Zeker weten, kunnen een aantal spelers wel wat van leren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:53 schreef denthemen het volgende:
Ik gun Oleguer het beste, vorig jaar 100% ingezet wat we niet van elke speler kunnen zeggen
Aldus VoetbalPrimeurquote:Oleguer opnieuw niet in Ajax-selectie
Oleguer is door Ajax-coach Martin Jol wederom buiten de selectie gelaten. De Spanjaard ontbrak al in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava en is nu ook niet opgeroepen voor de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. De 29-jarige Oleguer mag vertrekken uit Amsterdam. De verdediger zat afgelopen donderdag al niet bij de selectie, omdat hij zijn kansen op een transfer niet wilde vergooien door een Europese wedstrijd te spelen.
Ismaïl Aissati keert weer terug in de selectie, melden de Amsterdammers op de eigen website. Hij ontbrak tegen Slovan Bratislava vanwege een blessure. Ook Bruno Silva is opgenomen in de selectie.
Overigens moet Jol het vooralsnog stellen zonder Gabri en Jeroen Verhoeven, die geblesseerd zijn. Kenneth Vermeer kampt met een vingerblessure, maar zit wel bij de selectie.
quote:Martin Jol heeft de wedstrijdselectie bekendgemaakt voor het competitieduel Ajax - Sparta Rotterdam. Ismaïl Aissati, die het duel tegen Slovan Bratislava moest missen wegens een blessure, is weer opgenomen in de selectie. Ook Bruno Silva maakt deel uit van de wedstrijdselectie.
Ajax speelt zondag in eigen huis tegen Sparta Rotterdam. De aftrap wordt verricht om 14.30 uur.
De wedstrijdselectie voor het thuisduel ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Bruno Silva
Luis Suarez
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Demy de Zeeuw
Marvin Zeegelaar
Ook zij lezen Ajax Netwerkquote:Ajax richt pijlen op Eidur Gudjohnsen
zaterdag 22 augustus, door Jooppiie, Amsterdam, 15:29u, ajaxfans.net
Ajax ziet in Eidur Gudjohnsen de nieuwe versterking voor de spitspositie. De Ijslander kwam dit seizoen weinig aan spelen toe in Spanje en is daarom opzoek naar een nieuwe club. Barcelona is het bereid mee te werken aan een transfer van de dertigjarige centrumaanvaller, maar vraagt nog wel een transfersom.
Ajax informeerde enkele weken terug al informeel bij Barcelona en zaakwaarnemer André Gieling over een mogelijke overgang, gesprekken daarover zijn nu in een serieuzer stadium aanbeland. Gieling is geen onbekende van Ajax. Hij speelde ooit in de Ajaxjeugd, toen een doorbraak uitbleef werd hij zaakwaarnemer.
Gudjohnsen moet in Jols ogen het nieuwe aanspeelpunt worden voorin. Eerder vervulde de blonde aanvaller die rol al bij Bolton Wanderers en Chelsea. Mocht Ajax er niet in slagen Gudjohnsen te contracteren dan blijft Jan Vennegoor of Hesselink het alternatief.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik Wielaert las. Jammer.
Mag toch hopen dat het kolder is. Ik word een beetje droevig van al die tribuneklanten uit Catalonie en ex-PSV'ers bij Ajax.quote:
Aldus inmiddels ook AT5.quote:zaterdag 22 augustus 2009 15:49
'Ajax richt pijlen op Eidur Gudjohnsen'
Het geruchtencircuit meldt dat Ajax serieuze belangstelling heeft voor een nieuwe spits: de IJslander Eidur Gudjohnsen.
Op de fansite Ajaxfans.net staat dat de spits in Barcelona weinig aan spelen troekwam en nu op zoek is naar een nieuwe club en dat Barcelona bereid is daaraan mee te werken. De onderhandelingen gaan nu over de transfersom.
Ajax informeerde enkele weken terug al informeel bij Barcelona en zaakwaarnemer André Gieling over een mogelijke overgang, gesprekken daarover zijn nu in een serieuzer stadium aanbeland. Gieling is geen onbekende van Ajax. Hij speelde ooit in de Ajaxjeugd, toen een doorbraak uitbleef werd hij zaakwaarnemer.
Gudjohnsen moet in Jols ogen het nieuwe aanspeelpunt worden voorin. Eerder vervulde de 30-jarige aanvaller die rol al bij Bolton Wanderers en Chelsea.
Denk ik ook. Zou ook prima achter Suarez kunnen spelen denk ik.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Eidur zou denk ik van onschatbare waarde zijn, die zit echt nog niet in de categorie Oleguer.
Wie zegt dat hij als spits/doelpuntenmachine gekocht zal worden? Bij Barca speelt hij ook als middenvelderquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En Gudjohnson is ook niet de doelpuntenmachine die we missen. Als we hem kopen, maakt Jol zich compleet belachelijk.
Heeft ie al gedaan door Atouba te halen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En Gudjohnson is ook niet de doelpuntenmachine die we missen. Als we hem kopen, maakt Jol zich compleet belachelijk.
Vier wedstrijden op rij gescoord en niet tegen de makkelijkste tegenstanders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Honda +1. Plus een miljoen ook weer, gok ik.
Hoop echt dat Ajax voor hem gaat.
Urby nooit meer op de back plaats svp.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:26 schreef kevin6188 het volgende:
Tegen Sparta kan Urby ook wel linksback.
PSV heeft Afellay, Ajax heeft de eeuwig geblesseerde en fysiek zwakke Aissati.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:08 schreef jna het volgende:
Haal die honda nou maar snel. Hij gaf zelf aan qua speelstijl het meest bij Ajax te passen. Toch had PSV gevoelsmatig de voorkeur. Hij kon dus niet echt zeggen welke club ie liever voor wil spelen
Sinda wanneer kijken jullie niet meer naar het verleden of de toekomst ??quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:09 schreef RayMania het volgende:
[..]
PSV heeft Afellay, Ajax heeft de eeuwig geblesseerde en fysiek zwakke Aissati.
Ik hoop ook dat Honda komt, wel jammer voor het talent Aissati, maar Ajax moet nu presteren.
Dat zou ik ook in het midden houden als er nog verschillende opties zijn. Mijn gevoel zegt dat hij naar PSV gaat, maar Ajax heeft de beste papieren. De vraag is alleen: is Ajax geïnteresseerd. Dat 10 miljoen teveel is hoeft Derksen niet te vertellen, maar heeft Ajax (nog) concrete interesse...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:08 schreef jna het volgende:
Haal die honda nou maar snel. Hij gaf zelf aan qua speelstijl het meest bij Ajax te passen. Toch had PSV gevoelsmatig de voorkeur. Hij kon dus niet echt zeggen welke club ie liever voor wil spelen
Het lijkt toch echt te gebeuren. Jol had hem beter kunnen ''wegpesten'' door hem de gehele wedstrijd op de bank te laten zitten (mits dat gerucht over de concrete interesse van Everton waar is).quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:09 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby nooit meer op de back plaats svp.
Nouja, ze hebben in ieder geval geïnformeerd bij VVV dus dan neem ik aan dat ze interesse hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:13 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook in het midden houden als er nog verschillende opties zijn. Mijn gevoel zegt dat hij naar PSV gaat, maar Ajax heeft de beste papieren. De vraag is alleen: is Ajax geïnteresseerd. Dat 10 miljoen teveel is hoeft Derksen niet te vertellen, maar heeft Ajax (nog) concrete interesse...
quote:Leonardo hoopt op een Europese topclub
Leonardo traint momenteel mee met NAC, maar de Braziliaanse oud-Ajacied hoopt binnenkort een contract te ondertekenen bij een Europese topclub. Dat meldt zaakwaarnemer Rob Jansen. Toch is een langer verblijf in Breda niet ondenkbaar.
'Leonardo hoopt nog op een Europese topclub', aldus Jansen. 'Maar heeft het nadeel van de crisis en van zijn niet-Europese paspoort. NAC is zeker een optie, maar we hebben nog niet met de club gesproken.'
In 2006 kwam Leonardo in 31 wedstrijden binnen de lijnen voor NAC. Toen scoorde hij tien doelpunten. De Braziliaan leverde deze zomer zijn contract bij Ajax in, omdat hij niet akkoord ging met de reserverol die hem werd toegewezen.
Lekker respectvol naar iemand die zichzelf op elke positie heeft laten misbruiken zonder te klagen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:14 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het lijkt toch echt te gebeuren. Jol had hem beter kunnen ''wegpesten'' door hem de gehele wedstrijd op de bank te laten zitten (mits dat gerucht over de concrete interesse van Everton waar is).
We hebben een spits en een middenvelder nodig die doelpunten maken. Hij is een aanvallder/middenvelder die vrijwel nooit scoort, als we die halen is dat een extreem slechte zet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:25 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij als spits/doelpuntenmachine gekocht zal worden? Bij Barca speelt hij ook als middenvelder
Waarschijnlijk kijk je nu naar het aantal wedstrijden en denk je dat hij daarin 90 minuten heeft gespeeld, maar dat is absoluut niet zo. Bijna al die wedstrijden is hij gewisseld voor Eto'o, Xavi, Iniesta, etc en heeft hij maar weinig gespeeld (vaak toen de wedstrijd al gespeeld was).quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:55 schreef TheJanitor het volgende:
Hij is een aanvallder/middenvelder die vrijwel nooit scoort, als we die halen is dat een extreem slechte zet.
Ik kijk naar minuten per doelpunt en dat is altijd tussen de 300 tot 500 minuten per doelpunt geweest.quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:57 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kijk je nu naar het aantal wedstrijden en denk je dat hij daarin 90 minuten heeft gespeeld, maar dat is absoluut niet zo. Bijna al die wedstrijden is hij gewisseld voor Eto'o, Xavi, Iniesta, etc en heeft hij maar weinig gespeeld (vaak toen de wedstrijd al gespeeld was).
Nu gaan we zien waar Atouba speelt over 3 jaar en waar Obradovic speelt over 3 jaar. Kijken wie de betere speler is. Hij was maar tussen de 3,5 en 4,5miljoen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:04 schreef Frankz0rz het volgende:
Obradovic naar Zaragoza ook lees ik op Voetbalzone.
Maar ook dat heeft geen nut, want als je al dik voorstaat, dan is het spelbeeld anders en wordt er minder gejaagd om te scoren.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik kijk naar minuten per doelpunt en dat is altijd tussen de 300 tot 500 minuten per doelpunt geweest.
dus in al die jaren in Nederland heeft ie nooit de moeite genomen om een paspoort aan te vragen?quote:
quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
We hebben een spits en een middenvelder nodig die doelpunten maken. Hij is een aanvallder/middenvelder die vrijwel nooit scoort, als we die halen is dat een extreem slechte zet.
quote:Ik durf nog niet te dromen over deze man in het Ajax-shirt. Een speler waarvan ik altijd bij dacht, dat is een typische Ajax-speler. Zou Ajax in een keer twee klasses omhoog tillen. Geweldig inzicht, schitterend simpele Litmanen-achtige baltechniek en kan zowel op 10 als naast Suarez spelen.
Deze jongen had veel meer uit zijn loopbaan kunnen halen, maar rond z'n 30ste toch de top gehaald. Beetje het verhaal Kenneth Perez, maar dan twee niveau's hoger (overigens hebben deze twee spelers bijna een identieke stijl van spelen).
Overigens, weinig wedstrijden? Deze gozer heeft bij Chelsea altijd 30+ duels per jaar gespeeld, zie Wikipedia. En bij Barca had hij een concurrentie van Xavi en Iniesta, dat zijn dan ook de twee beste middenvelders van de wereld op dit moment.
En over de restwaarde, die heb je ook niet bij al die miskopen. Onder de 8 miljoen is deze speler het altijd waard. Tuurlijk liever een supertalent die je voor 30 miljoen doorverkoopt en je met Suarez kampioen maakt, maar die vinden is heel lastig geworden met de tegenwoordige grote scoutingsnetwerken en internetcommunicatie (lees Youtube etc.). En... ervaring is ook wat waard.
Een beer/topper van een CV en Gudjohnsen, en we hebben een hele mooie selectie. Dat sommigen hier hem niet zien zitten maakt mij echt... zeg maar dit: :B
quote:Suarez toch weg?
zondag 23 augustus, door StiensGroetAjax, stiens, 11:26u, ajax1
Vreselijk nieuws uit het Ajax kamp, Suarez gaat waarschijnlijk toch weg !
Een oplettende Ajacied keek op de Ajax site waar hij graag een nieuw Ajax shirt wilde met Luis Suarez achterop, maar wat er nu aan de hand is, dat kan helemaal niet!
Wie naar de officiele website gaat van de Ajax Fanshop en een nieuw shirt wilt gaan bestellen met een bedrukking, is het niet meer mogelijk Luis Suarez te kiezen.
Waarschijnlijk heeft Ajax intern al een overeenkomst bereikt met een andere club over Suarez, en zijn ze nu voorbereidingen aan het treffen voor het officiele nieuws.
Is dit gewoon een fout van de Website of gaat Suarez echt weg?
Ik las het ja. Bericht is nu weer verwijderd.quote:
quote:
quote:
quote:Voor de onbezorgde Ajacieden die rond kwart over elf op Ajax1.nl zaten:
Het foutje is gelijk gecorrigerd door de Ajax Fanshop, nadat het bericht was verschenen dat Suarez misschien weg zou gaan omdat je zijn naam niet meer kon bedrukken.
Wat nou blijkt is dat de letter Z en het cijfer 0 niet meer beschikbaar zijn, waardoor ze op dit moment even niet kunnen beschikken over o.a de spelers: Suarez, Cvitanich en Sulejmani.
Hoe slecht van AT5 dit.quote:
Foutje is gelijk gecorrigeerd, welke site schreef er nu een kutbericht dat voor geen meter klopt? Met 'waarschijnlijk is er al een deal met een andere club'. Wat een baggersites bestaan er toch...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |