abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:16:04 #51
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71998951
Wat denkt TS dat er allemaal kan gebeuren doordat er een paar deeltjes van moleculen, als ik het goed heb, op elkaar klappen waardoor ze, hopelijke, in de zelfde staat verkeren als vlak na de oerknal.

En hiermee meer inzicht krijgen in de vorming van materie/anti-materie en het "bestaan".
:-)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:31:54 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71999146
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:16 schreef Dartanion het volgende:
Wat denkt TS dat er allemaal kan gebeuren doordat er een paar deeltjes van moleculen, als ik het goed heb, op elkaar klappen waardoor ze, hopelijke, in de zelfde staat verkeren als vlak na de oerknal.
De Hiroshima bom waren ook een paar deeltjes die op elkaar knallen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71999154
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wel van een ander kaliber
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:37:38 #54
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71999214
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als jij op de "knal" doeld.

Die is NIET veroorzaakt doordat deeltjes heel snel tegen elkaar aanvlogen. De knal werd veroorzaakt door een snelle kernsplitsing, wat er in Tsjenobil gebeurde. Maar dan in een gesloten koker zonder regelstaven, maar met katalysatoren
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:41:57 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71999249
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:37 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Als jij op de "knal" doeld.

Die is NIET veroorzaakt doordat deeltjes heel snel tegen elkaar aanvlogen. De knal werd veroorzaakt door een snelle kernsplitsing, wat er in Tsjenobil gebeurde. Maar dan in een gesloten koker zonder regelstaven, maar met katalysatoren
Neutronen die op Uraniumkernen knallen speelden anders een niet geringe rol.
Maar goed, het was niet als een serieuze nerd post bedoeld hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:55:42 #56
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71999447
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Neutronen die op Uraniumkernen knallen speelden anders een niet geringe rol.
Maar goed, het was niet als een serieuze nerd post bedoeld hoor
Die van mij ook niet, probeerde alleen aan te geven dat er een groot verschil is tussen enkele botsingen van (delen van) moleculen in een gecontrolleerde omgeving en een atoombom
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:50:45 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_72000707
als je je nou eerst eens inleest in "de oerknal" krijg je misschien een idee van de hoeveelheid energie die daar bij vrij kwam.
Maak dan in je hoofd een vergelijking van de totale hoeveelheid energie bij de oerknal en wat men in zwitserland aan het doen is
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_72003059
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:59 schreef Dragorius het volgende:
Als hiermee de snaartheorie (nouja, er zijn meerdere die daaronder vallen) kan worden bewezen opent dat hele nieuwe paden. Voornamelijk medisch zie ik daar veel kansen liggen dan.
"Medisch"?
pi_72004253
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]

"Medisch"?
jah
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:06:13 #60
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_72004331
hoe kan dat nou? die gezochte deeltjes zijn zo klein dat ze tussen atomen doorvallen :S
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_72004336
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef Exoteria het volgende:

[..]

jah
en dan nu doe toelichting
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72004566
hahaha, die was flauw ik weet het.

Nee, de huidige en hopenlijk níeuwe inzichten in de deeltjes fysica helpen ons om nieuw gereedschap voor de medische wetenschap te ontwerpen.

Je kan bijvoorbeeld deeltjes in een lichaam injecteren en als je die goed kan volgen, dan kan je de werking van onze organen bestuderen.

scanners

Dit is wat ik er voor zover van meegepikt heb,
maar ik moet bekennen dat dit informatie betreft die ik ergens op heb gedaan (wel universiteit materiaal! Uni van Groningen geloof ik?), maar niet verder doorgespit of uitgediept heb. Het precieze weet ik er dus ook niet van.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72004768
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef Exoteria het volgende:

[..]

jah
Het onderzoek wat CERN doet is met name gericht op het vinden van het Higgsdeeltje, andere deeltjes in combinatie met supersymmetrie, en wellicht aspecten van de snaartheorie (waaronder ook al supersymmetrie valt; zonder supersymmetrie heeft de snaartheorie een groot probleem).

Volgens mij heb je voor medische toepassingen veel lagere energieën nodig; het zou me dan ook verbazen dat het CERN zich hier mee bezighoudt, maar misschien zit ik er naast.
pi_72005123
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het onderzoek wat CERN doet is met name gericht op het vinden van het Higgsdeeltje, andere deeltjes in combinatie met supersymmetrie, en wellicht aspecten van de snaartheorie (waaronder ook al supersymmetrie valt; zonder supersymmetrie heeft de snaartheorie een groot probleem).

Volgens mij heb je voor medische toepassingen veel lagere energieën nodig; het zou me dan ook verbazen dat het CERN zich hier mee bezighoudt, maar misschien zit ik er naast.
Volgens mij heb je daar gelijk in hoor.

Ik geloof ook niet dat Dragorius dát zei...
volgens mij doelde ij er op dat als dit slaagt, en de (deze) theorie bewezen wordt,
er op de andere tereinen dus ook deuren geopend worden.

Je hebt dan in ieder geval iets wetenscappelijks, iets tatbaars rondom de theoriën die door sommigen niet eens als wetenschappelijk gezien worden,
want het was écht nog niets meer dan "theorie".

Het was dus algemener bedoeld.
pi_72007885
Ik denk dat nu het eea met nanotechnologie verward wordt, welke wel in opmars is in de medische wetenschap.
En voor zover ik weet staat de snaartheorie los van nanotechnologie.
pi_72022964
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:52 schreef Neurot het volgende:

[..]

ze gaan hoogstens proberen de omstandigheden net na de big bang na te bootsen niet de big bang zelf.
en het enige wat ze kunnen slopen (op de atoomkernen na die ze op elkaar gaan afvuren) is het apparaat zelf
Maar daar zijn ze dan ook ontzettend goed in (ba doom tish)

Uiteindelijk is al het onderzoek dat ooit gedaan is en waar wij nu van profiteren "kern-onderzoek" te noemen. Voor ons is dit onderzoek misschien dicht bij de kern, maar onderzoek naar electriciteit of dna etc. is ooit ook onderzoek geweest waarvan men bang was dat het te dicht bij de elementaire zaken lag. (nogal wazige zin hoop dat ie toch duidelijk is)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:43:34 #67
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72026680
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:19 schreef Bowlingbal het volgende:
Even deze site in de gaten houden:
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
Dit is zo flauw dat ik hardop moest lachen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72219722
Mensen, voor je begint te discussiëren over de LHC zou je eerst wat objectieve informatie moeten opzoeken.
Ik vind het kut dat zoveel mensen moord en brand schreeuwen terwijl ze niet eens weten wat er juist gedaan wordt!

Ook dit: "ze doen de big bang na" is fout. Als je de artikels eens goed zou lezen zal je zien dat er staat dat ze de omstandigheden net na de big bang recreëren.
Ze recreëren de big bang dus niet, maar de omstandigheden NA de big bang (temperatuur, energie-verhoudingen etc etc).
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:19:44 #69
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72219743
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:17 schreef NilsFG het volgende:
Mensen, voor je begint te discussiëren over de LHC zou je eerst wat objectieve informatie moeten opzoeken.
Ik vind het kut dat zoveel mensen moord en brand schreeuwen terwijl ze niet eens weten wat er juist gedaan wordt!

Ook dit: "ze doen de big bang na" is fout. Als je de artikels eens goed zou lezen zal je zien dat er staat dat ze de omstandigheden net na de big bang recreëren.
Ze recreëren de big bang dus niet, maar de omstandigheden NA de big bang (temperatuur, energie-verhoudingen etc etc).
nu zul je vast voor kortzichtig en bekrompen worden uitgemaakt
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72220638
quote:

Die artikelen zijn beinvloed door de illuminati... leer voor jezelf denken
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 06:55:10 #71
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_72220769
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 05:22 schreef Flammie het volgende:

[..]

Die artikelen zijn beinvloed door de illuminati... leer voor jezelf denken
Die Illuminatie hebben het wel erg druk!

Werken die mensen überhaupt wel? Of zijn het een stelletje laagopgeleide steuntrekkers?
pi_72223243
quote:

Ik denk dat de juiste info wel gelezen wordt, maar dat er teveel bij geïnterpreteerd wordt.
Die indruk kreeg ik in ieder geval.

Er moet natuurlijk ook iets gedaan worden óm de situatie "net na de big bang" te kunnen bestuderen.
En dat "iets" is denk ik waar sommige mensen net iets te veel gespetter en gespatter bij verwachten (wat heel begrijpelijk is uiteraard als je geen achtergrond in deze materie hebt)
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:31:51 #73
19194 Oversight
◢◤
pi_72268716
pffffff ze zijn er wel druk zeg....

https://twiki.cern.ch/twi(...)putting-publ-ref.png
◢◤
pi_72273414
die deeltjes versnellers bestaan al een poos en zijn er zat bij de plaatselijke philips, deze is alleen wat grootschaliger
  zondag 30 augustus 2009 @ 03:30:07 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72273571
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 03:08 schreef spyi het volgende:
die deeltjes versnellers bestaan al een poos en zijn er zat bij de plaatselijke philips, deze is alleen wat grootschaliger
En hoe groter de deeltjesversneller hoe 'dieper' het gaat natuurlijk. Iemand die met een handboor in de aarde boort krijgt niet bepaald hetzelfde effect als iemand met een constructieboor van 3 kilometer diep.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')