abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:05:11 #251
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72152843
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:02 schreef Shitney het volgende:

[..]

Weet je hoeveel topsportertjes er bestaan die dankzij hun hormonen een carrière wel gedag kunnen zeggen? Ik wil niet dramatisch doen hoor, of allerlei onzinnige argumenten geven, maar ik zei het omdat het echt heel vaak voorkomt. Van die kindjes die tot een jaar of 11 de nieuwe turn belofte, of ballet sensatie, of paardrij hit lijken te worden, en binnen 4 jaar hormonen in de puberteit fysiek gewoon niet meer in staat zijn tot dat hoge niveau.

De leeftijd waar Laura in zit is qua snelheid van ontwikkelen vergelijkbaar met de eerste 4 a 5 jaar in je leven. Ook de hersenen maken net zo veel veranderingen door in je puberteit als in je baby-peuter tijd.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het zijn onwaarschijnlijkheden. Ga jij je leven inrichten rekening houdend met de meest extreme dingen die er kunnen gebeuren?
pi_72152875
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat geldt voor 97% van de wereldbevolking.
Nee, dat zeiden ze over dat meisje..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:06:50 #253
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72152884
quote:
Crone, universitair docent aan de Universiteit van Leiden, ontvangt
deze prijs voor haar onderzoek naar de wijze waarop kinderen tussen de 8 en 17 jaar beslissingen
nemen. Crone stelt wetenschappelijk vast dat het gedrag van deze kinderen voortkomt uit de
ontwikkeling van hun hersenen. Zo kiezen kinderen in tegenstelling tot volwassenen voor winst op
korte termijn, ook al weten ze vooraf dat het uiteindelijke verlies op de lange termijn groter is.
Kinderen zijn erg gevoelig voor de emotionele prikkel van de directe beloning.
Dat geldt ook voor pubers, ook al kunnen die rationeel redeneren en bijna volwassen lijken. Wanneer ze
emotioneel worden geprikkeld, laat hun verstand hen gemakkelijk in de steek. Ze vallen voor de
prikkel: de gezelligheid van het moment of de druk van de groep.
Crone promoveerde in 2003 aan de Universiteit van Amsterdam. In haar proefschrift ‘Performance
monitoring on decision making’ (2003) toont ze aan dat de hersenen nog tot ver in de adolescentiefase
rijpen. Ze leidt de hersenactiviteit dan nog af uit lichaamssignalen als de hartslag en zweetreacties. Deze
signalen worden bijvoorbeeld gemeten bij het vooraf inschatten van risico’s. Uit de gemeten reacties
blijkt dit bij kinderen weinig spanning op te leveren. Zodra een risico werkelijkheid wordt en ze
bijvoorbeeld in een spel veel geld verliezen, reageren ze wel. De belangrijkste conclusie uit haar
proefschrift is dat bij adolescenten het cognitieve en emotionele deel van de hersenen nog niet in balans
zijn. Het cognitieve deel is al ver ontwikkeld, terwijl het emotionele deel nog moet rijpen. Crone toont
aan dat de communicatie tussen beide hersengebieden nog niet goed verloopt.
Stukje over de hersenen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72152887
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:55 schreef Shitney het volgende:

[..]

Een groot risico waar ook volledig aan voorbij gegaan wordt is ook dat een meisje van 13 volop in lichamelijke en hormonale ontwikkelingen zit die nogal eens voor verrassingen kunnen zorgen. Ze zal al wel ongesteld zijn, gezien haar leeftijd, maar ze zal niet het eerste meisje zijn dat onder invloed van hormonen en groei behoorlijk wat fysieke veranderingen ondergaat die niet altijd even positief uitpakken.
Omg .. dit bedoel je nog serieus ook? Dat je een meid en haar dromen maar beter kan kortwieken want oh wee de hormoontjes? Je dacht dat ze uit gebrek aan een echte paal maar in de hoogste mast klimt of zo?

Daarnaast zou je je wel even mogen afvragen hoe het komt dat dat bij sommige meiden niet positief uitpakt .. misschien is dat wel omdat zij door leeftijdsgenootjes onder druk worden gezet om zich aan een bepaalde 'groep' te conformeren .. wat, je bent 15 en hebt nog nooit geneukt voor een breezer?
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:07:44 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72152906
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:03 schreef hermanberghuis het volgende:

Concurrenten Laura:

17 jarige Zac Sunderland (29 november 1991), Record Houder
17 jarige Michael Perham (16 maart 1992), Bijna Record Houder
16 jarige Jessica Watson (18 mei 1993) ?
Hmm, nog geen 12 jarige gespot? Dan kan ze namelijk gewoon thuis blijven.
pi_72152958
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:02 schreef Shitney het volgende:

[..]

Weet je hoeveel topsportertjes er bestaan die dankzij hun hormonen een carrière wel gedag kunnen zeggen? Ik wil niet dramatisch doen hoor, of allerlei onzinnige argumenten geven, maar ik zei het omdat het echt heel vaak voorkomt. Van die kindjes die tot een jaar of 11 de nieuwe turn belofte, of ballet sensatie, of paardrij hit lijken te worden, en binnen 4 jaar hormonen in de puberteit fysiek gewoon niet meer in staat zijn tot dat hoge niveau.

De leeftijd waar Laura in zit is qua snelheid van ontwikkelen vergelijkbaar met de eerste 4 a 5 jaar in je leven. Ook de hersenen maken net zo veel veranderingen door in je puberteit als in je baby-peuter tijd.
Dat is ook iets.. op zo'n cruciale leeftijd 2 jaar op zee willen zitten..

Straks wordt ze nog verliefd op een potvis...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:08:58 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72152961
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg .. dit bedoel je nog serieus ook? Dat je een meid en haar dromen maar beter kan kortwieken want oh wee de hormoontjes? Je dacht dat ze uit gebrek aan een echte paal maar in de hoogste mast klimt of zo?

Daarnaast zou je je wel even mogen afvragen hoe het komt dat dat bij sommige meiden niet positief uitpakt .. misschien is dat wel omdat zij door leeftijdsgenootjes onder druk worden gezet om zich aan een bepaalde 'groep' te conformeren .. wat, je bent 15 en hebt nog nooit geneukt voor een breezer?
Volgens mij doelde Shitney niet op seks, maar ik kan me vergissen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:10:21 #258
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72152989
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het zijn onwaarschijnlijkheden. Ga jij je leven inrichten rekening houdend met de meest extreme dingen die er kunnen gebeuren?
In zekere zin wel. Ik laat mijn 13 jarige geen levensveranderende beslissingen nemen over zijn eigen veiligheid, nee, omdat ik als zijn moeder weet dat hij dat nog helemaal niet kan. Ook zou ik hem niet laten auto rijden in het verkeer bijvoorbeeld, ook al beheerst hij de techniek van de voertuigbeheersing. Omdat ik weet dat hij door zijn leeftijd de techniek van risico inschatting niet beheerst.

Dat bedoelde ik er dus mee, dat ze heus wel zal weten hoe zo'n boot werkt, maar dat mij dat de minst belangrijke factor in het hele verhaal lijkt.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72153035
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:06 schreef Shitney het volgende:

[..]

Stukje over de hersenen.
euhm ...
quote:
Ze vallen voor de prikkel: de gezelligheid van het moment of de druk van de groep.
Nou, dat is dus overduidelijk niet het geval hier, dit is een droom die al jaren zit te rijpen, dus niks vallen voor de prikkel, gezelligheid van het moment of druk vanuit een groep
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:11:41 #260
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72153036
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:06 schreef Shitney het volgende:

[..]

Stukje over de hersenen.
Het emotionele deel moet dus duidelijk nog rijpen. Lijkt mij dat haar sociale- en emotionele ontwikkeling een beste optater krijgt in twee jaar alleen de wereld rond.
pi_72153079
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hmm, nog geen 12 jarige gespot? Dan kan ze namelijk gewoon thuis blijven.
Gewoon verankeren in haar slaapkamer
pi_72153098
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het emotionele deel moet dus duidelijk nog rijpen. Lijkt mij dat haar sociale- en emotionele ontwikkeling een beste optater krijgt in twee jaar alleen de wereld rond.
Ja, op een solo-zeiltocht is het ten strengste verboden om met iemand te praten.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:13:29 #263
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72153099
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

Volgens mij doelde Shitney niet op seks, maar ik kan me vergissen
Nee hoor, jij vergiste je niet

Moussie toch, wat een raar wereldbeeld heb jij. Of je bent een wonderkind, of je bent een saaie neukende domme breezah slet?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72153142
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm ...
[..]

Nou, dat is dus overduidelijk niet het geval hier, dit is een droom die al jaren zit te rijpen, dus niks vallen voor de prikkel, gezelligheid van het moment of druk vanuit een groep
Ken jij haar persoonlijk Moussie?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:15:14 #265
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72153154
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, op een solo-zeiltocht is het ten strengste verboden om met iemand te praten.
Duh. Het grootste deel van de tijd zal ze alleen zijn. En niet aan de telefoon hangen oid. Ik heb het over normale dagelijkse omgang. Sociale- emotionele ontwikkeling. Niet over zo nu en dan een praatje.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:15:52 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72153180
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:33 schreef ExTec het volgende:
Een snel verveelde tiener van 13 vaart niet op eigen houtje naar het VK en terug.
Zo he! He le maal naar de UK!!

Er zijn mensen die het godbetert ZWEMMEN.
pi_72153187
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:11 schreef moussie het volgende:

Waarom maakt ze dan niet eerst haar school af?
pi_72153232
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo he! He le maal naar de UK!!

Er zijn mensen die het godbetert ZWEMMEN.
Dat heb ik vroeger ook eens gedaan
pi_72153264
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:10 schreef Shitney het volgende:

[..]

In zekere zin wel. Ik laat mijn 13 jarige geen levensveranderende beslissingen nemen over zijn eigen veiligheid, nee, omdat ik als zijn moeder weet dat hij dat nog helemaal niet kan. Ook zou ik hem niet laten auto rijden in het verkeer bijvoorbeeld, ook al beheerst hij de techniek van de voertuigbeheersing. Omdat ik weet dat hij door zijn leeftijd de techniek van risico inschatting niet beheerst.

Dat bedoelde ik er dus mee, dat ze heus wel zal weten hoe zo'n boot werkt, maar dat mij dat de minst belangrijke factor in het hele verhaal lijkt.
je vergelijkt nu appels met peren .. je hebt het hier over iemand die een stap verder gaat op een weg die zij jaren geleden al ingeslagen heeft, zij zeilt al jaren alleen, dus niets levensveranderends, alleen de volgende stap in de ontwikkeling .. je zou het eerder gelijk kunnen stellen aan je kind dat tot nu toe alleen in de buurt heeft gefietst, met veilige fietspaden ed, en als brugpieper ineens midden door het verkeer en zonder fietspad naar de andere kant van de stad moet fietsen.
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:18:43 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72153276
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je de meest extreme weg kiest.....
pi_72153334
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:18 schreef moussie het volgende:

[..]

je vergelijkt nu appels met peren .. je hebt het hier over iemand die een stap verder gaat op een weg die zij jaren geleden al ingeslagen heeft, zij zeilt al jaren alleen, dus niets levensveranderends, alleen de volgende stap in de ontwikkeling .. je zou het eerder gelijk kunnen stellen aan je kind dat tot nu toe alleen in de buurt heeft gefietst, met veilige fietspaden ed, en als brugpieper ineens midden door het verkeer en zonder fietspad naar de andere kant van de stad moet fietsen.
Dus als ik mijn kind vanaf zijn 6e alleen laat autorijden, mag ie op zijn 13e de wereld rondrijden?
En dan staat ie boven de wet mbt. rijbewijs en leeftijd enzo?
pi_72153335
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Duh. Het grootste deel van de tijd zal ze alleen zijn. En niet aan de telefoon hangen oid. Ik heb het over normale dagelijkse omgang. Sociale- emotionele ontwikkeling. Niet over zo nu en dan een praatje.
Het is te hopen dat ze kan Fokken aan boord
pi_72153342
Ik vergelijk Laura altijd het liefst met een meisje dat de wereld rond wil zeilen. Dan neem je in ieder geval twee appels (of twee peren, het is maar hoe je 't bekijkt) en krijg je een eerlijke vergelijking.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_72153353
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

En andere kinderen van dezelfde leeftijd hebben wel die normale dagelijkse omgang?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:21:45 #275
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72153390
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, dát is een normale ontwikkeling. Maar wat zij doet is van de fietspaden naar als brugpieper door het verkeer, om vervolgens de Tour De France te gaan doen zonder training.
Jij vergelijkt appels met peren.

Ik heb hier trouwens nog een leuk artikel over hoe de hersens van pubers werken, maar het is een beetje lang om te quoten:

http://www.dokterdokter.n(...)ein-van-pubers-werkt
Does it lead you home?
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')