Pos. | Naam | Team | Punten |
1. | J. Button | Brawn GP | 70 |
2. | M. Webber | Red Bull | 51.5 |
3. | S. Vettel | Red Bull | 47 |
4. | R. Barrichello | Brawn GP | 44 |
5. | N. Rosberg | Williams | 25.5 |
6. | J. Trulli | Toyota | 22.5 |
7. | F. Massa | Ferrari | 22 |
8. | L. Hamilton | McLaren | 19 |
9. | K. Räikkönen | Ferrari | 18 |
10. | T. Glock | Toyota | 16 |
11. | F. Alonso | Renault | 13 |
12. | H. Kovalainen | McLaren | 9 |
13. | N. Heidfeld | BMW | 6 |
14. | S. Buemi | Toro Rosso | 3 |
15. | R. Kubica | BMW | 2 |
16. | S. Bourdais | Toro Rosso | 2 |
17. | K. Nakajima | Williams | 0 |
18. | A. Sutil | Force India | 0 |
19. | G. Fisichella | Force India | 0 |
20. | N. Piquet jr. | Renault | 0 |
21. | J. Alguersuari | Toro Rosso | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1. | Brawn GP | 114 |
2. | Red Bull | 98.5 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Toyota | 38.5 |
5. | McLaren | 28 |
6. | Williams | 25.5 |
7. | Renault | 13 |
8. | BMW | 8 |
9. | Toro Rosso | 5 |
10. | Force India | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 22 augustus | 13.55-15.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 23 augustus | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Pre-show |
Zo 23 augustus | 13.55-15.45 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Race |
Zo 23 augustus | 15.45-16.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Nabeschouwing |
Zo 23 augustus | 20.00-20.30 uur | RTL GP: Formule 1 - Europa - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 22 augustus | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Kwalificatie |
Zo 23 augustus | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Europa - Race |
Zo 23 augustus | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Europa - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 22 °C | 31 °C | 10 % | zonnig |
Zaterdag | 22 °C | 31 °C | 10 % | zonnig |
Zondag | 21 °C | 30 °C | 0 % | zonnig |
Laat Luca maar lekker z'n laps rijden ... die komt echt wel los tegen kwalificatie-tijd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef kepler het volgende:
Arme Badoer...
Dat geloof ik zeker welquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Laat Luca maar lekker z'n laps rijden ... die komt echt wel los tegen kwalificatie-tijd.
Yup ... een auto die eigenlijk op Massa is afgesteld. Hij staat nu binnen ... ongetwijfeld zijn ze als bezetenen aan het sleutelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker wel
Dit zijn natuurlijk zijn eerste echt snelle rondjes in de nieuwe wagen
Ik hoop het, maar ik heb toch de indruk dat het verschil te groot isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Yup ... een auto die eigenlijk op Massa is afgesteld. Hij staat nu binnen ... ongetwijfeld zijn ze als bezetenen aan het sleutelen
Morgen hebben ze hopelijk een beetje een redelijke afstelling voor Badoer gevonden en kan hij wat laps op snelheid neerzetten.
Boh ... ik denk dat het uiteindelijk niets uitmaakt. Bij de start zal 'ie waarschijnlijk wel wat inhouden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar ik heb toch de indruk dat het verschil te groot is
Er zijn meerdere factoren denk ik. Allereerst is het warm, en dat is wanneer de Brawns snel zijn. Zeker omdat ze moeite hadden met temp in de banden krijgen. Daarnaast zeggen ze de vermoedelijke oorzaak achterhaalt te hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:04 schreef Waffle het volgende:
Ik zat al te kijken, waar blijft dit topic. Maar ik zat in het verkeerde subforumBrawn GP is wel heel snel voor een eerste training. Toen ze nog de nr. 1 waren reden ze vrijwel nooit de snelste tijd in een vrije training.
Tegen de tijd dat Raikkonen in de buurt is voor Sutil, staat Sutil al geparkeerd in de muurquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoop persoonlijk dat Sutil niet op vrijdag al ze kruid al gaat verschieten. Niet dat het uitmaakt als ie zondag in een puntenpositie rijdt, zal er toch wel weer door Raikkonen afgekegelt worden
Hmm ik dacht dat twee auto's elkaar dreigden te rammen maar ze doen daar twee beelden door elkaar om te vergelijken. (net als bij Fifth Gear)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:08 schreef bodylotion het volgende:
nog eentje, in het duits:
http://www.freedocast.com/freddy49
pw: moto2
Klopt. Dit kan alleen leuk zijn als het regent. Die uitloopstroken zijn veel te groot.. Echt fucking lelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:36 schreef TommyGun het volgende:
Saai circuit... vorig jaar was al geen zak aan.
Evenveel als Melbourne, Canada en Singapore, gaat (gedeeltelijk) over de openbare wegquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:35 schreef bodylotion het volgende:
wat is hier nou stratencircuit aan?
't lijkt meer alsof ze een grote parkeerplaats hebben afgezetquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Evenveel als Melbourne, Canada en Singapore, gaat (gedeeltelijk) over de openbare weg(net als Spa trouwens
)
Klopt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Spa is inmiddels een permanent circuit, toch?
Haha, ja ik vind het ook geen stratencircuit. Dan denk ik (en iedereen) gelijk aan Monaco.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
't lijkt meer alsof ze een grote parkeerplaats hebben afgezet
Spa is inmiddels een permanent circuit, toch?
quote:Tot 2000 bestond ook het nieuwe tracé nog voor zowat de helft uit gewone rijkswegen, open voor het gewone verkeer buiten de wedstrijddagen. Enkel het stuk van "Les Combes" tot net voor "Blanchimont" was uitsluitend voor het racen bedoeld. Sinds 2000 is het circuit echter een permanent afgesloten racecircuit en werd een nieuwe openbare weg aangelegd ten oosten van het circuit.
Motoren, race- en toerismewagens die gereden hebben op het circuit kunnen bekeken worden in het museum van het circuit te Stavelot.
Niks mis mee tochquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso zoals gewoonlijk alleen op benzine-damp. Die gaat morgen een kwali doen met voor 2 laps peut aan boord
Tuurlijk. Zelfs mijn oma kan het tempo van Badoer volgen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:43 schreef kepler het volgende:
Stel nu dat Badoer totaal niet in de buurt komt van Kimi dit weekend, zal Ferrari hem dan gelijk vervangen??
Haha, eerst maar het weekend afwachten. Grosjean is namelijk ook veel langzamer dan zn teamgenoot nu.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zelfs mijn oma kan het tempo van Badoer volgen.
Dat laatste rondje wel. Maar ik denk dat Alonso wel hoge ogen gaat gooien dit weekend. Die Renaults willen wel op dit soort circuits (ook Singapore bv.). En in Hongarije was hij ook al snel ondanks de lichte Renault. Ik zie het wel gebeuren dat Alonso naar een podium rijdt zondag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso zoals gewoonlijk alleen op benzine-damp. Die gaat morgen een kwali doen met voor 2 laps peut aan boord
Gespind en voorvleugel eraf (de enige nieuwe overigens).quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:50 schreef Atreidez het volgende:
Ik kan niet vinden waarom Lewis maar 3 rondes heeft gereden. Eigen fout of pech, iemand een idee?
Zonder Kers? Lijkt me lastig zelfs als hij al goed zou kwalificeren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:52 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat laatste rondje wel. Maar ik denk dat Alonso wel hoge ogen gaat gooien dit weekend. Die Renaults willen wel op dit soort circuits (ook Singapore bv.). En in Hongarije was hij ook al snel ondanks de lichte Renault. Ik zie het wel gebeuren dat Alonso naar een podium rijdt zondag.
Het is echt voor het grootste gedeelte openbare weg, zij het dat eigenlijk alleen het rechte stuk normaal gesproken redelijk druk bereden wordt. De rest is erg, erg rustig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
't lijkt meer alsof ze een grote parkeerplaats hebben afgezet
We zullen het zien. Ik verwacht vandaag/morgen ook de bevestiging van Alonso bij Ferrari vanaf 2010.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:16 schreef voyeur het volgende:
[..]
Zonder Kers? Lijkt me lastig zelfs als hij al goed zou kwalificeren.
http://twitter.com/andrewbensonf1quote:Badoer has broken the speed limit three times today - but only in the pit lane. On the track, he has not been so quick, unfortunately
benieuwd of die volgende race ook nog in die auto zitquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://twitter.com/andrewbensonf1
Als het zo is dan verwacht ik dat eerder in Monza, dat is toch de plek waar Ferrari de laatste jaren met grote mededelingen komt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:08 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
We zullen het zien. Ik verwacht vandaag/morgen ook de bevestiging van Alonso bij Ferrari vanaf 2010.
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:32 schreef Gauner het volgende:
[..]
Als het zo is dan verwacht ik dat eerder in Monza, dat is toch de plek waar Ferrari de laatste jaren met grote mededelingen komt.
Volgens mij is de openbare weg juist gecreerd om er een circuit van te kunnen maken. Oftewel, eigenlijk niet noodzakelijk maar wel handigquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is echt voor het grootste gedeelte openbare weg, zij het dat eigenlijk alleen het rechte stuk normaal gesproken redelijk druk bereden wordt. De rest is erg, erg rustig.
Wat is de eigenlijke rol van Badoer? Juist, testriider. Wat is er net bekend gemaakt? Juist het reglement voor 2010.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:48 schreef Atreidez het volgende:
Mol net op Veronica was ook keihard over Badoer.. Het is gewoon een vriendendienst voor de bewezen diensten van Badoer, maar hij zou erg verbaast zijn als Badoer ook in Spa in de auto zit. Maarja, who else? Bourdais?
Nouja, de foto's bewezen het toch? Een stratencircuit in mijn ogen is een circuit creeeren uit bestaande straten, maar in Valencia leggen ze 3 wegen aan met een hoop rare bochten en een brug, en omdat er doorgaan gewoon normaal verkeer overheen mag nu, kunnen ze het een stratencircuit noemen.. Ik vind het best triest eigenlijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:50 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is de openbare weg juist gecreerd om er een circuit van te kunnen maken. Oftewel, eigenlijk niet noodzakelijk maar wel handig
Dit seizoen met de km beperking (10000 voor het seizoen start) en de test ban is een test rijder eigenlijk een rol die niet meer bestaat. Je wil de km's dat die auto rijdt de coureur erin hebben om meteen te wennen aan de auto, waar vroeger door het seizoen heen Badoer duizenden km's reedt op Fiorano.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:52 schreef sanger het volgende:
Wat is de eigenlijke rol van Badoer? Juist, testriider. Wat is er net bekend gemaakt? Juist het reglement voor 2010.
Of Badoer blijft zitten en gaat "stiekem" alvast onderdelen testen voor 2010, of hij wordt vervangen omdat ze dit seizoen nog een overwinning willen pakken. Maar dat tweede denk ik niet.....
Het komt op hetzelfde neer als een circuit bouwen langs de ring en er naast wedstrijden ook de filedruk mee te verlagenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nouja, de foto's bewezen het toch? Een stratencircuit in mijn ogen is een circuit creeeren uit bestaande straten, maar in Valencia leggen ze 3 wegen aan met een hoop rare bochten en een brug, en omdat er doorgaan gewoon normaal verkeer overheen mag nu, kunnen ze het een stratencircuit noemen.. Ik vind het best triest eigenlijkMaargoed, F1 is F1, dus kijken doe ik toch wel.
Dat bedoel ik niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dit seizoen met de km beperking (10000 voor het seizoen start) en de test ban is een test rijder eigenlijk een rol die niet meer bestaat. Je wil de km's dat die auto rijdt de coureur erin hebben om meteen te wennen aan de auto, waar vroeger door het seizoen heen Badoer duizenden km's reedt op Fiorano.
Ben benieuwd of dit zo isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:08 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
We zullen het zien. Ik verwacht vandaag/morgen ook de bevestiging van Alonso bij Ferrari vanaf 2010.
De wegen zijn aangelegd vanwege de America's Cup. Vandaar dat het havengedeelte in Valencia zo fraai is. Het tweede deel van het circuit vanaf bocht 14 tot en met bocht 22 is wel hagelnieuw, net zo als de brug trouwens.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nouja, de foto's bewezen het toch? Een stratencircuit in mijn ogen is een circuit creeeren uit bestaande straten, maar in Valencia leggen ze 3 wegen aan met een hoop rare bochten en een brug, en omdat er doorgaan gewoon normaal verkeer overheen mag nu, kunnen ze het een stratencircuit noemen.. Ik vind het best triest eigenlijkMaargoed, F1 is F1, dus kijken doe ik toch wel.
Gz! Lang voor gespaard zegquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:04 schreef Meike26 het volgende:
Voor een botsautocircuitje is het wel erg breed hoor....![]()
Verkapte tvp en -"Dit is mijn 1500ste post"-post...
Pff, hopelijk gaat ie morgen wat harderquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://twitter.com/andrewbensonf1
ik verwacht het wel. Het zou natuurlijk zonde zijn om gelijk de eerste dag er vol voor te gaan. En dan een wagen af schrijven in de muurquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:16 schreef Trystar het volgende:
[..]
Pff, hopelijk gaat ie morgen wat harder
Plus de laatste drie of vier bochten voor opkomen start-finish zijn wel erg erg brute bochten. Of hebben ze die sinds vorig jaar veranderd?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De wegen zijn aangelegd vanwege de America's Cup. Vandaar dat het havengedeelte in Valencia zo fraai is. Het tweede deel van het circuit vanaf bocht 14 tot en met bocht 22 is wel hagelnieuw, net zo als de brug trouwens.
gelukkig is de 107% regel er niet meer (toch?)quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:55 schreef kepler het volgende:
Badoer zijn tijdens de qualificatie echt wel sneller gaan(Hoop ik dan)
Stukje uit de OP, Kimi reed niet door omdat je geen banden mocht wisselen. Dat mocht namelijk wel als je kon aantonen dat je een probleem hebt en dat hadden ze. Kimi reed door omdat het nog maar een paar ronden te gaan waren en hij eerst lag.quote:De Fin had een platte kant op zijn rechtervoorband geremd en omdat er geen banden gewisseld mochten worden, reed de Fin door.
Niet durven?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:32 schreef Burnie88 het volgende:
Ik blijf het echt enorm jammer vinden dat Schumacher niet terug is gekomen (lees: durfde te komen).
Met de krachten die op je hoofd/nek komen te staan vind ik het eik niks raar en denk ik echt niet dat het met "niet durven" te maken heeft gehad.quote:Een nekblessure, opgelopen in februari van dit jaar tijdens een crash met zijn motor, gooide echter roet in het eten. De Duitser gaf aan te veel last van zijn nek te hebben en daardoor niet te kunnen racen. Zijn dokter gaf donderdag een duidelijke uitleg over de verwondingen van Schumacher na zijn crash, en deze waren ernstiger dan gedacht.
"Hij had een serieuze verwonding tot de zevende nekwervel", begon dokter Johannes Peil. "Daarnaast was er een fractuur in de eerste linkerrib en een schedelbasisfractuur. Deze was ongeveer zo groot als een postzegel maar op een plaats die het gehele gewicht van de schedel draagt. Bovendien zat er een haarscheurtje in het linkergedeelte van zijn schedel en was een van de twee slagaders in de hersenen beschadigd."
Als ik dit zo lees dan had hij eerst moeten testen, en pas daarna moeten zeggen dat hij terug kwam. Als de verwondingen zo erg waren dan was er uberhaupt al weinig kans dat hij zou kunnen/mogen racen. Ferrari en Schumacher hadden het wel wat voorzichtiger mogen brengen, nu is iedereen teleurgesteldquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet durven?
[..]
Met de krachten die op je hoofd/nek komen te staan vind ik het eik niks raar en denk ik echt niet dat het met "niet durven" te maken heeft gehad.
Misschien had Schumacher zelf het idee dat het wel zou kunnen. Maar ja, misschien dat het later in seizoen nog gaat lukken. Al ga ik daar maar niet vanuit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees dan had hij eerst moeten testen, en pas daarna moeten zeggen dat hij terug kwam. Als de verwondingen zo erg waren dan was er uberhaupt al weinig kans dat hij zou kunnen/mogen racen. Ferrari en Schumacher hadden het wel wat voorzichtiger mogen brengen, nu is iedereen teleurgesteld![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |