+ Door het blur effect zit er snelheid in de foto.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:59 schreef Danielle_ het volgende:
@ Wiebeldak:
+ Leuke compositie
+ Ik hou wel van dat soort contrastrijke zwart-wit foto's
- pff, klein minpuntje, want het heeft aan de andere kant weer iets leuks in de compositie: onscherpte bij het schaap wat rechts staat...
Mijn bijdrage:
[ afbeelding ]
Ik stoor me eigenlijk aan de achtergrond & stroomdraad, maar vind het toch een leuke foto
P.s. lang niet online geweest, hoe was het ook alweer als je een foto van bijvoorbeeld photobucket klein wilt plaatsen? En hoe kreeg je ook alweer een link onder een tekst?
Toffe foto!quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
+ Door het blur effect zit er snelheid in de foto.
- Rommelige achtergrond.
[ afbeelding ]
ps:
[url = http://test.com] test [/url] spaties weghalen.
De kleine is eigenlijk te klein....quote:Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef ElizabethR het volgende:
Netsplitter
Het idee om het water wel scherp te houden en de vogel niet is apart. Ik moet zeggen dat ik doordat de foto vrij donker is, wel erg weinig van de vogel kan zien, en dat vind ik jammer. Je compositie is absoluut prima in orde, vogel uit het midden en het opklaterende water ook, mooie vlakverdeling dus. Juist omdat het water het enige is wat scherp is en erg op de voorgrond valt, en maar een klein gedeelte van de foto is, blijft de foto mij niet erg lang boeien. Ik had zelf de DOF denk ik toch omgedraaid, of alles scherp proberen te krijgen. Ik zou ook een klein beetje aan de helderheid doen, gezien de vrij sombere toning.
-edit-
Ik zie nu pas dat er een tweede vogel opstaat!! Die vogel is een stuk scherper ook, maar omdat ie het water zo opspat is ie ook erg moeilijk te zien.
Dan mijn foto, ik heb wat met bootjes op het moment geloof ik
[ afbeelding ]
Zo! Dat scheelt!! Veeeeeeeeeeel mooier in het groot.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De kleine is eigenlijk te klein....
Deze is beter.
http://farm3.static.flickr.com/2666/3943615503_0d77c2b12c_b.jpg
+ De sfeerquote:Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@ elizabeth
+ leuk bootje, haarscherp, en met die vogel net even anders
- jammer dat de meeuw in het water niet net zo wit is!
- ik krijg het idee dat je aardig wat weggesjopt hebt door de zwarte rand erom heen. alleen die boei heb je gemist(persoonlijk hou ik niet van sjoppen)
mijn bijdrage van deze zomer, helaas niet van vandaag
[ afbeelding ]
Ik denk dat je me wel aanvoelt. Zoals de OP zegt: noem een minpunt op naar jouw mening. Als dat haar (?) mening is, dan mag ze dat toch gewoon zeggen. Misschien vindt ze haar eigen foto wel heel interessant.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Ps. Ik snap niet helemaal dat jij zulk commentaar op een foto van mij durft te geven terwijl je naar mijn mening zelf een foto post waar eigenlijk vrij weinig aan is. Ging om de foto van de schapen.
Net als de foto van Elizabeth! Ook die vind ik prachtig. Ik heb daar niet veel op aan te merken. Je commentaar bevat naar mijn idee wat onlogische opmerkingen. Neem bijvoorbeeld die meeuw. Niet alle meeuwen zijn geheel wit. En nu zie je tenminste nog een vormen van de vleugels ipv dat het geheel wit uitgebeten is. En ik vind die boei juist er veel toevoegen aan die foto![]()
Natuurlijkquote:Op donderdag 24 september 2009 18:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik denk dat je me wel aanvoelt. Zoals de OP zegt: noem een minpunt op naar jouw mening. Als dat haar (?) mening is, dan mag ze dat toch gewoon zeggen. Misschien vindt ze haar eigen foto wel heel interessant.
Ik snap wiebeldak wel.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, hoi. Laten we 't leuk houden hè.
Oh, ik snap wiebeldak ook wel, mijn post was meer uit voorzorg bedoeldquote:Op donderdag 24 september 2009 18:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik snap wiebeldak wel.
Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar over komen wanneer iemand zegt dat die wel wacht op een foto waar diegene wat mee kan.
Wanneer je dan reageerd op een foto moet het ook goed commentaar zijn en dan zou ik persoonlijk dat niet echt leuk vinden.
En ik denk dat danoontje dat zelf ook wel vind ergens.
+ mooi gedaan met de spiegel.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ De sfeer
- Geen spannende compositie.
- Het gebouw is net niet helemaal zwart. Had het liever geheel zwart gezien.
Ruis is met opzet![]()
[ afbeelding ]
Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/3950949484/sizes/o/
Ps. Ik snap niet helemaal dat jij zulk commentaar op een foto van mij durft te geven terwijl je naar mijn mening zelf een foto post waar eigenlijk vrij weinig aan is. Ging om de foto van de schapen.
Net als de foto van Elizabeth! Ook die vind ik prachtig. Ik heb daar niet veel op aan te merken. Je commentaar bevat naar mijn idee wat onlogische opmerkingen. Neem bijvoorbeeld die meeuw. Niet alle meeuwen zijn geheel wit. En nu zie je tenminste nog een vormen van de vleugels ipv dat het geheel wit uitgebeten is. En ik vind die boei juist er veel toevoegen aan die foto![]()
+ Geweldige foto! Zachte, bijna monochrome kleuren, Kan zo in een luxe folder van een architectquote:Op donderdag 24 september 2009 19:28 schreef k_man het volgende:
Hmm, niet zo'n sterke foto, vind ik. Beetje saaie compositie met het onderwerp centraal. Vrij sombere kleuren - had wat sprankelender gemogen. Ik had de bloem ook liever helemaal scherp gezien.
Mijn bijdrage;
[ link | afbeelding ]
Oooohh, mooi.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:28 schreef k_man het volgende:
Hmm, niet zo'n sterke foto, vind ik. Beetje saaie compositie met het onderwerp centraal. Vrij sombere kleuren - had wat sprankelender gemogen. Ik had de bloem ook liever helemaal scherp gezien.
Mijn bijdrage;
[ link | afbeelding ]
Wow!quote:Op donderdag 24 september 2009 19:28 schreef k_man het volgende:
Mijn bijdrage;
[ link | afbeelding ]
Sorry, dingen gaan hier nogal vlug, als je een dag niet kijkt loop je gelijk 50 posts achterquote:Op donderdag 24 september 2009 18:55 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik wist verder ook niet dat Danoontjepower net begonnen is met fotografie.
Maar idd. Move on
Oh maar ik trek me er niets van aan hoor, no worries. Ik probeer overigens hetzelfde, in een keer een goede foto te maken, maar zelfs met een 'in een keer goede foto' is het nog leuk om met PS te spelen. Veel mensen zijn van mening dat PS een 'opkrikprogramma' is voor mislukte foto's. Daar ben ik het volledig mee oneens. Ik zie PS als een 'mogelijkhedenprogramma' om foto's nog fraaier te maken dan ze al zijn, en hier en daar een accent mee te kunnen geven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:08 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
en nog 1tje om het af te leren:
De reden waarom ik PS niet leuk vind Elizabeth is gewoon omdat ik jaloers ben op mensen die er wel mee om kunnen gaan(ik snap de helft niet van PS) daarom probeer ik voor mezelf om gewoon in 1x een goeie foto te maken! (dus verwijt het mijn boeren verstand maar en trek je er niet teveel van aan
)
Ik was je net voor.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat je de link even moet veranderen in deze http://farm4.static.flickr.com/3242/3956570034_b18a9e9e50.jpg en die dan tussen [ [url= en ]afbeelding[/url] ] zetten.
Oh het is al verbeterd.
Ehhhhhh, het is niet de bedoeling dat je je eigen foto beoordeeld, maar de foto van degene die voor je gepost heeft.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:23 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Ik was je net voor.Maar bedankt voor de tip.
Deze foto vind ik erg mooiquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:20 schreef j0rrit het volgende:
Mijn creatie van vandaag:
+ Zwart/wit komt mooi uit door de eenvoud van het onderwerp
+ Zeilboot zorgt voor wat sfeer in de foto
- De schaduw links op de grond in de boog
[ afbeelding ]
+ Het licht!quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:40 schreef thedailyphoto het volgende:
- Erg donker/ onderbelicht
+ Goed stadpunt
Mijn bijdrage voor vandaag:
[ afbeelding ]
+ Kleurtjes!quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:34 schreef Arean het volgende:
[..]
Deze foto vind ik erg mooi
+Mooie Lijnen
+mooi vergezicht (leegte) achter de brug
- als ik toch iets moet noemen had ik de railing tot linksboven laten doorlopen zodat er nog meer diepte in de foto komt
Omdat het jaargetijde veranderd wil ik vast wat herfstsfeer introduceren (klik voor groot)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:20 schreef j0rrit het volgende:
Mijn creatie van vandaag:
+ Zwart/wit komt mooi uit door de eenvoud van het onderwerp
+ Zeilboot zorgt voor wat sfeer in de foto
- De schaduw links op de grond in de boog
[ afbeelding ]
Scherpquote:Op zondag 27 september 2009 00:09 schreef k_man het volgende:
[..]
![]()
Zelfkritiek is positief, maar niet de insteek van het topic.
+ Actiemoment mooi vastgelegdquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:55 schreef Jep. het volgende:
Een oudje al, maar ben vandaag pas gaan zitten om even alles door te bladeren en bewerken.![]()
[ afbeelding ]
Dan zou ik toch de horizon recht makenquote:Op zondag 27 september 2009 12:22 schreef j0rrit het volgende:
Nog een creatie van de serie van gisteren:
[ afbeelding ]
Commentaar over de scheve horizon gaat vast komen, maar dat vertekent doordat de dijk naar binnen loopt t.o.v. de kade. Het meisje zit rechtop.
Wnr post jij weer eens een foto.quote:Op zondag 27 september 2009 12:36 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dan zou ik toch de horizon recht maken
Whehehe, je foto verneukt de layout op m'n mooie, nieuwe iPwnquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:34 schreef Arean het volgende:
[..]
Deze foto vind ik erg mooi
+Mooie Lijnen
+mooi vergezicht (leegte) achter de brug
- als ik toch iets moet noemen had ik de railing tot linksboven laten doorlopen zodat er nog meer diepte in de foto komt
Omdat het jaargetijde veranderd wil ik vast wat herfstsfeer introduceren (klik voor groot)
[ afbeelding ]
Nuquote:Op zondag 27 september 2009 12:49 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wnr post jij weer eens een foto.
+ Goed moment (uiteraardquote:Op zondag 27 september 2009 16:16 schreef Chanty het volgende:
Foto van een halo ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo_(lichteffect) ) op Borneo. Foto is wel al een jaar oud maar ben vandaag pas eraan toegekomen om eens wat foto's te bewerkenDeze wilde ik toch even laten zien.
[ afbeelding ]
soz! editquote:Op maandag 28 september 2009 15:02 schreef ElizabethR het volgende:
Trap![]()
Over welke foto heb jij het nu?
Dankjewel, en dat sfeertje komt door het Orton effectquote:Op maandag 28 september 2009 14:54 schreef Omniej het volgende:
Nice, ER.
Je foto komt een beetje surrealistisch op me over, alsof ik naar artwork van een of andere game zit te kijken.Erg lekker sfeertje.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef ElizabethR het volgende:
- Ik snap de weerspiegeling niet? Als ik op de grote foto kijk zie ik twee mensen in de spiegel, de berijder van de motor en nog iemand?? Waar haal je die vandaan????
Dat dusquote:Op maandag 28 september 2009 12:59 schreef Inspi het volgende:
Het is even zoeken maar je kunt het wel zien ElizabethR; Links onder de spiegel zie je twee armen onder elkaar. En rechts in de nek kun je nog net een stukje van de ander zijn helm zien.
quote:Op maandag 28 september 2009 15:01 schreef harmenst het volgende:
+ mooie foto, erg goede belichting
- soms lijkt de foto wat wazig op sommige plekken
[ afbeelding ]
Aha.quote:Op maandag 28 september 2009 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dankjewel, en dat sfeertje komt door het Orton effect
Harmenst, dat verklaart ook meteen jouw minpunt.
Zo dan!quote:Op zondag 27 september 2009 12:36 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dan zou ik toch de horizon recht maken
Op welke foto reageer jij nou eigenlijk?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:18 schreef Row-1 het volgende:
+ Hele vette foto voor een toevalstreffer!Wou die niet op de foto?
- Beetje overbelicht, jammer dat de kop er niet helemaal op staat, en kan niet echt zien of het nou een hond of een kat is?
De mijne:
Zonsondergang in Harderwijk, zicht op Flevoland.
[ afbeelding ]
Je kunt erop klikken voor een 1280x442 versie...quote:Op woensdag 30 september 2009 21:48 schreef Sugar het volgende:
- zo klein! (ik weet, ik weet, 610 enzo. Maar er blijft zo weinig over).![]()
+ Zeer spontane foto (die indruk geeft ie toch...)quote:foto:
+ Onderwerp. Compositie is aardig (iets te weinig ruimte onder bij het wiel m.i.). Zwart wit komt goed uit met de stoomquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:46 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Wij zijn afgelopen zaterdag naar Belgie geweest, waar er een stoomtreinfestival was:
[ afbeelding ]
+ Kleuren springen eruit! Compositie is ook prima en sowieso een erg originele foto.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Onderwerp. Compositie is aardig (iets te weinig ruimte onder bij het wiel m.i.). Zwart wit komt goed uit met de stoom![]()
- Overbelicht bovenaan, het effect van mooie zonnestralen is niet goed gelukt.
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3498/3975055339_7e6e95c544_b.jpg
Het is de bedoeling dat je een plus en minpunt geeft op de foto die boven je staat en dan je eigen foto daar onder post.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef mikayla het volgende:
[ afbeelding ]
me 100e onzin shot... uit me nieuwe d5000 nikon op 18-55 vr
Zitterd of Heëlequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je een plus en minpunt geeft op de foto die boven je staat en dan je eigen foto daar onder post.
+ Roos is mooi in beeld gebracht met de blaadjes.
- Te donker naar mijn smaak.
[ afbeelding ]
Groot: Klik
Doe ik ook niet maar toch bedanktquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef mikayla het volgende:
+ mooie foto! precies in het midden
- donker, waardoor sponning deur ERG zichtbaar word (wit is ECHT wit, en structuur van hout niet meer te zien)
(neem mijn kritiek niet te serieus)
[ afbeelding ]
me 100e onzin shot... uit me nieuwe d5000 nikon op 18-55 vr
edit: oooooooo zo op die fiets..
Ik heb hem wat aangepast.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:10 schreef Omniej het volgende:
@Wiebel: de kleine foto leek haarscherp, maar als ik de grote open valt me op dat de muur juist erg soft is: heb je dat achteraf nog nabewerkt of iets?
Vind het een toffe foto in ieder geval. Lekker weinig saturatie, het selectief zwart/wit doet goed z'n werk, en de deur staat inderdaad net niet in het midden, wat de compositie imo des te sterker maakt.
+ Compositiequote:
Weer een mooie foto van jou.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:50 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Compositie
+ Scherptediepte
+ Blik in de ogen van de beestjes.
+ Juiste moment. Erg fraaie foto
- Foto oogt wel wat flets, ik zou de levels (en verzadiging) iets aangepast hebben
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2589/3981165914_9237e4183d_b.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |