abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72152571
Komende week heb ik een sportkeuring omdat ik een start wil gaan maken met Atletiek. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog dingen waar ik op moet letten??
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:00:30 #52
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_72154873
tvp
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:19:16 #53
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_72159531
Ik ben ook sinds een aantal maanden serieus aan het hardlopen. Begon echt op het allerlaagste niveau, 3 minuten hardlopen was al zwaar. Op dit moment heb ik deze week al 2 keer 30 minuten gelopen. Volgende week naar de 35 en dan ga ik met een trainingsschema beginnen dat me klaarstoomt voor 8k.

Denk wel dat ik binnenkort een hartslagmeter koop, lijkt me handig, maar ook best leuk om te weten. Weet iemand nog een leuk programma op mijn telefoon waarmee ik mijn afstand via GPS kan bepalen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:56:30 #54
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72160290
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:19 schreef Zwansen het volgende:

Denk wel dat ik binnenkort een hartslagmeter koop, lijkt me handig, maar ook best leuk om te weten. Weet iemand nog een leuk programma op mijn telefoon waarmee ik mijn afstand via GPS kan bepalen?
Ik gebruik Trailguru op de iPhone. RunKeeper schijnt ook goed te zijn. Mijn huisgenoot heeft een Nokia en gebruikt Nokia Sportstracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do).
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72272766
Vandaag -voor de derde keer- les 11 gelopen van serie 1. Steeds na les 11 kwam er óf een vakantie of een Universiteitsintroductie tussendoor, waardoor ik steeds een dag of 10 niet heb gelopen.
Vandaag raakte ik echter de weg kwijt, waardoor ik 5,66 km heb gelopen in 41 minuten..
Ging opzich nog best goed, behalve dat aan het einde mijn kuitspieren wat pijn deden en ik voor mijn gevoel te hard bezig ben geweest, zo na een periode van niet lopen.

Overmorgen verder met les 12.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_72272785
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:56 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik gebruik Trailguru op de iPhone. RunKeeper schijnt ook goed te zijn. Mijn huisgenoot heeft een Nokia en gebruikt Nokia Sportstracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do).
Runkeeper werkt perfect, er is ook een gratis versie van.
Wat zijn de voordelen van Trailguru?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_72274221
Heb gister ook weer gelopen, zit nu op 3-3-6-6-3 en vind het eigenlijk nog steeds niet echt zwaar. Altijd het idee na een training dat ik nog veel verder had gekund. Misschien loop ik gewoon te langzaam ofzo?
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:59:18 #58
268086 Quishendrikson
heeft een hekel aan nudisten
pi_72290181
Ik heb de vorige keer 9-9-9 gelopen (staat niet op Evy's lijst, maar toch) en nu wil ik toch binnenkort gaan voor de 5m in 30 minuten. Maar ik vind die pauzes altijd heel erg plezierig, is het ineens een stuk zwaarder als je een keer de pauze overslaat? want ik wil natuurlijk wel binnenkort stoppen met het nemen van pauzes tussendoor
is boswachter in Sexbierum, kijkt veel sbs6, leest de telegraaf en kampeert veel.
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:03:49 #59
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_72292187
Vandaag had ik een ronde van 7km gepland, na 500 meter al het gevoel dat het niks ging worden en dat ik het liefst om wilde draaien. Toch maar doorgegaan maar na 5km toch even de rust genomen en 2min gewandeld. Dat was genoeg om er doorheen te komen en de laatste 2km lekker naar huis kunnen lopen.

Iedereen heeft wel eens betere of slechtere dagen, wat doen jullie dan? Stug doorzetten, naar je lichaam luisteren en meer rust nemen tijdens je rondje of rechtsomkeer en op een andere dag nog eens proberen? Geen idee wat uiteindelijk het beste is.
pi_72292620
Drie dagen geleden ben ik na 20 minuten een stukje gaan wandelen omdat ik erg last van mijn buik kreeg. Vandaag ben ik na een paar honderd meter terug naar huis gegaan omdat mijn kuiten erg zeer deden...

Hangt er vanaf dus. Als het een probleem met conditie is zou ik zeggen: doorzetten (dan maar wat langzamer), maar als het een ander probleem is moet je soms gewoon wat rustiger aan doen...

Ik heb trouwens een hartslagmeter besteld! Ben nu klaar met de eerste serie van Evy en loop nu 2/3 keer per week een mooi rondje van 6km. Dit wil ik nu nog een week of 2/3 volhouden. Kijken of ik gewend kan raken aan de afstand en kijken of ik mijn snelheid wat kan opvoeren. Daarna wil ik gaan beginnen aan de 2e serie van Evy.

Gaat de 2e serie er gewoon vanuit dat je de eerste serie hebt voltooid? Of toch wel ietsje meer?
pi_72296211
Ik heb eergister supergoede hardloopschoenen gekocht! Ik ga komende week opnieuw de 3 lessen doen die ik deze week moest doen, want ik heb er maar 1,5 gedaan deze week. Heb woensdag m'n allereerste paardrijles ooit gehad en kon de rest van de week bijna niet lopen van de spierpijn.
Deze schoenen heb ik gekocht:

Op de loopbaan van de winkel liepen ze super, dus ik ben benieuwd.
''Going mental on the Wabbu''
pi_72296656
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:03 schreef Coelho het volgende:
Iedereen heeft wel eens betere of slechtere dagen, wat doen jullie dan? Stug doorzetten, naar je lichaam luisteren en meer rust nemen tijdens je rondje of rechtsomkeer en op een andere dag nog eens proberen? Geen idee wat uiteindelijk het beste is.
't Verschilt wat. Soms kan ik het wel negeren, maar ik heb ook weleens heel snel opgegeven.
Ik kijk vooral vantevoren naar hoe ik me voel. Als ik last van mijn darmen heb, kan ik bijv. echt max een half uur rennen. En als ik al supermoe en lam ben, blijf ik gewoon thuis

Vandaag even afgeweken van Evy en 1:17 gerend Gewoon zin in. Wel een beetje te lang, stiekem. Het laaysye stukje ging maar matig.
pi_72308789
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:34 schreef zesje het volgende:
Ik zou eik vandaag de 10-20 moeten maar mijn schenen doen nog zo'n verrekte pijn... Baal ervan maar het is gewoon niet verstandig om vandaag weer te gaan. Ik hoop dat het me anders vrijdag gaat lukken, dan is het ook wat koeler.
Nog steeds 10-20 niet gelopen vanwege pijn in mijn onderbenen Vorige week meegetrained bij een atletiekvereniging maar ze gingen me veel te hard: 10-12 km/u en ook trainingsmethoden die me niet zo liggen als hordenlopen Kortom niks voor mij

Plannen nu zijn voorzichtig aan weer beginnen zodra het kan met goede warming up en een trainingsmaatje zoeken.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72309546
Zesje, doe je regelmatig een icepack op je schenen? Dat helpt bij mij heel goed, dan is de pijn na twee dagen wel weer weg
pi_72309615
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef JedaiNait het volgende:

Gaat de 2e serie er gewoon vanuit dat je de eerste serie hebt voltooid? Of toch wel ietsje meer?
De 2e serie gaat ervan uit dat je zonder problemen 30 minuten kunt lopen en bouwt van daar uit verder uit.

Het schema is 3 x per weerk lopen 1x 30 of 35 minuten, dag rust, langere looptijd (loopt op tot 70 minuten), dag rust, interval training met WU en CD, 2 dagen rust
pi_72311005
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:14 schreef zesje het volgende:

[..]

Nog steeds 10-20 niet gelopen vanwege pijn in mijn onderbenen Vorige week meegetrained bij een atletiekvereniging maar ze gingen me veel te hard: 10-12 km/u en ook trainingsmethoden die me niet zo liggen als hordenlopen Kortom niks voor mij

Plannen nu zijn voorzichtig aan weer beginnen zodra het kan met goede warming up en een trainingsmaatje zoeken.
Jammer dat het trainen bij de atletiekvereniging tegenviel. Hopelijk vind je snel een trainingsmaatje. Ik ben weer twee weken niet geweest . Ik voel me zo futloos de laatste tijd, totaal geen energie. Misschien dat ik dan juist moet gaan rennen natuurlijk... Morgen een poging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 17:51:08 #67
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72315090
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef Skv het volgende:

Runkeeper werkt perfect, er is ook een gratis versie van.
Wat zijn de voordelen van Trailguru?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee . Ik zag ooit Trailguru in de Appstore en die heb ik toen gedownload. Het werkte goed en dus heb ik eigenlijk niet verder gezocht. Ik ga die gratis versie van Runkeeper zo downloaden en ook even proberen! (wat is trouwens het verschil met de pro versie, alleen die reclames?)
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:03 schreef Coelho het volgende:

Ik heb ALTIJD het idee dat ik de eerste 2 minuten kapot ga. Ik loop dan gewoon door en na een tijdje is er een soort omslagpunt waarna ik me perfect voel en normaal kan doorlopen (edit: maar ik loop nog geen lange afstanden.. ik ga zometeen voor het eerst 15 minuten achter elkaar lopen...).

[ Bericht 3% gewijzigd door yozd op 31-08-2009 18:19:35 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72320550
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
Zesje, doe je regelmatig een icepack op je schenen? Dat helpt bij mij heel goed, dan is de pijn na twee dagen wel weer weg
Zojuist voor het eerst een tijdje een icepack erop gehouden en ik geloof dat het helpt
Had het niet eerder gedaan omdat warmte me meer logisch leek. Warmte = doorbloeding = afvoeren afvalstoffen, leek me.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72323347
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:51 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee . Ik zag ooit Trailguru in de Appstore en die heb ik toen gedownload. Het werkte goed en dus heb ik eigenlijk niet verder gezocht. Ik ga die gratis versie van Runkeeper zo downloaden en ook even proberen! (wat is trouwens het verschil met de pro versie, alleen die reclames?)
RunKeeper Free is ad-supported and RunKeeper Pro is ad-free. RunKeeper Pro also has audio cues (hear your stats via your headphones), and we recently added training workouts as well (hear intervals via your headphones).

Heb trouwens al 2 weken niet gelopen vanwege een korte vakantie en ben daarna ziek geworden. Ik hoop dat ik deze week weer ver kan met m'n schema, of is het aan te raden de laatst gelopen week een keertje over te doen?
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:02:07 #70
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72323881
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:51 schreef Tourniquet het volgende:

RunKeeper Free is ad-supported and RunKeeper Pro is ad-free. RunKeeper Pro also has audio cues (hear your stats via your headphones), and we recently added training workouts as well (hear intervals via your headphones).
Heb zojuist Runkeeper Free geprobeerd tijdens het lopen van les 22 (deel 1) en het ziet er allemaal wat gelikter uit dan Trailguru, maar dat is persoonlijk denk ik. Ik ga vanaf nu maar Runkeeper gebruiken. Die audio cues maken me niet veel uit, aangezien ik toch mbv podcasts loop die je gewoon kan aanzetten in combinatie met Runkeeper.
pi_72353432
Ik weet even niet meer wie het ook al weer gevraagd had en of het dit topic was of het vorige. Maar er was iemand die vroeg naar de ideale hartslag voor het hartlopen. Vandaag heb ik een sportkeuring gehad en heb ik ook voor mezelf deze vraag gesteld. Ik kreeg daarop als antwoord dat de maximale hartslag ligt op 220. Van die 220 moet je, je eigen leeftijd afhalen. 220-25=195 en dat is dan je maximale hartslag die je mag halen. Natuurlijk kan het zijn dat je hoger komt maar dat is dan niet verstandig. Hoe lager je hartslag wordt tijdens het trainen hoe beter je conditie, maar dat leek mij nogal logisch. Keep up the good work!

tvp!
pi_72356312
Het hardloopschema gooi ik wel aan de kant. Vanavond 5 km gelopen in 31 minuten (redelijk ongetraind).
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_72362232
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:05 schreef Astronomies het volgende:
Ik weet even niet meer wie het ook al weer gevraagd had en of het dit topic was of het vorige. Maar er was iemand die vroeg naar de ideale hartslag voor het hartlopen. Vandaag heb ik een sportkeuring gehad en heb ik ook voor mezelf deze vraag gesteld. Ik kreeg daarop als antwoord dat de maximale hartslag ligt op 220. Van die 220 moet je, je eigen leeftijd afhalen. 220-25=195 en dat is dan je maximale hartslag die je mag halen. Natuurlijk kan het zijn dat je hoger komt maar dat is dan niet verstandig. Hoe lager je hartslag wordt tijdens het trainen hoe beter je conditie, maar dat leek mij nogal logisch. Keep up the good work!

tvp!
Ja, maar je ideale hartslag hangt ook af van je doel. Wil je vooral conditie opbouwen, moet je met een hogere hartslag lopen, wil je vet verbranden, moet ie echt veel lager zijn dan je max.
pi_72362608
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:27 schreef Barney_Stinson het volgende:
Het hardloopschema gooi ik wel aan de kant. Vanavond 5 km gelopen in 31 minuten (redelijk ongetraind).
Welkom, gefeliciteerd en doei! >>>> Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 33

[ Bericht 14% gewijzigd door zesje op 02-09-2009 10:56:29 ]
pi_72364875
quote:
Op woensdag 2 september 2009 07:27 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Ja, maar je ideale hartslag hangt ook af van je doel. Wil je vooral conditie opbouwen, moet je met een hogere hartslag lopen, wil je vet verbranden, moet ie echt veel lager zijn dan je max.
Da's niet helemaal waar. Relatief gezien verbrand je meer vet als je op lage hartslag traint. Maar als je op hoge hartslag traint, verbrand je uberhaupt meer kcal en kom je uiteindelijk op hetzelfde vet-verlies uit.
pi_72367125
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar. Relatief gezien verbrand je meer vet als je op lage hartslag traint. Maar als je op hoge hartslag traint, verbrand je uberhaupt meer kcal en kom je uiteindelijk op hetzelfde vet-verlies uit.
Daar ben ik het mee eens. Het is ook vaak waar jij, je het lekkerst bij voelt. Ik vind het wel prettig om een beetje tempo te maken. Zit nu op ongeveer 8 km per uur... daar voel ik me prima bij en als dat er dan ook nog eens voor zorgt dat je meer verbrandt is daar denk ik niet veel mis mee. Het gaat immers om het resultaat
pi_72372268
Zometeen StR serie 2 les 3
  woensdag 2 september 2009 @ 18:04:29 #78
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_72373751
Waar kan ik de lessen voor Evy vinden?? Ik kan nergens meer goede links voor de mp3's vinden voor op de ipod

[ Bericht 4% gewijzigd door caspervc op 02-09-2009 19:40:25 ]
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_72381207
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:20 schreef Astronomies het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Het is ook vaak waar jij, je het lekkerst bij voelt. Ik vind het wel prettig om een beetje tempo te maken. Zit nu op ongeveer 8 km per uur... daar voel ik me prima bij en als dat er dan ook nog eens voor zorgt dat je meer verbrandt is daar denk ik niet veel mis mee. Het gaat immers om het resultaat
En ik ben het daar niet mee eens. Op een gegeven moment ga je bij zo'n hoge hartslag spieren verbranden en nauwelijks vet. Er is wel zo'n tabel, kan em alleen niet kopiëren. Er treedt gigantische verzuring op als je steeds op een hoge hartslag traint en de vetverbranding is in verhouding met de koolhydraatverbranding echt niks..
Het is 100x effectiever om op die lagere hartslag te trainen als het je puur om vet verbranden gaat.
pi_72404516
Vandaag les 8 van de evy lopen en dan morgen les 9 omdat ik de rest van de week geen tijd meer heb.
Niet ideaal maar geen zin om het per week niet goed te laten lopen.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:59:04 #81
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_72409080
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:04 schreef caspervc het volgende:
Waar kan ik de lessen voor Evy vinden?? Ik kan nergens meer goede links voor de mp3's vinden voor op de ipod
Nee, echt makkelijk vindbaar op het internet staan ze niet meer. Ze zijn nog wel op FTD (nieuwsgroepen) te vinden. Als je daar geen gebruik van maakt kan ik ze wel even uploaden naar rapidshare ofzo als je me even laat weten welke lessen je nodig hebt. Want de vorige lessen die ik daar had geupload 1t/m11 zijn blijkbaar al 10 keer gedownload .

Overigens ben ik zelf niet echt meer (fanatiek) aan het lopen. Laatste les die ik gedaan heb was les 14 voor de tweede keer afgelopen zondag. Die woensdag daarvoor les 13 ook voor een tweede keer gelopen. Deze twee lessen op mijn indoor sportschoenen gelopen. Dat liep al wel een stuk beter, maar was ook nog verre van ideaal, aangezien ik beide niet helemaal heb afgemaakt door blaren >,< .
Maar ik moet inderdaad gewoon echte hardloopschoenen gaan kopen, wil ik hier (serieus) verder mee gaan. In Enschede schijnt wel een runnersworld te zitten, dus daar moet ik maar eens heen gaan als ik zin heb. Tot dan helaas niet meer lopen, want het wordt toch wel verslavend na een aantal lessen .

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 03-09-2009 20:04:24 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 21:44:42 #82
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72413996
Pfff bijna weggewaaid, maar toch les 23 uitgelopen!
pi_72415498
Ik heb vandaag les 18 van serie 2 gelopen. Mehhh, ik vind die lessen met versnellingen toch wel zo beroerd Ik loop liever 50 minuten constant dan 25 met tempowisselingen.
pi_72424919
Mijn mp3speler was leeg dus toen het schema opgezocht, maar toch nog 2 minuten te veel gelopen bij les 9
Ach beter teveel dan te weinig
Nu lekker tot maandag rust, afgelopen dagen erg veel gesport
pi_72425507
Ik heb zondag alweer voor het laatst gelopen, heb 0 tijd nu de studie weer is begonnen.. Hopelijk dit weekend weer.
pi_72468091
Opnieuw de 5 km met gemak gelopen!! Op naar de 8km!!
pi_72468230
vandaag tijdens een 'wedstrijd' 5 km gedaan in 37 minuten. Toch bijna 2 minuten sneller als vorig jaar, maar mijn grootste prestatie was dat ik niet heb gewandeld.

Tempo lag niet hoog, maar ik ben er nog niet zeker van of het beter is om die snelheid langzaam op te bouwen of toch in kortere stukjes te lopen en zo de snelheid op te voeren.
pi_72479159
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:44 schreef zesje het volgende:

[..]

Zojuist voor het eerst een tijdje een icepack erop gehouden en ik geloof dat het helpt
Had het niet eerder gedaan omdat warmte me meer logisch leek. Warmte = doorbloeding = afvoeren afvalstoffen, leek me.
Zesje, kijk eens hier over scheenbeen klachten: http://www.blessure-aanwi(...)eenbeenirritatie.htm
Jammer dat de atletiekclub geen succes was, maar nav jouw verhaal lijkt het me een echte 'atletiek'club (da's meer dan hardlopen) en niet een hardloopgroep binnen een atletiekvereniging. Ik ken een aantal atletiekver. die specifieke hardloopgroepen hebben, ook voor beginners. Run2Day ook.
Lopen samen met anderen geeft motivatie en is leuk!
quote:
1. Wat is koelen?
Koelen is een verzamelterm voor een aantal eerste hulp adviezen die gelden als er
blessures optreden. Er bestaan nogal wat benamingen voor wat in de praktijk
gewoonlijk 'koelen' wordt genoemd. Benamingen zijn onder andere:
· koudetherapie
· cryotherapie (Kryios is Grieks voor ijs)
· RADIJS. Dat laatste met hoofdletters want het gaat om de volgende afkorting: Rust,
Altijd hoog leggen, Druk en IJS.
· ICE is een andere afkorting die staat voor ijs, compressie en elevatie (hoog leggen).

2. Bij welke blessures is koelen verstandig?
Koelen kan je bij elke verstuiking, kneuzing, of scheuring. Eigenlijk kan je bij elke
blessure koelen. Alleen als er bloed zichtbaar is of sprake is van een botbreuk moet
je koelen achterwege laten. Bij koelen in de buurt van de ogen of de geslachtsdelen
moet extra voorzichtigheid worden betracht.

3. Je noemt hier alleen acute blessures, klopt dat?
Ja, maar koelen kan ook ingezet worden bij, beginnende, overbelastingsblessures.
Ook dan kan koelen de ontstekingsreactie en pijn beperken. Het risico is alleen dat
men daardoor denkt dat het probleem over is en flink doortraint. Bij overbelasting zal
altijd de trainingsomvang terug moeten. Koelen kan dan wel als ondersteuning na
elke lichte training en in de herstelfase gebruikt worden.

4. Wat is het doel van koelen?
Koelen is het beste middel om zwellingen, die als gevolg van vocht- en inwendig
bloedverlies optreden zo snel mogelijk de kop in te drukken. Hoofddoel daarbij is een
snel antwoord te geven op de onvermijdelijke ontstekingsreactie. Door het koelen
"krimpen" de bloedvaten (vasoconstrictie) en wordt voorkomen dat er nog meer
bloed naar plekken stroomt waar het niet thuis hoort.

5. Wat bereik je daarmee?
Door de bovengenoemde reactie van het lichaam in te perken kan er veel hersteltijd
van de blessure gewonnen worden. Een zwelling die niet doorzet hoeft het lichaam
tenslotte ook niet af te bouwen. Bovendien heeft het koelen het plezierige effect dat
de pijn vermindert.
pi_72484013
Ik loop nu zo'n drie keer in de week ongeveer 45m hard, waar kan ik het best beginnen met evy?
Ik begin liever wat lager dan te hoog en waar vind ik deze evy op het net?

Zit er aan te twijfelen om z'n Nike+ unit te kopen, goede keuze of zeggen jullie koop liever een hartslagmeter? Het probleem is dat ik gelimiteerd ben aan een kleine studenten beurs. Misschien heeft een van jullie nog een oud model in het stof liggen?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_72513359
Ik ga vanmiddag beginnen met het schema, les 1. Heb vrijdag schoenen aan laten meten, dus dat komt wel goed.
pi_72513755
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:22 schreef 1517 het volgende:
Ik loop nu zo'n drie keer in de week ongeveer 45m hard, waar kan ik het best beginnen met evy?
Ik begin liever wat lager dan te hoog en waar vind ik deze evy op het net?

Zit er aan te twijfelen om z'n Nike+ unit te kopen, goede keuze of zeggen jullie koop liever een hartslagmeter? Het probleem is dat ik gelimiteerd ben aan een kleine studenten beurs. Misschien heeft een van jullie nog een oud model in het stof liggen?
loop je die 45 minuten aan 1 stuk? Dan ben je best al aardig ver. De eerste serie van Evy is namelijk om 30 min aan 1 stuk te (leren) lopen.
pi_72517062
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:01 schreef StephanL het volgende:
Ik ga vanmiddag beginnen met het schema, les 1. Heb vrijdag schoenen aan laten meten, dus dat komt wel goed.
Hier nog eentje. Ben erg benieuwd hoe het gaat! Een paar maanden terug heb ik al eens geprobeerd om te beginnen maar dat was geen succes en het bleef dan ook bij een dag of drie rennen voordat ik ermee stopte. De redenen hiervoor waren dat ik geen schema gebruikte, ik rende op oude tennisschoenen en om een of andere reden wilde ik er speciaal vroeg voor op gaan staan om 's ochtends te rennen. De eerste twee punten waren voor mij meteen al een overduidelijk merkbaar probleem (dat eerste zeker voor iemand met een matige conditie zoals ik) en dat laatste bleek voor mij persoonlijk ook een probleem omdat ik na de derde keer toch iets liever in mijn bed bleef liggen dan de longen uit mijn lijf te lopen. Kortom, deze keer gooi ik het over een andere boeg:
- Ik gebruik het schema van Evy in de iPhone app Runkeeper en speel m'n eigen muziek/podcasts (de stem en muziek van Evy irriteren mij mateloos)
- Ik heb speciale running schoenen gekocht (schoenen van ~150 euro kon ik me (nog) niet veroorloven, is helaas bij Nike's van 60 euro gebleven)
- Heb het gekke idee van 's ochtends te moeten rennen uit mijn hoofd gezet en ren in principe in de middag (voordeel van student zijn) behalve als dat niet uitkomt. Geen idee hoe ik daar ooit bij kwam

Een van de mooie dingen aan hardlopen is natuurlijk dat je vooruitgang heel transparant is aangezien je het kan meten in tijd en afstand, zeker met zo'n mooi programmaatje als Runkeeper. Mijn doel is vooralsnog om, mits ik blessure-loos blijf en er geen onvoorziene dingen tussen komen, over 12 weken uiterlijk de eerste serie lessen van Evy af te hebben gerond en dus in een half uurtje 5 kilometer te kunnen lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MirroRobin op 08-09-2009 14:02:46 ]
  maandag 7 september 2009 @ 15:14:50 #93
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72519706
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:18 schreef Psychonikeo het volgende:

loop je die 45 minuten aan 1 stuk? Dan ben je best al aardig ver. De eerste serie van Evy is namelijk om 30 min aan 1 stuk te (leren) lopen.
Idd, dan kan je beter de tweede serie gaan doen. Die eerste serie is denk ik niet erg nuttig als je al zoveel loopt (ik ben nog steeds met die 1e serie bezig...).

-edit-

Dat schema van de tweede serie (van 5 naar 10km) is niet helemaal precies trouwens. Er zitten namelijk bij sommige lessen wat warming-ups en versnellingsstukken in die daar niet duidelijk op staan. Hier is dat wel het geval.

Oja, misschien leuk voor de Evy renners hier. Ik was gisteren wat aan het Google'n naar loopschema's en toen vond ik een blog van een of andere Belgische vrouw die allebei de loopschema's van Start to Run heeft gelopen. Ze beschrijft na het lopen van elke les hoe het haar bevallen is. Wel grappig dat je daar soms dingen in herkent .

[ Bericht 18% gewijzigd door yozd op 07-09-2009 15:24:05 ]
pi_72529004
Morgen weer
Altijd fijn dat je er zo'n energie van krijgt
pi_72531035
Net les 20 met Evy gedaan. 4x 8 minuten. Veruit het zwaarste tot nu toe. Ben best kapot nu, pffff. Maargoed het was ook qua tijd en afstand het verst tot nu toe (5,61 km in 36:40).
pi_72532586
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:46 schreef Tourniquet het volgende:
Net les 20 met Evy gedaan. 4x 8 minuten. Veruit het zwaarste tot nu toe. Ben best kapot nu, pffff. Maargoed het was ook qua tijd en afstand het verst tot nu toe (5,61 km in 36:40).
Dat is netjes voor een eerste keer!
pi_72542981
Net les 10 gelopen, wel fijn dat weekje herhaling
pi_72570110
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:18 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Heb net 50 minuten er op zitten. Ik loop op een tempo tussen joggen en rennen in.
Loop al een maandje of drie maar de afgelopen weken wat fanatieker.
Probeer nu ergens een tweedehands hartslagmeter te scoren liefst met footpod (iemand?) .
Ik kijk steeds over de download mogelijkheid heen van evy zou iemand mij de link willen geven
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_72574213
Ook ik kan de hardlooplessen van Evy niet vinden. Zo kwam ik op Podrunner, de site van Steve Boyett waar je gratis podcasts kan downloaden voor op je mp3-speler. Hij heeft schema's voor verschillende afstanden verdeeld over een aantal weken.

Zelf gebruik ik de interval trainingen voor 8K en ik moet zeggen dat gaat lekker! Kijk eens op z'n site zou ik zeggen...

http://www.djsteveboy.com/
  woensdag 9 september 2009 @ 21:16:39 #100
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72596439
[X] Les 25 (deel 1)
[ ] Les 26
[ ] Les 27
[ ] Klaar voor de 30min non-stop

Net les 25 gelopen. Woei, nog 2 trainingslessen en dan vindt Evy dat ik klaar ben voor het half uurtje rennen. Ik hoop dat ik er tegen die tijd ook zo over denk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')