Die heb ik wel en daar kan ik ook goed mee overweg. We duiken heus wel eens met elkaar de kroeg in, maar een echte vriendschap komt bij weinigen daarvan echt van de grond. Het probleem is alleen dat ik, zoals ik al eens typte, binnenkort daar wegga en dan een redelijk eenzame baan krijg. Het houden van contacten is dan gewoon heel moeilijk, dat zal iedereen wel kennen van middelbare school/vorige collega's/sportvrienden. Ik ga het wel proberen (dat zal meestal via Hyves of zo gaan) maar ik ga niet er vauit dat dat goed gaat lukken.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.
Dat zou ik ook wel eens willen proberen. In het dorp waar ik leef zijn de kroegen bevolkt met 65+ en ook hier weer de drempel dat ik niet in de stad woon.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ga anders rustig alleen naar mijn stamkroeg, praat ik wel met de eigenaar als er verder niemand is.
Je kan toch gewoon een kroeg uitzoeken dicht in je buurt. Ga gewoon in het begin een biertje halen, je hoeft niet eens lang te blijven.
Ergens in een gat in de Zaanstreek. Hier twee kroegen en toch echt met een vrij hoog leeftijdsgemiddelte hoor! Natuurlijk kan ik eens naar Zaandam of zo gaan, en Amsterdam is ook niet ver weg. Het is voornamelijk de terugreis die het probleem vormt. Als ik eens met collega's op stap ben, ben ik altijd degene die vroeg weg moet om mijn laatste trein te halen. Blijven crashen vormt in de meeste gevallen geen optie, helaas.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:29 schreef mafkees01 het volgende:
Waar woon je dan bloempje? Kan me niet voorstellen dat er niets leuk zit. Er zitten echt niet alleen 65plussers in de kroeg hoor. Lijkt me sterk
Verhuizen geen optie? Ik woon zelf in Utrecht en dat maakt het stukken makkelijker dingen te ondernemen.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ergens in een gat in de Zaanstreek. Hier twee kroegen en toch echt met een vrij hoog leeftijdsgemiddelte hoor! Natuurlijk kan ik eens naar Zaandam of zo gaan, en Amsterdam is ook niet ver weg. Het is voornamelijk de terugreis die het probleem vormt. Als ik eens met collega's op stap ben, ben ik altijd degene die vroeg weg moet om mijn laatste trein te halen. Blijven crashen vormt in de meeste gevallen geen optie, helaas.
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik heb ook 2 goeie vriendinnen. Maar 9 van de 10 kerels zullen het gewoon doen omdat ze iets van je willen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.
Ja duh. De enige vriend die mij niet zou willen neuken is een overtuigde gay. Maar evengoed staat dat na een tijdje, als die jacht is afgelopen, een vriendschap niet in de weg. Zo zijn bijna al mijn vriendschappen met mannen begonnen. Zij wilden iets van mij, ik heb dat nooit gegeven en uiteindelijk is de leukigheid er wel vanaf en ontstaan er oprechte vriendschappen. Het is niet zo dat die vriendschappen ophouden als ik 20 kilo aankom, of zoquote:Op woensdag 23 september 2009 23:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik heb ook 2 goeie vriendinnen. Maar 9 van de 10 kerels zullen het gewoon doen omdat ze iets van je willen.
Ik wil dolgraag weg en naar Amsterdam. Ik ben op zoek , maar als niet student is het niet gemakkelijk om een beetje normale en toch betaalbare woning in Amsterdam te vinden. De regel dat als je binnen twee jaar opnieuw binnen de regio verhuisd je wachttijd doorloopt werd net ingevoerd toen ik hier twee jaar en een maand woonde. Dus ik moet weer helemaal overnieuw beginnenquote:Op woensdag 23 september 2009 23:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Verhuizen geen optie? Ik woon zelf in Utrecht en dat maakt het stukken makkelijker dingen te ondernemen.
Werk je of studeer je?quote:Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik wil dolgraag weg en naar Amsterdam. Ik ben op zoek , maar als niet student is het niet gemakkelijk om een beetje normale en toch betaalbare woning in Amsterdam te vinden. De regel dat als je binnen twee jaar opnieuw binnen de regio verhuisd je wachttijd doorloopt werd net ingevoerd toen ik hier twee jaar en een maand woonde. Dus ik moet weer helemaal overnieuw beginnen
Net afgestudeerd. Ik begin in januari met mijn promotieonderzoek. In between dus, met een bijbaantje waar ik momenteel te weinig kan werken.quote:
Absoluut. Ik heb toen ik 20 was een half jaar in Wenen gezeten. Stuk assertiever geworden daardoor denk ik welquote:Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Nog een hele goede tip voor mensen die vrienden willen maken: ga een tijd naar het buitenland. Dan MOET je wel en dan doe je het ook. Zo heb ik het gedaan. Heel goed voor je sociale vaardigheden, je doet mensenkennis op en je herkent mensen met wie je een vriendschap op zou kunnen bouwen na een tijdje ook direct. Je wordt zelfverzekerder en dan hoef je je ook niet meer af te vragen of iemand een uitnodiging wel waardeert.
Nou, tis ook vooral lastig!quote:Op donderdag 24 september 2009 21:53 schreef funest het volgende:
Ik herken het allemaal ook wel een btje, veel (studie)vrienden zijn verhuisd naar elders en dan kom je van het 1 op het andere moment er achter dat er toch niet zoveel vrienden meer in de buurt zijn! En nieuwe vrienden maken is toch lastig. Of naja; kost ontzettend veel tijd!
Ok, ook lastig.quote:
Maar het is ook gewoon zo, ik heb maar 3 goeie vrienden, maar ik weet 100% zeker dat als er iets is, dat die mensen er voor me zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:23 schreef ChevyVanDude het volgende:
Ahhh lozah/n4rd e.d. Het zou me werkelijk waar een rotzorg wezen.
Ik heb liever vier goede vrienden, waarop ik kan bouwen, dan tien waarop ik dit niet kan.
Ja ja, bekende uitspraak, maar dit keer gemeend.
Helemaal mee eens, ik zit een beetje met hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:28 schreef _Ruby_ het volgende:
Over dat alleen-naar-de-kroeg-gaan,
Het stomme is dat als ik iemand hoor zeggen dattie alleen naar de kroeg gaat om nieuwe mensen te leren kennen, ik daar vooral bewondering voor heb. Wauw, wat een lef en schijt aan dingen heb je dan!
Maar zodra ik zelf in de kroeg sta en ik zie daar iemand in z'n uppie staan met een biertje in z'n hand, beetje om zich heen kijkend, ik TOCH denk: gast, waarom ben je hier alleen? Kon je niemand mee krijgen ofzo?
Mijn fout, I know, maar op de een of andere manier gaat dat vanzelf. Vreemd hoe dingen werken.
Mwoa, vind het wel meevallen. Je moet alleen iets gaan doen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Ze komen niet uit zichzelf naar je toe ofzo.quote:
Klopt, ik heb het alleen wel als lastig ervaren om die switch te maken van oppervlakkige kroeg of studie kennis, naar echte vrienden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mwoa, vind het wel meevallen. Je moet alleen iets gaan doen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Ze komen niet uit zichzelf naar je toe ofzo.
Dat duurt ook gewoon een hele tijd. Een meer recente 'vriend' van me ken ik iets van 4 jaar, terwijl ik hem iets van een jaar als vriend reken. Je weet het sowieso van te voren niet hoe het gaat lopen. Toen ik 'em leerde kennen (via hockey) vond ik 'em best irritantquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:25 schreef _Ruby_ het volgende:
Klopt, ik heb het alleen wel als lastig ervaren om die switch te maken van oppervlakkige kroeg of studie kennis, naar echte vrienden.
Ik grijp elke kans om nieuwe mensen te ontmoeten aan, ik doe mee aan commissies, ga met plezier naar studenten- en huisfeestjes waar ik niemand ken. Super gezellig allemaal!!!
Alleen lukt het nooit om die contacten vast te houden.![]()
Maar misschien moet ik in dat opzicht wat meer initiatief tonen door ze vervolgens een keer uit te nodigen en hopen dat ze het kunnen waarderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |