Ik wil het liefst niet al te veel tellen, en sowieso weet ik van veel dingen niet hoeveel er nou precies in zit (tegenstrijdigheid op verschillende sites). Plus dan weet ik ook nog steeds niet echt goed wat voor míj nou een goed aantal calorieën is om rustig aan af te vallen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon calorieën tellen? Dat doe ik ook, dan weet je zeker of je goed bezig bent.
Wat vervelend zeg, het is ook altijd wat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jaik slaap er al 2 nachten niet van! Vrijdag mag ik naar de tandarts.
Balen! Kun je niet gazpacho slurpen door een rietje, ofzo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jaik slaap er al 2 nachten niet van! Vrijdag mag ik naar de tandarts.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Huh, ik heb verkeerd geqoute.![]()
![]()
Ik ben ietsje ouder dan Tink en wens Muis van harte beterschap.![]()
Wordt het niet eens tijd dat je even nergens last van hebt.
Dit dus!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En muisje; sterkte. Ik hoop dat jij eens een tijdje zonder noemenswaardige lichamelijke problemen door het leven mag huppelen.
Nee, was het maar waarquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nou uit dat je een kamer hebt in A'foort?
Ik kaap meteen het topicquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben jij (bijna) 40? *in shock is
En muisje; sterkte. Ik hoop dat jij eens een tijdje zonder noemenswaardige lichamelijke problemen door het leven mag huppelen.
Ik zal het maar niet ontkennen, ik eet nogal weinig op het moment, ik ben mn eetlust kwijtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh, jij, mini, vergeetmewelletje en chico ook geloof ik. Pin me er niet op vast hoor! Maar het valt me vaak op dat ik de lijstjes zo "mager" vind hier. Van wie precies weet ik niet, om eerlijk te zijn. Het was ook meer een reactie op mini:
[..]
Dit dusquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Precies waarom ik het niet wil doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
VMW, wanneer was jouw Grote Dag ook alweer?
Mini, ik vind kcals tellen best risky, het wordt snel een obsessie. En als je, zoals Goodbye, misschien maar een paar kilo kwijt wilt of net iets strakker wilt ofzo, zou ik er niet aan beginnen. Persoonlijk
Vrijdag.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
Je kunt toch uitrekenen wat je nodig hebt? Dan heb je in elk geval een richtlijn, je kunt het altijd nog bijstellen als het niet blijkt te kloppen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik wil het liefst niet al te veel tellen, en sowieso weet ik van veel dingen niet hoeveel er nou precies in zit (tegenstrijdigheid op verschillende sites). Plus dan weet ik ook nog steeds niet echt goed wat voor míj nou een goed aantal calorieën is om rustig aan af te vallen.
Oh, wat een doemdenker lijk ik nu. Ik ben best een vrolijk mens hoor
Waarschijnlijk kom je al een heel end met normaal doch gezond eten met een incidenteel snoepmomentje, en wat meer sportenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Precies waarom ik het niet wil doen.
Ik doe het nu gewoon rustig aan. Goed op mijn eten letten, maar als ik een keer iets lekkers wil dan neem ik dat en probeer ik er niet al te moelijk over te doen. Daarnaast sporten en over een paar weken/maanden is het allemaal wel prima! Merk nu al dat die hele bolle buik van net na de vakantie al weg is, dus ik zit sowieso al beter in mijn vel!
Nee, ik heb alleen maandag vrij genomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:28 schreef ColdFeet het volgende:
VMW, wat leukZo snel al! Ga je nog op huwelijksreis?
Ik hoef zelf ook maar een paar kilo kwijt, maar doordat ik klein en dus licht ben is mijn verbruik maar 1650, terwijl mijn BMR 1400 is. Dan is het best moeilijk om het op gevoel goed te doen, als ik een paar honderd kcal te veel eet kom ik alweer aan. Het alternatief is om voor de zekerheid altijd aan de lage kant te gaan zitten, maar dan ga je juist weer te weinig eten. Dan helpt het toch wel om even op te zoeken hoeveel kcal er zitten in dingen die je vaak eet, zodat je niet heel veel onnodige kcals binnenkrijgt terwijl je denkt dat je goed bezig bent.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, ik vind kcals tellen best risky, het wordt snel een obsessie. En als je, zoals Goodbye, misschien maar een paar kilo kwijt wilt of net iets strakker wilt ofzo, zou ik er niet aan beginnen. Persoonlijk
Tuurlijk, het gaat mij ook niet om dat getalletje maar het geeft wel aan, en dat merk ik in de praktijk ook, dat ik niet heel veel speling heb. Ik wil zelf boven een bepaald minimum blijven, maar als ik wil afvallen is dat eigenlijk ook meteen het maximum. Dan wil je niet per ongeluk iets met heel veel kcal eten omdat je het niet opgezocht hebt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:43 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, als jij je er fijn bij voelt, moet je 't zeker doen, hoorIk lees ook vaak wel verpakkingen en bedenk dan of ik bijvoorbeeld 1,2 of 3 wraps wil
Maar dat precieze verbruik, volgens mij focus je daar wel erg op. Het is maar een indicatie, hè
Ik weet het nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dit dus. Wat gaan ze doen vrijdag, hem eruit halen?
Prima! Als je meer kcals gaat eten, moet je ook rekening houden met hoe je ingewanden dat gaan trekken en zonodig langzaam opbouwenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eetmeter: 1423 calorieen vandaag.Dat gaat de goede kant op, vorige week zat ik steeds rond 1100-1200, deze week probeer ik steeds rond 1500 te komen.
Netjes zeg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eetmeter: 1423 calorieen vandaag.Dat gaat de goede kant op, vorige week zat ik steeds rond 1100-1200, deze week probeer ik steeds rond 1500 te komen.
quote:Koolhydraatarm eten verhoogt kans op hartaanval
Uitgegeven: 25 augustus 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 25 augustus 2009 11:40
JERUZALEM - Wie een dieet volgt waarbij weinig tot geen koolhydraten gegeten mogen worden, loopt kans op aderverkalking. Daardoor kan zo'n dieet de kans op hartaanvallen en beroertes verhogen.
Dat blijkt uit onderzoek van Israëlische wetenschappers op muizen, meldde de BBC dinsdag.
De onderzoekers voerden muizen drie soorten diëten: een zonder koolhydraten, een met veel vet en een menu van muizenvoer. De muizen die geen koolhydraten kregen, hadden weliswaar geen last van cholesterol, maar kampten wel met aderverkalking.
Na twaalf weken hadden deze muizen 15 procent meer aderverkalking dan de dieren die het muizenvoer aten. Het dieet met veel vet leidde tot 9 procent meer aderverkalking.
Beenmergcellen
De wetenschappers weten niet precies waardoor dit negatieve resultaat tot stand komt. Mogelijk zorgt een dieet met weinig koolhydraten ervoor dat beenmergcellen de aderen minder efficiënt schoonmaken. Ze adviseren een dieet te volgen dat een gebalanceerde mix is van alle soorten voedingsstoffen.
Diëten zonder koolhydraten waren vooral in de jaren negentig enorm populair. Duizenden mensen volgden diëten als Southbeach en Atkins, waar snel gewicht mee kan worden verloren.
Het is al langer bekend dat deze vorm van afvallen kan leiden tot schade aan de gezondheid. De Israëlische wetenschappers deden hun onderzoek omdat ze veel berichten hoorden over mensen die een dieet volgden en een hartaanval kregen.
Dit suggereert dat South Beach een koolhydraatloos dieet is, terwijl het bij mijn weten maar heel kort serieus low-carben is, en daarna een mix met langzame koolhydraten (wat alleen maar goed is, natuurlijk). Dat Atkins knetterongezond is, daar zijn we nu wel achter, maar ik dacht niet dat dat ook in die mate gold voor South Beach?quote:Diëten zonder koolhydraten waren vooral in de jaren negentig enorm populair. Duizenden mensen volgden diëten als Southbeach en Atkins, waar snel gewicht mee kan worden verloren.
Van NU.nl. SouthBeach is volgens mij redelijk koolhydraatarm (iig volgens het duitse SouthBeachboek dat ik hier in de kast heb staan).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
Tink, ik weet niet waar je het artikel vandaan hebt, maar:
[..]
Dit suggereert dat South Beach een koolhydraatloos dieet is, terwijl het bij mijn weten maar heel kort serieus low-carben is, en daarna een mix met langzame koolhydraten (wat alleen maar goed is, natuurlijk). Dat Atkins knetterongezond is, daar zijn we nu wel achter, maar ik dacht niet dat dat ook in die mate gold voor South Beach?
Als ik het me goed herinner begon het heel erg low-carb, maar mocht je later bijvoorbeeld wel havermout, volkorenbrood en peulvruchten. Sowieso moet je bij South Beach veel meer voor gezonde producten kiezen, dacht ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Van NU.nl. SouthBeach is volgens mij redelijk koolhydraatarm (iig volgens het duitse SouthBeachboek dat ik hier in de kast heb staan).
Jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Prima! Als je meer kcals gaat eten, moet je ook rekening houden met hoe je ingewanden dat gaan trekken en zonodig langzaam opbouwen
Ja, ik heb de salades helemaal ontdekt nuquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
geinspireerd door de salade van PPP heb ik nog even snel een couscoussalade in elkaar gedraaid met veel groente er doorheen
Lijstje vandaag:
O: 3 broodjes met kaas en brie
L: couscoussalade
D: bbq met allen vlees en groente als dat er is
Het gaat wel, ik krijg het wel weg, maar mijn lunch is nu echt veel meer dan normaal (ik doe nu de ene dag brood, de andere dag salade, salade = meer), dus moet er wel aan wennen dat ik er langer mee bezig ben, zowel met klaarmaken als met het eten ervan. Maar op zich vind ik dat best prima, en het vult goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Netjes zeg.Je moet het ook rustig opbouwen, maar dit is toch al een stuk meer dan eerst!
Voelt het alsof je heel veel moet eten nu, of gaat het wel?
Even een huishoudelijk vraagje, jullie weten dat vast wel.Ik heb broccoli en prei die al wat oud beginnen te worden. Die broccoli wil ik eigenlijk nu vast kort koken en dan in de koelkast of het vriesvak bewaren, zou dat kunnen? En zou zoiets ook met de prei kunnen?
koudquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, ik heb de salades helemaal ontdekt nu. Hoe doe je dat met couscous? Koud of warm? En wat gooi je er dan doorheen? Lijkt me ook lekker!
Klinkt lekker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kouddus even wellen en dan met koud water afspoelen en goed uit laten lekken.
Gooi er meestal een bosuitje en wat lekkere tomaatjes (tasty toms dit keer) door heen en wat er verder aan groente in de groentela ligt gaat even in de grillpan en er dan ook doorheen
en eventueel met wat feta of gerookte kipfilet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |