300 euro zoiets toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef Ploertendoder het volgende:
Het is geen brommercertificaat, maar Rijbewijs AMEn ja, vanaf 1 januari 2010 ook praktijk op de brommer
Ik heb 400 gehoordquote:
Eensch, vooral die pizzabezorgersquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:38 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb 400 gehoordTerecht hoor, al die brommerjosti's van tegenwoordig
Wat een onzin. iedereen kan zo'n ding besturen hoef je niks voor te leren. Dat je een theoriecertificaat moet halen vind ik een goede zaak. Maar praktijkexamen is gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Daar word het straatbeeld echt niet veiliger van. Het enige effect is misschien dat sommige tokkies nu geen geld meer hebben om uberhaupt het bewijs te halen. Maar die gaan dan wel zonder bewijs scooter rijden. En de mensen die wel verantwoordelijk zijn zijn weer de dupe van deze maatregel. Zoals altijd tegenwoordig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:38 schreef littledrummergirl het volgende:
werd tijd, altijd al onzin gevonden dat je zon ding mag rijden zonder dat je weet hoe het werkt.. tis niet dat het een driewieler is ofzo
Denk na gozer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef Sjef_Arie het volgende:
[..]
Wat een onzin. iedereen kan zo'n ding besturen hoef je niks voor te leren. Dat je een theoriecertificaat moet halen vind ik een goede zaak. Maar praktijkexamen is gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Daar word het straatbeeld echt niet veiliger van. Het enige effect is misschien dat sommige tokkies nu geen geld meer hebben om uberhaupt het bewijs te halen. Maar die gaan dan wel zonder bewijs scooter rijden. En de mensen die wel verantwoordelijk zijn zijn weer de dupe van deze maatregel. Zoals altijd tegenwoordig.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef Sjef_Arie het volgende:
[..]
Wat een onzin. iedereen kan zo'n ding besturen hoef je niks voor te leren. Dat je een theoriecertificaat moet halen vind ik een goede zaak. Maar praktijkexamen is gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Daar word het straatbeeld echt niet veiliger van. Het enige effect is misschien dat sommige tokkies nu geen geld meer hebben om uberhaupt het bewijs te halen. Maar die gaan dan wel zonder bewijs scooter rijden. En de mensen die wel verantwoordelijk zijn zijn weer de dupe van deze maatregel. Zoals altijd tegenwoordig.
het verschil tussen een fiets en een scooter niet kennenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:46 schreef rene90 het volgende:
Die praktijk is gelul, als je al niet overweg kan met een scooter mogen ze je ook van een fiets aftrappen. Die josti's hou je toch wel.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:45 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe dan, met de examinator achterop zeker?
Dat dus, echt, wtfquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
het verschil tussen een fiets en een scooter niet kennen
Ik zat al te denken, ik mis Maikuuul in dit topicquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:53 schreef Maikuuul het volgende:
Alsof mensen hierdoor rustiger gaan rijden
Geldklopperij, maar dat is alles in dit land
Maikuuul ziet een topic dat over brommers gaat en wordt dan zo geil dat hij hier moet postenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:59 schreef Maikuuul het volgende:
Gvd gek, ik ben me brommersleutel kwijt na gisteravond.
Nu staat hij aan een hek vast met het slot waar ik de sleutel wel nog van heb, maar ik weet niet waar de reservesleutel is
Zeer frappant hoe ik specifiek deze sleutel heb kunnen verliezen want hij zat gewoon bij andere sleutels vast.
Beter,quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:49 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het bij A rijbewijs gaat. Gewoon examinator op de motor.
Nee ... ik check gewoon KLB en zie daar dat een topic waar ik wel eens een kijkje wilde nemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:00 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Maikuuul ziet een topic dat over brommers gaat en wordt dan zo geil dat hij hier moet posten
autoquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:49 schreef fullmetal het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Nee ... ik check gewoon KLB en zie daar dat een topic waar ik wel eens een kijkje wilde nemen.
Vanzelfsprekend plaats ik een reactie.
Laat mij dan eens zien iemand die een AL/AZ haalt met tutor in de auto. Meeste Rijden op VFR's of goldwings hiero.quote:
Met een auto kan het volgens mij ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:30 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Laat mij dan eens zien iemand die een AL/AZ haalt met tutor in de auto. Meeste Rijden op VFR's of goldwings hiero.
zal uiteindelijk wel 600/700 euro worden dusquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:38 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk hoogst onprofessioneel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Met een auto kan het volgens mij ookDat heb ik hier ook weleens gezien
Een inburgeringscursus zou je niet misstaanquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:37 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk hoogst onprofessioneel.
Motorrijden werft veel meer gevoel van iemand, met elke bocht en afslag. In een auto kun je veel minder goed mee-leven, en dus aanwijzingen geven, wat je simpelweg tot een bagger-rijschool maakt.
Tov autorijden is motorrijden niet alleen rule-based maar er wordt ook gekeken hoe je je paarden onder bedwang kunt houden in verschillende bochten, met verschillende omstandigheden.
Ik hoop dat het beetje verstaanbaar Nederlands is, ben al bekroond met taaltering award.
Ook daar bestaat een hele mooie oplossing voor: het heet werken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:45 schreef Skunkkk het volgende:
Hahahahahaha eeeeens???
Diegene die dat zeggen zijn zeker diegene die genoeg verdienen.
de mindere in de samenleving moeten dit maar kunnen ophoesten.
geldklopperij.
Doe je je best, is het nog niet goedquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:51 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Een inburgeringscursus zou je niet misstaan
ik werk, de rest vult mooi aan op mijn uitkering.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ook daar bestaat een hele mooie oplossing voor: het heet werken.
Dat is helemaal niet vreemd, dat heeft te maken met verkeersinzicht en verantwoording. Iets dat jongeren van 16/17 jaar zeker niet hebben. Kijk alleen maar eens naar het huidige straatbeeld. Die jostie's raggen je links en rechts voorbij nadat ze een tijdje een halve meter van je bumper zaten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:02 schreef Robin__ het volgende:
ach zal wel gaan gelden van mensen onder een bepaalde leeftijd, moeten ze maar paar maanden langer krantenlopen of bigmac's verkopen. Bedank de vorige generaties scooter tokkies maar.
ergens is het nog steeds vreemd dat je met je autorijbewijs dan wel gelijk met een (schakel) brommer mag gaan rijden. maargoed, dat is dan dus de keuze, of op je 16e brommer incl de extra kosten, of wachten tot je je autorijbewijs mag halen.
Diegenen die dat zeggen zijn de mensen die juist geen scooter/brommerbewijs willen halen en juist last hebben van al die faalhazen die amper zo'n kutscooter kunnen besturen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:45 schreef Skunkkk het volgende:
Hahahahahaha eeeeens???
Diegene die dat zeggen zijn zeker diegene die genoeg verdienen.
de mindere in de samenleving moeten dit maar kunnen ophoesten.
geldklopperij.
het gaat voor hen wel iets bijdragen en daar draait het immers om in dit land.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het enige positieve wat de overheid hiermee bereikt dat de vele arme sloebers onder de 16 jarigen zullen wachten totdat ze het autorijbewijs mogen halen.
Een praktijkexamen zal vermoedelijk niks positiefs bijdragen aan het straatbeeld.
Dus je teert op geld van de samenleving? Als je daadwerkelijk van 1990 bent ben je dus 19 jaar, dan hoor je volop aan het werk te zijn en niet je handje ophouden elke maand.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:07 schreef Skunkkk het volgende:
[..]
ik werk, de rest vult mooi aan op mijn uitkering.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dus je teert op geld van de samenleving? Als je daadwerkelijk van 1990 bent ben je dus 19 jaar, dan hoor je volop aan het werk te zijn en niet je handje ophouden elke maand.
Als bepaalde scootersjonnies het risico willen lopen op gepakt te worden zonder AM rijbewijs dan is dat hun risico.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:11 schreef Skunkkk het volgende:
[..]
het gaat voor hen wel iets bijdragen en daar draait het immers om in dit land.
Tevens ben je erg naief als je denkt dat de ''arme sloebers'' zullen wachten tot ze 18 zijn.
Je hebt immers geen papiertje (anno 2009 pasje) nodig om een voertuig te besturen
PRECIES!! Kentekens ook zo'n zeik!!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:13 schreef pumpkineater het volgende:
Wie wil d'r nou nog op een brommer rijden met al die kenteken onzin! Eerst kon je gewoon hup verzekeren en rijden maar! Nu is de lol er wel van af!
Dus, brommerrijden onaantrekkelijker maken. Gelijk de vraag, als die sloebers in golf GTI rond zullen rijden, is dat veiliger?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vreemd, dat heeft te maken met verkeersinzicht en verantwoording. Iets dat jongeren van 16/17 jaar zeker niet hebben. Kijk alleen maar eens naar het huidige straatbeeld. Die jostie's raggen je links en rechts voorbij nadat ze een tijdje een halve meter van je bumper zaten.
Dit alles gaat gepaard met het onnodige uitlaatlawaai, hoe harder hoe beter lijkt het wel.
Het enige positieve wat de overheid hiermee bereikt dat de vele arme sloebers onder de 16 jarigen zullen wachten totdat ze het autorijbewijs mogen halen.
Een praktijkexamen zal vermoedelijk niks positiefs bijdragen aan het straatbeeld.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:15 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Ik heb liever dat een sjaak op een Piaggio zip tegen mij aanbotst, dan een randdebiel in een golf.
Daar heb je een goed punt, alleen mi als ze het geld voor een brommerrijbewijs al niet kunnen opbrengen zal dat voor een auto dan wel lukken? Denk dat ze het daar dan ook behoorlijk moeilijk mee hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:15 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Dus, brommerrijden onaantrekkelijker maken. Gelijk de vraag, als die sloebers in golf GTI rond zullen rijden, is dat veiliger?Beter?
Ik heb liever dat een sjaak op een Piaggio zip tegen mij aanbotst, dan een randdebiel in een golf.
Ja? en? dus daarom vind je het terecht dat ze rijbewijs AM nu zo duur maken? Moet alles duur worden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:18 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, alleen mi als ze het geld voor een brommerrijbewijs al niet kunnen opbrengen zal dat voor een auto dan wel lukken? Denk dat ze het daar dan ook behoorlijk moeilijk mee hebben.
Aaaaah jij bent ook die schijtzak van het andere topic die mensen loopt te verlinken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dus je teert op geld van de samenleving? Als je daadwerkelijk van 1990 bent ben je dus 19 jaar, dan hoor je volop aan het werk te zijn en niet je handje ophouden elke maand.
Alsof je iets moet leren om ermee te rijden: beweeg rechterhand voor snelheid en bewaar evenwicht, klaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:38 schreef littledrummergirl het volgende:
werd tijd, altijd al onzin gevonden dat je zon ding mag rijden zonder dat je weet hoe het werkt.. tis niet dat het een driewieler is ofzo
. Ook zal de minister nadere mededelingen doen over het examentarief en de aantekening `automaat` op het bromfietsrijbewijs.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:12 schreef pizza-tonijn het volgende:
Jippie! Het Bromfietspraktijkexamen is uitgesteld. Op de site van het CBR waar je je examen kunt reserveren staat het volgende
Citaat:
Vanochtend verscheen het bericht in de media dat het bromfietspraktijkexamen wordt uitgesteld naar maart 2010. Het CBR kan dat op dit moment niet bevestigen. De minister zal binnenkort de Tweede Kamer per brief informeren over de definitieve invoeringsdatum. Ook zal de minister nadere mededelingen doen over het examentarief en de aantekening `automaat` op het bromfietsrijbewijs. Pas als de brief is verstuurd kan het CBR, de klanten, medewerkers en de branche informeren. Zowel CBR als de rijschoolbranche waren overigens met de voorbereidingen klaar voor invoering op 1 januari 2010. Het eerste praktijkexamen stond gepland op 18 januari 2010.
Hoelang zal het duren dat die brief opgestuurd word? Want ik wil zo snel mogelijk reserveren anders ben ik dalijk alsnog te laat...
Tering, wat een kartonnen pauperbakquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:23 schreef renedis het volgende:
kut..
oprotten met die scooters en homo's die er op rijden.
GVD me auto is dit weekend total los verklaart omdat zo'n kanker scooterrijder de weg op ging waar het niet mocht.
9 van de 10 keer zijn het van die josties die denken dat ze heel hard gaan en stoer zijn als ze zonder helm rijden.
Nee tuurlijk niet, want uitwijkingsoefening, noodstop e.d. zijn helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef Sjef_Arie het volgende:
[..]
jij hebt zeker nog geen rijbewijs?quote:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:49 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Geen autorijdbewijs neequote:Op dinsdag 1 december 2009 19:40 schreef renedis het volgende:
[..]
jij hebt zeker nog geen rijbewijs?
je rijdt waarschijnlijk ook zonder licht op de fiets..
Ho ho, nu verwacht je een degelijk examen, het zal natuurlijk zoiets worden wat ze al vrijwillig hadden, -even zoeken-quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:34 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, want uitwijkingsoefening, noodstop e.d. zijn helemaal niet nodig.
Waarom denk je dat die klapjosti's onderuit gaan? ken er zat die niet weten hoe je een noodrem moet toepassen, en dan ga je hoor. Ook van die klapjosti's die met beide remmen gaan remmen in een bocht e.d. . Nee, laat dat praktijkexamen maar komen, je hebt er maar iets voor over of je wacht nog 2 jaar, niet zeiken.
Dus even 8tje maken, over een stoeprand rijden, 2x remmen en over een plankje rijden. Niemand wordt heir beter op behalve de staat zelf.quote:DEN HAAG - De ANWB vindt de kosten voor het nieuwe brommerrijbewijs erg hoog. De wielrijdersbond pleit er voor nog eens te bekijken of het niet goedkoper kan, zei een woordvoerder dinsdag.
Voor 390 euro krijgt een kandidaat vier lessen en een examen. Het praktijkexamen voor bromfietsers gaat per 1 januari 2010 in, maakte verkeersminister
Camiel Eurlings maandag bekend. Als er extra lessen nodig zijn, zullen de kosten stijgen, waarschuwde de bewindsman.
Drempel
De ANWB vindt echter dat de drempel dan te hoog wordt. ''Dan ben je bezig het brommerrijden bijna onmogelijk te maken.''
De organisatie vindt dat in elk geval dubbelingen in de rijopleidingen moeten worden voorkomen. ''Als je bijvoorbeeld bij het brommerexamen aantoont over voldoende verkeersinzicht te beschikken, zou je dat onderdeel bij het motorrijbewijs of autorijbewijs kunnen schrappen.''
Inderdaad. Een vriend van mij heeft ook die vrijwillige praktijklessen van zijn ouders moeten volgen en heeft tot nu toe alleen maar dingen als '' pylonrijden '' e.d. gedaan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ho ho, nu verwacht je een degelijk examen, het zal natuurlijk zoiets worden wat ze al vrijwillig hadden, -even zoeken-
[..]
Dus even 8tje maken, over een stoeprand rijden, 2x remmen en over een plankje rijden. Niemand wordt heir beter op behalve de staat zelf.
Als je voor 2010 je theorie haalt ben je klaar. Doe je dit later, dien je tevens praktijkexamen af te leggen.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:50 schreef pizza-tonijn het volgende:
ik snap iets niet...
Als ik dus via het CBR me rijbewijs voor de brommer online reserveer hoef ik alleen 37 euro te betalen en krijg ik dan geen lessen ofzo en hoef ik dan alleen maar het examen af te leggen?
Precies.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je voor 2010 je theorie haalt ben je klaar. Doe je dit later, dien je tevens praktijkexamen af te leggen.
Als ik iemand ken waarvan ik weet dat het een steuntrekker is, en ik zie hem "beunhazen" dan is die aan de beurt. Ik zal het in zo'n geval niet nalaten om de uitkeringsinstantie een seintje te geven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:18 schreef Skunkkk het volgende:
[..]
Aaaaah jij bent ook die schijtzak van het andere topic die mensen loopt te verlinken?
Zou je mij ook verlinken??
Denk het niet he!!
Ga eens naar het goede topicquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:34 schreef fullmetal het volgende:
Ja, Theorie kun je halen vanaf 16,5 en rijbewijs vanaf je 17. Rijden na halen van rijbewijs alleen toegestaan met begeleiding tot 18 jaar.
Correct me if im wrong.
Klik.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:38 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Kijk, het werkt dus wel. Ontmoedigingsbeleid voor brommersquote:Op woensdag 2 december 2009 21:45 schreef GinoPietermaai. het volgende:
[..]
Klik.
Nu neem ik dus écht geen scooter hč.![]()
.
Dus de scooter van de buren staat nu veiliger?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:45 schreef GinoPietermaai. het volgende:
[..]
Klik.
Nu neem ik dus écht geen scooter hč.![]()
.
Elke vmbo-er ziet zo door die tekst heen... toch?quote:Is het bromfietsrijbewijs pure geldklopperij?
Nee, dat is het niet. Natuurlijk is het jammer dat je geld moet betalen voor iets wat vroeger niet nodig was. Aan de andere kant: gegarandeerd leer je meer over je scooter of bromfiets en je plaats in het verkeer doordat je nu gedwongen wordt om je er zowel theoretisch als praktisch in te verdiepen. En wanneer je meer weet door een goede theoretische opleiding en je brommer of scooter beter aanvoelt door een goede praktijkopleiding dan komt dat natuurlijk je eigen veiligheid ten goede (en ook die van een ander natuurlijk).
quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:31 schreef bloodysunday het volgende:
het is uitgesteld tot 1 maart, dus je kan nog 3 weken goedkoop rijbewijs halen
En weer eentje die ontmoedigd is. Het werkt dus prima.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:41 schreef jipdepoes het volgende:
maar, ik ben pas op 8 mei jarig. kan ik dan nu me certificaat halen, of moet ik (als de regeling ergens achter in maart van kracht gaat) toch ¤350 betalen?? ik word er helemaal gek van. ik wil al zo *** lang een brommertje en nu word ik 16, weet ik niet waar ik het geld vandaan moet halen,omdat dat fucking certificaat zo duur is.:S
quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:23 schreef jipdepoes het volgende:
ik vind het zon tyvus gezeik.
het slaat nergens op om mensen 350 euro extra te laten betalen.
ik heb verder geen mening over of het goed is dat er een rijexamen komt, maar doe het dan goedkoper of gewoon helemaal niet, want dit is geldklopperij![]()
en waar ik het helemaal mee gehad heb zijn die zeikertjes die gaan praten over josties op scootertjes die je zo voorbij scheuren alsof t niks is. ten eerste heb ik daar nog nooit op de fiets of in de auto last van gehand. ten 2e: waar ik echt last van heb, zijjn die auto's. ze zijn opdringerig, kijken bijna nooit uit voor fietsers en vinden altijd dat een auto voorang heeft op een fiets. dus mijn conclusie is: ga niet lopen zeiken met extra praktijklessen voor brommers. ga iets doen aan het asociale rijgedrag dat autobestuurders vertonen. stelletje teringleiers vind ik het
Wat spreek je jezelf hard tegen zeg. Alsof jij recht hebt om te spreken, je hebt geeneens je rijbewijs.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:41 schreef jipdepoes het volgende:
maar, ik ben pas op 8 mei jarig. kan ik dan nu me certificaat halen, of moet ik (als de regeling ergens achter in maart van kracht gaat) toch ¤350 betalen?? ik word er helemaal gek van. ik wil al zo *** lang een brommertje en nu word ik 16, weet ik niet waar ik het geld vandaan moet halen,omdat dat fucking certificaat zo duur is.:S
Het klopt anders wel hoorquote:Op zondag 7 februari 2010 00:09 schreef rycemasta het volgende:
[..]
[..]
Wat spreek je jezelf hard tegen zeg. Alsof jij recht hebt om te spreken, je hebt geeneens je rijbewijs.
350 voor je rijbewijs duurquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:41 schreef jipdepoes het volgende:
Dat is duur voor een AM rijbewijsje ja. Zeker als het eerdergenoemde ervoor maar iets meer als dertig euro kostte.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:29 schreef Drinky het volgende:
[..]
350 voor je rijbewijs duur?
Jochie, als je dat al te duur vind, moet je er sowieso niet aan beginnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |