Hmm... okee LAdDM is wel droger maarja... waar wil je Lutens dan mee vergelijken? Chergui is een van de minder zoete Lutens maar lijkt niet op SDV.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:43 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Boyz r too. Srsly. :/
[..]
Neeeee!
LAdDM is kurkdroog & herbal, Chergui is veel stroperiger en heeft een bittere leernoot om het zoete uit te balanceren. Afgezien van een schep amber zie ik geen overeenkomsten.
SDV heb ik nooit geprobeerd, maar van beschrijvingen lijkt Chergui me het dichstbij komen. Die heeft (IMO, tenminste) óók een mentholachtige vibe in de topnotes.
Ik vind de drydown toch heel erg lekker, maar de opening spreekt mij niet zo aan..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:18 schreef W1ZZ het volgende:
En de Idylle?
Chapelle: toch niet zo happy met The Dreamer..? Heb geen Pi voor je in de aanbieding helaas...
quote:
Ja & ja! Dacht al dat de postbode me aan het dissen was, maar ze zaten beide verstopt onder de Wehkamp gids. D'oh.quote:
Zoals bijna iedereen dusquote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:44 schreef Chapelle het volgende:
[..]
Ik vind de drydown toch heel erg lekker, maar de opening spreekt mij niet zo aan..
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:25 schreef Stereotomy het volgende:
De decant, however, is een vrij zoete naar vrouwelijk neigende soapy woody floral met een vijg/kokos-note erdoorheen. Um. Nu moet ik er zeker een naam bij verzinnen?
Geen Anthousa, die heb ik als olieroller dus die valt niet te decanten. Philosykos is idd een stuk droger dan deze. Grappig dat je er vijg in ruikt, want dat had ik nog niet gespot.quote:Anthousa Fig & Vetiver misschien? Want Philosykos ruikt in mijn herinnering niet zo vrouwelijk... al heb ik die maar 1x bij Skins gesampled nadat ik al 10 andere geuren had gesampled.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:41 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb niets teruggekregen van V_AWas it the harem comment?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blind raden is altijd lastig. Ik ben ervan overtuigd dat naam én fles veel met de perceptie te maken hebben van een bepaalde geur. Encre Noire bijvoorbeeld, vind ik transparant als Iris Silver Mist (zonder de iris). Dat komt omdat ik een decant heb en het spul gewoon doorzichtig is. Als ik hem uit een grote zwarte inktpot zou spuiten, zou ik veel eerder de associatie hebben met een donkere geur.
Daarnaast worden er vaak natuurlijke/synthetische dingen gemixt om een bepaalde note te krijgen die je absoluut niet met de gemixte ingredienten zou associeren. Burr legt vaak uit dat bij een bepaalde geur een synthetisch ingredient dat bv. aardbeien moet voorstellen gemixt wordt met iets wat hout moet voorstellen dat je dan opeens chocolade als perceptie van de geur krijgt. En dat terwijl er nooit chocolade in de buurt van die geur is geweest.
[ Bericht 26% gewijzigd door Stereotomy op 14-10-2009 16:04:34 ]Confidence through competence
Yessss.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:02 schreef Stereotomy het volgende:
Is het wel iets uit je BN wardrobe?
quote:Vroegah toen alles nog natuurlijk was, kon je natuurlijk 'rose' als note opgeven wanneer je natuurlijke essentiele rose olie aan je formulering toevoegt. Dat is gewoon 1-op-1.
Nou, ik ruik hem dus nog steeds goed op m'n arm en ik zou zweeeeeeren dat de drydown veel gelijkenis vertoont met bijvoorbeeld Creed's Virgin Island Water, die echter veel uitgesprokener is. Ik kan die connectie met kokos/vijg niet uit m'n hoofd krijgen, waarschijnlijk omdat ik dat als eerste beeld zag.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:40 schreef veuve_amiot het volgende:
Muy bien!
Het is DA&GL. Is ook absoluut een geurtje dat ik inschakel als er, eh, verleid moet worden.![]()
Idd niks donkers aan en wbt Jasmin Noir, die had ik serieus in een roze flesje verwacht. Ook TF Black Orchid vond ik niet zo Black, eigenlijk.
Zou je 'm zelf dragen of gaat-ie naar V?
Hmmmquote:Virgin Island Water Fragrance Notes
Top Notes
Bergamot, Lime, Mandarin, Coconut Toddy, Copra.
Middle Notes
Jasmine, Hibiscus, Ylang-ylang, Ginger.
Base Notes
Tonkin Musk, White Rum, Sugar Cane.
Lastig, da's een best populaire voor een discontinued frag. Op eBay etc hoef je geen fatsoenlijke prijzen te verwachten... je beste kans is op het salesforum van BN: deze vent wil nog weleens Nobile verkopen en heeft schappelijke prijzen:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:40 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Gucci Nobile begint op te raken....heeft iemand enig idee waar je dit nog tegen normale prijzen kan krijgen ?
Je komt een dagje ff niet online en er staat weer een halve pagina! Als jij me in je harem wilt zul je toch aan No 19 moeten gelovenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:40 schreef veuve_amiot het volgende:
Is ook absoluut een geurtje dat ik inschakel als er, eh, verleid moet worden.
Kun je hem iets omschrijven, hoe moeilijk dat ook is?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef W1ZZ het volgende:
YSL Rive Gauche Pour Homme. Geen favoriet van me maar wel een regelrechte hit bij vrouwen. "Je ruikt als een echte man" krijg ik dan vaak naar m'n kop geslingerd
Ben benieuwd! Tzt maar even een sampletje ruilen ofzo. Heb nog bijvoorbeeld hier een 6 ml decant Santa Maria Novella Acqua di Cuba liggen die echt eens weg moet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:15 schreef W1ZZ het volgende:
Ow ik heb trouwens voor 't eerst in m'n leven een geur blind gekochtDe reissue van Aramis Havana... Ik was al een tijd op zoek naar een goede tabaksgeur en deze wordt zo de hemel ingeprezen dat ik dacht: what the hell!
[ afbeelding ]
Gut, ik keek eens om me heen bij haar verjaardag. Uitsluitend vriendinnen plus enkele mannen die van de mannenliefde waren. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n positief signaal voor mezelf.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:18 schreef W1ZZ het volgende:
Een faghag, nooit van gehoordMaar wat zegt dat over hoe ze over jou denkt?
Ik ben het met de suggestie eens. Het is de geur van een gladgeschoren heer die net van de barbier komt. Het ruikt als een hele luxueuze, mannelijke scheerschuim. Het zegt: "MAN" maar niet op een foute Peter Selleck of David Hasselhoff manier. Hij staat ook bij mij op het te kopen lijstje.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:26 schreef Rancune het volgende:
[..]
Kun je hem iets omschrijven, hoe moeilijk dat ook is?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef Rancune het volgende:
Okay, ik heb er óók zo een nodig, dus die noteer ik even. Hebben jullie ook iets 'wilders'?
Als je een Macho 80's geur wil hebben, zoals hoe Magnum of Knight Rider geroken zou hebben, moet je naar Yves Saint Laurent Kouros kijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef Rancune het volgende:
Okay, ik heb er óók zo een nodig, dus die noteer ik even. Hebben jullie ook iets 'wilders'? Alsof je net het bos uit komt gerend met een bijl? Alsof je rechtstreeks uit de prehistorie naar het heden wordt gezapt?
Ik zoek een wilde, sensuele, mannelijke geur, én een die jullie net hebben beschreven.
Ik ben het persoonlijk niet zo eens met hoe Steer Rive Gauche omschrijft eerlijk gezegd... Het ruikt wel ook naar scheerschuim, dat klopt. Maar ik associeer het veel meer met een houthakker die zich juist moet scheren. Bij Rive Gauche denk ik aan deze man (Liev Schreiber, uit onder meer Defiance, X-Men Origins: Wolverine en Taking Woodstock):quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef Rancune het volgende:
Okay, ik heb er óók zo een nodig, dus die noteer ik even. Hebben jullie ook iets 'wilders'? Alsof je net het bos uit komt gerend met een bijl? Alsof je rechtstreeks uit de prehistorie naar het heden wordt gezapt?
Ik zoek een wilde, sensuele, mannelijke geur, én een die jullie net hebben beschreven.
Goeie suggesties! Ik vind trouwens Habit Rouge nu die typische gladgeschoren gentlemangeur! Een van mijn favorieten!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
http://polderposh.blogspot.com/2009/07/guerlain-habit-rouge.html
Verder kun je voor mannelijke geuren kijken naar Gucci pour homme (bruine fles, niet de grijze), Gucci Envy for Men, Yves Saint Laurent M7, Chanel Antaeus, Hermes Bel-Ami, Hermes Equipage, etc.
Werkt nog niet, maar ik heb voor 't gemak maar even zelf op imdb gezocht. Ik vind het voor hem eigenlijk niet zo'n verschil maken... met gladgeschoren kaken issie nog steeds stoer, terwijl ik bijvoorbeeld een lief 18 jarig jochie word zodra ik me scheerquote:
Ja heb net ff gekeken en idd zijn er wel wat luchtjes te vinden . Waaronder Alyssa Ashleyquote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:55 schreef Stereotomy het volgende:
Dan moet je een tester van deze geur pakken:
[ afbeelding ]
... en dat glimlachend in haar gezicht spuiten.
Ligt er een beetje aan. Zwaardere luchtjes ( zwaar als in aanweziger en sterker van geur) is soms prettig maar kan ook irritant zijn als je in groter gezelschap bent .quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:15 schreef Stereotomy het volgende:
Mannen mogen tegenwoordig geen mannen meer zijn idd. 't is allemaal metro en unisex, en dat merk je goed terug in de geuren. Moet toch plaats zijn voor mannen-mannen én vrouwen-vrouwen.
Ja! Nou je het zegt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:42 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, maar dat komt omdat je altijd met een pruillip op foto's staat.![]()
..Ik vond die nou dus niet zo behaard, eigenlijk. Groot tromgeroffel op BN over Kouros altijd, maar meh. Heb 'm ook wel eens een dag gedragen en (ff checken) ja, nog steeds vrouw.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:55 schreef Stereotomy het volgende:
Dan moet je een tester van deze geur pakken:
[ afbeelding ]
... en dat glimlachend in haar gezicht spuiten.
Hoeveel foto's kun jij nu helemaal van me gezien hebben? Heb je me soms zitten hyven? I feel violated!quote:
Ik denk niet dat iemand daar ooit aan heeft getwijfeld, hoor!quote:..Ik vond die nou dus niet zo behaard, eigenlijk. Groot tromgeroffel op BN over Kouros altijd, maar meh. Heb 'm ook wel eens een dag gedragen en (ff checken) ja, nog steeds vrouw.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef Rancune het volgende:
Ik heb een stoer geurtje nodig. Niet te zoet. Iets dat zegt; "Hallo, hier ben ik, ongeschoren en net terug van de jacht.". Mannelijk dus.
Iemand een aanrader?
Ja, ben ik met je eens maar als de algemene opinie op een forum is dat iemand out of line is moettie inbinden of oprotten... The price of democracy, enzoquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:57 schreef Stereotomy het volgende:
Die anakvulva discussie is echt_! des BN. Een geflipte gozer die je ook kunt ignore listen / uitlachen / medelijden mee hebben en meteen half gevoelig BN op de kast.
Oh, en mijn Timbuktu is ergens tussen Spanje en Nederland blijven haken, grom.
Ja is goed, maar ik denk niet dat ik zoveel heb wat jij wil. 3 ml Bulgari Black ofzo?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:08 schreef W1ZZ het volgende:
Nooouu, in ene 6ml van een geur die ik niet ken vind ik wat enthousiastZullen we een sally 3ml atomiser ruilen?
Alright, ik doe het morgen op de bus!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:39 schreef Stereotomy het volgende:
Oh op die fiets
Ja dat kan, 3ml in een atomizer AdC
Ik heb al net gedecant. Het is hele harde honing met een tabaknote.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:33 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Alright, ik doe het morgen op de bus!
That little girl rrrrrrreally kicked his ass.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:58 schreef W1ZZ het volgende:
Maar als het alleen dat was zou ie z'n shit niet zo spuien op BN... lijkt me dat ie ook andere issues heeft.
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:35 schreef W1ZZ het volgende:
Back to perfumes: ik heb de jouwe ook net gedecant... Volgens mij zou Havana ook goed gaan met de wat meer vanillaheavy SDV of TV om wat meer spices en tabak in de mix te krijgen.
Hij heeft gvd mijn lening!!!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:55 schreef W1ZZ het volgende:
Hè, is Dirk nog niet bij jou langsgeweest voor een lening dan!?
Dat was de grap ook.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:27 schreef W1ZZ het volgende:
Trouwens, even leninkje bij Dirk afsluiten voor die TV is funny in so many ways
quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:19 schreef W1ZZ het volgende:
En je enveloppe binnen, bedankt! heb ik jou die Cacharel Nemo niet zelf eens gestuurd?
Geen vijg bij de listed notes & ja, staat erbij.quote:De mystery vial ruikt zachtbloemig en licht fris. Wellicht ook een hint van vijg? Staat ie in je wardrobe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |