Ik gebruik Trailguru op de iPhone. RunKeeper schijnt ook goed te zijn. Mijn huisgenoot heeft een Nokia en gebruikt Nokia Sportstracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:19 schreef Zwansen het volgende:
Denk wel dat ik binnenkort een hartslagmeter koop, lijkt me handig, maar ook best leuk om te weten. Weet iemand nog een leuk programma op mijn telefoon waarmee ik mijn afstand via GPS kan bepalen?
Runkeeper werkt perfect, er is ook een gratis versie van.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:56 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik gebruik Trailguru op de iPhone. RunKeeper schijnt ook goed te zijn. Mijn huisgenoot heeft een Nokia en gebruikt Nokia Sportstracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do).
't Verschilt wat. Soms kan ik het wel negeren, maar ik heb ook weleens heel snel opgegeven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:03 schreef Coelho het volgende:
Iedereen heeft wel eens betere of slechtere dagen, wat doen jullie dan? Stug doorzetten, naar je lichaam luisteren en meer rust nemen tijdens je rondje of rechtsomkeer en op een andere dag nog eens proberen? Geen idee wat uiteindelijk het beste is.
Nog steeds 10-20 niet gelopen vanwege pijn in mijn onderbenenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:34 schreef zesje het volgende:
Ik zou eik vandaag de 10-20 moeten maar mijn schenen doen nog zo'n verrekte pijn... Baal ervan maar het is gewoon niet verstandig om vandaag weer te gaan. Ik hoop dat het me anders vrijdag gaat lukken, dan is het ook wat koeler.
De 2e serie gaat ervan uit dat je zonder problemen 30 minuten kunt lopen en bouwt van daar uit verder uit.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef JedaiNait het volgende:
Gaat de 2e serie er gewoon vanuit dat je de eerste serie hebt voltooid? Of toch wel ietsje meer?
Jammer dat het trainen bij de atletiekvereniging tegenviel. Hopelijk vind je snel een trainingsmaatje. Ik ben weer twee weken niet geweestquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:14 schreef zesje het volgende:
[..]
Nog steeds 10-20 niet gelopen vanwege pijn in mijn onderbenenVorige week meegetrained bij een atletiekvereniging maar ze gingen me veel te hard: 10-12 km/u
en ook trainingsmethoden die me niet zo liggen als hordenlopen
Kortom niks voor mij
![]()
Plannen nu zijn voorzichtig aan weer beginnen zodra het kan met goede warming up en een trainingsmaatje zoeken.
Ik heb eerlijk gezegd geen ideequote:Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef Skv het volgende:
Runkeeper werkt perfect, er is ook een gratis versie van.
Wat zijn de voordelen van Trailguru?
Ik heb ALTIJD het idee dat ik de eerste 2 minuten kapot ga. Ik loop dan gewoon door en na een tijdje is er een soort omslagpunt waarna ik me perfect voel en normaal kan doorlopen (edit: maar ik loop nog geen lange afstanden.. ik ga zometeen voor het eerst 15 minuten achter elkaar lopen...).quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:03 schreef Coelho het volgende:
Iedereen heeft wel eens betere of slechtere dagen, wat doen jullie dan? Stug doorzetten, naar je lichaam luisteren en meer rust nemen tijdens je rondje of rechtsomkeer en op een andere dag nog eens proberen? Geen idee wat uiteindelijk het beste is.
Zojuist voor het eerst een tijdje een icepack erop gehouden en ik geloof dat het helptquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
Zesje, doe je regelmatig een icepack op je schenen? Dat helpt bij mij heel goed, dan is de pijn na twee dagen wel weer weg
RunKeeper Free is ad-supported and RunKeeper Pro is ad-free. RunKeeper Pro also has audio cues (hear your stats via your headphones), and we recently added training workouts as well (hear intervals via your headphones).quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:51 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik zag ooit Trailguru in de Appstore en die heb ik toen gedownload. Het werkte goed en dus heb ik eigenlijk niet verder gezocht. Ik ga die gratis versie van Runkeeper zo downloaden en ook even proberen! (wat is trouwens het verschil met de pro versie, alleen die reclames?)
Heb zojuist Runkeeper Free geprobeerd tijdens het lopen van les 22 (deel 1) en het ziet er allemaal wat gelikter uit dan Trailguru, maar dat is persoonlijk denk ik. Ik ga vanaf nu maar Runkeeper gebruiken. Die audio cues maken me niet veel uit, aangezien ik toch mbv podcasts loop die je gewoon kan aanzetten in combinatie met Runkeeper.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:51 schreef Tourniquet het volgende:
RunKeeper Free is ad-supported and RunKeeper Pro is ad-free. RunKeeper Pro also has audio cues (hear your stats via your headphones), and we recently added training workouts as well (hear intervals via your headphones).
Ja, maar je ideale hartslag hangt ook af van je doel. Wil je vooral conditie opbouwen, moet je met een hogere hartslag lopen, wil je vet verbranden, moet ie echt veel lager zijn dan je max.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:05 schreef Astronomies het volgende:
Ik weet even niet meer wie het ook al weer gevraagd had en of het dit topic was of het vorige. Maar er was iemand die vroeg naar de ideale hartslag voor het hartlopen. Vandaag heb ik een sportkeuring gehad en heb ik ook voor mezelf deze vraag gesteld. Ik kreeg daarop als antwoord dat de maximale hartslag ligt op 220. Van die 220 moet je, je eigen leeftijd afhalen. 220-25=195 en dat is dan je maximale hartslag die je mag halen. Natuurlijk kan het zijn dat je hoger komt maar dat is dan niet verstandig. Hoe lager je hartslag wordt tijdens het trainen hoe beter je conditie, maar dat leek mij nogal logisch. Keep up the good work!
tvp!
Welkom, gefeliciteerd en doei! >>>> Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 33quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:27 schreef Barney_Stinson het volgende:
Het hardloopschema gooi ik wel aan de kant. Vanavond 5 km gelopen in 31 minuten (redelijk ongetraind).
Da's niet helemaal waar. Relatief gezien verbrand je meer vet als je op lage hartslag traint. Maar als je op hoge hartslag traint, verbrand je uberhaupt meer kcal en kom je uiteindelijk op hetzelfde vet-verlies uit.quote:Op woensdag 2 september 2009 07:27 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ja, maar je ideale hartslag hangt ook af van je doel. Wil je vooral conditie opbouwen, moet je met een hogere hartslag lopen, wil je vet verbranden, moet ie echt veel lager zijn dan je max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |