abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73047792
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.
Die heb ik wel en daar kan ik ook goed mee overweg. We duiken heus wel eens met elkaar de kroeg in, maar een echte vriendschap komt bij weinigen daarvan echt van de grond. Het probleem is alleen dat ik, zoals ik al eens typte, binnenkort daar wegga en dan een redelijk eenzame baan krijg. Het houden van contacten is dan gewoon heel moeilijk, dat zal iedereen wel kennen van middelbare school/vorige collega's/sportvrienden. Ik ga het wel proberen (dat zal meestal via Hyves of zo gaan) maar ik ga niet er vauit dat dat goed gaat lukken.
Ik richt mij dus nu vooral op de toekomst en probeer de aanstaande eenzaamheid voor te zijn.
pi_73047851
Wat is daar gezellig aan? Je komt toch voor je vrienden of...? Alleen zou ik het iig niets aanvinden
pi_73048015
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ga anders rustig alleen naar mijn stamkroeg, praat ik wel met de eigenaar als er verder niemand is.

Je kan toch gewoon een kroeg uitzoeken dicht in je buurt. Ga gewoon in het begin een biertje halen, je hoeft niet eens lang te blijven.
Dat zou ik ook wel eens willen proberen. In het dorp waar ik leef zijn de kroegen bevolkt met 65+ en ook hier weer de drempel dat ik niet in de stad woon.
Gewoon een theetje drinken op een terrasje heb ik geen problemen mee.
pi_73051414
Waar woon je dan bloempje? Kan me niet voorstellen dat er niets leuk zit. Er zitten echt niet alleen 65plussers in de kroeg hoor. Lijkt me sterk
pi_73053193
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:29 schreef mafkees01 het volgende:
Waar woon je dan bloempje? Kan me niet voorstellen dat er niets leuk zit. Er zitten echt niet alleen 65plussers in de kroeg hoor. Lijkt me sterk
Ergens in een gat in de Zaanstreek. Hier twee kroegen en toch echt met een vrij hoog leeftijdsgemiddelte hoor! Natuurlijk kan ik eens naar Zaandam of zo gaan, en Amsterdam is ook niet ver weg. Het is voornamelijk de terugreis die het probleem vormt. Als ik eens met collega's op stap ben, ben ik altijd degene die vroeg weg moet om mijn laatste trein te halen. Blijven crashen vormt in de meeste gevallen geen optie, helaas.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:09:16 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73055650
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ergens in een gat in de Zaanstreek. Hier twee kroegen en toch echt met een vrij hoog leeftijdsgemiddelte hoor! Natuurlijk kan ik eens naar Zaandam of zo gaan, en Amsterdam is ook niet ver weg. Het is voornamelijk de terugreis die het probleem vormt. Als ik eens met collega's op stap ben, ben ik altijd degene die vroeg weg moet om mijn laatste trein te halen. Blijven crashen vormt in de meeste gevallen geen optie, helaas.
Verhuizen geen optie? Ik woon zelf in Utrecht en dat maakt het stukken makkelijker dingen te ondernemen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 23 september 2009 @ 23:15:33 #157
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73055899
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik heb ook 2 goeie vriendinnen. Maar 9 van de 10 kerels zullen het gewoon doen omdat ze iets van je willen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 24 september 2009 @ 14:00:03 #158
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73068626
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan. Ik heb ook 2 goeie vriendinnen. Maar 9 van de 10 kerels zullen het gewoon doen omdat ze iets van je willen.
Ja duh. De enige vriend die mij niet zou willen neuken is een overtuigde gay. Maar evengoed staat dat na een tijdje, als die jacht is afgelopen, een vriendschap niet in de weg. Zo zijn bijna al mijn vriendschappen met mannen begonnen. Zij wilden iets van mij, ik heb dat nooit gegeven en uiteindelijk is de leukigheid er wel vanaf en ontstaan er oprechte vriendschappen. Het is niet zo dat die vriendschappen ophouden als ik 20 kilo aankom, of zo .
Resistance is futile
  donderdag 24 september 2009 @ 14:02:33 #159
259412 Seven.of.Nine
pi_73068710
Nog een hele goede tip voor mensen die vrienden willen maken: ga een tijd naar het buitenland. Dan MOET je wel en dan doe je het ook. Zo heb ik het gedaan. Heel goed voor je sociale vaardigheden, je doet mensenkennis op en je herkent mensen met wie je een vriendschap op zou kunnen bouwen na een tijdje ook direct. Je wordt zelfverzekerder en dan hoef je je ook niet meer af te vragen of iemand een uitnodiging wel waardeert.
Resistance is futile
pi_73069673
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Verhuizen geen optie? Ik woon zelf in Utrecht en dat maakt het stukken makkelijker dingen te ondernemen.
Ik wil dolgraag weg en naar Amsterdam. Ik ben op zoek , maar als niet student is het niet gemakkelijk om een beetje normale en toch betaalbare woning in Amsterdam te vinden. De regel dat als je binnen twee jaar opnieuw binnen de regio verhuisd je wachttijd doorloopt werd net ingevoerd toen ik hier twee jaar en een maand woonde. Dus ik moet weer helemaal overnieuw beginnen
  donderdag 24 september 2009 @ 14:39:15 #161
259412 Seven.of.Nine
pi_73069757
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag weg en naar Amsterdam. Ik ben op zoek , maar als niet student is het niet gemakkelijk om een beetje normale en toch betaalbare woning in Amsterdam te vinden. De regel dat als je binnen twee jaar opnieuw binnen de regio verhuisd je wachttijd doorloopt werd net ingevoerd toen ik hier twee jaar en een maand woonde. Dus ik moet weer helemaal overnieuw beginnen
Werk je of studeer je?
Resistance is futile
pi_73069984
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:39 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Werk je of studeer je?
Net afgestudeerd. Ik begin in januari met mijn promotieonderzoek. In between dus, met een bijbaantje waar ik momenteel te weinig kan werken.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:38:44 #163
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73071616
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Nog een hele goede tip voor mensen die vrienden willen maken: ga een tijd naar het buitenland. Dan MOET je wel en dan doe je het ook. Zo heb ik het gedaan. Heel goed voor je sociale vaardigheden, je doet mensenkennis op en je herkent mensen met wie je een vriendschap op zou kunnen bouwen na een tijdje ook direct. Je wordt zelfverzekerder en dan hoef je je ook niet meer af te vragen of iemand een uitnodiging wel waardeert.
Absoluut. Ik heb toen ik 20 was een half jaar in Wenen gezeten. Stuk assertiever geworden daardoor denk ik wel
pi_73081402
Over dat alleen-naar-de-kroeg-gaan,
Het stomme is dat als ik iemand hoor zeggen dattie alleen naar de kroeg gaat om nieuwe mensen te leren kennen, ik daar vooral bewondering voor heb. Wauw, wat een lef en schijt aan dingen heb je dan!
Maar zodra ik zelf in de kroeg sta en ik zie daar iemand in z'n uppie staan met een biertje in z'n hand, beetje om zich heen kijkend, ik TOCH denk: gast, waarom ben je hier alleen? Kon je niemand mee krijgen ofzo?

Mijn fout, I know, maar op de een of andere manier gaat dat vanzelf. Vreemd hoe dingen werken.
pi_73083546
Ik vind dat het echt geen ene reet uit maakt hoeveel vrienden je hebt.
Ikzelf heb er maar 4.

Ahhh lozah/n4rd e.d. Het zou me werkelijk waar een rotzorg wezen.
Ik heb liever vier goede vrienden, waarop ik kan bouwen, dan tien waarop ik dit niet kan.
Ja ja, bekende uitspraak, maar dit keer gemeend.

Ik ben overigens ook wel een beetje te lui om vrienden te maken maar ook omdat ik vroeger weinig contact durfde te leggen.
pi_73084638
Ik herken het allemaal ook wel een btje, veel (studie)vrienden zijn verhuisd naar elders en dan kom je van het 1 op het andere moment er achter dat er toch niet zoveel vrienden meer in de buurt zijn! En nieuwe vrienden maken is toch lastig. Of naja; kost ontzettend veel tijd!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_73085001
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:53 schreef funest het volgende:
Ik herken het allemaal ook wel een btje, veel (studie)vrienden zijn verhuisd naar elders en dan kom je van het 1 op het andere moment er achter dat er toch niet zoveel vrienden meer in de buurt zijn! En nieuwe vrienden maken is toch lastig. Of naja; kost ontzettend veel tijd!
Nou, tis ook vooral lastig!
pi_73085464
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:04 schreef _Ruby_ het volgende:

[..]

Ok, ook lastig.
Het is vooral een kwestie van zelfvertrouwen/durf. Maar bij een sportvereniging of (vrijwilligers)werk kun je toch vrij gemakkelijk en vrijblijvend nieuwe mensen ontmoeten.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
  donderdag 24 september 2009 @ 23:18:33 #169
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_73087615
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:23 schreef ChevyVanDude het volgende:

Ahhh lozah/n4rd e.d. Het zou me werkelijk waar een rotzorg wezen.
Ik heb liever vier goede vrienden, waarop ik kan bouwen, dan tien waarop ik dit niet kan.
Ja ja, bekende uitspraak, maar dit keer gemeend.

Maar het is ook gewoon zo, ik heb maar 3 goeie vrienden, maar ik weet 100% zeker dat als er iets is, dat die mensen er voor me zijn.
Dan heb ik ook nog wat vrienden die er voor me zouden willen zijn, maar dat niet kunnen vanwege de afstand/beperkingen.

Ik heb meerdere keren gehad dat ik dacht dat ik goeie vrienden had, maar als er dan wat is gaven die mensen niet thuis.
Dan ben ik er ook meteen klaar mee. Daar ga ik dan ook geen tijd/energie meer insteken.
pi_73115492
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:28 schreef _Ruby_ het volgende:
Over dat alleen-naar-de-kroeg-gaan,
Het stomme is dat als ik iemand hoor zeggen dattie alleen naar de kroeg gaat om nieuwe mensen te leren kennen, ik daar vooral bewondering voor heb. Wauw, wat een lef en schijt aan dingen heb je dan!
Maar zodra ik zelf in de kroeg sta en ik zie daar iemand in z'n uppie staan met een biertje in z'n hand, beetje om zich heen kijkend, ik TOCH denk: gast, waarom ben je hier alleen? Kon je niemand mee krijgen ofzo?

Mijn fout, I know, maar op de een of andere manier gaat dat vanzelf. Vreemd hoe dingen werken.
Helemaal mee eens, ik zit een beetje met hetzelfde probleem.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:10:50 #171
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73116372
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:04 schreef _Ruby_ het volgende:
Mwoa, vind het wel meevallen. Je moet alleen iets gaan doen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Ze komen niet uit zichzelf naar je toe ofzo.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:18:00 #172
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73116524
tvp.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_73123473
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Mwoa, vind het wel meevallen. Je moet alleen iets gaan doen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Ze komen niet uit zichzelf naar je toe ofzo.
Klopt, ik heb het alleen wel als lastig ervaren om die switch te maken van oppervlakkige kroeg of studie kennis, naar echte vrienden.
Ik grijp elke kans om nieuwe mensen te ontmoeten aan, ik doe mee aan commissies, ga met plezier naar studenten- en huisfeestjes waar ik niemand ken. Super gezellig allemaal!!!
Alleen lukt het nooit om die contacten vast te houden.
Maar misschien moet ik in dat opzicht wat meer initiatief tonen door ze vervolgens een keer uit te nodigen en hopen dat ze het kunnen waarderen
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:30:58 #174
259412 Seven.of.Nine
pi_73123609
Dat is de truc. Contact houden doe je vooral door zelf initiatief te nemen. Net zo lang tot het normaal is dat jullie elkaar standaard bellen als er iets te doen is. Dan ben je binnen een paar maanden al redelijk bevriend. Bevriend raken met iemand is helemaal niet moeilijk, maar om er vervolgens echt een vriend van te maken, tja, dat kost gewoon tijd en energie.
Resistance is futile
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:38:28 #175
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73123797
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:25 schreef _Ruby_ het volgende:
Klopt, ik heb het alleen wel als lastig ervaren om die switch te maken van oppervlakkige kroeg of studie kennis, naar echte vrienden.
Ik grijp elke kans om nieuwe mensen te ontmoeten aan, ik doe mee aan commissies, ga met plezier naar studenten- en huisfeestjes waar ik niemand ken. Super gezellig allemaal!!!
Alleen lukt het nooit om die contacten vast te houden.
Maar misschien moet ik in dat opzicht wat meer initiatief tonen door ze vervolgens een keer uit te nodigen en hopen dat ze het kunnen waarderen
Dat duurt ook gewoon een hele tijd. Een meer recente 'vriend' van me ken ik iets van 4 jaar, terwijl ik hem iets van een jaar als vriend reken. Je weet het sowieso van te voren niet hoe het gaat lopen. Toen ik 'em leerde kennen (via hockey) vond ik 'em best irritant
pi_73128817
Ik studeer op dit moment niet, kon niet kiezen, dus werk nu fulltime in een supermarkt... Heb maar 1 echte goede vriend, vind ik zelf ook wel te weinig maar ja, heb nu ook niet echt tijd om daar aan te werken. Op zich heb ik geen spijt van mijn keuze om niet te gaan studeren, want ik wist gewoon niet wat ik moest kiezen, nu kan ik daar een jaar over na denken en redelijk wat geld verdienen, maar m'n leven is wel een stuk saaier geworden Doordeweeks elke dag van 8 tot 5 kut werk, savonds lam en dan maar tv kijken, dat dan de hele week. Zaterdag beetje chillen en stad, savonds uit en dan begint het weer opnieuw, lastig om vol te houden, maar goed ik moet wel positief blijven

Ben trouwens geen persoon die echt moeite heeft om vrienden te maken, heb op dit moment, of al een tijdje meer moeite om vrienden met mezelf te zijn....
pi_73132618
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:45 schreef Catbert het volgende:

Ah, dat had ik gemist, sorry. In zo'n geval kan ik het me wel voorstellen. Maar ik vraag me af in hoeverre mensen 't niet vooral als date-opening zien. Ben benieuwd naar je ervaringen in ieder geval.
[..]

Gisteravond dus alleen naar de kroeg geweest, voor een borrel van de site nieuwemensenlerenkennen.nl. En het was supergezellig! De sfeer was top, heel open omdat echt vrijwel niemand elkaar kenden. Het was gemakkelijk om contact te maken, bij een groepje aan te sluiten en leuke gesprekken aan te knopen. De hele kroeg was vol kletsende mensen en volgens mij stond niemand alleen in een hoekje.

Ik verbaasde mij er over dat het dus wel gewoon kan, gemakkelijk contact maken met vreemden. Het is gewoon de instelling waarmee mensen de kroeg binnen stappen. Als je op een normale avond alleen naar de kroeg gaat sta je waarschijnlijk de rest van de avond alleen. Heel jammer! Ik heb er een zeer leuke avond aan over gehouden!
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:10:34 #178
259412 Seven.of.Nine
pi_73132847

Leuk om te horen .
Resistance is futile
pi_73146819
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gisteravond dus alleen naar de kroeg geweest, voor een borrel van de site nieuwemensenlerenkennen.nl. En het was supergezellig! De sfeer was top, heel open omdat echt vrijwel niemand elkaar kenden. Het was gemakkelijk om contact te maken, bij een groepje aan te sluiten en leuke gesprekken aan te knopen. De hele kroeg was vol kletsende mensen en volgens mij stond niemand alleen in een hoekje.

Ik verbaasde mij er over dat het dus wel gewoon kan, gemakkelijk contact maken met vreemden. Het is gewoon de instelling waarmee mensen de kroeg binnen stappen. Als je op een normale avond alleen naar de kroeg gaat sta je waarschijnlijk de rest van de avond alleen. Heel jammer! Ik heb er een zeer leuke avond aan over gehouden!
ben blij om zo'n goeie ervaring te lezen. Ik had de site zelf ook al gevonden en overwogen het eens te proberen en dit is een extra stimulans.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_73147609
quote:

[..]

Wat leuk!!! Echt goed van je, je hebt je aan je woord gehouden, namelijk: gewoon doen!
De vraag is nu, heb je ook mensen ontmoet die je vaker gaat zien?
pi_73148423
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:21 schreef _Ruby_ het volgende:

[..]

Wat leuk!!! Echt goed van je, je hebt je aan je woord gehouden, namelijk: gewoon doen!
De vraag is nu, heb je ook mensen ontmoet die je vaker gaat zien?
Eentje in ieder geval. Het grappige is dat ik hem van tevoren al via de site gespot had en hem een berichtje had gestuurd. Zo van: ey, ik zie dat je ook naar de borrel komt, misschien tot daar. Hoewel ik meteen in een groepje belandde waar hij ook bij stond bleef ik eerst wat uit de buurt. Maar uiteindelijk toch de hele avond met hem staan kletsen en ook daarna nog wat contact.
Volgende week het Proud to be fout feest waar ik waarschijnlijk wel heen ga. Wie weet dat ik dan wel weer wat mensen van afgelopen vrijdag tegenkom. Als het maar een leuke avond word. Nogmaals, ik verwacht niet vriendschappen voor het leven te vinden op deze manier.
pi_73148500
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:59 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

ben blij om zo'n goeie ervaring te lezen. Ik had de site zelf ook al gevonden en overwogen het eens te proberen en dit is een extra stimulans.
Ik zeg DOEN!
Ik heb die avond als heel ongedwongen en heel gezellig ervaren. Iedereen staat open voor elkaar omdat dat de instelling is waarmee je daar naartoe gaat. Een kleine activiteit lijkt mij ook leuk.
  maandag 28 september 2009 @ 13:56:11 #183
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_73179032
Half ontopic, maar geen nieuw topic waard wellicht. We zullen zien:

[how to] make friends as a couple

Ik woon al 10 jaar in dezelfde stad, mijn vriendin is bij me ingetrokken vanuit een andere stad. Ze heeft zat vrienden en kan het ook erg goed vinden met die van mij. Tot zover geen probleem.

Mijn vriendin begon er echter over dat het toch ook leuk zou zijn echt gezamelijke vrienden te ontmoeten in onze stad. Dus niet iemand die het label 'mijn vrienden' of 'jouw vrienden' draagt.
We hebben allebei een drukke baan, dus moeten dat actief gaan opzoeken. Mijn idee daarvoor leek samen een hobby (rotwoord) te zoeken

Wie heeft er ervaring/tips met gezamelijke zoektochten?

[ Bericht 3% gewijzigd door S_1980 op 28-09-2009 14:20:39 ]
pi_73202011
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik zeg DOEN!
Ik heb die avond als heel ongedwongen en heel gezellig ervaren. Iedereen staat open voor elkaar omdat dat de instelling is waarmee je daar naartoe gaat. Een kleine activiteit lijkt mij ook leuk.
ingeschreven. en nu nog een activiteit vinden die ik leuk vind op een moment dat ik kan....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_73205271
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:26 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

ingeschreven. en nu nog een activiteit vinden die ik leuk vind op een moment dat ik kan....
Voor twijfelaas: Je kunt ook een activiteit uitkiezen zonder te betalen, om uit te proberen zeg maar.
Aankomende maand is er weer zo'n borrel in Amsterdam.
pi_73205421
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:23 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Voor twijfelaas: Je kunt ook een activiteit uitkiezen zonder te betalen, om uit te proberen zeg maar.
Aankomende maand is er weer zo'n borrel in Amsterdam.
1,5uur in de auto/2 uur in de trein zitten (enkele reis) voor zo'n borrel gaat me wat te ver eigenlijk.
Zoek liever iets meer in de buurt om te proberen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:11:11 #187
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73206583
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:28 schreef JoeBravo het volgende:
1,5uur in de auto/2 uur in de trein zitten (enkele reis) voor zo'n borrel gaat me wat te ver eigenlijk.
Zoek liever iets meer in de buurt om te proberen
Dat soort borrels zullen ze ongetwijfeld ook in jouw buurt hebben.
pi_73217165
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat soort borrels zullen ze ongetwijfeld ook in jouw buurt hebben.
En anders organiseer je er zelf een
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:01:16 #189
259412 Seven.of.Nine
pi_73218304
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef S_1980 het volgende:
Half ontopic, maar geen nieuw topic waard wellicht. We zullen zien:

[how to] make friends as a couple

Ik woon al 10 jaar in dezelfde stad, mijn vriendin is bij me ingetrokken vanuit een andere stad. Ze heeft zat vrienden en kan het ook erg goed vinden met die van mij. Tot zover geen probleem.

Mijn vriendin begon er echter over dat het toch ook leuk zou zijn echt gezamelijke vrienden te ontmoeten in onze stad. Dus niet iemand die het label 'mijn vrienden' of 'jouw vrienden' draagt.
We hebben allebei een drukke baan, dus moeten dat actief gaan opzoeken. Mijn idee daarvoor leek samen een hobby (rotwoord) te zoeken

Wie heeft er ervaring/tips met gezamelijke zoektochten?
Enige dat ik kan bedenken is dat het het makkelijkst is als 1 van jullie contact legt en dan vrij snel aanhang van beide kanten erin betrekt. En let ook op bij dagelijkse dingetjes: iemand (een stel) die via marktplaats iets van je koopt, couchsurfers o.i.d.

Sowieso, couchsurfers uitnodigen is een grote impuls voor jezelf. Je traint je sociale skillz in 'leren kennen' situaties en je bent ook min of meer gedwongen om zelf initiatief te nemen. Tenslotte kent diegene jouw omgeving niet, dus je laat hem alles zien. Als je in een beetje grote stad zit, heb je op die manier ook een stapmaatje. Dus voor zowel mensen alleen als voor stelletjes aan te raden. Als je je druk maakt of mensen het wel naar hun zin zullen hebben, accepteer alleen stelletjes want die tonen uit zichzelf meer initiatief.

Ik heb mijn eerste couchsurfers net achter de rug, amerikaans stelletje. Is me enorm goed bevallen. Soms waren ze met z'n tweeen weg, dan weer eens met z'n drieen op stap. Ik liet ze met een gerust hart achter als ik er even geen zin in had. Maar my god, met die mensen toch 2 keer ontzettend goed op stap geweest, gruwelijk veel gelachen en gewoon een ontzettend leuke herinnering. En ik heb er veel van geleerd.
Resistance is futile
  woensdag 30 september 2009 @ 11:04:43 #190
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_73235951
M'n vriendin heeft inderdaad een couchsurfing account, en we reizen beiden (ook samen) veel. De drempel is laag.

Maar ben daarnaast toch ook op zoek op iets meer dichter bij huis indien mogelijk... Samen op tennisles ofzo. Maar dat is weer zo.....mwoah, vol met verplichtingen en je leert alleen je tennisleraar kennen of een koppel dat dan ook les heeft.
Wordt het dan toch .... dansles?!!
pi_73237066
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:04 schreef S_1980 het volgende:
M'n vriendin heeft inderdaad een couchsurfing account, en we reizen beiden (ook samen) veel. De drempel is laag.

Maar ben daarnaast toch ook op zoek op iets meer dichter bij huis indien mogelijk... Samen op tennisles ofzo. Maar dat is weer zo.....mwoah, vol met verplichtingen en je leert alleen je tennisleraar kennen of een koppel dat dan ook les heeft.
Wordt het dan toch .... dansles?!!
uit eigen ervaring: dat kan wel wat opleveren ja
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:21:27 #192
14096 Black_Rainbow
de kaart kwijt
pi_73305349
quote:

[..]

Leuk om te lezen
Ook maar is proberen dan
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:23:08 #193
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73305404
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:42 schreef JoeBravo het volgende:
uit eigen ervaring: dat kan wel wat opleveren ja
Same here. Heb via salsales een hoop nieuwe mensen leren kennen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:43:31 #194
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_73306033
Nou, 10 lessen met het risico dat ik of word uitgelachen of een enorme slick rick wordt nav van mijn danskwaliteiten denk ik toch dat dat em gaat worden voor mij en m'n vriendin.

Eens kijken hoe soepel ik in de heupen ben!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:08:00 #195
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73306852
Komt vast goed

Wat voor'n les ga je precies nemen? Denk dat als ik een paar niveau's hoger ben met Salsa ook 'es 'gewoon' dansles ga nemen.
pi_73333517
Zijn er hier mensen die vanavond naar het feest van nieuwemensenlerenkennen.nl gaan?
pi_73334190
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Zijn er hier mensen die vanavond naar het feest van nieuwemensenlerenkennen.nl gaan?
Je hebt de smaak te pakken. .
pi_73334258
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:14 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Je hebt de smaak te pakken. .
Valt wel mee. Dit kaartje kreeg ik gratis bij de aanmelding
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:19:53 #199
259412 Seven.of.Nine
pi_73335804
Veel plezier!
Resistance is futile
pi_73335896
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Tis zaterdag hoor Denk niet dat er veel mensen op zaterdagavond iets anders gaan doen dan stappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')