abonnement Unibet Coolblue
pi_72220543
tvp
pi_72226416
Aan mijn teloorgang op het Mokumse water lijkt eindelijk een einde te komen!

Heb nu gelijk 2 skiffstippen gehaald waardoor ik nu in ''goede'' boten mag Morgen maar gelijk proberen!
pi_72227568
Na ruim anderhalf jaar blessureleed weer een stukje geskifft! weliswaar maar 3 km, maar wel zonder klachten en het ging best goed Op naar meer!
pi_72228856
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:46 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]


[..]

Dat is het beleid bij Okeanos om een aantal oudere jaars maar met name ook eerste jaars in de U8 te zetten. Zondag selectie.
Wij hebben de oude en de jonge vier gecombineerd, wordt best een leuk bootje op die manier. Dames U8 doen we dit jaar niet, dat zou jammer van de moeite zijn
pi_72232028
Even een vraagje hoor, maar wat is dat U8'en waar jullie het over hebben?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:40:47 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72236650
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:09 schreef Leso_Varen het volgende:
Even een vraagje hoor, maar wat is dat U8'en waar jullie het over hebben?
Delft, 26 September.

Beste Universiteits achten strijden tegen elkaar.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_72245657
Stukje motivatie voor de lichte roeiers
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2070309/heerlijk-oneerlijk.html
pi_72251304
mjah, dat vraag ik me inderdaad altijd wel af.


heeft een lichte pik, die al dan niet wat kleiner is, die spieren erbij moet krijgen om aan het max. gewicht te zitten meer of minder potentie, dan zo'n van nature zwaarder geval, die zich elke week gaat uithongeren, en zich af gaat matten vlak voor de wedstrijd, om maar mee te kunnen doen?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_72253390
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Stukje motivatie voor de lichte roeiers
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2070309/heerlijk-oneerlijk.html
Ik had net copy+paste gedaan om die link hier neer te zetten. Echt een leuk stukje dit!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_72253572
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 04:09 schreef SeanFerdi het volgende:
mjah, dat vraag ik me inderdaad altijd wel af.


heeft een lichte pik, die al dan niet wat kleiner is, die spieren erbij moet krijgen om aan het max. gewicht te zitten meer of minder potentie, dan zo'n van nature zwaarder geval, die zich elke week gaat uithongeren, en zich af gaat matten vlak voor de wedstrijd, om maar mee te kunnen doen?
Ik was zo'n 'zwaarder geval'. Heb afgelopen winter een bijzonder makkelijk dieet gevolgd, daarnaast de juiste krachttraining gedraaid (weinig gewicht, veel herhalingen) en gewoon mijn conditietrainingen gedraaid. Hierdoor viel ik aardig veel af en tegen het 2km-seizoen heb ik toch wel optimaal gepresteerd, terwijl met 3 kilo crashen voor elke wedstrijd. 3 kilo was soms wel overdreven, ik woog 74 en mocht 72 streef hebben. Ik weet; komend jaar ga ik niet méér afvallen dan wat mij gevraagd wordt (gelukkig 72,5kg aangezien ik ga skiffen ).

Maar om tot je punt te komen; inwegen is gewoon stap 1; anders mag je helemaal niet meedoen en dat is toch wel beetje zonde van al die maanden in de boot te zitten. Ik merkte door het crashen wel dat je ritme iets achteruit gaat en je voelt je op de 1000m toch wel wat zwakker. Je hebt ten slotte 2/3 dagen zitten bijten op 2 zuurstokken.. Ik denk dat je beter in de winter nóg harder je best moet doen om toch niet soms een snoepje te nemen, zodat je in het 2km-seizoen lichter bent en dichter op je streef zit.
Een lichte pik die niet/nooit hoeft te crashen heeft uiteraard meer energie in zijn lichaam vergeleken met een zwaarder figuur die heeft moeten crashen. Potentie = kracht; je moet je punt zien als een 'energie-tekort' en niet zozeer de kracht die je levert. Dat ligt natuurlijk bij elk persoon anders.

Verbeter me als ik het fout heb
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_72253846
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:17 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik was zo'n 'zwaarder geval'. Heb afgelopen winter een bijzonder makkelijk dieet gevolgd, daarnaast de juiste krachttraining gedraaid (weinig gewicht, veel herhalingen) en gewoon mijn conditietrainingen gedraaid. Hierdoor viel ik aardig veel af en tegen het 2km-seizoen heb ik toch wel optimaal gepresteerd, terwijl met 3 kilo crashen voor elke wedstrijd. 3 kilo was soms wel overdreven, ik woog 74 en mocht 72 streef hebben. Ik weet; komend jaar ga ik niet méér afvallen dan wat mij gevraagd wordt (gelukkig 72,5kg aangezien ik ga skiffen ).

Maar om tot je punt te komen; inwegen is gewoon stap 1; anders mag je helemaal niet meedoen en dat is toch wel beetje zonde van al die maanden in de boot te zitten. Ik merkte door het crashen wel dat je ritme iets achteruit gaat en je voelt je op de 1000m toch wel wat zwakker. Je hebt ten slotte 2/3 dagen zitten bijten op 2 zuurstokken.. Ik denk dat je beter in de winter nóg harder je best moet doen om toch niet soms een snoepje te nemen, zodat je in het 2km-seizoen lichter bent en dichter op je streef zit.
Een lichte pik die niet/nooit hoeft te crashen heeft uiteraard meer energie in zijn lichaam vergeleken met een zwaarder figuur die heeft moeten crashen. Potentie = kracht; je moet je punt zien als een 'energie-tekort' en niet zozeer de kracht die je levert. Dat ligt natuurlijk bij elk persoon anders.

Verbeter me als ik het fout heb
Ik kan me er in het roeien wel in vinden, de scheidslijn is duidelijk. 70 kg of zwaar. Bij het judo is dat dus anders. Die Houkes judoot tot 60, terwijl er ook een categorie tot 66 is. Door zoveel klasses roep je deze extreme dingen ook extra op volgens mij. Als er in het roeien nml nog een extra lichte categorie was geweest had ik daar zeker voor in aanmerking gekomen toen ik nog wedstrijdroeide. Nu kon ik heerlijk vreten (als mijn "dikke" ploeggenoot niet keek) tot ik compleet vol zat met allerlei nuttige en onnuttige dingen. Dat geeft je als roeier veel vertrouwen dat je die hongerbootjes wel zal oprollen in het tweede deel!
pi_72271582
zo, vandaag naar de constitutieborrel van Vidar geweest, was wel gezellig met een paar f.t. besturen. Daarna wezen dineren met het f.t. van Okeanos, ook hardstikke gezellig.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_72271940
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Stukje motivatie voor de lichte roeiers
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2070309/heerlijk-oneerlijk.html

7kg crashen dan zou ik ook licht zijn

De introductieweek van Zwolle zit er alweer op. Was echt heel gaaf! De introductie vond grotendeels plaats in het park in een grote roze Pinkpop tent. Boreas had c4-en mee zodat de nieuwe eerstejaars het roeien konden proberen in de vijver. We zitten nog niet op ons streefgetal aanmeldingen, maar voorgaande jaren schreef de helft zich pas na de introductieweek in, dus het is gelukkig nog niet voorbij.

Ik heb al een paar over-enthousiaste introductieleden ontmoet, fantastisch Vooral als het meisjes zijn (tot nog toe zijn er meer jongens-aanmeldingen) want het is mij natuurlijk te doen om die dames 8

Gaat er hier ook iemand een IT ploegje coachen? Ik ga als het goed is met een vriendin uit de 4+ een jongensploeg coachen, kan niet wachten
pi_72273389
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:02 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

7kg crashen dan zou ik ook licht zijn

De introductieweek van Zwolle zit er alweer op. Was echt heel gaaf! De introductie vond grotendeels plaats in het park in een grote roze Pinkpop tent. Boreas had c4-en mee zodat de nieuwe eerstejaars het roeien konden proberen in de vijver. We zitten nog niet op ons streefgetal aanmeldingen, maar voorgaande jaren schreef de helft zich pas na de introductieweek in, dus het is gelukkig nog niet voorbij.

Ik heb al een paar over-enthousiaste introductieleden ontmoet, fantastisch Vooral als het meisjes zijn (tot nog toe zijn er meer jongens-aanmeldingen) want het is mij natuurlijk te doen om die dames 8

Gaat er hier ook iemand een IT ploegje coachen? Ik ga als het goed is met een vriendin uit de 4+ een jongensploeg coachen, kan niet wachten
Op Skoll was het ook een erg mooie week Zitten al op meer inschrijvingen dan vorig jaar rond deze tijd, dus dat is supergoed
Echter zijn er iets van 70% vrouwen ofzo, op zich niets mis mee maar ik wil EJZ gaan doen, en dan mogen er wel veel grote mannen zijn natuurlijk!
Maar ik heb zin in de intro, ga met m'n LIC-ploegje een bootje coachen, supervet.
pi_72276323
Jammer: net een snoek voor de LM4- wqaardoor de 2e plaats verspeeld is

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2009 12:09:35 ]
pi_72276456
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:08 schreef ocf81 het volgende:
Jammer: net een snoek voor de LM4- wqaardoor de 2e plaats verspeeld is
Ze gingen echt supergoed inderdaad, zo jammer
pi_72277081
Vandaag de start van mijn seizoen! 14:30u stap ik in de skiff, heerlijk! Nu de zon nog!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_72283704
Blokhoofd, keer skiffen?
pi_72285556
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:46 schreef AHappelstroop het volgende:
Vandaag de start van mijn seizoen! 14:30u stap ik in de skiff, heerlijk! Nu de zon nog!
Ik zag je, met jullie skiffparade
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 augustus 2009 @ 22:53:14 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72296087
Ingeselecteerd voor de U8

Laat het seizoen maar beginnen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_72296539
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag je, met jullie skiffparade
Haha ja met z'n 4en. Oorspronkelijk met z'n 7en, gaat leuk worden straks Het is wel Licht en Zwaar door elkaar hoor.
Kheb je niet gezien! Volgende keer even zwaaien hoor! Gewoon BUS roepen

Kheb nu ook aangegeven dat ik wel in de U8 wil. Boeit me niet als ik er niet in zit, gaaf natuurlijk als dat wel het geval is.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_72298633
Een verzameling skiffs heet een zwerm, toch
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_72305532
WK roeien in 2014 op de Bosbaan. Dacht dat dat niet meer mocht?
pi_72306244
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:08 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Haha ja met z'n 4en. Oorspronkelijk met z'n 7en, gaat leuk worden straks Het is wel Licht en Zwaar door elkaar hoor.
Kheb je niet gezien! Volgende keer even zwaaien hoor! Gewoon BUS roepen

Kheb nu ook aangegeven dat ik wel in de U8 wil. Boeit me niet als ik er niet in zit, gaaf natuurlijk als dat wel het geval is.
zwaaien, ik was druk aan het roeien wij kwamen net terug toen jullie de splitsing over vaarden, in een houten vrouwenacht

Ik moest net wat gegevens doormailen voor de selectie, ook mijn ergo pr's.. maar mijn laatste 500 meter was wel de snelste die ik ooit gedaan heb maar niet helemaal voluit, en mijn laatste 2k is van meer dan een jaar geleden.. Maarja heb ze toch maar opgestuurd, het is vooral voor het indelen in boten, lijkt me niet dat ze daar teveel waarde aan hechten zonder je nog een keer op een ergo te zetten toch?

[ Bericht 8% gewijzigd door La_Tramposa op 31-08-2009 16:13:34 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_72307287
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:03 schreef De_Ananas het volgende:
WK roeien in 2014 op de Bosbaan. Dacht dat dat niet meer mocht?
Het is niet de beste baan maar het voldoet aan de Internationale eisen.
ik had niet verwacht dat ze het nog voor elkaar zouden krijgen maar de volhouder wint blijkbaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')