abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72177439
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe kun je nu eerlijk vergelijken als een deel van de vergelijking huren van de woningbouw is...
Wat snap jij dus niet aan de eerste zin "dat verschilt per situatie"?
pi_72177547
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huren kan best interessant zijn maar alleen voor een periode van 3 jaar. Bijvoorbeeld met een startende relatie of een baan waar de kans groot is dat je ooit moet verhuizen

Als je wortel geschoten hebt is kopen altijd goedkoper

Huren is ook interessant vlak voor en tijdens een periode van dalende huizenprijzen, mits je over spaargeld bezit
pi_72177692
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:02 schreef Startertjes het volgende:

[..]

Huren is ook interessant vlak voor en tijdens een periode van dalende huizenprijzen, mits je over spaargeld bezit
Als je denkt dat de huizenprijzen 30 į 50% gaan dalen wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:52:55 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72178929
Niet voor iedereen is huren dus duurder dan kopen. Het is zeer afhankelijk van de persoonlijke situatie. Dat staat verder los van stijgende of dalende huizenprijzen.
The End Times are wild
pi_72188677
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Aha, een scheefhuurder.

Tja enkel in het geval van scheefhuren is huur goedkoper. Echter zijn woningbouwpanden wel meestal wat beperkt kwa ligging, afwerking enz.

Maar de definitie altijd kan je er wel mee onderuit halen klopt

In alle andere gevallen is kopen dus wel goedkoper!
Het is eigenlijk al te zot voor woorden dat de term scheefhuurder bestaat. Net alsof het een misdaad is om in een goedkoop huis te wonen. We zijn echt gek geworden in dit land.
pi_72188788
Alleen gaat het wel ten koste van iemand anders die het harder nodig heeft dan jij. Zo gek is die term niet natuurlijk en hopelijk worden dat soort praktijken ook zo snel mogelijk afgeschaft.

Is nog goed voor de huizenmarkt ook
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72191376
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen gaat het wel ten koste van iemand anders die het harder nodig heeft dan jij. Zo gek is die term niet natuurlijk en hopelijk worden dat soort praktijken ook zo snel mogelijk afgeschaft.

, volledig mee eens. Ik vind het ook niet gepast dat iemand met een te hoog inkomen in een sociale woning zit.

Momenteel is ons inkomen nog niet dusdanig hoog dat wij scheef huren, maar dat zal waarschijnlijk wel gaan veranderen in de komende 5 jaar. Als we onze banen houden natuurlijk
pi_72191490
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is eigenlijk al te zot voor woorden dat de term scheefhuurder bestaat. Net alsof het een misdaad is om in een goedkoop huis te wonen. We zijn echt gek geworden in dit land.
Ik vind het ook een hoop bullshit. Omdat de overheid de woningmarkt totaal heeft verziekt en er dus te weinig goedkope huurwoningen zijn, zou ik met mijn inkomen niet goedkoop mogen huren? Ja, dank je de koekoek! Dat bepaal ik uiteindelijk altijd nog lekker zelf! Ik zit helemaal niet te wachten op een eigen huis en een dikke hypotheekschuld. Laat een ander die maar aangaan, maar niet ik.
pi_72191533
quote:

Alsof ik enige verantwoording draag voor de huizenmarkt.

Ja, dit hoop jij natuurlijk, dat "dat soort praktijken worden afgeschaft", omdat jij het anderen niet gunt dat die wel goedkoop en naar hun zin huren. Immers, iedereen moet meedoen aan het ponzispel van de Nederlandse huizenmarkt, want dan wordt DiegoArmandoMaradonas hol ook meer waard! No way.

Er blijft altijd een categorie mensen die, ondanks dat ze meer dan genoeg verdienen, helemaal niet zitten te wachten op een koophuis. En je kunt hen toch niet dwingen, zolang er vraag naar is zullen er altijd goedkope huurwoningen blijven. Desnoods ga ik in een caravan wonen voor drie knaken. Want dat zogenaamde "woongenot" waar iedereen het altijd over heeft, dat is imho een illusie en interesseert me werkelijk geen zak.
pi_72191692
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:52 schreef LXIV het volgende:
Niet voor iedereen is huren dus duurder dan kopen. Het is zeer afhankelijk van de persoonlijke situatie. Dat staat verder los van stijgende of dalende huizenprijzen.
Nou, ik heb het wel eens vrij exact doorgerekend. Op de lange termijn -zeg meer dan 5 tot 10 jaar- is kopen vaak goedkoper. Echter, een gevoeligheidsanalyse laat zien dat de ontwikkeling van de huizenprijs extreem grote consequenties heeft voor de uitkomst. Stijgt die extreem, zoals de afgelopen 10 jaar het geval was- dan is kopen al na enkele jaren voordeliger dan huren. Daalt de prijs, dan is huren bijna altijd voordeliger.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_72192005
Het grote verschil tussen kopen en huren vind ik vaak de kwaliteit van de woonomgeving. Ook heb je met huren vaak een stuk minder keuze.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72192134
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:14 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Nou, ik heb het wel eens vrij exact doorgerekend. Op de lange termijn -zeg meer dan 5 tot 10 jaar- is kopen vaak goedkoper. Echter, een gevoeligheidsanalyse laat zien dat de ontwikkeling van de huizenprijs extreem grote consequenties heeft voor de uitkomst. Stijgt die extreem, zoals de afgelopen 10 jaar het geval was- dan is kopen al na enkele jaren voordeliger dan huren. Daalt de prijs, dan is huren bijna altijd voordeliger.
Instapprijs bij de huur lijkt me ook wel vrij belangrijk

Welke gemiddelde huurstijging hou je aan?
pi_72192158
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 07:46 schreef JodyBernal het volgende:
Immers, iedereen moet meedoen aan het ponzispel van de Nederlandse huizenmarkt, want dan wordt DiegoArmandoMaradonas hol ook meer waard! No way.
Fok
pi_72192283
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Instapprijs bij de huur lijkt me ook wel vrij belangrijk
De marktconforme. Ik kan hier kiezen tussen koop en huur van hetzelfde huis. Koop zowel van de cooperatie als van burgers. Zo kan ik zowel de huur- als koopprijs vrij exact bepalen.
quote:
Welke gemiddelde huurstijging hou je aan?
Inflatie + 0,4%. Toch maakt ook deze variabele niet het grote verschil. Een promille per jaar meer of minder op een som van een circa 10k is uiteraard veel geringer dan procenten meer of minder per jaar op een som van 300k.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_72192591
quote:

Wat is de volgende stap. Scheefkopen? Dat je een te goedkoop huis bezit waardoor je niet genoeg meedoet aan het piramidespel?
pi_72192617
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De hele woningmarkt in nederland is ziek, als de gemeente wil uitbreiden dan besluit ze tot uitbreding op naast het dorp gelegen landbouwgrond, vervolgens gaat een van de ambtenaren een speculant bellen (Sisselaar) en ointvangt 100.000 euro tipgeld , de speculant kooopt de grond voor 10 euro per M2 en verkoopt het aan projectontwikkelaars voor 300 euro per M2.
De projectontwikkelaar mag 60% bebouwen en verkoopt 60% voor 1000 euro per m2 aan de aannemer

En jan de woningkoper betaald dan dus 120 m2 x 800 euro ofwel 100.000 euro teveel voor zijn slecht afgewerkte nieuwbouwhut

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 27-08-2009 13:14:37 ]
pi_72192678
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat is de volgende stap. Scheefkopen? Dat je een te goedkoop huis bezit waardoor je niet genoeg meedoet aan het piramidespel?
hahaha ja, dat die DArM even voor jou gaat bepalen dat je een ander, groter huis moet kopen, omdat hij anders zijn eigen hol aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
pi_72192737

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 27-08-2009 10:15:03 (doe eens niet) ]
pi_72192762
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Sterk argument, nu ben ik overtuigd
pi_72192780
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:31 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

hahaha ja, dat die DArM even voor jou gaat bepalen dat je een ander, groter huis moet kopen, omdat hij anders zijn eigen hol aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
Toch hoorde je vrij vaak dat mensen in een goedkoop huis met een goed inkomen moesten verhuizen naar een duurder huis van hun omgeving. Want "ze konden het toch betalen en dan stroomt de huizenmarkt door". Dus de maatschappelijke druk is/was er wel degelijk.
pi_72192815
En terecht
pi_72192844
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Toch hoorde je vrij vaak dat mensen in een goedkoop huis met een goed inkomen moesten verhuizen naar een duurder huis van hun omgeving. Want "ze konden het toch betalen en dan stroomt de huizenmarkt door". Dus de maatschappelijke druk is/was er wel degelijk.
Dat besluiten die mensen toch helemaal zelf? Er is hier van "moeten" helemaal geen sprake.
pi_72193020
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En terecht
Nee, kraken van leegstaande huizen is terecht.
pi_72193025
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:41 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dat besluiten die mensen toch helemaal zelf? Er is hier van "moeten" helemaal geen sprake.
peer pressure.
pi_72193208
Mensen die denken te kunnen bepalen hoe anderen moeten leven.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')