Net als Sylwia Janta. En nu?quote:
En hoe zou je dat willen verplichten? Als iemand niet wil praten, houdt ie zijn mond dicht. Iemand dwingen te praten gaat lastig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:05 schreef darkmania het volgende:
kunnen ze niet verplichten je te laten onderzoeken en anders een behoorlijke strafverhoging geven?
Hoelang moet je dan op iemand inslaan / schoppen, om dat voor elkaar te krijgen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:05 schreef darkmania het volgende:
Het beeldschone meisje, dat achter de bar werkte van de Haagse club Diament, had hoofdwonden, kapotte darmen, haar oor was gescheurd en haar ribben waren geknapt als twijgjes.
De patholoog heeft verklaard dat de verwondingen passen bij iemand die van een tiende etage is gestort, of iemand die overreden is door een auto. Het verhaal dat Mehmet aan de politie heeft verteld lijkt dan ook kolder te zijn. Het past niet bij de puinhoop die de arts in het lichaam van Sylwia heeft aangetroffen.
Twee klappen geven, dat lees je toch in de verklaring van Mehmet A.?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:13 schreef Mart1n het volgende:
Hoelang moet je dan op iemand inslaan / schoppen, om dat voor elkaar te krijgen...
Ja dan is het dus makkelijk: ze weigeren mee te werken omdat ze doodsbenauwd zijn voor TBS, in principe lopen ze dan immers het risico dat ze nooit meer vrij zullen komen omdat de kans bestaat dat ze nooit genezen zullen worden verklaard.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als je niet mee wilt werken valt er weinig te onderzoeken he
TBS is een behandeling, geen straf. TBS is gericht op terugkeer in de maatschappij. Als je je niet laat onderzoeken, en dus geen inzicht geeft of sprake is van een stoornis of niet, word je geen behandeling geboden en resteert alleen de straf. Die vaak hoger is dan wanneer wel behandeling geboden wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:19 schreef Flurry het volgende:
Raar systeem is dat inderdaad: als je je niet wil laten onderzoeken, dan kunnen we niet vaststellen of je een psychische stoornis hebt, dus gaan we er vanuit dat dat niet zo is. Gezien het percentage gestoorden in de gevangenis en het feit dat überhaubt een misdaad is gepleegd is het veiliger om de verdachte in deze gevallen na veroordeling als gestoord te beschouwen en alsnog TBS op te leggen.
Gelukkig heeft Nederland als beginsel "onschuldig totdat schuld bewezen is".quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:19 schreef Flurry het volgende:
Raar systeem is dat inderdaad: als je je niet wil laten onderzoeken, dan kunnen we niet vaststellen of je een psychische stoornis hebt, dus gaan we er vanuit dat dat niet zo is. Gezien het percentage gestoorden in de gevangenis en het feit dat überhaubt een misdaad is gepleegd is het veiliger om de verdachte in deze gevallen na veroordeling als gestoord te beschouwen en alsnog TBS op te leggen.
Ja!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:16 schreef Karina het volgende:
Wat een mongool. En wat doet het ertoe dat ze "beelschoon" was, was het minder erg geweest als ze lelijk was?
Als hij schuldig wordt verklaard dan is hij kennelijk sheer evil, want een mental nutcase heeft een afwijking die "genezen" kan worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:14 schreef pisnicht het volgende:
Wel onzinnig dat hij niet verplicht TBS kan krijgen overigens. Als hij schuldig wordt verklaard, is hij blijkbaar gewoon een mental nutcase en zouden ze hem verplicht moetne opnemen wmb.
Dan was het nog niet minder erg geweest...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:24 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Ja!Het is gewoon zo dat als een mooi meisje overlijd iedereen zegt , wat zonde het was zo'n mooie meid.
Als ze lelijk was gebeurde het niet.
Met TBS duurt het veel en veel langer voordat ze weer in de maatschappij komen (of soms zelfs nooit zoals eerder gezegd is) dan met een wat langere straf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:24 schreef rob_de_rechter het volgende:
[..]
Zou je liever hebben dat mensen die dit soort feiten plegen, maar zich weigeren te behandelen, terugkomen in de maatschappij, of heb je liever dat ze wat langer achter de tralies zitten?
Inderdaad, er is nog nooit een Nederlandse vrouw door een Nederlandse man zo aan puin getrapt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:50 schreef ExTec het volgende:
Geweldig hey, zo'n cultuur waar vrouwen geen moer waard zijn
Nederlanders hebben geen cultuur waarin een vrouw minder waard is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inderdaad, er is nog nooit een Nederlandse vrouw door een Nederlandse man zo aan puin getrapt.
Oh, wacht....
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inderdaad, er is nog nooit een Nederlandse vrouw door een Nederlandse man zo aan puin getrapt.
Oh, wacht....
Precies, want een cultuur waarin vrouwen expliciet niet gelijkwaardig zijn, werkt dit ook niet in de handquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:55 schreef Mart1n het volgende:
[..]
Heeft inderdaad weinig met de cultuur te maken, lijkt me.
Dat licht er aan waar je komt. Ik ken genoeg nederlandse gezinnen waarin de vrouw ook als minderwaardig word gezien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nederlanders hebben geen cultuur waarin een vrouw minder waard is.
Je mag *kuch* je niet kleden als een man!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
Die zullen er zondermeer zijn. Maar ik denk dat sommigen hier eens eerlijk moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:00 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Dat licht er aan waar je komt. Ik ken genoeg nederlandse gezinnen waarin de vrouw ook als minderwaardig word gezien.
En geslagen.
Hoewel dat natuurlijk nooit zo is.
Het christelijke gedeelte is lang niet zo'n voornaam deel meer in onze cultuur als dat de islam dat effectief is bij mensen die uit die culturen komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je mag *kuch* je niet kleden als een man!
Je mag *kuch* geen priesterlijk ambt bekleden!
Je kunt geen *kuch* volwaardig lid zijn van onze partij!
Een man is als gezinshoofd hoger in rang *kuch* dan de vrouw!
Zomaar wat 'regeltjes' waar (sommige) vrome Christenen (uit naam van God) in geloven.
Je kent genoeg nederlandse gezinnen waarbij de vrouw geslagen wordt? Ik vraag me dan af hoeveel gezinnen en hoe jij dat dan weet. Beroepsmatig? Of prive?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:00 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Dat licht er aan waar je komt. Ik ken genoeg nederlandse gezinnen waarin de vrouw ook als minderwaardig word gezien. En geslagen. Hoewel dat natuurlijk nooit zo is.
Half uurtje ofzo. Mischien kleine drie kwartier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:13 schreef Mart1n het volgende:
[..]
Hoelang moet je dan op iemand inslaan / schoppen, om dat voor elkaar te krijgen...
Zegt de ervaringsdeskundigequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:06 schreef reetveter het volgende:
[..]
Half uurtje ofzo. Mischien kleine drie kwartier.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:50 schreef ExTec het volgende:
Geweldig hey, zo'n cultuur waar vrouwen geen moer waard zijn
Ik moest glimlachenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
ga toch weg man.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zullen er zondermeer zijn. Maar ik denk dat sommigen hier eens eerlijk moeten zijn.
Als je het over een cultuur hebt die er niet moeilijk over doet dat vrouwen minder zijn, tot op welke hoogte faciliteert dat dit soort gedrag?
Daarom staat er ook 'na veroordeling'...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Nederland als beginsel "onschuldig totdat schuld bewezen is".
Het is cultuur, zo zijn ze opgevoed. Man en vrouw.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kent genoeg nederlandse gezinnen waarbij de vrouw geslagen wordt? Ik vraag me dan af hoeveel gezinnen en hoe jij dat dan weet. Beroepsmatig? Of prive?
Ik zou zeggen: geef ze aan... tuig is het... je blijft gewoon met je poten van je gezin af... man, vrouw, kind of dier.
Excessen worden niet gefaciliteert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zullen er zondermeer zijn. Maar ik denk dat sommigen hier eens eerlijk moeten zijn.
Als je het over een cultuur hebt die er niet moeilijk over doet dat vrouwen minder zijn, tot op welke hoogte faciliteert dat dit soort gedrag?
Vertel, in turkije hebben ze een tikkeltje andere islam, waar vrouwen zich niet in moeten pakken, vanuit de bezopen gedachte dat ander mannen zich niet kunnen beheersen enzo?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
ga toch weg man.
Als je in Turkije je vrouw zo toetakelt wordt je nog harder gestrafd dan hier.
0 invloed zeg jij dus?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:15 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Excessen worden niet gefaciliteert.
je doelt op die cultuur waar mannen soms ook meerdere vrouwen (mogen) hebben?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:13 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Het is cultuur, zo zijn ze opgevoed. Man en vrouw.
Wat ook cultuur is, is dat het geheim blijft. Ik heb sterke vermoedens, ben niet zeker. Waar ik wel zeker van ben is dat beide zullen ontkennen en mij niet meer aankijken.
Kop in het zand, doen ze zelf ook
Ga eens een keer naar Urk, Staphorst.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ken jij het verschil tussen "minder" en "anders" eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga eens een keer naar Urk, Staphorst.
Daarom had deze vrome moslim, die zo goed de Islam beleed, sterk gelovig was en al zijn kennis en gedachten uit zijn mooie godsdienst haalde, ook een neukertje on the side, wijn in huis en een bloedmooi Pools meisje!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:05 schreef ExTec het volgende:
Het christelijke gedeelte is lang niet zo'n voornaam deel meer in onze cultuur als dat de islam dat effectief is bij mensen die uit die culturen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |