedrijf te zijn... om tijd te kopen met zo'n Kelly moet je 'coins' kopen. Laat dat nu hetzelfde heten als wat ik koop voor dat browserspel...
Maar goed, zij mogen geen info geven over de koper. Ik moest naar de politie gaan en die konden dan de gegevens opvragen.

Ik heb verteld dat ik de bank het geld had laten storneren. Daarop antwoorden zij dat dat geen goed idee was, dat ik dan van hun incassobureau zou horen omdat zij niet konden weten dat ik niks gekocht had etc.

Zoals ik het zie heeft dat Duitse bedrijf een probleem met Click&Buy en heeft Click&Buy eventueel een vordering op mij. Zolang ik niks hoor van Click&Buy zal het mij eerlijk gezegd mijn reet roesten.
pi_72200388
Nee, jij bent de lul nu en die online rekening websites (paypal, c&b, mb) doen nooit veel moeite. Ik ontving een keer geld van iemand zijn paypal, blijkbaar had hij per ongeluk naar mij gestort. Toen kwam er zo'n paypal onderzoek ofzo in gang en moest ik het bedrag terugstorten.

Wat denk je dat er gebeurd was als ik het niet had teruggestort? Juist, niks. Wat denk je dat er gebeurt als jij zegt dat jij de betaling niet hebt verricht? Niks. Wat gebeurt er als je naar de politie gaat? Niks. Wat gebeurt er als je laat storneren en dan 100 schuld staat op je C&B? Incassobureau.

Ik zou iig je account laten sluiten, of niet meer koppelen aan je bankrekening.
Facts don't care about your feelings
pi_72203754
Nou ik zie nog steeds niet in waarom ik de lul ben.

IK heb niks besteld. IK heb geen factuur ontvangen. En tóch is er geld van mijn rekening geschreven.

Laat zij maar bewijzen dat ik iets besteld heb. Tot die tijd betaal ik niets.
pi_72205014
Zo werkt het helaas niet. Als ik jouw pinpas steel en ik weet de pincode en ik haal geld eraf en jij gaat naar de bank: heb ik niet gedaan, kheb geen bonnetje, het was iemand anders... dan krijg je echt je geld niet terug hoor
Facts don't care about your feelings
pi_72205567
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo werkt het helaas niet. Als ik jouw pinpas steel en ik weet de pincode en ik haal geld eraf en jij gaat naar de bank: heb ik niet gedaan, kheb geen bonnetje, het was iemand anders... dan krijg je echt je geld niet terug hoor
Als het via skimming is gedaan wel hoor.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72206380
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:05 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Als het via skimming is gedaan wel hoor.
Duh, als je bewijs daarvoor hebt dan wel. Als je bewijs hebt dat het IP adres van de PC van betaling bijv. uit OEKRAINE komt dan heb je iets. Nu heb je niks en ben je de lul.
Facts don't care about your feelings
pi_72207901
Is niet waar Yoshi.

Enige wat je moet aantonen is dat je zorgvuldig bent omgegaan met je pinpas en pincode en je moet meteen de pas blokkeren nadat je merkt dat er geld wordt afgeschreven (en aangifte doen natuurlijk).
Negen van de 10 mensen krijgen hun geld terug

Maar dat even terzijde. Wie eist, die bewijst Als zij 100,- euro van mij eisen, dan mogen ze bewijzen (via IP-adres evntueel) dat IK die bestelling heb geplaatst en dat IK goederen heb ontvangen
pi_72208839
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef bijderechter het volgende:
......IK heb geen factuur ontvangen......
De factuur kan je zelf opvragen. volgens C&B
quote:
Wanneer wordt er een factuur aangemaakt?

Voor elke aankooptransactie wordt een factuur of een betalingsbewijs aangemaakt. In de Detailweergave van de desbetreffende aankooptransactie kunt u een HTML- of PDF-versie van de factuur/betalingsbevestiging opvragen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')