Hmm... okee LAdDM is wel droger maarja... waar wil je Lutens dan mee vergelijken? Chergui is een van de minder zoete Lutens maar lijkt niet op SDV.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:43 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Boyz r too. Srsly. :/
[..]
Neeeee!
LAdDM is kurkdroog & herbal, Chergui is veel stroperiger en heeft een bittere leernoot om het zoete uit te balanceren. Afgezien van een schep amber zie ik geen overeenkomsten.
SDV heb ik nooit geprobeerd, maar van beschrijvingen lijkt Chergui me het dichstbij komen. Die heeft (IMO, tenminste) óók een mentholachtige vibe in de topnotes.
Ik vind de drydown toch heel erg lekker, maar de opening spreekt mij niet zo aan..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:18 schreef W1ZZ het volgende:
En de Idylle?
Chapelle: toch niet zo happy met The Dreamer..? Heb geen Pi voor je in de aanbieding helaas...
quote:
Ja & ja! Dacht al dat de postbode me aan het dissen was, maar ze zaten beide verstopt onder de Wehkamp gids. D'oh.quote:
Zoals bijna iedereen dusquote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:44 schreef Chapelle het volgende:
[..]
Ik vind de drydown toch heel erg lekker, maar de opening spreekt mij niet zo aan..
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:25 schreef Stereotomy het volgende:
De decant, however, is een vrij zoete naar vrouwelijk neigende soapy woody floral met een vijg/kokos-note erdoorheen. Um. Nu moet ik er zeker een naam bij verzinnen?
Geen Anthousa, die heb ik als olieroller dus die valt niet te decanten. Philosykos is idd een stuk droger dan deze. Grappig dat je er vijg in ruikt, want dat had ik nog niet gespot.quote:Anthousa Fig & Vetiver misschien? Want Philosykos ruikt in mijn herinnering niet zo vrouwelijk... al heb ik die maar 1x bij Skins gesampled nadat ik al 10 andere geuren had gesampled.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:41 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb niets teruggekregen van V_AWas it the harem comment?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blind raden is altijd lastig. Ik ben ervan overtuigd dat naam én fles veel met de perceptie te maken hebben van een bepaalde geur. Encre Noire bijvoorbeeld, vind ik transparant als Iris Silver Mist (zonder de iris). Dat komt omdat ik een decant heb en het spul gewoon doorzichtig is. Als ik hem uit een grote zwarte inktpot zou spuiten, zou ik veel eerder de associatie hebben met een donkere geur.
Daarnaast worden er vaak natuurlijke/synthetische dingen gemixt om een bepaalde note te krijgen die je absoluut niet met de gemixte ingredienten zou associeren. Burr legt vaak uit dat bij een bepaalde geur een synthetisch ingredient dat bv. aardbeien moet voorstellen gemixt wordt met iets wat hout moet voorstellen dat je dan opeens chocolade als perceptie van de geur krijgt. En dat terwijl er nooit chocolade in de buurt van die geur is geweest.
[ Bericht 26% gewijzigd door Stereotomy op 14-10-2009 16:04:34 ]Confidence through competence
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |