abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73337166
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:23 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Tis zaterdag hoor Denk niet dat er veel mensen op zaterdagavond iets anders gaan doen dan stappen
Ongetwijfeld, maar mijn vraag ging over een specifiek feest. Niet over stappen in het algemeen.
pi_73344505
Hmm, interessant topic, ik heb het even doorgelezen en ben vrij veel dingen gekomen die ik herken. Zelf geloof ik ook dat er bij mijn contacten meer sprake is van 'kennissen' dan 'vrienden'. Ben nogal slecht in het onderhouden van contacten. Zo heb ik via m'n studie een aantal mensen leren kennen waar ik aardig mee kan opschieten, maar ik zou ze niet snel uit mezelf uitnodigen om eens iets samen te gaan doen, omdat ik het idee heb dat dan geforceerd of vreemd overkomt. Spreken elkaar meer eens bij algemene gelegenheden (pauzes, eens een borrel, dat soort dingen) dan dat ik ze zou opbellen om samen wat te drinken / voetballen te kijken ofzo.

Mensen waar ik op de middelbare school mee omging heb ik nauwelijks contact mee, ook daar word ik tegengehouden door het idee dat mensen het maar vreemd zouden vinden als ik ineens contact op zou nemen. Hoewel het als ik toevallig eens iemand tegenkom best gezellig is (als er de tijd voor is) en ik steevast zeg dat we 'maar eens wat af moeten spreken'....wat er dan vervolgens niet van komt.

Met enkele collega's van m'n bijbaantje kan ik het erg goed vinden, gaan ook af en toe ook wel eens iets samen doen, probleem is ook dat ik die doordeweeks niet echt kan zien omdat we allemaal in een andere stad wonen...en het zijn niet echt 'outgoing' types via wie ik andere mensen zou kunnen leren kennen.

Uitgaan doe ik zelf wel vrij regelmatig en daar heb ik via via wel een vrij brede kennissenkring opgebouwd. Maar meestal ben ik dan wel degene die in z'n eentje komt omdat ik niet echt iemand heb om mee te vragen (het is ook een vrij specifieke scene waar je maar net van moet houden). Ik vermaak me altijd wel enzo, maar vind het dan toch een beetje jammer dat ik daar dan maar in m'n eentje heen moet gaan.

Kortom ik heb wel aardig wat 'kennissen' maar ik heb niet het idee dat ik echt vrienden van ze ben...daarom heb ik ook nooit echt zin in m'n verjaardag te vieren omdat ik dan moet nadenken over wie ik nou moet uitnodigen en bang ben straks met twee mensen te zitten

Maargoed, interessant om hier de meningen te lezen over het maken en vooral ook het onderhouden van (nieuwe) contacten of het opbouwen van vriendschappen. Het moet natuurlijk vanzelf gaan, maar je moet er ook een beetje moeite in stoppen is me wel duidelijk geworden. Het is in ieder geval fijn om te zien dat ik niet de enige ben die het er lastig mee heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door 1988 op 03-10-2009 21:44:34 ]
pi_73346835
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef bloempje-moi het volgende:

Gisteravond dus alleen naar de kroeg geweest, voor een borrel van de site nieuwemensenlerenkennen.nl. En het was supergezellig! De sfeer was top, heel open omdat echt vrijwel niemand elkaar kenden. Het was gemakkelijk om contact te maken, bij een groepje aan te sluiten en leuke gesprekken aan te knopen. De hele kroeg was vol kletsende mensen en volgens mij stond niemand alleen in een hoekje.
Klinkt als een heel mooi iets, helaas lijkt de doelgroep net wat ouder te zijn dan ik. Ik zal het wel in mijn hoofd houden voor over een paar jaar.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef 1988 het volgende:
Zo heb ik via m'n studie een aantal mensen leren kennen waar ik aardig mee kan opschieten, maar ik zou ze niet snel uit mezelf uitnodigen om eens iets samen te gaan doen, omdat ik het idee heb dat dan geforceerd of vreemd overkomt. Spreken elkaar meer eens bij algemene gelegenheden (pauzes, eens een borrel, dat soort dingen) dan dat ik ze zou opbellen om samen wat te drinken / voetballen te kijken ofzo.
Komt mij allemaal erg bekend voor, is bij mij ook zo.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef 1988 het volgende:
Hoewel het als ik toevallig eens iemand tegenkom best gezellig is (als er de tijd voor is) en ik steevast zeg dat we 'maar eens wat af moeten spreken'....wat er dan vervolgens niet van komt.
Ook daar heb ik last van. Met enkele mensen al meer dan een jaar.
pi_73354669
En bloempje-moi, hoe was het gisteren?
pi_73364707
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:55 schreef DeepChord het volgende:
En bloempje-moi, hoe was het gisteren?
Ik kom nu net pas mijn bed uit, dus dat is een goed teken Het was een leuk feest met een goede sfeer en leuke muziek. Het thema was fout en gelukkig hadden veel mensen echt de moeite ervoor gedaan. Een feest is echter niet de plek om te socializen, domweg omdat je elkaar niet verstaat. Dit wist ik natuurlijk van tevoren en ik was dan ook niet met die instelling daarheen gegaan. Ik had afgesproken met een jongen die ik vorige week op de borrel leerde kennen. Hem wat beter leren kennen en verder een hele leuke avond gehad !
pi_73364719
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Klinkt als een heel mooi iets, helaas lijkt de doelgroep net wat ouder te zijn dan ik. Ik zal het wel in mijn hoofd houden voor over een paar jaar.
Hoe oud ben je dan?
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:38:14 #207
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73365797
benzin, over die leeftijd: dat doet er niet zoveel toe in vriendschappen. Als je belevingswereld maar strookt met die van de ander. Ik merk bijvoorbeeld voor mezelf dat ik veel beter op kan schieten met mensen die een paar jaar jonger zijn dan ik. Ik voel me ook jonger dan dat ik ben, ik heb heel lang met een sociale achterstand van een paar jaar op het niveau van mijn leeftijdsgenoten mee gemoeten. Maar die zagen mij vroeger als een kinderachtig wijf dus dat werkte niet. Wie weet vind jij meer aansluiting bij wat oudere mensen.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:39:40 #208
259412 Seven.of.Nine
pi_73365848
Het 'we moeten afspreken' fenomeen is mij ook bekend. Ik doe er dan ook niet meer aan, tenzij ik zeker weet dat ik echt eens afspreek met diegene. Meestal stuur ik ook binnen 24 uur een smsje om af te spreken.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:50:13 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73366249
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:50 schreef wapwip het volgende:
I an my own best friend, untill the end

Ik kan me prima in me eentje vermaken, met vrienden ook, maar ik verveel me sowieso geen moment
Je verveelt je nooit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:05:21 #210
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73385929
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:50 schreef Federer-fan het volgende:
Je verveelt je nooit?
Ik kan me de laatste keer dat ik me echt verveeld heb ook niet meer herinneren, maar met een fulltime baan, een teamsport en hobbies blijft er ook niet veel tijd over om me te vervelen moet ik zeggen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73386192
Van 'kennissen', wat ik ook gewoon vrienden noem, kun je juist vrienden maken als je een beetje initiatief neemt.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_73393045
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:03 schreef bloempje-moi het volgende:

Hoe oud ben je dan?
Ik ben (pas) 19.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Wie weet vind jij meer aansluiting bij wat oudere mensen.
Misschien wel. Ik heb altijd veel beter kunnen omgaan met volwassen mensen dan met leeftijdgenoten omdat ik wat serieuzer en verstandiger blijkt te zijn dan de meeste leeftijdsgenoten.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:39:31 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73395014
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben (pas) 19.
[..]

Misschien wel. Ik heb altijd veel beter kunnen omgaan met volwassen mensen dan met leeftijdgenoten omdat ik wat serieuzer en verstandiger blijkt te zijn dan de meeste leeftijdsgenoten.
Al zeg je het zelf.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:43:24 #214
259412 Seven.of.Nine
pi_73399007
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Al zeg je het zelf.
Kan toch? Misschien vinden zijn leeftijdsgenoten hem wel een enorme betweter of een arrogante kwal die zo nodig volwassen wil zijn. Je doet net alsof hij zichzelf complimenteert, maar ondertussen legt hij het uit als een mogelijke drempel om vriendschappen met leeftijdsgenoten aan te gaan.

Ik zeg toch ook dat ik jonger ben in mijn doen en laten? Ik moet wel eerlijk zeggen, toen ik 18/19 was vond ik mezelf wel heel volwassen.
Resistance is futile
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:47:47 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73409903
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:43 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Kan toch? Misschien vinden zijn leeftijdsgenoten hem wel een enorme betweter of een arrogante kwal die zo nodig volwassen wil zijn. Je doet net alsof hij zichzelf complimenteert, maar ondertussen legt hij het uit als een mogelijke drempel om vriendschappen met leeftijdsgenoten aan te gaan.
Ja, dat kan ook. Maar ik moest even lachen toen ik het las. Kan toch?
quote:
Ik zeg toch ook dat ik jonger ben in mijn doen en laten? [...]
Ja, heb ik gezien. Ikzelf kan ook vaak beter opschieten met oudere mensen. Althans, als het jongens/mannen betreft. Met vrouwen die een stuk jonger zijn dan ik kan ik vak goed opschieten, met jongens die een stuk jonger zijn minder.
pi_73440936
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Al zeg je het zelf.
Ja. Ik moet zeggen dat ik het juist geen goede eigenschap vind en liever wat 'speelser' was geweest, mja, zo ben ik niet echt.

Ik zal toch ooit een keer mensen tegenkomen met wie ik wel compatible ben denk ik
pi_73686357
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Same here. Heb via salsales een hoop nieuwe mensen leren kennen.
Hey Catbert,

Ik zit er ook aan te denken om op salsales te gaan. Ik ben echter alleen. Is er altijd wel een danspartner of kan ik beter met iemand anders heen gaan?
pi_73800731
Het is stil in dit topic. Betekent dat dat iedereen hier de afgelopen twee weken vrienden heeft gemaakt en ik niet?
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:11:59 #219
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73800910
Bestaat er eigenlijk niet een soort van community (hyves-achtig) waarin je dingen kunt organiseren / afspreken?
Geef rijst en train je Engels!
pi_73802287
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:11 schreef Onbepaald het volgende:
Bestaat er eigenlijk niet een soort van community (hyves-achtig) waarin je dingen kunt organiseren / afspreken?
De door mij al meerdere malen genoemde website is zoiets. Ik krijg er echt niet voor betaald hoor
pi_73806748
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:04 schreef benzin het volgende:
Het is stil in dit topic. Betekent dat dat iedereen hier de afgelopen twee weken vrienden heeft gemaakt en ik niet?
vast niet!

Salsa is trouwens idd een toffe manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet echter niet of je een vaste danspartner nodig hebt voor lessen. Zelf ga ik wel eens naar een 'social dance', dan kan iedereen gewoon dansen, ongeacht je niveau, en iedereen vraagt elkaar ook te dans, vreemden of geen vreemden. Gezelligheid!

En mensen, wees niet bang om iemand uit te vragen of uit te nodigen, in het kader vanħ hey! heb je zin om een keer wat te gaan drinken? of: ga je mee naar dat feest?
Het komt ECHT niet zo wanhopig over als je denkt, (I know, i've been there) Je zult zelf initiatief moeten nemen, wil je een vriendschap opbouwen.
pi_73807798
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef _Ruby_ het volgende:

[..]

En mensen, wees niet bang om iemand uit te vragen of uit te nodigen, in het kader vanħ hey! heb je zin om een keer wat te gaan drinken? of: ga je mee naar dat feest?
Het komt ECHT niet zo wanhopig over als je denkt, (I know, i've been there) Je zult zelf initiatief moeten nemen, wil je een vriendschap opbouwen.
True! Ik heb het de afgelopen weken een aantal keer gedaan, met positieve reacties en resultaat.
pi_73810082
Ook, of gewoon een sport waar je ook gedwongen wordt. Nou heb ik mijn eigen vrienden, maar ik ben begonnen met krav maga (verdedigingssport) en daar word je ook gedwongen met 2 man te trainen (logisch iemand moet slaan). Er wordt tussendoor veel gezegd dat je moet wisselen van partner. Zo leer je ook een hoop mensen kennen, aangezien je met iedereen traint. Dat kan dus best voordeel opleveren

Bij mij zitten ook paar relaxte lui uit de buurt waarmee ik best biertje zou kunnen doen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:01:16 #224
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73816846
quote:
Salsa is trouwens idd een toffe manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet echter niet of je een vaste danspartner nodig hebt voor lessen.
Meestal niet, in ons geval niet in ieder geval. Je draait gewoon steeds door dus je danst steeds met een ander. Leer je ook 't meest van.

Vanavond weer naar de Winkel van Sinkel voor een feestje. Nu is het op zich wel zo dat je als vrouw daar een beetje de basis moet kunnen want anders lukt 't echt niet. Als kerel ga je in de WvS niet iemand vragen die je niet kent als je het niet een beetje aardig kan want dan sla je een modderfiguur. Dansles is dan sowieso handig, want dan heb je ook mensen van je eigen niveau met wie je dat soort dingen kunt doen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73892897
quote:

De volgende keer zal ik daaraan denken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')