Nou... onderwijs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:26 schreef ExTec het volgende:
Waarom alleen tijdens vakantie, en niet gedurende 2 jaar?
En kom niet met onderwijs, dat kan heus ingehaald worden.
Ja, maar haar enige "ervaring" is het Kanaal oversteken, hoe is dat vergelijkbaar met de wereldzeeën over te steken? Een beetje alsof je na één eitje koken zegt dat je 3 michelín sterren kan binnenhalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Je kan op de weg anders ook een boel gevaren tegen komen, en daar kun je ook dood aan gaan .. toch is dat geen reden om je kinderen dan maar thuis te houden .. je leert je kind met dat gevaar omgaan, maar dat neemt het gevaar op zich dus niet weg ..
Zo kan je ook leren met de gevaren op zee om te gaan .. en ook daar kan je, net als in het verkeer, de uitzonderlijke situatie tegen komen, die ene golf, die ene automobilist ..
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de rechter ook geen toestemming gaat geven.
Anders krijgen ze het straks heel druk met allemaal Jantjes, Pietjes en Klaasjes met ambities en dromen die ook een jaartje of twee school-vrij willen.
Wat heeft dit met sport te maken ? Het lijkt me om iets heel anders te gaan : de ambitie om een record te breken en dat in een boek vermeld te zien. Gevalletje * kijk mij 's *quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kan, hoe heet die sport?Hoe heet de overkoepelende federatie?
Wordt die sport ook beoefend op de olympische spelen bv?
Ik denk dat het moeilijk is leren om te gaan met piraten of wat te doen als je in een orkaan terechtkomt die dagen duurt. Dan kan ze dus al dagen niet slapen. Voor een volwassene al bijna niet vol te houden, laat staan voor een kind. In een vorig topic stond ook een link van zeilers die zeiden dat je daarvoor echt getraind moet zijn, wat Laura dus niet is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Je kan op de weg anders ook een boel gevaren tegen komen, en daar kun je ook dood aan gaan .. toch is dat geen reden om je kinderen dan maar thuis te houden .. je leert je kind met dat gevaar omgaan, maar dat neemt het gevaar op zich dus niet weg ..
Zo kan je ook leren met de gevaren op zee om te gaan .. en ook daar kan je, net als in het verkeer, de uitzonderlijke situatie tegen komen, die ene golf, die ene automobilist ..
Het eerste is meer een publiciteitsstunt, wmb, omdat je het hebt over zwemmen een x afstand, toevallig tussen Fr en het VK gelegen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat is dan wel de graadmeter?
Voor mij valt dat hele record een beetje in de categorie 'eerste man die het Kanaal overzwemt' of 'eerste epileptische die de Mount Everest beklimt'.
Pippi Langkousquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:22 schreef tong80 het volgende:
Hoe oud was Pipi Langkous toen ze alleen in villa Kakelbond woonde omdat haar vader zeerover was ?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, maar haar enige "ervaring" is het Kanaal oversteken, hoe is dat vergelijkbaar met de wereldzeeën over te steken? Een beetje alsof je na één eitje koken zegt dat je 3 michelín sterren kan binnenhalen.
Welke redelijke tegenargumenten? Dat het kindermishandeling is? Dat ze de leerplicht ontduikt? Die argumenten overtuigen me niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Spruitjeslucht.
Kom op man, ze mag nog geen alcohol drinken, ze mag niet neuken, ze mag geen auto of brommer rijden, ze mag niet stemmen, ze kan pas sinds een jaar strafbare feiten plegen, ze kan alleen op kleine schaal rechtsgeldige overeenkomsten afsluiten en ze moet nog jaren verplicht naar school.
Maar als er dan mensen protesteren als ze op een levensgevaarlijke reis met minimaal onderwijs gestuurd wordt, dan is dat ineens 'spruitjeslucht'.
Joh.Ik twijfel ook hoor, of we voor zo'n talentje niet een uitzondering moeten maken, maar hoe jij hier blind loopt te zijn voor redelijke tegenargumenten en die diskwalificeert als 'spuitjeslucht', dat is pas echt ongelooflijk.
Heel veel. Als bv een jeugd schaak kampioen tijdens school seizoen tijdelijk vrijstelling krijgt om naar een internationaal toernooi te gaan, krijgt'ie dat omdat we weten dat schaken een 'sport' is. Dat krijg je niet als een kul-record wil verbreken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat heeft dit met sport te maken ? Het lijkt me om iets heel anders te gaan : de ambitie om een record te breken en dat in een boek vermeld te zien. Gevalletje * kijk mij 's *
Zo is dat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:31 schreef moussie het volgende:
Dan mag Nederland wel (marine)-schepen beschikbaar stellen om 't bootje van Laura te zoeken, onderhandelaars sturen om met de piraten te praten en misschien wel 't losgeld 'voorschieten'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:34 schreef mane het volgende:
Volgens mij Speknek is de vraag die er toe doet wie er verantwoordelijkheid draagt over dit meisje, met name als het misgaat. Er zijn behoorlijk wat risico's aan deze reis verbonden die echt niet allemaal te maken hebben met de vraag of ze wel of niet goed kan zeilen. Je kan en mag een kind van 13 nog geen volledige eigen verantwoordelijkheid laten dragen. En dan vervolgens, mocht er iets mis gaan, zeggen: achja, risico van het vak. Ze wilde het zelf. Dat gaat mij veel te ver.
Ik vind dergelijke records heel iets anders dan bijvoorbeeld een jong tennistalentje dat de top wil bereiken. Bij die laatste gaat het erom steeds beter te worden, zodat je uiteindelijk de top kan bereiken. Bij Laura gaat het puur om haar leeftijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het eerste is meer een publiciteitsstunt, wmb, omdat je het hebt over zwemmen een x afstand, toevallig tussen Fr en het VK gelegen.
Mount Everest zal voor fantieke bergbeklimmers idd net zo'n heilige graal zijn als dat wat Laura wil is voor de zeilsport.
Maar dan raak je de essentie van sport aan, van presteren, van overwinningen die zoveel zoeter zijn omdat de weg ernaartoe zo bitter zwaar was. Of jij hebt nooit gesport, en je snapt dat principe echt niet, of je houd je tactisch van de domme. En ik gok het 2de
Ja en die toernooien duren ook doorgaans 2 jaar onafgebroken inderdaad. Geen week of 2 max. Met begeleiding de hele tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heel veel. Als bv een jeugd schaak kampioen tijdens school seizoen tijdelijk vrijstelling krijgt om naar een internationaal toernooi te gaan, krijgt'ie dat omdat we weten dat schaken een 'sport' is. Dat krijg je niet als een kul-record wil verbreken.
Daar heb je geen twee jaar voor nodig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heel veel. Als bv een jeugd schaak kampioen tijdens school seizoen tijdelijk vrijstelling krijgt om naar een internationaal toernooi te gaan, krijgt'ie dat omdat we weten dat schaken een 'sport' is. Dat krijg je niet als een kul-record wil verbreken.
Ze heeft wel meer gedaan dan dat .. zelfs ervaren zeilers die haar kennen zeggen dat zij dat aan kan .. wie ben jij dan om te zeggen van niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, maar haar enige "ervaring" is het Kanaal oversteken, hoe is dat vergelijkbaar met de wereldzeeën over te steken? Een beetje alsof je na één eitje koken zegt dat je 3 michelín sterren kan binnenhalen.
Ja, dat gaan mensen dan natuurlijk proberen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso is het een record dat alleen maar gevaarlijker wordt om te verbreken. Laten we over tien jaar een negenjarige toe om dit te verbreken?
Maar daar hadden we het toch niet over, of wel? We hadden het toch over of het ertoe doet of je 'excuus' een sport is?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Daar heb je geen twee jaar voor nodig.
je kan natuurlijk ook als een bange mus thuis blijven zitten en je druk gaan maken over wat er allemaal kan gebeuren .. maw, je leven door je angst laten bepalenquote:
Een van de vele mensen die er serieus aan twijfelen. Dus net zo belangrijk als al die mensen die zeggen dat ze 't wel kan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze heeft wel meer gedaan dan dat .. zelfs ervaren zeilers die haar kennen zeggen dat zij dat aan kan .. wie ben jij dan om te zeggen van niet?
Ja nogmaals, degenen die het allemaal niet met Laura eens zijn zijn bange musjes die een kind nog niet alleen naar school laten fietsen....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook als een bange mus thuis blijven zitten en je druk gaan maken over wat er allemaal kan gebeuren .. maw, je leven door je angst laten bepalen
*kuch* zit jij ook niet hele dagen thuis? Wat 'n rigoureuze opmerking vanuit jouw kant zeg..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook als een bange mus thuis blijven zitten en je druk gaan maken over wat er allemaal kan gebeuren .. maw, je leven door je angst laten bepalen
In een bootje alleen de wereld rond is wel het andere uiterste, of niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |