abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73337166
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:23 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Tis zaterdag hoor Denk niet dat er veel mensen op zaterdagavond iets anders gaan doen dan stappen
Ongetwijfeld, maar mijn vraag ging over een specifiek feest. Niet over stappen in het algemeen.
pi_73344505
Hmm, interessant topic, ik heb het even doorgelezen en ben vrij veel dingen gekomen die ik herken. Zelf geloof ik ook dat er bij mijn contacten meer sprake is van 'kennissen' dan 'vrienden'. Ben nogal slecht in het onderhouden van contacten. Zo heb ik via m'n studie een aantal mensen leren kennen waar ik aardig mee kan opschieten, maar ik zou ze niet snel uit mezelf uitnodigen om eens iets samen te gaan doen, omdat ik het idee heb dat dan geforceerd of vreemd overkomt. Spreken elkaar meer eens bij algemene gelegenheden (pauzes, eens een borrel, dat soort dingen) dan dat ik ze zou opbellen om samen wat te drinken / voetballen te kijken ofzo.

Mensen waar ik op de middelbare school mee omging heb ik nauwelijks contact mee, ook daar word ik tegengehouden door het idee dat mensen het maar vreemd zouden vinden als ik ineens contact op zou nemen. Hoewel het als ik toevallig eens iemand tegenkom best gezellig is (als er de tijd voor is) en ik steevast zeg dat we 'maar eens wat af moeten spreken'....wat er dan vervolgens niet van komt.

Met enkele collega's van m'n bijbaantje kan ik het erg goed vinden, gaan ook af en toe ook wel eens iets samen doen, probleem is ook dat ik die doordeweeks niet echt kan zien omdat we allemaal in een andere stad wonen...en het zijn niet echt 'outgoing' types via wie ik andere mensen zou kunnen leren kennen.

Uitgaan doe ik zelf wel vrij regelmatig en daar heb ik via via wel een vrij brede kennissenkring opgebouwd. Maar meestal ben ik dan wel degene die in z'n eentje komt omdat ik niet echt iemand heb om mee te vragen (het is ook een vrij specifieke scene waar je maar net van moet houden). Ik vermaak me altijd wel enzo, maar vind het dan toch een beetje jammer dat ik daar dan maar in m'n eentje heen moet gaan.

Kortom ik heb wel aardig wat 'kennissen' maar ik heb niet het idee dat ik echt vrienden van ze ben...daarom heb ik ook nooit echt zin in m'n verjaardag te vieren omdat ik dan moet nadenken over wie ik nou moet uitnodigen en bang ben straks met twee mensen te zitten

Maargoed, interessant om hier de meningen te lezen over het maken en vooral ook het onderhouden van (nieuwe) contacten of het opbouwen van vriendschappen. Het moet natuurlijk vanzelf gaan, maar je moet er ook een beetje moeite in stoppen is me wel duidelijk geworden. Het is in ieder geval fijn om te zien dat ik niet de enige ben die het er lastig mee heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door 1988 op 03-10-2009 21:44:34 ]
pi_73346835
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef bloempje-moi het volgende:

Gisteravond dus alleen naar de kroeg geweest, voor een borrel van de site nieuwemensenlerenkennen.nl. En het was supergezellig! De sfeer was top, heel open omdat echt vrijwel niemand elkaar kenden. Het was gemakkelijk om contact te maken, bij een groepje aan te sluiten en leuke gesprekken aan te knopen. De hele kroeg was vol kletsende mensen en volgens mij stond niemand alleen in een hoekje.
Klinkt als een heel mooi iets, helaas lijkt de doelgroep net wat ouder te zijn dan ik. Ik zal het wel in mijn hoofd houden voor over een paar jaar.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef 1988 het volgende:
Zo heb ik via m'n studie een aantal mensen leren kennen waar ik aardig mee kan opschieten, maar ik zou ze niet snel uit mezelf uitnodigen om eens iets samen te gaan doen, omdat ik het idee heb dat dan geforceerd of vreemd overkomt. Spreken elkaar meer eens bij algemene gelegenheden (pauzes, eens een borrel, dat soort dingen) dan dat ik ze zou opbellen om samen wat te drinken / voetballen te kijken ofzo.
Komt mij allemaal erg bekend voor, is bij mij ook zo.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef 1988 het volgende:
Hoewel het als ik toevallig eens iemand tegenkom best gezellig is (als er de tijd voor is) en ik steevast zeg dat we 'maar eens wat af moeten spreken'....wat er dan vervolgens niet van komt.
Ook daar heb ik last van. Met enkele mensen al meer dan een jaar.
pi_73354669
En bloempje-moi, hoe was het gisteren?
pi_73364707
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:55 schreef DeepChord het volgende:
En bloempje-moi, hoe was het gisteren?
Ik kom nu net pas mijn bed uit, dus dat is een goed teken Het was een leuk feest met een goede sfeer en leuke muziek. Het thema was fout en gelukkig hadden veel mensen echt de moeite ervoor gedaan. Een feest is echter niet de plek om te socializen, domweg omdat je elkaar niet verstaat. Dit wist ik natuurlijk van tevoren en ik was dan ook niet met die instelling daarheen gegaan. Ik had afgesproken met een jongen die ik vorige week op de borrel leerde kennen. Hem wat beter leren kennen en verder een hele leuke avond gehad !
pi_73364719
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Klinkt als een heel mooi iets, helaas lijkt de doelgroep net wat ouder te zijn dan ik. Ik zal het wel in mijn hoofd houden voor over een paar jaar.
Hoe oud ben je dan?
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:38:14 #207
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73365797
benzin, over die leeftijd: dat doet er niet zoveel toe in vriendschappen. Als je belevingswereld maar strookt met die van de ander. Ik merk bijvoorbeeld voor mezelf dat ik veel beter op kan schieten met mensen die een paar jaar jonger zijn dan ik. Ik voel me ook jonger dan dat ik ben, ik heb heel lang met een sociale achterstand van een paar jaar op het niveau van mijn leeftijdsgenoten mee gemoeten. Maar die zagen mij vroeger als een kinderachtig wijf dus dat werkte niet. Wie weet vind jij meer aansluiting bij wat oudere mensen.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:39:40 #208
259412 Seven.of.Nine
pi_73365848
Het 'we moeten afspreken' fenomeen is mij ook bekend. Ik doe er dan ook niet meer aan, tenzij ik zeker weet dat ik echt eens afspreek met diegene. Meestal stuur ik ook binnen 24 uur een smsje om af te spreken.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:50:13 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73366249
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:50 schreef wapwip het volgende:
I an my own best friend, untill the end

Ik kan me prima in me eentje vermaken, met vrienden ook, maar ik verveel me sowieso geen moment
Je verveelt je nooit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:05:21 #210
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73385929
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:50 schreef Federer-fan het volgende:
Je verveelt je nooit?
Ik kan me de laatste keer dat ik me echt verveeld heb ook niet meer herinneren, maar met een fulltime baan, een teamsport en hobbies blijft er ook niet veel tijd over om me te vervelen moet ik zeggen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73386192
Van 'kennissen', wat ik ook gewoon vrienden noem, kun je juist vrienden maken als je een beetje initiatief neemt.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_73393045
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:03 schreef bloempje-moi het volgende:

Hoe oud ben je dan?
Ik ben (pas) 19.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Wie weet vind jij meer aansluiting bij wat oudere mensen.
Misschien wel. Ik heb altijd veel beter kunnen omgaan met volwassen mensen dan met leeftijdgenoten omdat ik wat serieuzer en verstandiger blijkt te zijn dan de meeste leeftijdsgenoten.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:39:31 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73395014
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben (pas) 19.
[..]

Misschien wel. Ik heb altijd veel beter kunnen omgaan met volwassen mensen dan met leeftijdgenoten omdat ik wat serieuzer en verstandiger blijkt te zijn dan de meeste leeftijdsgenoten.
Al zeg je het zelf.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:43:24 #214
259412 Seven.of.Nine
pi_73399007
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Al zeg je het zelf.
Kan toch? Misschien vinden zijn leeftijdsgenoten hem wel een enorme betweter of een arrogante kwal die zo nodig volwassen wil zijn. Je doet net alsof hij zichzelf complimenteert, maar ondertussen legt hij het uit als een mogelijke drempel om vriendschappen met leeftijdsgenoten aan te gaan.

Ik zeg toch ook dat ik jonger ben in mijn doen en laten? Ik moet wel eerlijk zeggen, toen ik 18/19 was vond ik mezelf wel heel volwassen.
Resistance is futile
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:47:47 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_73409903
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:43 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Kan toch? Misschien vinden zijn leeftijdsgenoten hem wel een enorme betweter of een arrogante kwal die zo nodig volwassen wil zijn. Je doet net alsof hij zichzelf complimenteert, maar ondertussen legt hij het uit als een mogelijke drempel om vriendschappen met leeftijdsgenoten aan te gaan.
Ja, dat kan ook. Maar ik moest even lachen toen ik het las. Kan toch?
quote:
Ik zeg toch ook dat ik jonger ben in mijn doen en laten? [...]
Ja, heb ik gezien. Ikzelf kan ook vaak beter opschieten met oudere mensen. Althans, als het jongens/mannen betreft. Met vrouwen die een stuk jonger zijn dan ik kan ik vak goed opschieten, met jongens die een stuk jonger zijn minder.
pi_73440936
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Al zeg je het zelf.
Ja. Ik moet zeggen dat ik het juist geen goede eigenschap vind en liever wat 'speelser' was geweest, mja, zo ben ik niet echt.

Ik zal toch ooit een keer mensen tegenkomen met wie ik wel compatible ben denk ik
pi_73686357
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Same here. Heb via salsales een hoop nieuwe mensen leren kennen.
Hey Catbert,

Ik zit er ook aan te denken om op salsales te gaan. Ik ben echter alleen. Is er altijd wel een danspartner of kan ik beter met iemand anders heen gaan?
pi_73800731
Het is stil in dit topic. Betekent dat dat iedereen hier de afgelopen twee weken vrienden heeft gemaakt en ik niet?
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:11:59 #219
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73800910
Bestaat er eigenlijk niet een soort van community (hyves-achtig) waarin je dingen kunt organiseren / afspreken?
Geef rijst en train je Engels!
pi_73802287
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:11 schreef Onbepaald het volgende:
Bestaat er eigenlijk niet een soort van community (hyves-achtig) waarin je dingen kunt organiseren / afspreken?
De door mij al meerdere malen genoemde website is zoiets. Ik krijg er echt niet voor betaald hoor
pi_73806748
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:04 schreef benzin het volgende:
Het is stil in dit topic. Betekent dat dat iedereen hier de afgelopen twee weken vrienden heeft gemaakt en ik niet?
vast niet!

Salsa is trouwens idd een toffe manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet echter niet of je een vaste danspartner nodig hebt voor lessen. Zelf ga ik wel eens naar een 'social dance', dan kan iedereen gewoon dansen, ongeacht je niveau, en iedereen vraagt elkaar ook te dans, vreemden of geen vreemden. Gezelligheid!

En mensen, wees niet bang om iemand uit te vragen of uit te nodigen, in het kader van± hey! heb je zin om een keer wat te gaan drinken? of: ga je mee naar dat feest?
Het komt ECHT niet zo wanhopig over als je denkt, (I know, i've been there) Je zult zelf initiatief moeten nemen, wil je een vriendschap opbouwen.
pi_73807798
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef _Ruby_ het volgende:

[..]

En mensen, wees niet bang om iemand uit te vragen of uit te nodigen, in het kader van± hey! heb je zin om een keer wat te gaan drinken? of: ga je mee naar dat feest?
Het komt ECHT niet zo wanhopig over als je denkt, (I know, i've been there) Je zult zelf initiatief moeten nemen, wil je een vriendschap opbouwen.
True! Ik heb het de afgelopen weken een aantal keer gedaan, met positieve reacties en resultaat.
pi_73810082
Ook, of gewoon een sport waar je ook gedwongen wordt. Nou heb ik mijn eigen vrienden, maar ik ben begonnen met krav maga (verdedigingssport) en daar word je ook gedwongen met 2 man te trainen (logisch iemand moet slaan). Er wordt tussendoor veel gezegd dat je moet wisselen van partner. Zo leer je ook een hoop mensen kennen, aangezien je met iedereen traint. Dat kan dus best voordeel opleveren

Bij mij zitten ook paar relaxte lui uit de buurt waarmee ik best biertje zou kunnen doen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:01:16 #224
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73816846
quote:
Salsa is trouwens idd een toffe manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet echter niet of je een vaste danspartner nodig hebt voor lessen.
Meestal niet, in ons geval niet in ieder geval. Je draait gewoon steeds door dus je danst steeds met een ander. Leer je ook 't meest van.

Vanavond weer naar de Winkel van Sinkel voor een feestje. Nu is het op zich wel zo dat je als vrouw daar een beetje de basis moet kunnen want anders lukt 't echt niet. Als kerel ga je in de WvS niet iemand vragen die je niet kent als je het niet een beetje aardig kan want dan sla je een modderfiguur. Dansles is dan sowieso handig, want dan heb je ook mensen van je eigen niveau met wie je dat soort dingen kunt doen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73892897
quote:

De volgende keer zal ik daaraan denken
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:40:40 #226
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73905257
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:04 schreef benzin het volgende:
Ik niet hoor, al heb ik wel een vriendin en ga ik meer met huisgenoten doen... Alleen nu nog wat uitgaansvrienden of mensen waarmee ik op vakantie kan
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_74070139
Ik geef dit topic maar weer een schopje
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:26:00 #228
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_74070392
Heb je nou al wat gedaan dan?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 01:30:34 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74136881
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:15 schreef benzin het volgende:
Ik geef dit topic maar weer een schopje
Ben ook benieuwd of je nu inmiddels zelf al eens initiatief getoond hebt.
Resistance is futile.
pi_74140971
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 01:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd of je nu inmiddels zelf al eens initiatief getoond hebt.
Een beetje. Gisteren nog wat wezen drinken met iemand en dat was op zich wel leuk.

Het is nog steeds erg moeilijk voor me, maar we komen er wel.
pi_74166753
Ik denk dat je echte vriendschap in respect zit.
En zijn echte vriendschappen in de kroeg ontstaan?
Als dat zo is, moet ik vaker uitgaan .
pi_74173824
Ah vrienden, tsja echte goede vrienden heb ik niet echt meer denk ik sinds ik naar de grote stad ben gegaan.

Tijd om eens wat closer te worden
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_79752897
Schopje! Hoe kan het überhaupt dat niemand hier meer vriendloos is?

Ik ben wel nog steeds vriendloos trouwens, alleen ietsje minder
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:26:25 #234
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79753221
Goed bezig
pi_79759294
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:18 schreef benzin het volgende:
Schopje! Hoe kan het überhaupt dat niemand hier meer vriendloos is?

Ik ben wel nog steeds vriendloos trouwens, alleen ietsje minder
Hoezo iets je minder dan? Het is iig wel wat! Woon je op kamers trouwens?
pi_79768469
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:56 schreef Stefanovich het volgende:

Hoezo iets je minder dan? Het is iig wel wat! Woon je op kamers trouwens?
Iets minder in de zin van dat ik veel meer contact heb. Af en toe met studiegenoten een kroegje pakken of iets leuks doen.

Veel beter dan vroeger, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik geen mensen heb die ik vriend kan noemen en ik heb sowieso nog steeds geen contacten met heel veel diepgang. Toch ben ik tevredener dan ooit. Nog even verder zoeken.

Nee, ik woon nog steeds niet op kamers, met name omdat ik heel lang ben blijven twijfelen over die stap. Ik twijfelde heel erg of ik wel zelfstandig durfde zijn denk ik, maar ben het nu sinds een maandje of 2 wel echt van plan en ook al een beetje op zoek gegaan.

M.a.w. Ik ben er nog steeds niet, sterker nog, het gaat nog even duren, maar ben ten minste wel echt iets aan het doen. En wat nog beter is, ik heb lol terwijl ik dat doe

Voor nu welterusten trouwens, ben al een paar nachten veel te laat gaan maffen!
pi_79784773
Oeps.. daar ging iets fout

Beter toch dat je nu wat meer contact hebt, wat vaker eruit kan om iets te doen... maar hoezo kan je die mensen geen ''echte'' vrienden noemen?
Wat vind jij echte vrienden dan en waarom zij niet? Wil je ze als echte vrienden? Ik weet ook wel dat het lastig is om vrienden te ''zoeken'' als je bij 0 moet beginnen en niet al te lekker in je vel zit... hier ook wel een beetje.. maar via school, werk, (sport)vereniging is het makkelijker, en sowieso, zoek niet teveel! Wees gewoon jezelf, maak je niet te druk, ga er met positieve spirit tegenaan, in de zin van ik heb niks, kan alleen maar beter worden... zit je ook wat lekkerder in je vel en dat merken mensen en dan gaat het allemaal vanzelf. En je moet ook niet teveel verwachten meteen, of dingen forceren, het gaat niet om de hoeveelheid vrienden, maar om de aard van de vriendschap, het moet goed voelen, en vergeet nooit dat het van 2 kanten moet komen...
En over dat op kamers gaan, als je dat wilt, moet je het echt doen! Kan haast alleen maar goed voor je zijn! Nieuwe ervaring, spring gewoon in het diepe en je ziet wel... Je kan ook teveel gaan nadenken/piekeren over dingen, waardoor je passief word en daar schiet je ook niks mee op.
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar goed zo zie ik het Nu pitten ben behoorlijk verrot

[ Bericht 42% gewijzigd door Stefanovich op 02-04-2010 00:13:59 ]
pi_79936140
Leesvoer
pi_79938982
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:06 schreef Stefanovich het volgende:
Beter toch dat je nu wat meer contact hebt, wat vaker eruit kan om iets te doen... maar hoezo kan je die mensen geen ''echte'' vrienden noemen?
Wat vind jij echte vrienden dan en waarom zij niet? Wil je ze als echte vrienden?
Dat vind ik eerlijk gezegd ook een heel moeilijke vraag. Ik weet niet zo goed wat ik wil en wat ik verwacht, maar ik weet wel dat ik niet tevreden ben met hoe het nu gaat.

Ik heb ook geen goed inzicht in hoe andere mensen met hun vrienden omgaan en hoe dat alles in elkaar hangt dus misschien oordeel ik wel verkeerd.

Uiteraard heb ik die vraag mezelf ook vaker gesteld, maar weet echt niet wat ik moet verwachten en ook niet goed wat ik wel wil.

Ik heb nu in ieder geval het gevoel dat er helemaal geen diepgang inzit, ik had meer verwacht, iets veel betekenisvollers, en toch weet ik niet wat.

Daarnaast kost het tot nu toe toch best een hoop energie en moeite allemaal.

Het is zeker wel fijn dat het beter gaat, alleen geeft me het toch niet helemaal het gevoel wat ik eigenlijk gewild had.
pi_79945508
Iemand omgeving zuid-limburg die ook nog vrienden zoekt?
pi_79948739
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:40 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd ook een heel moeilijke vraag. Ik weet niet zo goed wat ik wil en wat ik verwacht, maar ik weet wel dat ik niet tevreden ben met hoe het nu gaat.

Ik heb ook geen goed inzicht in hoe andere mensen met hun vrienden omgaan en hoe dat alles in elkaar hangt dus misschien oordeel ik wel verkeerd.

Uiteraard heb ik die vraag mezelf ook vaker gesteld, maar weet echt niet wat ik moet verwachten en ook niet goed wat ik wel wil.

Ik heb nu in ieder geval het gevoel dat er helemaal geen diepgang inzit, ik had meer verwacht, iets veel betekenisvollers, en toch weet ik niet wat.

Daarnaast kost het tot nu toe toch best een hoop energie en moeite allemaal.

Het is zeker wel fijn dat het beter gaat, alleen geeft me het toch niet helemaal het gevoel wat ik eigenlijk gewild had.
Nee, maar dat hoeft/kan toch ook niet allemaal meteen? Wat denk je, dan je van 0 vrienden/sociaal leven in een keer alles kan krijgen wat je hartje begeerd? Ten eerste heb je weinig ervaring met vrienden, wat je zelf aangeeft want je weet niet goed hoe je je moet gedragen. Daarnaast geef je aan zelf ook helemaal niet goed te weten wat je nou zoekt! Dan is het ook niet zo makkelijk.
En, voel je je gefrustreerd vanwege de situatie? Baal je ervan? Dat moet je iig niet doen.. accepteer de situatie. Met balen schiet je namelijk ook niks op en je bent zelf de regisseur over je leven, ik bedoel, met die insteek leg je de verantwoordelijkheid voor de situatie bij jezelf en zo is het ook!

Dus het zal nog wel ff duren hoor, je moet er een beetje achterkomen hoe vriendschappen nou werken, nou ik kan je wel iets vertellen, en dat is gewoon wees jezelf, maak je niet druk. Als dat niet goed is voor bepaalde mensen, so be it... ga je verder.
En, de beste vriendschappen ontstaan juist wanneer je het niet verwacht, je er juist niet echt mee bezig bent, en je gewoon goed klikt met de ander.

Verder gaat mijn post hiervoor op, neem initiatief, begeef je meer onder de mensen als je meer mensen wilt ontmoeten!(verenigingen etc..) En verwacht niet meteen teveel van andere mensen......zal je zelf minder snel teleurgesteld raken en het komt ook beter over op andere mensen. Dat je niet desperate overkomt... Niet dat dat erg is, iedereen is het wel eens, maar als je zo overkomt maakt het het moeilijker en dat wil je nu net niet En je legt jezelf ook minder druk op...

Trouwens, je zult ook niet tientallen echte vrienden krijgen hoor, waar je je helemaal top mee voelt, de meeste mensen hebben er maar een paar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovich op 04-04-2010 22:44:50 ]
pi_79956986
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:40 schreef benzin het volgende:

[..]

bladibla

Ik neem even aan dat: je een 20-er bent. Je studeert (hbo/wo) Je zit niet op kamers.

En daar zit ook gelijk het knelpunt, waar anderen 's avonds naar een studieborrel gaan ben jij er niet bij omdat je naar thuisthuis moet. Ik ken zelf een heleboel van dat soort mensen. Zijn prima lui, alleen ze kunnen nooit. Daarbij, als je op kamers gaat heb je ook gelijk een aantal huisgenoten in je kennissenkring, met hun kennissenkring evt. Van op kamers gaan word je trouwens ook een stuk zelfstandiger dus. Alleen maar voordelen dus.

Wat ik je nog kan meegeven is vaak met activiteiten meedoen die je faculteitsvereniging organiseert. Laagdrempelig, je kent de mensen van gezicht (tenzij je een heel massale studie doet) en je hebt tijdens zo'n activiteit altijd de activiteit zelf als gespreksstof.

Daarnaast heb je elke september een golf nieuwe studenten die allemaal bijna niemand kennen. Die willen ook allemaal graag mensen leren kennen. Speel daar op in, doe bijvoorbeeld mee aan de introductieweek die een stad vaak organiseert. (kan ook prima als ouderejaars). of ga bij een studentenvereniging. Niet al die verenigingen betekenen geforceerde kennismakingen, jezelf omhoog lullen en zo hard mogelijk drinken. Ik zit zelf bij een roeivereniging, niets verplichts, maar elke week borrel, training dus, beetje ouwehoeren, doe een aantal commissies, ik kan mezelf ondertussen wel redelijk dichtgetikt noemen zelfs, maar ben heel tevreden over het aantal mensen dat ik ken. Als ik even een rondje bel om 12u 's nachts donderdag zijn er altijd wel wat lui in de stad die ik ken.

Nouja, succes ermee.

edit; even over je kamertocht trouwens. Ik heb zelf echt een zware teringhekel aan hospiteerborrels. dat geforceerd aardig doen enzo, ik heb er helemaal niets mee. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar je kunt je ook altijd inschrijven bij van die organisaties die met wachtrijen werken en groot aantal kamers/flats door de stad heen bezitten. Wees niet te veeleisend, als het niet lukt neem je zo'n kamer als basis, en ga je vanuit daar verder opzoek. Kamers zoeken gaat sowieso beter via kennissen (die je via het verhaal hierboven gemaakt hebt ) Dit is precies de route die ik gevolgd heb, ik ben in zo'n grote saaie flat begonnen en zit nu bij iemand in huis die ik bij voorgenoemde vereniging heb leren kennen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mankatans op 05-04-2010 02:14:14 ]
pi_79982492
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:24 schreef Stefanovich het volgende:

En, voel je je gefrustreerd vanwege de situatie? Baal je ervan? Dat moet je iig niet doen.. accepteer de situatie. Met balen schiet je namelijk ook niks op en je bent zelf de regisseur over je leven, ik bedoel, met die insteek leg je de verantwoordelijkheid voor de situatie bij jezelf en zo is het ook!
Tuurlijk voel ik me gefrustreerd vanwege die situatie! Moet inderdaad wel zeggen dat ik het nog steeds moeilijk vind om de verantwoordelijkheid voor alles bij mezelf te leggen. Het is zo makkelijk alles en iedereen de schuld te geven. Maar ik doe echt mijn best om hard aan alles te werken de laatste tijd, ben er alleen niet echt zo goed in als ik zou willen allemaal.
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:24 schreef Stefanovich het volgende:
Dus het zal nog wel ff duren hoor, je moet er een beetje achterkomen hoe vriendschappen nou werken, nou ik kan je wel iets vertellen, en dat is gewoon wees jezelf, maak je niet druk. Als dat niet goed is voor bepaalde mensen, so be it... ga je verder.
En, de beste vriendschappen ontstaan juist wanneer je het niet verwacht, je er juist niet echt mee bezig bent, en je gewoon goed klikt met de ander.
Thanks voor je advies
pi_79986384
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Tuurlijk voel ik me gefrustreerd vanwege die situatie! Moet inderdaad wel zeggen dat ik het nog steeds moeilijk vind om de verantwoordelijkheid voor alles bij mezelf te leggen. Het is zo makkelijk alles en iedereen de schuld te geven. Maar ik doe echt mijn best om hard aan alles te werken de laatste tijd, ben er alleen niet echt zo goed in als ik zou willen allemaal.
[..]

Thanks voor je advies
Achja, het zijn een beetje mijn ervaringen Zit eigenlijk een beetje in dezelfde situatie als jij, al heb ik nu nog wel 1 heel goede vriend, dus daar ben ik wel blij mee, maar verder is mijn sociale kring erg klein. Jaar of 2 terug was dat wel anders, maar toen ging iedereen z'n eigen weg nadat we geslaagd waren(contact is verwaterd), ik daar en tegen heb nog geen goede keuze kunnen maken, ben dit jaar ook niet gaan studeren, eerst 4 maanden fulltime gewerkt, wel bagger, maar goed, je doet tenminste iets en verdient lekker geld. Nu zit ik al 3 maanden, waarin ik wel wat gereisd heb, thuis, zonder werk, school, of wat dan ook, word ook wel een beetje gek. Heb al wel 10x weer gesolliciteerd, maar er is echt weinig werk kom ik nu achter Denk dat ik in september nog niet weet wat ik wel wil, dus ik ga denk ik maar gewoon iets breeds doen(BK of bestuurskunde) en ook in een andere stad, dan zal het allemaal wel beter gaan denk ik Of miss ga ik wel een heel jaar weg, naar Australië of zo, maar dat hebben m'n ouders liever niet denk ik Niet dat ik mij daardoor laat weerhouden, of naja, miss wel, want zij hebben toch veel macht(qua financiering en zo ) maar het lijkt mij aan de ene kant ook wel weer beter om te gaan studeren, ben er al een tijdje uit, nu nog jong ook, en reizen kan altijd nog. Beetje lang verhaal geworden Maar goed, je moet iig niet denken dat jij de enige bent met zo'n situatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 05-04-2010 23:12:15 ]
pi_80243232
Ik heb mezelf even stil gehouden in de hoop dat meer Fok!ers zouden reageren, maar blijkbaar is er verder hier niemand vriendloos
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:02 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Achja, het zijn een beetje mijn ervaringen Zit eigenlijk een beetje in dezelfde situatie als jij, al heb ik nu nog wel 1 heel goede vriend, dus daar ben ik wel blij mee, maar verder is mijn sociale kring erg klein. Jaar of 2 terug was dat wel anders, maar toen ging iedereen z'n eigen weg nadat we geslaagd waren(contact is verwaterd), (...) Maar goed, je moet iig niet denken dat jij de enige bent met zo'n situatie
Tja, ik heb zelf nooit een periode gehad waarin ik wel vrienden gehad, en dat vind ik erg lastig.

Ik weet dat ik vast niet de enige ben, maar toch voelt het niet echt lekker. Het komt vast wel een keer goed denk ik.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:35:47 #246
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80253999
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:48 schreef benzin het volgende:
Ik weet dat ik vast niet de enige ben, maar toch voelt het niet echt lekker. Het komt vast wel een keer goed denk ik.
Als je er zelf aan werkt wel, dan komt dat prima goed.
  Redactie Sport zondag 4 juli 2010 @ 21:40:16 #247
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83656987
» Er is al 81 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen.

Ik denk zeker dat dit nuttig is aangezien het een centraal topic is.

Ik weet niet of ik vrienden heb, maar als ik het zo lees heb ik er geen (buiten mijn vriend om). Ik vind het ook erg lastig, ik heb wel veel kennisen van school en de zwemclub, maar die kom ik ook alleen tegen op school en tijdens de trainingen. Verder gaat iedereen zijn eigen leventje en spreek ik nooit met ze af omdat dat natuurlijk raar overkomt als ik ineens met ze wil afspreken...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_83657751
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:40 schreef DeLuna het volgende:
» Er is al 81 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen.

Ik weet niet of ik vrienden heb, maar als ik het zo lees heb ik er geen (buiten mijn vriend om). Ik vind het ook erg lastig, ik heb wel veel kennisen van school en de zwemclub, maar die kom ik ook alleen tegen op school en tijdens de trainingen. Verder gaat iedereen zijn eigen leventje en spreek ik nooit met ze af omdat dat natuurlijk raar overkomt als ik ineens met ze wil afspreken...
Zeker een nuttige schop.

Herkenbaar, het gevoel dat je niet aan mensen durf te vragen wat te gaan doen omdat dat dan raar zou zijn. Ik ben er zelf ook helemaal niet goed in en wacht altijd maar af. En dan gebeurd er dus niets...
Zijn die kennisen van school of je zwemclub mensen waar je wel meer contact mee zou willen hebben? Dan misschien laagdrempelig aanpakken? Eerst wat klein contact via facebook of een mail. Dan eens voorstellen eens wat te gaan drinken? Na een training lijkt het mij een prima gelegenheid om een drankje te doen. Het hoeft niet meteen tot diep in de nacht te zijn natuurlijk. Je hebt dan ook meteen gespreksstof om mee te beginnen (je zwemtraining).
  zondag 4 juli 2010 @ 21:53:00 #249
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_83657761
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:40 schreef DeLuna het volgende:

Cool, ik heb net ook een oud topic gekickt en er zoiets over gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport zondag 4 juli 2010 @ 21:58:02 #250
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83658031
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zeker een nuttige schop.

Herkenbaar, het gevoel dat je niet aan mensen durf te vragen wat te gaan doen omdat dat dan raar zou zijn. Ik ben er zelf ook helemaal niet goed in en wacht altijd maar af. En dan gebeurd er dus niets...
Zijn die kennisen van school of je zwemclub mensen waar je wel meer contact mee zou willen hebben? Dan misschien laagdrempelig aanpakken? Eerst wat klein contact via facebook of een mail. Dan eens voorstellen eens wat te gaan drinken? Na een training lijkt het mij een prima gelegenheid om een drankje te doen. Het hoeft niet meteen tot diep in de nacht te zijn natuurlijk. Je hebt dan ook meteen gespreksstof om mee te beginnen (je zwemtraining).
Het probleem is dus dat ze eigenlijk allemaal 3 of 4 jaar jonger zijn. Met mijn leeftijdsgenoten kan ik ook wel goed opschieten, maar deze wonen een eindje van het zwembad vandaan en hebben dus eigenlijk geen tijd om na de training nog even te blijven. Ik heb ook het gevoel alsof ik wat tussen de groepjes loop en eigenlijk nergens bij hoor (dat hoeft ook geen probleem te zijn... maar toch..) Gespreksstof is er altijd wel, op de zwemclub heb ik altijd net wat minder moeite om contact te leggen dan met mensen op school.

Ik vind het ook lastig om zelf te bepalen wanneer iemand een vriend van me is.... Wanneer is iemand eigenlijk vrienden met je?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')