Prima! Als je meer kcals gaat eten, moet je ook rekening houden met hoe je ingewanden dat gaan trekken en zonodig langzaam opbouwenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eetmeter: 1423 calorieen vandaag.Dat gaat de goede kant op, vorige week zat ik steeds rond 1100-1200, deze week probeer ik steeds rond 1500 te komen.
Netjes zeg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Eetmeter: 1423 calorieen vandaag.Dat gaat de goede kant op, vorige week zat ik steeds rond 1100-1200, deze week probeer ik steeds rond 1500 te komen.
quote:Koolhydraatarm eten verhoogt kans op hartaanval
Uitgegeven: 25 augustus 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 25 augustus 2009 11:40
JERUZALEM - Wie een dieet volgt waarbij weinig tot geen koolhydraten gegeten mogen worden, loopt kans op aderverkalking. Daardoor kan zo'n dieet de kans op hartaanvallen en beroertes verhogen.
Dat blijkt uit onderzoek van Israëlische wetenschappers op muizen, meldde de BBC dinsdag.
De onderzoekers voerden muizen drie soorten diëten: een zonder koolhydraten, een met veel vet en een menu van muizenvoer. De muizen die geen koolhydraten kregen, hadden weliswaar geen last van cholesterol, maar kampten wel met aderverkalking.
Na twaalf weken hadden deze muizen 15 procent meer aderverkalking dan de dieren die het muizenvoer aten. Het dieet met veel vet leidde tot 9 procent meer aderverkalking.
Beenmergcellen
De wetenschappers weten niet precies waardoor dit negatieve resultaat tot stand komt. Mogelijk zorgt een dieet met weinig koolhydraten ervoor dat beenmergcellen de aderen minder efficiënt schoonmaken. Ze adviseren een dieet te volgen dat een gebalanceerde mix is van alle soorten voedingsstoffen.
Diëten zonder koolhydraten waren vooral in de jaren negentig enorm populair. Duizenden mensen volgden diëten als Southbeach en Atkins, waar snel gewicht mee kan worden verloren.
Het is al langer bekend dat deze vorm van afvallen kan leiden tot schade aan de gezondheid. De Israëlische wetenschappers deden hun onderzoek omdat ze veel berichten hoorden over mensen die een dieet volgden en een hartaanval kregen.
Dit suggereert dat South Beach een koolhydraatloos dieet is, terwijl het bij mijn weten maar heel kort serieus low-carben is, en daarna een mix met langzame koolhydraten (wat alleen maar goed is, natuurlijk). Dat Atkins knetterongezond is, daar zijn we nu wel achter, maar ik dacht niet dat dat ook in die mate gold voor South Beach?quote:Diëten zonder koolhydraten waren vooral in de jaren negentig enorm populair. Duizenden mensen volgden diëten als Southbeach en Atkins, waar snel gewicht mee kan worden verloren.
Van NU.nl. SouthBeach is volgens mij redelijk koolhydraatarm (iig volgens het duitse SouthBeachboek dat ik hier in de kast heb staan).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
Tink, ik weet niet waar je het artikel vandaan hebt, maar:
[..]
Dit suggereert dat South Beach een koolhydraatloos dieet is, terwijl het bij mijn weten maar heel kort serieus low-carben is, en daarna een mix met langzame koolhydraten (wat alleen maar goed is, natuurlijk). Dat Atkins knetterongezond is, daar zijn we nu wel achter, maar ik dacht niet dat dat ook in die mate gold voor South Beach?
Als ik het me goed herinner begon het heel erg low-carb, maar mocht je later bijvoorbeeld wel havermout, volkorenbrood en peulvruchten. Sowieso moet je bij South Beach veel meer voor gezonde producten kiezen, dacht ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Van NU.nl. SouthBeach is volgens mij redelijk koolhydraatarm (iig volgens het duitse SouthBeachboek dat ik hier in de kast heb staan).
Jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Prima! Als je meer kcals gaat eten, moet je ook rekening houden met hoe je ingewanden dat gaan trekken en zonodig langzaam opbouwen
Ja, ik heb de salades helemaal ontdekt nuquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
geinspireerd door de salade van PPP heb ik nog even snel een couscoussalade in elkaar gedraaid met veel groente er doorheen
Lijstje vandaag:
O: 3 broodjes met kaas en brie
L: couscoussalade
D: bbq met allen vlees en groente als dat er is
Het gaat wel, ik krijg het wel weg, maar mijn lunch is nu echt veel meer dan normaal (ik doe nu de ene dag brood, de andere dag salade, salade = meer), dus moet er wel aan wennen dat ik er langer mee bezig ben, zowel met klaarmaken als met het eten ervan. Maar op zich vind ik dat best prima, en het vult goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Netjes zeg.Je moet het ook rustig opbouwen, maar dit is toch al een stuk meer dan eerst!
Voelt het alsof je heel veel moet eten nu, of gaat het wel?
Even een huishoudelijk vraagje, jullie weten dat vast wel.Ik heb broccoli en prei die al wat oud beginnen te worden. Die broccoli wil ik eigenlijk nu vast kort koken en dan in de koelkast of het vriesvak bewaren, zou dat kunnen? En zou zoiets ook met de prei kunnen?
koudquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, ik heb de salades helemaal ontdekt nu. Hoe doe je dat met couscous? Koud of warm? En wat gooi je er dan doorheen? Lijkt me ook lekker!
Klinkt lekker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kouddus even wellen en dan met koud water afspoelen en goed uit laten lekken.
Gooi er meestal een bosuitje en wat lekkere tomaatjes (tasty toms dit keer) door heen en wat er verder aan groente in de groentela ligt gaat even in de grillpan en er dan ook doorheen
en eventueel met wat feta of gerookte kipfilet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |