Ook wel weer zoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:51 schreef borisz het volgende:
Simek, maar niet drie uur voor Zomergasten.
Volgens mij is Pechtold niet echt bang om gewoon zijn mening te geven. Mede daarom dus wel een interressante en redelijk slimme gast.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Politici moet je nooit uitnodigen als ze nog actief in de politiek zitten. Die worden meestal pas interessant als ze gestopt zijn...
Ik verwacht geen spetterende uitzending in ieder geval.
Niet gekeken omdat je bang was verliefd te worden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:54 schreef tong80 het volgende:
Carice van Houten was nietszeggend vreselijk mens. Omhooggevallen actrice.
Ik heb niet gekeken trouwens
Nee ik mag dat mens niet en WK atletiek vond ik belangrijker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:06 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Niet gekeken omdat je bang was verliefd te worden?
Mwah, ik vind gasten in dit programma vaak vooral interessant omdat ze een kijkje in de keuken kunnen geven... Bij Pechtold zou dat bijvoorbeeld de kabinetscrisis tijdens zijn ministerschap kunnen zijn, of de kwesties waar zijn fractie diep over verdeeld is, of de politieke spelletjes die je moet spelen om iets gedaan te krijgen in Den Haag, of de punten waar hij persoonlijk anders over denkt dan zijn partij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:46 schreef Yi-Long het volgende:
Volgens mij is Pechtold niet echt bang om gewoon zijn mening te geven. Mede daarom dus wel een interressante en redelijk slimme gast.
Whehequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:54 schreef tong80 het volgende:
Fijn dat je dan zo'n gefundeerde mening over die uitzending kan hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:54 schreef tong80 het volgende:
Carice van Houten was nietszeggend vreselijk mens.
Ik haat mensen die een ongefundeerde mening hebbenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Fijn dat je dan zo'n gefundeerde mening over die uitzending kan hebben.
Onderbouw dat eensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haat mensen die een ongefundeerde mening hebben
Helemal mee eens , ik wil Joris Luyendijk terugquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:29 schreef morpheus_at_work het volgende:
Margriet moet snel vervangen worden, ze wordt met de week erger.
Vast nog de enige persoon onder de Balkenendenorm.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:41 schreef tong80 het volgende:
Waarom nemen ze iemand zonder enige TV-ervaring ?
VPRO+Opzij zegt genoegquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:41 schreef tong80 het volgende:
Daar wordt Tong niet blij vanquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe EQ-loos kan je zijn
Ze kijkt scheel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe EQ-loos kan je zijn
Zat de echte Tong er maarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:44 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik verwacht niet veel van Pechtold. Die kan toch niet het achterste van zijn tong laten zien
Ja heel vreemd idd - het lijkt wel of ze zich daar zelf nog het meest bewust van is, elke secondequote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:41 schreef tong80 het volgende:
Lijkt wel een hybridekloon van Beau van Erven Dorens en Dione de Graaff.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe EQ-loos kan je zijn
Is wel een goede filmquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:28 schreef trebremmit het volgende:
De keuzefilm is Wag the Dog, lekker origineel een film over politiek.
Helemaal met je eens (bij uitzondering), ik begrijp niet wat mensen in haar zien, zo bijzonder acteert ze niet, zo bijzonder ziet ze er niet uit en veel bijzonders heeft ze ook al niet te melden. Ik zie het niet hoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:54 schreef tong80 het volgende:
Ze wordt de opvolgster van Monique v/d Ven genoemd, en dat klopt wel, want dat vind/vond ik ook altijd al een zwaar overschatte actrice...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Helemaal met je eens (bij uitzondering), ik begrijp niet wat mensen in haar zien, zo bijzonder acteert ze niet, zo bijzonder ziet ze er niet uit en veel bijzonders heeft ze ook al niet te melden. Ik zie het niet hoor
Iets andere mening, maar denk dat hij bij jou ook wel op 2 staat van dit jaar? Of was je ook betoverd door de scheve nitwit Carice?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef koningdavid het volgende:
Ik vond het niet zo geweldig gisteren, een beetje voorspelbaar. Na elk fragment kon je min of meer de mening van Pechtold al raden, er zat weinig spanning in. Dat was met bijv. Prem wel anders.
Ik heb alleen Prem en Pechtold gekeken, de andere gasten spraken me niet zo aan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
Iets andere mening, maar denk dat hij bij jou ook wel op 2 staat van dit jaar? Of was je ook betoverd door de scheve nitwit Carice?
Je hebt toch gelijk gekregen. Het was geen vervelende televisie ofzo, maar na een tijdje ben ik toch maar weggezapt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:44 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik verwacht niet veel van Pechtold. Die kan toch niet het achterste van zijn tong laten zien, en zal waarschijnlijk een beetje gaan schipperen om zo min mogelijk controversiële opmerkingen te maken.
Zeer weinig over Wilders, omdat ie daar in de uitzending niets mee te winnen en alleen maar te verliezen had. Het zou Wilders en zijn aanhang alleen maar in de kaart spelen als hij daar uitgebreid over de PVV zijn beklag had gedaan. Immmers: dat is precies wat partijen zoals de D'66 de PVV terecht verwijten, commentaar leveren in de media in plaats van in de kamer. Goed dus dat Pechthold zich in hield.quote:Op maandag 24 augustus 2009 06:26 schreef waxmask het volgende:
...
Na deze fragmenten kwam dan wel waar de meeste op zaten te wachten: Wilders! Zeer weinig hierover van Alex en wat hij erover zei was te summier mijns inziens. De Wilders stemmer werd verweten xenofoob te zijn, en vooral bang, meer niet.
Tsja, dat is mede de schuld van Margriet die daar overheen stapte en naar het volgende fragment ging. Glunderen vond ik wel mee val, maar is hem gegund. Anderen partijen doen niet anders bij de winsten die ze voorgehouden wordt.quote:Niks zei hij over de wel bestaande problemen, hoe D66 wel een alternatief zou zijn, alleen glunderend van de 21 prognose aan het begin van de uitzending.
Zie eerdere opmerking over Wilders. Het was zeer verstandig om daar niet te veel woorden aan vuil te maken. En hoezo 1/3de van de kiezers? De PVV heeft nog steeds maar hooguit 1/5de van de zetels in de peilingen. Daarnaast noemde Pechthold Wilders bang en xenofoob. Niet de kiezers. Als jij dat er in wil lezen, dan mag dat natuurlijk. Verder is het aan iedere patij om aan te geven met wie ze wel of niet willen samenwerken in een regering, dat heeft niets met cordon sanitair te maken.quote:En daar sloeg Alexander "Kereltje"Pechthold de spijker op de kop. Beeldvorming. Hij gaf toe zelf ook schuldig eraan te zijn. En hier liet hij precies zien hoe. Niet praten over de peilingen. De naam Wilders 2x noemen maar. Cordon Sanitaire mondeling afwijzen, maar achter de schermen de rijen gesloten houden. En 1/3 kiezers voor dom, xenofoob en bang uitmaken.
Hij liet juist niet de leraren vallen en gaf aan waardering te hebben voor de mensen die iedere dag met zo'n klas te maken hebben. Prees ook de leraar in het begin van het fragment en ik heb hem ook horen zeggen dat de frustratie van die andere leraar wel snapt. Nee, dit deel van de uitzending zag ik toch heel anders dan jij.quote:Ook het feit dat hij geen bijval , of in ieder geval begrip, kon geven aan die leraar op die Franse school , die het beu was de "multi-culti-rap-ettertjes" nog les te geven als ze alleen maar bijdehand konden doen en toch niks wilde leren.
Daar liet hij dus ook duidelijk onze leraren, die dagelijks voor dezelfde problemen staan, vallen als een baksteen. De man was xenofoob, en moest zoals een Christen dat betaamt, de andere wang toekeren.
Idemquote:...
Denk niet dat Jaap van Zweden dit gaat overtreffen, maar ik geef em een kans. Zodra hij begint te zwaaien met zijn handen, of teveel viool gejengel laat zien dan knijp ik em.
Volgens mij heeft ie duidelijk gezegd dat GP net zo beschouwd moet worden als een multinational (niet echt lovend), dat ze het bij het verkeerde eind hadden op een aantal punten wat betreft de Brent Spar (niet positief) en GP de opinie manipuleerde door misinformatie. Het enige "positieve" was dat Pechthold waardering had voor "activisten", mensen die gepassioneerd een doel nastreven, maar van een veer in de reet van "Krienpies" was toch echt geen sprake volgens mij.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
Een gemaakt en nep mannetje die Pechtold. Weet het nu zeker. Wist precies wat hij moest zeggen en waar hij mee kon scoren. En dat slappe links-liberale gelul over 'kansen geven' terwijl zijn rechtse standpunten het tegenovergestelde zullen bewerkstelligen. Helemaal onpasselijk werd ik toen hij veren in de reet van 'Krienpies' ging steken.
Precies hoe ik erover dacht! Het was toch Zomergasten met Alexander Pechtold en niet met de fractievoorzitter van D66? Toch had ik niets anders van hem verwacht.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:55 schreef superjojo het volgende:
Pechtold was wel interessant, maar liet zijn eigen gevoelens weinig aan bod komen en gaf wat te vaak een standpunt van D66 als antwoord. Fragmenten waren wel boeiend (leuke analyse van dat Amerikaanse debat, stukje Mr. Bean).
Ik vind niet dat je Monique v/d Ven kunt vergelijken met Carice van Houten. Die laatste KAN in ieder geval nog goed acteren! Door wie ze zwaar overschat wordt, weet ik niet. Ikzelf schat haar geloof ik redelijk op waarde!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ze wordt de opvolgster van Monique v/d Ven genoemd, en dat klopt wel, want dat vind/vond ik ook altijd al een zwaar overschatte actrice...
Ja, ik miste het lve-commentaar leveren en lezen ook best wel. Was daar de laatste jaren toch wel een beetje aan gewend geraakt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:40 schreef tong80 het volgende:
En jammer dat we niet konden fokken tijdens de uitzending, dat maakt het kijken leuker.
Daar ben ik het zeker mee eens; ook leuk om te zien of anderen het eens met je zijn of nou juist iets totaal anders vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:40 schreef tong80 het volgende:
En jammer dat we niet konden fokken tijdens de uitzending, dat maakt het kijken leuker.
Ik vatte dat juist meer op als iemand die niet gelijk zwart of wit roept, maar meer van de nuance is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ach, iedereen zijn mening kan ik toch wel uittekenen. Sommigen zijn idolaat van die man en zeker op dit rechtse maar libertijns ingestelde Fok krijgt Pechtold heel wat handjes op elkaar.
Dat ik hem niks vond heeft niet alleen met mijn politieke voorkeur te maken. Ik had gewoon echt het idee dat het een slapzak was die niet het achterste van zijn tong liet zien. Hij viel Greenpeace aan maar ook weer niet helemaal, had kritiek op het ontwerp van de Tweede Kamer maar weigerde aan te geven wat er anders moet, kaart aan dat de media sneller en vluchtiger is geworden maar pakte niet door enzovoorts. Plus dat hij soms rare dingen zei om zijn punt te maken (hoezo is desertie onverenigbaar met democratische principes?) en ik het idee had dat hij zich 'linkser' en vrijzinniger presenteerde dan hij is. De man weet precies waar hij mee kan scoren en wat hij beter niet kan aankaartten (maar waar hij, als ie weer in de regering zit, van kan zeggen 'ik heb het altijd al gevonden hoor').
Ze onderbrak hem wel erg vaak vond ik. En dan niet om een scherpe vraag te stellen, maar omdat ze het niet begreep of door wilde naar het volgende onderwerp.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:25 schreef BOKA het volgende:
Het mooiste vond ik eigenlijk nog dat ze zichzelf excuseerde dat ze hem onderbrak, zou ze toch het commentaar op de aflevering met prem hebben gelezen.
Soms valt over een onderwerp gewoon geen duidelijke mening te geven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dat was het niet. Pechtold had gewoon geen mening of krabbelde terug.
Dat verduidelijken is ook een erg irritante eigenschap van haar ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze onderbrak hem wel erg vaak vond ik. En dan niet om een scherpe vraag te stellen, maar omdat ze het niet begreep of door wilde naar het volgende onderwerp.
Maar waarom denk je dat hij zo rechts is? Want D66 is geen rechtse partij. Liberaal wel, maar echt niet zo links of rechts te noemen als jij suggereert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ach, iedereen zijn mening kan ik toch wel uittekenen. Sommigen zijn idolaat van die man en zeker op dit rechtse maar libertijns ingestelde Fok krijgt Pechtold heel wat handjes op elkaar.
en ik het idee had dat hij zich 'linkser' en vrijzinniger presenteerde dan hij is.
Preciesquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze onderbrak hem wel erg vaak vond ik. En dan niet om een scherpe vraag te stellen, maar omdat ze het niet begreep of door wilde naar het volgende onderwerp.
Ik ook. Maar ik kon het niet opbrengen de uitzending tot het eind te volgen. Vond het weer een saaie uitzending.quote:
Triest iddquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:40 schreef bloodymary het volgende:
Het is echt jammer dat die Margriet zo'n slecht interviewer is. Ze had er veel meer uit kunnen halen. En luisteren kan ze ook niet. Een keer had hij een heel verhaal gehouden (weet niet meer bij welk onderwerp) en toen vroeg ze iets van kun je dat uitleggen. Toen zei hij een beetje kribbig: dat heb ik net gedaan. En terecht.
Die is van de TROS, dat wil Peter 'VPRO high brow' van Ingen nooit... Zou overigens wel een goede keuze zijnquote:
Dat zou voor mij reden zijn om helemaal niet te kijken. Verschrikkelijke vrouw!quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Triest idd
Mieke van der Weij volgend jaar maar
Nee, maar de herhaling van bijna de hele uitzending is zaterdagmiddag.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:17 schreef Aurelianus het volgende:
Ik ben vergeten de aflevering met Pechtold te kijken. Is het ergens online te bekijken?
Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de gast het meest aan het woord is.....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:10 schreef Sloggi het volgende:
Laat Prem Zomergasten doen. Sensatie gegarandeerd!
Okay, bedankt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:42 schreef superjojo het volgende:
[..]
Nee, maar de herhaling van bijna de hele uitzending is zaterdagmiddag.
Dat was ook het probleem toen met Wim T. Schippers. Vond ik niet zo erg, als Schippers-fan, maar de gasten kwamen daardoor wat minder uit de verfquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:23 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de gast het meest aan het woord is.....
Dione!quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Triest idd
Mieke van der Weij volgend jaar maar
Ik denk dat ze een goede interviewster zal zijn, met gevoel voor humor, kan goed luisteren, laat mensen uitpraten, heeft een plezierige uitstraling en stem, is spontaan, en lijkt me ook vrij intelligent zonder dat ze daar haar ego uit haalt. Ze is niet arrogant ofzo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:16 schreef bloodymary het volgende:
Die vind je vast lekker om naar te kijken, maar daar komen toch ook geen goede vragen uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |