Nope, ik weet wel wat het is om een droom en het talent ervoor te hebben en het algeheel gaat niet door omdat je ouders het maar onzin vinden .. en wat dat met je groei doet, emotioneel, sociaal etc etcquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ken jij haar persoonlijk Moussie?
Die gaan tenminste naar school waar ze de nodige contacten hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En andere kinderen van dezelfde leeftijd hebben wel die normale dagelijkse omgang?
Ja. Als het goed is wel. Als ze die niet hebben, wordt in Nederland in de regel ingegrepen door bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En andere kinderen van dezelfde leeftijd hebben wel die normale dagelijkse omgang?
Je zit dus gewoon ordinair te projecteren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Nope, ik weet wel wat het is om een droom en het talent ervoor te hebben en het algeheel gaat niet door omdat je ouders het maar onzin vinden .. en wat dat met je groei doet, emotioneel, sociaal etc etc
Inderdaad, dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja. Als het goed is wel. Als ze die niet hebben, wordt in Nederland in de regel ingegrepen door bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat andere kinderen in ieder geval verzorging en toezicht krijgen, lijkt me ook niet geheel onbelangrijk voor een kind. Het is zelfs strafbaar om je kind dat te ontzeggen, dus de volgende stap zou wel eens strafrechtelijk kunnen zijn als die vader dit onzalige plan voortzet.
Kom nou toch, het gaat hier over een reis die ze nog vele jaren kan maken. Het gaat niet om een toekomst-bepalende opleiding o.i.d.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Nope, ik weet wel wat het is om een droom en het talent ervoor te hebben en het algeheel gaat niet door omdat je ouders het maar onzin vinden .. en wat dat met je groei doet, emotioneel, sociaal etc etc
Dus om volwassen te worden, moet je per sé je zin krijgen? Anders wordt ze een misfit en belandt ze in de bijstand?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
En nogmaals: de droom om de wereld rond te zeilen hoeft dit kind niet op te geven. De ambitie om in het Guiness Book of Records te komen misschien wel, maar die zou ondergeschikt moeten zijn als het hier echt om een droom en een passie gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:25 schreef Shitney het volgende:
[..]
Je zit dus gewoon ordinair te projecteren.
Positieve of negatieve contacten? Of maakt dat niet uit? Zolang het maar contacten zijn?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die gaan tenminste naar school waar ze de nodige contacten hebben.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja. Als het goed is wel. Als ze die niet hebben, wordt in Nederland in de regel ingegrepen door bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat andere kinderen in ieder geval verzorging en toezicht krijgen, lijkt me ook niet geheel onbelangrijk voor een kind. Het is zelfs strafbaar om je kind dat te ontzeggen, dus de volgende stap zou wel eens strafrechtelijk kunnen zijn als die vader dit onzalige plan voortzet.
quote:Although, she was born aboard and cruised with her parents during the first seven years of her life. And she has completed a seven-week solo trip. That puts her well beyond the vast majority of sailors as far as experience goes. Sounds like she has salt in her veins.
So until I hear compelling evidence that she is not adequately prepared or equipped for this voyage, or that her parents are pressuring her to make it, I will reserve further judgement and only wish her "godspeed."
Wie heeft dat stukje geschreven?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:34 schreef ExTec het volgende:
Van ergens anders:
[..]
![]()
nee, dat doet zij juist niet .. ze heeft die training juist wel gehad .. toen jouw kindje nog veilig in de buurt zat te fietsen zat zij al in d'r eentje op de Friese meren (of te wel, aan de ander kant van de stad), als je die vergelijking door wil trekken zelfs aan de andere kant van het land, en gezien de drukte op het kanaal, al die stromingen etc met wat grote bergen op de route .. en tja, slecht weer op het IJsselmeer is gevaarlijker dan storm op de oceaan heb ik me laten vertellen, en daar is zij dus ook geregeld te vinden .. dus tja, zij heeft die training wel gehad, incluis weken eenzaamheidquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:21 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, dát is een normale ontwikkeling. Maar wat zij doet is van de fietspaden naar als brugpieper door het verkeer, om vervolgens de Tour De France te gaan doen zonder training.
Jij vergelijkt appels met peren.
Dat al die gemeenplaatsen niet opgaan voor een puber die zich willens en wetens terug trekt op haar bootje om in haar eentje de zeeën te bevaren is toch wel duidelijk lijkt mij .. groepsdruk, instant gratificatie .. die meid gaat weken alleen op d'r boot zitten voor de 'instant bevrediging van haar wensen? Wat een onzin !quote:Ik heb hier trouwens nog een leuk artikel over hoe de hersens van pubers werken, maar het is een beetje lang om te quoten:
http://www.dokterdokter.n(...)ein-van-pubers-werkt
Dagelijkse omgang, dus interactie zien en deel vanuit maken. Daar horen ook negatieve ervaringen bij, maar zoals voor iedereen geldt, niet alleen maar negatief, dat is ook niet bevorderlijk voor de algehele sociale- emotionele ontwikkeling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Positieve of negatieve contacten? Of maakt dat niet uit? Zolang het maar contacten zijn?
[..]
gewoon iemand op een forum denk ik?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie heeft dat stukje geschreven?
Da's leuk.. maar de meesten waren er wel van overtuigd dat ze het technisch wel zou kunnen..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:34 schreef ExTec het volgende:
Van ergens anders:
[..]
![]()
Ik acht de kans dat er met haar iets ernstig misgaat tijdens haar wereldreis groter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Als ik straks ga schijten kan ik een anaalruptuur oplopen, bloedvergiftiging krijgen en binnen een kwartier doodzijn.
Clickquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie heeft dat stukje geschreven?
ik lees daar dat de ouders de case hebben gewonnen en dat ze mag gaan, maar dat is een grapje zeker.quote:
Zij is heus niet geboren met een andere fysiologische opmaak hoor, ik snap dat je haar graag als wonderkind wil zien maar ook haar hersens maken toch echt dezelfde ontwikkeling door als elke andere puber op de aardbol.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:37 schreef moussie het volgende:
Dat al die gemeenplaatsen niet opgaan voor een puber die zich willens en wetens terug trekt op haar bootje om in haar eentje de zeeën te bevaren is toch wel duidelijk lijkt mij .. groepsdruk, instant gratificatie .. die meid gaat weken alleen op d'r boot zitten voor de 'instant bevrediging van haar wensen? Wat een onzin !
Zolang het KNMI geen weeralarm afgeeft zal het wel wat meevallen. Daarnaast heeft een zeiler tegenwoordig de beschikking over geavanceerde weer en navigatieapparatuur en hoeft de sextant niet meer gebruikt te worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat er met haar iets ernstig misgaat tijdens haar wereldreis groter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |