quote:Keisuke Honda speelt het komend seizoen hoe dan ook in Nederland. Na afloop van het 2-2 gelijke spel tegen FC Utrecht gaf de gewilde Japanner te kennen dat hij zal kiezen uit een rijtje van drie clubs, waar ook VVV-Venlo er één van is. Ajax en PSV zijn de andere twee geïnteresseerde partijen. “Ik heb het erg naar mijn zin hier in Nederland”, zei de sterspeler van VVV enkele minuten na de wedstrijd, waarin hij zelf met een afstandsschot voor de 2-2 had gezorgd. “De mensen zijn vriendelijk, het is hier lekker rustig en daarom wil ik voorlopig gewoon in dit land blijven”, vertrouwde hij Eredivisie Live toe.
Voorzitter Hai Berden gaf nogmaals te kennen bereid te zijn om mee te werken aan de transfer, mits het verlangde bedrag van tien miljoen wordt betaald. “Tot op heden is er nog geen aanbieding die aan dat bedrag voldoet”, aldus Berden. “Ajax en PSV hebben zich gemeld om te vragen wat Honda moet kosten. Een voorstel hebben we echter nog niet ontvangen.”
Maar centraal zijn ze juist belangrijk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Triptamine het volgende:
we hebben er wel 1 houthakker bij. Atouba heeft niet bepaald de stijl van een balletdanser
Ik vroeg me wel af hoe hij met zijn fysiek als back is komen te staan. Wat voor beren van negers waren die andere drie dan wel niet? Zou hij ook centraal kunnen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar centraal zijn ze juist belangrijk.
10 mil kan PSV nooit betalen lijkt me.quote:
Eens, verdedigen begint al voorin. Dat was duidelijk zichtbaar bij Atouba die de 2e helft constant 2 man tegenover zich hadquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Jasza het volgende:
Toch denk ik dat het vandaag niet echt aan de verdediging lag(behalve Greg). Maar ook vooral aan het middenveld, want Rommedahl en Urby deden ook amper iets
Nee idd, PSV heeft geen geld, bij VVV blijft ie niet, salaris is veel beter bij Ajax. Ajax kan het betalen. 1+1 = 2quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:17 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
10 mil kan PSV nooit betalen lijkt me.
Misschien als ze een hele doos spaarlampen verkopen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:17 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die deden een wedstrijd op nutteloze manier de bal kwijtrakenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Jasza het volgende:
Toch denk ik dat het vandaag niet echt aan de verdediging lag(behalve Greg). Maar ook vooral aan het middenveld, want Rommedahl en Urby deden ook amper iets
Ajax lijkt ook niet al te veel te kunnen besteden dit jaar, maar Ajax heeft nog het voordeel dat het VVV een shitload aan spelers kan bieden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:17 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat er nog wat achter de hand is gehouden voor spelers.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:19 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ajax lijkt ook niet al te veel te kunnen besteden dit jaar, maar Ajax heeft nog het voordeel dat het VVV een shitload aan spelers kan bieden.
Ideale situatie Honda deze kant op zonder de knip open hoeven te trekken
Sno + Kennedy + de Jong
Waarom blijft 'ie niet bij VVV?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:18 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nee idd, PSV heeft geen geld, bij VVV blijft ie niet, salaris is veel beter bij Ajax. Ajax kan het betalen. 1+1 = 2
onnodige overtredingen op gevaarlijke plaatsen. 4 tegendoelpunten. mensen bal laten aannemen om rustig in te schieten. geen opbouw maar lange ballen al in de eerste helft.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Jasza het volgende:
Geweldige foto's ookquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:19 schreef denthemen het volgende:
http://www.randstadphoolies.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=713&mode=&order=0&thold=0/
Die spelling
Die laatste minuut leek niet eens op een penaltyquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:20 schreef Klaphark het volgende:
Potdomme, eindelijk thuisWat een kolere eind
![]()
Bizarre pot voetbal gezienVerdediging van Ajax was echt om te huilen, zeker de laatste 20 mins
![]()
Ik kon niet goed zien of het nou een pingel was in de laatste minuut, ik dacht van niet?
Gaar donker hol trouwens dat uitvak van Psv![]()
Oh ja:
Ooijer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Liever een goede verdedigende verdediger. Dan weer een middenvelder erbij hoe goed die ook is, we scoren toch wel. De laatste seizoenen ook de meeste goals dacht ik? En nu liggen er ook al weer 9 in. We krijgen gewoon veel te makkelijk goals tegen en dat is niet iets van gister.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Natuurlijk is een extra verdediger welkom, maar met Honda koop je momenteel ook een zak creativiteit en scorend vermogen, iets wat alle middenvelders van Ajax missen, net als de aanvallers trouwens.
Dario en Rommedahl schieten er momenteel ook geen 20 in.
Van der Wiel moet in een wedstrijd waar hij zo aan alle kanten voorbij gelopen wordt gewoon minstens 1x geel halen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:20 schreef manny het volgende:
[..]
onnodige overtredingen op gevaarlijke plaatsen. 4 tegendoelpunten. mensen bal laten aannemen om rustig in te schieten. geen opbouw maar lange ballen al in de eerste helft.
maar verder was de verdediging prima
Een scorende middenvelder is misschien wel handig met het oog op een Suarez die vast wel een keer geschorst of geblesseerd is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:27 schreef Spougle het volgende:
[..]
Liever een goede verdedigende verdediger. Dan weer een middenvelder erbij hoe goed die ook is, we scoren toch wel. De laatste seizoenen ook de meeste goals dacht ik? En nu liggen er ook al weer 9 in. We krijgen gewoon veel te makkelijk goals tegen en dat is niet iets van gister.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een scorende middenvelder is misschien wel handig met het oog op een Suarez die vast wel een keer geschorst of geblesseerd is.
Sowieso lekker dat je dan niet afhankelijk bent van je aanval. De interactie tussen een Honda. Suarez en Sulejmani kan ook heel interessant zijn.
4-4-2 Suarez en Sulejmani voorin en Honda daarachter.
Dat gaat de verdedigende problemen wel oplossenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dus volgende week een middenveld met De Zeeuw, Honda en Enoh? En dan Micky, Dario en Suarez in de aanval?
Maar noem nou eens 2 goede, haalbare opties.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:27 schreef Spougle het volgende:
[..]
Liever een goede verdedigende verdediger. Dan weer een middenvelder erbij hoe goed die ook is, we scoren toch wel. De laatste seizoenen ook de meeste goals dacht ik? En nu liggen er ook al weer 9 in. We krijgen gewoon veel te makkelijk goals tegen en dat is niet iets van gister.
Dat dus, ik had die hongaar allang een tik gegevenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van der Wiel moet in een wedstrijd waar hij zo aan alle kanten voorbij gelopen wordt gewoon minstens 1x geel halen.
In een wedstrijd waar je zo zoek wordt gespeeld moet je toch een keer vet boos worden?
Ja, dan geef je ook iig een signaal af.. Hij is echt zo ongekend zoekgespeeld 90 minuten lang.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dat dus, ik had die hongaar allang een tik gegeven
Aanval is de beste verdediging tochquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat gaat de verdedigende problemen wel oplossen
Mensen die vertrouwen in Urby blijven houdenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die Urby ook nu weer afvallen, er stonden er 4 of 5 slechter te ballen.
Hij scoort een prachtgoal en was de eerste helft zeker niet slecht.
2de helft was iedereen kut aan Ajaxkant, op Suarez na.
Honda zou ook een aanvallende rol op rechts kunnen krijgen met veel vrijheid. Lijkt me ook ideaal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een scorende middenvelder is misschien wel handig met het oog op een Suarez die vast wel een keer geschorst of geblesseerd is.
Sowieso lekker dat je dan niet afhankelijk bent van je aanval. De interactie tussen een Honda. Suarez en Sulejmani kan ook heel interessant zijn.
4-4-2 Suarez en Sulejmani voorin en Honda daarachter.
Dat dus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:35 schreef navigator het volgende:
Ik word trouwens helemaal gek als we de spaarzame centen die over zijn, in Honda stoppen.
Goede voetballer hoor maar ik geloof dat we toch echt andere prioriteiten hebben op het moment.
Ja, ik ben geen scout en ik volg alleen de Nederlandse (waar geen goede verdedigers zijn) en de Engelse competitie ( waar ze niet haalbaar zijn). Maar er zijn heus wel goede verdedigers die haalbaar zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar noem nou eens 2 goede, haalbare opties.
Noem dan eens 2 haalbare opties voor de CV positie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:35 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik word trouwens helemaal gek als we de spaarzame centen die over zijn, in Honda stoppen.
Goede voetballer hoor maar ik geloof dat we toch echt andere prioriteiten hebben op het moment.
En wij hebben goed ruilmiddel (de Jong, Sarpong, v.d. Heijden, Blind etc.)quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:18 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nee idd, PSV heeft geen geld, bij VVV blijft ie niet, salaris is veel beter bij Ajax. Ajax kan het betalen. 1+1 = 2
Als spelers als Lugano al liever bij Fenerbache blijven, dan denk ik dat het wel duidelijk is dat er verdedigend niet veel te vinden is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:38 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen scout en ik volg alleen de Nederlandse (waar geen goede verdedigers zijn) en de Engelse competitie ( waar ze niet haalbaar zijn). Maar er zijn heus wel goede verdedigers die haalbaar zijn.
En toch zijn nog steeds geen van die jongens verhuurdquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En wij hebben goed ruilmiddel (de Jong, Sarpong, v.d. Heijden, Blind etc.)
1 + 1 + 1 = 3
Precies, is Ajax van de vele middenvelders af, VVV krijgt een seizoen lang 3 spelers die direct een versterking zijn en een mooi bedrag.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En wij hebben goed ruilmiddel (de Jong, Sarpong, v.d. Heijden, Blind etc.)
1 + 1 + 1 = 3
Dat komt wel goed hoor, las laatst in een interview met J-Arie dat ie zelf nog niet wist waar ie heen wilde.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:40 schreef Seam het volgende:
[..]
En toch zijn nog steeds geen van die jongens verhuurd
Ja, maar is Honda geen linkspoot?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Honda zou ook een aanvallende rol op rechts kunnen krijgen met veel vrijheid. Lijkt me ook ideaal.
Als ik dan toch iemand moet noemen dan vind ik Douglas van Twente nog wel aardig.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als spelers als Lugano al liever bij Fenerbache blijven, dan denk ik dat het wel duidelijk is dat er verdedigend niet veel te vinden is.
Hopen op die Fransman van Tottenham, die had iig de bouw van een slager.
Nope, was overigens naar Wielaertquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:44 schreef NoizEkick het volgende:
Heb niet de vorige topics doorgelezen, maar waren er nog meer mensen die bijna een hartverzakking kregen bij die ingooi van Atouba naar Stekelenburg?
Hij lijkt me ook de minst waarschijnlijke uit dat rijtje om naar VVV te gaan. Hopen dat hij naar Groningen gaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies, is Ajax van de vele middenvelders af, VVV krijgt een seizoen lang 3 spelers die direct een versterking zijn en een mooi bedrag.
Hoewel ik Van der Heijden liever wat hoger zie spelen dan VVV..
Maar die Atouba haalt vreemde capriolen uit, precies de reden waarom supporters van de Spurs en HSV blij waren met zijn vertrek. Die gast speelt echt met vuur.quote:
Dan krijgen we weer een eis van 10 miljoen dus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:45 schreef Spougle het volgende:
[..]
Als ik dan toch iemand moet noemen dan vind ik Douglas van Twente nog wel aardig.
Die is niet haalbaar. Munsterman zou hem misschien voor 15 miljoen laten gaan ofzoquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:45 schreef Spougle het volgende:
[..]
Als ik dan toch iemand moet noemen dan vind ik Douglas van Twente nog wel aardig.
Het gaat om een haalbare verdedigerquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:45 schreef Spougle het volgende:
[..]
Groningen is op het moment niet veel sterker dan VVV met Honda hoorquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:45 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Hij lijkt me ook de minst waarschijnlijke uit dat rijtje om naar VVV te gaan. Hopen dat hij naar Groningen gaat.
Hadden wij trouwens echt recht op een penalty? Heb dat stukje gemist vanmiddag.
Wat ik op de vorige pagina al zij is dat ik geen scout ben en dat ik alleen de Nederlandse en Engelse competitie volg. Dan is Douglas de enige die imo goed genoeg zou zijn. En niet per definitie onhaalbaar.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:47 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het gaat om een haalbare verdediger
Ik deel je gevoel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:48 schreef TAV74 het volgende:
ik zit nu echt al een paar jaar met een terugkerend gevoel van moedeloosheid waar ik zo langzaam echt gek van word: hoe kan het dat wij met spelermateriaal dat absoluut niets onderdoet voor welke club in Nederland ook niet meer in staat zijn een ploeg neer te zetten die constant is en fatsoenlijk in de organisatie blijft spelen?
En waarom komen veel goede spelers bij ons niet uit de verf?
Veel mensen hier pakken er individuele spelers uit die de schuld zouden zijn, maar ik geloof daar al lang niet meer in. Voorbeeld: Wielaert laat bij Twente zien dat hij makkelijk mee kan bovenin de eredivisie, maar bij Ajax komt het er niet uit. Ander voorbeeld: ik ben er van overtuigt dat als we Stam en v.d. Wiel morgen ruilen dat vd Wiel het uitstekend gaat doen bij Twente maar dat Stam door het ijs gaat in A'dam.
Ik weet eigenlijk zeker dat iedere speler die vandaag in de basis stond moeiteloos een goed seizoen zou draaien bij andere clubs die bovenin meedraaien (en daarmee direct op het verlanglijstje van Ajax zou komen te staan).
Nou ja, ik weet niet of ik het helemaal lekker verwoord, maar duidelijker kan ik het niet uitleggen....
Met de hoogste begroting in Nederland had het de afgelopen vijf jaar toch mogelijk moeten zijn om de landstitel minimaal 2 keer binnen te halen. Maar waar het probleem ligt dat het elke keer misgaat weet ik zo langzamerhand ook niet meer.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:50 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Ik deel je gevoel.
Het is gewoon frustrerend dat spelers bij Ajax de verwachtigen niet waar kunnen maken.
Wel is het zo dat soms de verwachtingen ook veel te hoog zijn.
Met Enoh en de Zeeuw heb je verdedigend gezien een fatsoenlijk slot op de deur. Honda zou daar in een vrije rol voor kunnen spelen. Tegen zwakke opponenten en zelfs middenmoters en subtoppers kun je prima met drie spitsen, Sulejmani---Cvitanich----Suarez, spelen. In de echt moeilijke wedstrijden kun je eventueel Cvitanich inwisselen voor een exra verdedigende middenvelder (Gabri, Vertonghen, Donald) Hoewel: is dat echt nodig? Speelt een ploeg als Twente ook niet structureel 4-3-3, zelfs uit in Marseille? Vandaag kregen we vier doelpunten tegen, terwijl we met vier verdedigers speelden en vier verdedigend ingestelde middenvelders. Ligt de oorzaak van onze verdedigende problemen dan werkelijk in een te offensieve manier van spelen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat gaat de verdedigende problemen wel oplossen
Nee, je verwoordt het prima. En je hebt ook wel gelijk. Bij Ajax heb je gewoon meer druk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:48 schreef TAV74 het volgende:
ik zit nu echt al een paar jaar met een terugkerend gevoel van moedeloosheid waar ik zo langzaam echt gek van word: hoe kan het dat wij met spelermateriaal dat absoluut niets onderdoet voor welke club in Nederland ook niet meer in staat zijn een ploeg neer te zetten die constant is en fatsoenlijk in de organisatie blijft spelen?
En waarom komen veel goede spelers bij ons niet uit de verf?
Veel mensen hier pakken er individuele spelers uit die de schuld zouden zijn, maar ik geloof daar al lang niet meer in. Voorbeeld: Wielaert laat bij Twente zien dat hij makkelijk mee kan bovenin de eredivisie, maar bij Ajax komt het er niet uit. Ander voorbeeld: ik ben er van overtuigt dat als we Stam en v.d. Wiel morgen ruilen dat vd Wiel het uitstekend gaat doen bij Twente maar dat Stam door het ijs gaat in A'dam.
Ik weet eigenlijk zeker dat iedere speler die vandaag in de basis stond moeiteloos een goed seizoen zou draaien bij andere clubs die bovenin meedraaien (en daarmee direct op het verlanglijstje van Ajax zou komen te staan).
Nou ja, ik weet niet of ik het helemaal lekker verwoord, maar duidelijker kan ik het niet uitleggen....
De begroting is het hoogste, Ajax smijt ook met de hoogste bedragen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:52 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Met de hoogste begroting in Nederland had het de afgelopen vijf jaar toch mogelijk moeten zijn om de landstitel minimaal 2 keer binnen te halen. Maar waar het probleem ligt dat het elke keer misgaat weet ik zo langzamerhand ook niet meer.
Ik denk dat je hier de mist mee in gaat. Het zijn voor een groot deel aardige voetballers, maar weinig die echt het verschil kunnen maken. Gasten die bij een off-day meteen echt kut spelen. Ik denk dat de selecties van AZ, PSV en Ajax elkaar nauwelijks ontlopen op het moment. En dat is niet zo een goed teken voor het NL voetbal wat mij betreft.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:48 schreef TAV74 het volgende:
spelermateriaal dat absoluut niets onderdoet voor welke club in Nederland
Ajax is natuurlijk niet de enige club die zoekt. En het feit is dat clubs in landen als Turkije en Griekenland gewoon goed betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:50 schreef Spougle het volgende:
[..]
Wat ik op de vorige pagina al zij is dat ik geen scout ben en dat ik alleen de Nederlandse en Engelse competitie volg. Dan is Douglas de enige die imo goed genoeg zou zijn. En niet per definitie onhaalbaar.
Maar goed als of er nergens op de wereld een haalbare verdediger is te vinden die ook daadwerkelijk kan verdedigen.
Ik krijg bij elke actie van Stekelenburg een hartverzakking.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:44 schreef NoizEkick het volgende:
Heb niet de vorige topics doorgelezen, maar waren er nog meer mensen die bijna een hartverzakking kregen bij die ingooi van Atouba naar Stekelenburg?
Die 3-3 was ook weer lekker gekeept trouwens.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:56 schreef vdHoek het volgende:
[..]
Ik krijg bij elke actie van Stekelenburg een hartverzakking.
Zou Honda kunnen wordenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de mist mee in gaat. Het zijn voor een groot deel aardige voetballers, maar weinig die echt het verschil kunnen maken. Gasten die bij een off-day meteen echt kut spelen. Ik denk dat de selecties van AZ, PSV en Ajax elkaar nauwelijks ontlopen op het moment. En dat is niet zo een goed teken voor het NL voetbal wat mij betreft.
Wil je echt mee gaan doen moet je op het middenveld en in de verdediging een exeptionele speler hebben zoals je dat ook in de aanval hebt (Suarez). Maar dat is er op het moment niet.
Met Honda haal je die iig wel voor het middenveld. Als je daarachter Enoh - De Zeeuw hebt om het slot op de deur te gooien, dan is dat echt wel genoeg in wedstrijden tegen clubs waar we vorig jaar van verloren. (zoals een Sparta bijv.).quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de mist mee in gaat. Het zijn voor een groot deel aardige voetballers, maar weinig die echt het verschil kunnen maken. Gasten die bij een off-day meteen echt kut spelen. Ik denk dat de selecties van AZ, PSV en Ajax elkaar nauwelijks ontlopen op het moment. En dat is niet zo een goed teken voor het NL voetbal wat mij betreft.
Wil je echt mee gaan doen moet je op het middenveld en in de verdediging een exeptionele speler hebben zoals je dat ook in de aanval hebt (Suarez). Maar dat is er op het moment niet.
Staat er bij, kijkt er naar.. Bijna laconiek. Zo een bal mag er nooit in natuurlijkquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:57 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die 3-3 was ook weer lekker gekeept trouwens.
Honda gaat niet komen, want Ajax gaat geen 10 miljoen neer leggen. Zou mooi zijn, maar nee. Met de Zeeuw en Enoh (Gabri) heb je het dichtgetimmerd en kan die verdediging wat minder op de proef gesteld worden. Urby eruit voor Sulejmani, Rommedahl voor Cvitanich en je hebt imo een goed elftalquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Met Honda haal je die iig wel voor het middenveld. Als je daarachter Enoh - De Zeeuw hebt om het slot op de deur te gooien, dan is dat echt wel genoeg in wedstrijden tegen clubs waar we vorig jaar van verloren. (zoals een Sparta bijv.).
Uiteindelijk word je kampioen door van de kleintjes te winnen. En het is niet zo dat Ajax kansloos is afgedroogd in de moeilijkste uitwedstrijd van het seizoen.
Al jarenlang maakt Stekelenburg dezelfde fouten, ik zie hem qua niveau ook niet vooruitgaan de laatste jaren. Op een gegeven moment moet je maar eens afscheid nemen van elkaar en uitkijken naar een andere keeper.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Staat er bij, kijkt er naar.. Bijna laconiek. Zo een bal mag er nooit in natuurlijk
De 3-3 was van Ajaxquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:57 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De 3-3 was van Emanuelsonquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:57 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jol zei ook dat geen enkele speler uit de Eredivisie meer dan 6 miljoen waard was, een paar dagen later tekent De Zeeuw voor een slordige 7 miljoenquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Honda gaat niet komen, want Ajax gaat geen 10 miljoen neer leggen. Zou mooi zijn, maar nee. Met de Zeeuw en Enoh (Gabri) heb je het dichtgetimmerd en kan die verdediging wat minder op de proef gesteld worden. Urby eruit voor Sulejmani, Rommedahl voor Cvitanich en je hebt imo een goed elftal
Hij had het ook over een bedrag van 8 miljoen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Jol zei ook dat geen enkele speler uit de Eredivisie meer dan 6 miljoen waard was, een paar dagen later tekent De Zeeuw voor een slordige 7 miljoen
Liver niet. Hoewel het geen nieuwe van der Sar is, zie ik op de Nederlandse velden momenteel geen betere, Romero niet te na gesproken. Tim Krul gaat natuurlijk een topper worden, maar Newcastle Utd wil hem niet kwijt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Al jarenlang maakt Stekelenburg dezelfde fouten, ik zie hem qua niveau ook niet vooruitgaan de laatste jaren. Op een gegeven moment moet je maar eens afscheid nemen van elkaar en uitkijken naar een andere keeper.
Maar als Ajax 2 of 3 spelers een jaar (of 2) voor niets die kant op stuurt, hoef je die 10 natuurlijk niet te betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Honda gaat niet komen, want Ajax gaat geen 10 miljoen neer leggen. Zou mooi zijn, maar nee. Met de Zeeuw en Enoh (Gabri) heb je het dichtgetimmerd en kan die verdediging wat minder op de proef gesteld worden. Urby eruit voor Sulejmani, Rommedahl voor Cvitanich en je hebt imo een goed elftal
De Zeeuw was helemaal geen 7 miljoen hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Jol zei ook dat geen enkele speler uit de Eredivisie meer dan 6 miljoen waard was, een paar dagen later tekent De Zeeuw voor een slordige 7 miljoen
Ik vond hem alleen tegenvallen vanaf het moment dat hij tegenover Amrabat kwam te staan, maar toen was wat hij liet zien ook wel erg schrijnend.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:02 schreef Wooldoor het volgende:
Maar vindt iedereen hier Atouba dan zo tegenvallen, de eerste helft vond ik hem prima en erg zeker spelen. Hij kan ook lekker ingooijen trouwens. Als hij wat vreemd ging doen heb ik niet het idee gehad dat het mis zou gaan.
Tweede helft minder maar toen was iedereen kut. En toen speelde natuurlijk de vermoeidheid bij hem.
Onzin, het was minder dan 6.5 miljoen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat is toch een, vrij doorzichtige, onderhandelingstactiek van de voorzitter van VVV. Die zet hoog in en wil eruit slepen wat erin zit. Met een bedrag van zo'n 6/7 miljoen zal hij uiteindelijk wel akkoord gaan. Ze zullen in Venlo wel niet zo stom zijn als bij Feyenoord met de Guzman, die straks gratis de Kuip uit loopt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hij heeft beide gezegdquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:02 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij had het ook over een bedrag van 8 miljoen.
Ah oke, zo zat het dus in elkaar. De geruchten destijds zeker verward met het echte geld.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Onzin, het was minder dan 6.5 miljoen.
Bij een bedrag meer dan 10% van de begroting moet het openbaar (want beursnotering). Het is niet openbaar gemaakt, dus minder dan 6.5 miljoen.
De overtreding op affelay wel, maar niet gegeven, waarop emanuelson scoorde. Snel weer gecompenseerd dusquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die overtreding waar de 3-2 uit valt was trouwens helemaal geen overtreding.
Snap ik ook niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik weet toch echt zeker dat Suarez die bal raakte. Waarom is het dan een eigen goal van ooijer?
Is het een eigen goal geworden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik weet toch echt zeker dat Suarez die bal raakte. Waarom is het dan een eigen goal van ooijer?
Misschien, anderzijds hadden wij geluk dat de actie waar de 3-3 uit voort kwam niet werd afgefloten omdat er een overtreding op Affelay werd gemaakt. Zulke momenten heb je altijd in een wedstrijd. We hebben, helaas, verdiend verloren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
De vraagprijs van 10 miljoen is geeneens zo heel raar. Honda vertegenwoordigd ook een grote commerciële waarde. Alle wedstrijden van VVV worden volgens mij in Azië uitgezonden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is toch een, vrij doorzichtige, onderhandelingstactiek van de voorzitter van VVV. Die zet hoog in en wil eruit slepen wat erin zit. Met een bedrag van zo'n 6/7 miljoen zal hij uiteindelijk wel akkoord gaan. Ze zullen in Venlo wel niet zo stom zijn als bij Feyenoord met de Guzman, die straks gratis de Kuip uit loopt.
Overtreding op Suarez was een penalty en bij de laatste goal werd Wielaert vast gehouden en daar ontstond ook een goal uit, maar Vink was verder niet slecht ofzo hoorquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
In de herhaling op EL vanmiddag weet ik het zelfs voor 100% zeker. Belachelijk als Suarez deze goal niet krijgtquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:19 schreef Klaphark het volgende:
Zou toch zweren dat Suarez die bal nog raakte ipvOoijer
ja, ik had het vanmiddag niet echt gezien omdat ik vooral zat te balen, maar het is gewoon een overtreding..quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:18 schreef Dr.Daggla het volgende:.
Ik zie nu die douw van Bakkal pas bij de 4-3. Hij duwt Wielaert gewoon met 2 handen weg.
Die grens zag dat natuurlijk ook wel, maarja, hij heeft wel een stel PSV-'supporters' achter zich. Tsja, dan doe je niks natuurlijkquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Okay, dus zo gek was het ook niet dat Wielaert 2 meter van Bakkal af half op de grond lag.
Dat hoort een grensrechter toch te zien?
Dat zag ik nu ook pas idd. Bal weg, tackle vol op de enkels.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:18 schreef Rossoneri het volgende:
Ik wil niks goedpraten ofzo, maar die 2de kans van Suarez was een loepzuivere penalty. Ook die laatste goal krijgt Wielaert een klap. Maar goed...
Ja, ik ook. Maar nu met dat spotlight er op was het heel duidelijk te zien... Maar goed, hij was anders wsl alsnog wel gevallen. Ze liepen in die fase over Ajax heen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
ja, ik had het vanmiddag niet echt gezien omdat ik vooral zat te balen, maar het is gewoon een overtreding..
Was geen pingel volgens mij maar daar kun je over debatteren. Dom van Suarez om zo door te rollen. Maar ik heb geen kritiek op Vink, ik vind het een beetje gezeur van beide kanten (PSV fans klagen ook). Voor alles valt wel wat te zeggen maar Vink heeft het goed gedaan: geen rode kaarten en geen pingels, die waren een smet op de wedstrijd gewees waar spelers er gewoon stevig in gingen. Nu heeft het voetbal gewonnen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:17 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Overtreding op Suarez was een penalty en bij de laatste goal werd Wielaert vast gehouden en daar ontstond ook een goal uit, maar Vink was verder niet slecht ofzo hoor![]()
Maarja dit mag je natuurlijk niet zeggen want dan ben je weer een Calimero.
Ik snap de hoge vraagprijs wel. Maar VVV kan het zich niet veroorloven om aan de 10 miljoen vast te houden met het risico dat hij over twee jaar gratis vertrekt. Zo lang er alleen interesse is uit Nederland en geen Nederlandse club bereid is om 10 miljoen te lappen dan zakt de vraagprijs uiteindelijk wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De vraagprijs van 10 miljoen is geeneens zo heel raar. Honda vertegenwoordigd ook een grote commerciële waarde. Alle wedstrijden van VVV worden volgens mij in Azië uitgezonden.
Zowel Ooijer als Stekelenburg horen niet in de basis bij Oranje. Hebben ze vanmiddag wel lweer laten zien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:24 schreef Pedroso het volgende:
Wat een vervelend ventje is die Ooijer zeg. Aan de andere kant is ie al ver over the hill en maakt fout op fout dus blijft hem niets anders over dan intimideren.
Lekker zo'n gozer in Oranje, tekent ook wel de verdedigende armoede in Nederland.
Tuurlijk, maar er zijn op dat veld weer dingen gebeurd die absoluut niet goed zijn beoordeeld en er een hele andere wedstrijd van hadden gemaakt. Dat Bakkel geen geel, of misschien zelfs wel rood, krijgt voor die tackle op Alderweireld, absurd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef navigator het volgende:
Calimerootjes hierboven, we hebben het zelf gewoon weer verneukt hoor
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef navigator het volgende:
Calimerootjes hierboven, we hebben het zelf gewoon weer verneukt hoor
Misschien moet je eens beter lezen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar nu met dat spotlight er op was het heel duidelijk te zien... Maar goed, hij was anders wsl alsnog wel gevallen. Ze liepen in die fase over Ajax heen.
Ja, en de jongen die achter hem staat in Oranje tekent helaas de doelverdedigende armoede in Nederland. Nee, wereldkampioen worden we niet met dergelijke types.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:24 schreef Pedroso het volgende:
Wat een vervelend ventje is die Ooijer zeg. Aan de andere kant is ie al ver over the hill en maakt fout op fout dus blijft hem niets anders over dan intimideren.
Lekker zo'n gozer in Oranje, tekent ook wel de verdedigende armoede in Nederland.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Zowel Ooijer als Stekelenburg horen niet in de basis bij Oranje. Hebben ze vanmiddag wel lweer laten zien.
Dat zeker ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Zowel Ooijer als Stekelenburg horen niet in de basis bij Oranje. Hebben ze vanmiddag wel lweer laten zien.
Ja, maar Stekelenburg heeft meer ervaringquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zeker ja.
Ik denk als Krul een basisplaats krijgt bij NUFC het snel gedaan is met Stekelenburg.
Ik ben wel blij met Atouba. Hij wordt door sommigen hier wel weer afgezeken maar daar verbaas ik me niet eens meer over.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:02 schreef Wooldoor het volgende:
Maar vindt iedereen hier Atouba dan zo tegenvallen, de eerste helft vond ik hem prima en erg zeker spelen. Hij kan ook lekker ingooijen trouwens. Als hij wat vreemd ging doen heb ik niet het idee gehad dat het mis zou gaan.
Tweede helft minder maar toen was iedereen kut. En toen speelde natuurlijk de vermoeidheid bij hem.
Ik doelde niet speicifek op jouw post, de tendens was een aantal posts nogal eierdopperigquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet je eens beter lezen.
Dat kan ik me voorstellen. Kijk dit maar eens terug:quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:00 schreef Klaphark het volgende:
Verdediging baart me wel wat zorgen voor aanstaande donderdag![]()
Rob van Dijk is nog een betere keeper dan Stekelenburg, kom op zeg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Wie moeten er dan in de basis? Precies dat is nou het ergste er is niks beters dan hun op het moment.
Nee, was al duidelijk natuurlijk. Ik zou overigens niet weten welke keeper beter (minder slecht) is dan Stekelenburg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en de jongen die achter hem staat in Oranje tekent helaas de doelverdedigende armoede in Nederland. Nee, wereldkampioen worden we niet met dergelijke types.
Nee. Vond hem redelijk solide. Kwam nog wat ritme tekort. In ieder geval een betere oplossing dan Vertonghen op die positie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:02 schreef Wooldoor het volgende:
Hopelijk valt van der Sar nog te porren. In het landsbelang.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, was al duidelijk natuurlijk. Ik zou overigens niet weten welke keeper beter (minder slecht) is dan Stekelenburg.
vond hem ook niet zo slecht, alleen mist hij duidelijk ritme. Zat er flink door de tweede helft.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:29 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met Atouba. Hij wordt door sommigen hier wel weer afgezeken maar daar verbaas ik me niet eens meer over.
Hij deed het in de eerste helft idd uitstekend en heeft een erg goede langes pass. Als je je tijdens je eerste wedstrijd in Ajax 1 dat meteen tegen PSV is zo manifesteert ben je denk ik wel een goeie.
Ik denk dat de pessimisten hier eens moeten leren een nieuwe speler een kans te geven ipv al na één wedstrijd janken.
Prachtig verre ingooi heeft hijquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
vond hem ook niet zo slecht, alleen mist hij duidelijk ritme. Zat er flink door de tweede helft.
En die klasse heeft Krul wel, dat liet ie vorige week in 45 minuten zien. Hij kwam er in bij een 1-0 achterstand, en zorgde met 4 prachtige reddingen voor een punt. Want het bleef 1-1.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:31 schreef TAV74 het volgende:
Krul... iedereen doet net alsof die jongen zich al bewezen heeft. Laat hem het eerst maar eens bewijzen.
ik vind overigens nog steeds niet dat Steek vandaag veel te verwijten viel, die 3-2 was misschien twijfelachtig, maar een blunder kun je het niet noemen. Denk dat heel veel keepers hem niet gehad hadden. Dat hij ook geen punten voor je pakt kan ik niet ontkennen, die klasse heeft hij niet.
Vind ik ook. Vertonghen moeten ze gewoon laten voetballen, lekker passjes geven enzo. Dat is makkelijk als je Simons moet dekken dan Afellay.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nee. Vond hem redelijk solide. Kwam nog wat ritme tekort. In ieder geval een betere oplossing dan Vertonghen op die positie.
Jol had trouwens De Zeeuw op Afellay moeten zetten en Vertonghen op Simons.
Mwa Enoh op Affelay zodat je de Zeeuw kan laten voetballen en idd Vertonghen op Simons.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nee. Vond hem redelijk solide. Kwam nog wat ritme tekort. In ieder geval een betere oplossing dan Vertonghen op die positie.
Jol had trouwens De Zeeuw op Afellay moeten zetten en Vertonghen op Simons.
De 3-2 was toch de goal van de zijkant?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:31 schreef TAV74 het volgende:
Krul... iedereen doet net alsof die jongen zich al bewezen heeft. Laat hem het eerst maar eens bewijzen.
ik vind overigens nog steeds niet dat Steek vandaag veel te verwijten viel, die 3-2 was misschien twijfelachtig, maar een blunder kun je het niet noemen. Denk dat heel veel keepers hem niet gehad hadden. Dat hij ook geen punten voor je pakt kan ik niet ontkennen, die klasse heeft hij niet.
Is die krul echt zo goed? Stond een mooi stuk over hem in de volkskrant gisteren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En die klasse heeft Krul wel, dat liet ie vorige week in 45 minuten zien. Hij kwam er in bij een 1-0 achterstand, en zorgde met 4 prachtige reddingen voor een punt. Want het bleef 1-1.
Klopt, maar dat is niet iets dat onoverkomelijk is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
vond hem ook niet zo slecht, alleen mist hij duidelijk ritme. Zat er flink door de tweede helft.
Een prachtig wapen om ons aanvalsspel gevarieerder te maken. We zijn nu niet meer louter afhankelijk van bevliegingen van Suarez.quote:
Overtreding ja. Maar in plaats van dat ie direct zijn man weer gaat dekken begint ie in de ronte te zwaaien en te kijken....niet zo slim bij zo'n balquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Okay, dus zo gek was het ook niet dat Wielaert 2 meter van Bakkal af half op de grond lag.
Dat hoort een grensrechter toch te zien?
Als we 15 punten achterstaan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:40 schreef Dvm86 het volgende:
Wie zou er in godsnaam als CV kunnen komen. Ik heb echt geen idee wie betaalbaar en geschikt is. Hopelijk gaat die luie scouting deze winter eindelijk eens wat doen, dan kan er in de winterstop in ieder geval versterkt worden.
Daar wordt je altijd zo ziek van bij Ajax, vaak ook bij buitenspel. Lijkt het buitenspel dan gaan de armen omhoog en blijven ze stilstaan, ren alvast terug en steek je arm de lucht in.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:39 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Overtreding ja. Maar in plaats van dat ie direct zijn man weer gaat dekken begint ie in de ronte te zwaaien en te kijken....niet zo slim bij zo'n bal![]()
Wielaert , Van der Wiel, Furby en Vertonghen waren vandaag echt zwaar onder maats
De wedstrijden die ik van hem heb gezien was hij altijd erg goed. Maar goed, Harper staat daar sinds 98 al onder de lat. Dus moet Krul even geduld hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Is die krul echt zo goed? Stond een mooi stuk over hem in de volkskrant gisteren.
Beter dan Stekelenburg misschien niet maar beter dan Ooijer is er zeker wel!quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Wie moeten er dan in de basis? Precies dat is nou het ergste er is niks beters dan hun op het moment.
Heb je het programma gezien voor de volgende 7 wedstrijden?quote:
Granqvist en Douglas zijn de usual suspects natuurlijk. Heeft Ajax trouwens geen mensen in dienst die hier iets op moeten weten, hoe je noem je die lui toch............. scouts?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:40 schreef Dvm86 het volgende:
Wie zou er in godsnaam als CV kunnen komen. Ik heb echt geen idee wie betaalbaar en geschikt is. Hopelijk gaat die luie scouting deze winter eindelijk eens wat doen, dan kan er in de winterstop in ieder geval versterkt worden.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:42 schreef Barca het volgende:
spelers als Zuiverloon, Donk, Kruiswijk, Vlaar, Granqvist
Als CV moet je 1e prioriteit zijn dat er NIEMAND vrij staat in het centrum van de 16. DAT los je eerst op en daarna ga je lopen zwaaien, wijzen en jankenquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:40 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Daar wordt je altijd zo ziek van bij Ajax, vaak ook bij buitenspel. Lijkt het buitenspel dan gaan de armen omhoog en blijven ze stilstaan, ren alvast terug en steek je arm de lucht in.
Mogelijk haalbaar, versterking is (en dat zei ik al) een heel ander verhaal!quote:
Vertrouwen geeft Jol ze denk ik wel, maar het gebrek aan kwaliteit is gewoon funest!quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:45 schreef Pedroso het volgende:
We kunnen nu wel roepen om allerlei verdedigende aankopen (incl. keeper) maar dat gaat hem niet worden. Toppers haal je toch niet binnen en de nieuwe aankopen komen voor dezelfde problemen te staan die je nu ook hebt.
Beter is om ze het vertrouwen te geven i.p.v. iedere keer gaan schuiven wat meestal ook niet helpt.
Alhoewel ik tegen een speler als Douglas geen nee zou zeggen.
Ja, en ook bij die jongens is het hoogst twijfelachtig of ze er staan als ze bij Ajax gaan spelen....quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Granqvist en Douglas zijn de usual suspects natuurlijk.
Niet die keer dat Ooijer hem lichtjes aantikte in de 2e helft, maar die stift die Isakson wel eruit haalde, toen kwam Salcido nog te laat en maakte duidelijk een (hard) overtreding.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Was geen pingel volgens mij maar daar kun je over debatteren. Dom van Suarez om zo door te rollen. Maar ik heb geen kritiek op Vink, ik vind het een beetje gezeur van beide kanten (PSV fans klagen ook). Voor alles valt wel wat te zeggen maar Vink heeft het goed gedaan: geen rode kaarten en geen pingels, die waren een smet op de wedstrijd gewees waar spelers er gewoon stevig in gingen. Nu heeft het voetbal gewonnen.
Hij liep tegen VdW aan toch?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:44 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Als CV moet je 1e prioriteit zijn dat er NIEMAND vrij staat in het centrum van de 16. DAT los je eerst op en daarna ga je lopen zwaaien, wijzen en jankenBij die 2e goal van hun ook, doetzak loopt gewoon langs Wielaert en die blijft als een standbeeld staan
![]()
Magoe, psv (doetzak) was beter vandaag, we hadden er een gelijkspel uit kunnen slepen als onze verdediging niet zo waardeloos is.
Plus Simons die vol voor de knie van Suarez gaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:48 schreef Omega het volgende:
[..]
Niet die keer dat Ooijer hem lichtjes aantikte in de 2e helft, maar die stift die Isakson wel eruit haalde, toen kwam Salcido nog te laat en maakte duidelijk een (hard) overtreding.
Vink was echt heel slecht, Bakkal die geen geel krijgt, Wielaert die geel krijgt voor een schwalbe van die hongaar. Suarez krijgt geel voor de bal weg tikken. En natuurlijk die 4e goal van PSV.
Overigens was Ajax (verdediging) ook slecht, maar PSV ook. Tot de 4-3 was het gelijkopgaand. Ajax kreeg ook een aantal kansen. Pas daarna toen Ajax meer op aanval ging spelen werd Ajax voorbij gelopen.
Douglas zou ik wel aandurven, hij is ook de enige in Nederland die Ajax verdedigend echt sterker maakt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, en ook bij die jongens is het hoogst twijfelachtig of ze er staan als ze bij Ajax gaan spelen....
Klopt dat was ook zeker geel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Plus Simons die vol voor de knie van Suarez gaat.
Omdat De Zeeuw al vrij snel geel had en toen ging het nog wel met Ajax... Enoh was idd beter geweest.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:50 schreef Omega het volgende:
Laatste goal ging Alderweireld ook in de fout zeg. En Vertonghen vond ik echt de slechtste van Ajax. Niet zijn rol om Affelay voor de voeten te lopen. Waarom Enoh niet? Of de Zeeuw?
Nee, Ajax heeft gewoon verloren van psv. Dat Vink dramatisch fluit weet je gewoon. Enoh maakte 100% een overtreding op Afellay, Rommedahl deed niets en kreeg een vrije trap tegen (waar de 3-2 uit valt).quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:52 schreef Omega het volgende:
[..]
Klopt dat was ook zeker geel.
Ajax heeft niet verloren door Vink, maar Vink was wel heel erg slecht. En die PSV'ers lieten zich allemaal zo makkelijk vallen. Misschien moeten de ajax spelers meer zoals Suarez doen
Dat dachten we van Wielaert ook.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Douglas zou ik wel aandurven, hij is ook de enige in Nederland die Ajax verdedigend echt sterker maakt.
Daarbij is ie ook nog is gevaarlijk bij corners en vrije trappen. Dat is toch wel het probleem bij Ajax, we zullen weinig scoren met corners en vrije trappen. Kan je zomaar 9 punten schelen.
Grygera speelt (nog) niet bij Barcelona....quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat dachten we van Wielaert ook.
Ajax kan het wel, verdedigers scouten. Grygera en SQD waren ivm het materiaal wat we nu hebben gewoon toppers.
Dat Gryga nu bij Barca in beeld was zegt wel genoeg.
Saillant detail is dat ze in hun Ajaxtijd regelmatig bekritiseerd werden. Zo zou SQD niet snel genoeg zijn geweest en Grygera maakte teveel fouten.
We mochten willen dat we zulke spelers nu nog hadden..
Daarna heb ik nog de wedstrijden ManUtd - Birmingham en Spurs - Liverpool gekeken. Het spel bleef maar doorgaan zonder onderbrekingen, wat heerlijk was dat zeg. Maar in Nederland kan het blijkbaar niet, terwijl het qua hardheid alleen maar 'erger' is in Engeland.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, Ajax heeft gewoon verloren van psv. Dat Vink dramatisch fluit weet je gewoon. Enoh maakte 100% een overtreding op Afellay, Rommedahl deed niets en kreeg een vrije trap tegen (waar de 3-2 uit valt).
Hij floot zoals altijd weer heel inconsequent. Hij heeft gewoon nooit grip op zo'n wedstrijd.
Zet dan Wegereef neer ofzo.
Ik zei dan ook dat hij deze zomer in beeld was bij Barca.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:24 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Grygera speelt (nog) niet bij Barcelona....
Ik zat mij daar bij Spurs - Pool inderdaad over te verbazen hoeveel daar mag. Hier wordt er gefloten als je heel mooi valt, ook al raak je een speler niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:26 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Daarna heb ik nog de wedstrijden ManUtd - Birmingham en Spurs - Liverpool gekeken. Het spel bleef maar doorgaan zonder onderbrekingen, wat heerlijk was dat zeg. Maar in Nederland kan het blijkbaar niet, terwijl het qua hardheid alleen maar 'erger' is in Engeland.
Tempo ligt er ook vele malen hoger waardoor niet ieder tikje uitvergroot wordt. En als je daar steeds maar gaat liggen bij ieder tikje op het middenveld wordt je compleet overlopen. Verschil met onze eredivisie is zo onvoorstelbaar groot.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:26 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Daarna heb ik nog de wedstrijden ManUtd - Birmingham en Spurs - Liverpool gekeken. Het spel bleef maar doorgaan zonder onderbrekingen, wat heerlijk was dat zeg. Maar in Nederland kan het blijkbaar niet, terwijl het qua hardheid alleen maar 'erger' is in Engeland.
Klopt, ben het in grote lijnen met je eens. Verdedigers worden bij bij ons nogal snel als miskoop bestempeld.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat dachten we van Wielaert ook.
Ajax kan het wel, verdedigers scouten. Grygera en SQD waren ivm het materiaal wat we nu hebben gewoon toppers.
Dat Gryga nu bij Barca in beeld was zegt wel genoeg.
Saillant detail is dat ze in hun Ajaxtijd regelmatig bekritiseerd werden. Zo zou SQD niet snel genoeg zijn geweest en Grygera maakte teveel fouten.
We mochten willen dat we zulke spelers nu nog hadden..
Tuurlijk ligt het een stuk hoger maar ook de ambiance maakt het allemaal spectaculairder. Het niveau is momenteel nog geeneens zo slecht in Nederland maar tegen de topcompetities kunnen we natuurlijk nooit op. Niet zo gek.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Tempo ligt er ook vele malen hoger waardoor niet ieder tikje uitvergroot wordt. En als je daar steeds maar gaat liggen bij ieder tikje op het middenveld wordt je compleet overlopen. Verschil met onze eredivisie is zo onvoorstelbaar groot.
Ja, maar je omver laten duwen door een lichtgewicht als Bakkal is ook weer zo net-niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:30 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, ben het in grote lijnen met je eens. Verdedigers worden bij bij ons nogal snel als miskoop bestempeld.
Overigens vind- en vond ik Douglas wel 2 klassen beter dan Wielaert. Wielaert is ook meer gekocht om zijn organisatorische kwaliteiten volgens mij, op zich begrijpelijk.
Wat mij betreft vertrouwen geven en zo min mogelijk wisselen in de verdediging.
Ik hoop zo erg dat het verdrag van Lissabon (???) er door komt. Ik geloof dat voetbal dan als volksvermaak gezien wordt en dus niet meer aan EU regels (vrij verkeer van werknemers etc) gebonden is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Tuurlijk ligt het een stuk hoger maar ook de ambiance maakt het allemaal spectaculairder. Het niveau is momenteel nog geeneens zo slecht in Nederland maar tegen de topcompetities kunnen we natuurlijk nooit op. Niet zo gek.
Ja, als hij speelde bij Barca was het op die positie. Als van der Wiel zo afwachtend en angstig blijft voetballen is het zeker een optie maar hij heeft mij ook nog niet kunnen bekoren eerlijk gezegd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar je omver laten duwen door een lichtgewicht als Bakkal is ook weer zo net-niet.
Overigens denk ik dat je met Oleguer als rechtsback ook geen verkeerde keuze maakt.. Het 0.0 aanvallende intenties, dus je houdt hem iig lekker achter.
Daar stond hij bij Barca ook toch vaak genoeg?
Geen idee. Misschien omdat ze bang zijn dat de aanvaller het contact juist in zijn voordeel gaat gebruiken? Door de richting af te tasten. Of omdat de verdediger bang is dat de aanvaller hem verslaat met een snelle eerste stap?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat de verdedigers gewoon niet bij hun tegenstander staan. Dat is wel het makkelijkste aan het hele verdedigen. Gewoon tegen je tegenstander staan. Maar neen, continue is het een stap naar achter van de aanvaller en hij staat vrij. Zo scoorde Bakal twee keer en waren er genoeg andere mogelijkheden voor PSV.
De reden wat Wielaert zo ver van Bakkal stond, was omdat Bakkal hem een duw met 2 handen gaf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:43 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat de verdedigers gewoon niet bij hun tegenstander staan. Dat is wel het makkelijkste aan het hele verdedigen. Gewoon tegen je tegenstander staan. Maar neen, continue is het een stap naar achter van de aanvaller en hij staat vrij. Zo scoorde Bakal twee keer en waren er genoeg andere mogelijkheden voor PSV.
Hij schijnt een leuke vrouw te hebben. Ook belangrijk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:50 schreef El-Salvador het volgende:
Wiel en WielWat speelden die toch dramatisch vandaag. Robbie is zeker geen Ajax-materiaal. Spelers zouden onder Coronel alleen worden aangetrokken als het scoutingrapport door iedereen werd gedragen, bij Robbie kan ik me daarvan niks voorstellen. Hij komt op alle fronten tekort.
Ja, maar als Real al 5 buitenlandse wereldtopspelers voor de basis heeft, ga je daar als Nederlands toptalent natuurlijk niet heen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:42 schreef Barca het volgende:
Maar ja ... als buitenlandse clubs, ook met een nieuwe regelgeving, meer salaris kunnen bieden én in een aantrekkelijkere competitie spelen, dan blijven onze kansen klein. Spelers kiezen echt niet voor een club omdat de koffie zo lekker is. (Bij wijze van.) Het is hun beroep. De doekoe is bepalend. Zo is het, en zo blijft het.
Klopt ja, die ene goal was dan gewoon een overtreding, maar die andere, het is toch niet te geloven dat dat zo kan. Het gaat niet zozeer alleen over de goals hier, maar ook over mogelijkheden die ontstaan of kunnen ontstaan. Gebeurt ook in andere wedstrijden. Puur amateurisme.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De reden wat Wielaert zo ver van Bakkal stond, was omdat Bakkal hem een duw met 2 handen gaf.
Kan je je natuurlijk af gaan vragen waarom je je als CV zo omver laat duwen, maar dat was in die situatie niet zo gek.
Bij de eerste goal van Bakkal liepen Wiel en Wiel elkaar voor de voeten.
3 van de 4 zijn international in de verdediging, dus de meeste domme van de Eredivisie slaat nergens op. Je ziet dat het nog geen eenheid is, Martin zal dit ook wel opmerken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klopt ja, die ene goal was dan gewoon een overtreding, maar die andere, het is toch niet te geloven dat dat zo kan. Het gaat niet zozeer alleen over de goals hier, maar ook over mogelijkheden die ontstaan of kunnen ontstaan. Gebeurt ook in andere wedstrijden. Puur amateurisme.
Ik zei het al eerder, ik denk serieus dat dit de meest domme verdediging is van de Eredivisie. Het wordt soms alleen wat verdoezeld omdat ze lang niet altijd wat te doen hebben.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is, maar het zal zeker ingevoerd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:01 schreef Pedroso het volgende:
Gaat niet gebeuren hoor. De grote landen hebben het voor het zeggen ook in de politiek.
Misschien dat een paar jaar geleden Engeland ook nog wel voor zou zijn maar die hebben inmiddels ook weer een goed en talentvol nationaal team.
't werkt inderdaad door dan. Ik hoop ook echt op de 6+5 snel ingevoerd wordt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar als Real al 5 buitenlandse wereldtopspelers voor de basis heeft, ga je daar als Nederlands toptalent natuurlijk niet heen.
Dan wacht je een jaar langer om een transfer af te dwingen naar een club waar je wel 1 van de 5 bent.
Barca heeft nu Zlatan, Henry, Messi, Dani Alves al 4 buitenlandse basisspelers. Toure, Abidal zitten tegen een basisplaats aan.
Als 6+5 wordt ingevoerd is een transfer naar Barca voor een speler als Suarez helemaal niet meer interessant, omdat je weet dat je op de bank zit dan.
Okay, misschien is Barca geen goed voorbeeld omdat elke aanvallende speler op de bank zit met zo'n voorhoede.
Maar goed, het zou voor een club als Ajax echt heel veel schelen.
Precies.. Iemand als Van der Wiel moet er gewoon een keer keihard ingaan om die Doedelzak duidelijk te maken dat hij er ook nog staat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
't werkt inderdaad door dan. Ik hoop ook echt op de 6+5 snel ingevoerd wordt.
Neemt niet weg dat de verdediging van vandaag ook gewoon beter moet kunnen.
Ik voel er wel voor dat er meer meedogenloos verdedigd moet worden. Niet omdat ik zit te wachten op een Ajax dat in het rond schopt maar omdat aanvallers een stuk minder dartel zijn als ze weten dat de verdediger tegenover ze hen desnoods lachend door een brievenbus schopt.
Daar gaat een afschrikkende werking van uit. De verdediging die er nu staat is technisch prima maar ze komen tekort qua uitstraling.
quote:KNVB geeft eigen doelpunt Ooijer toch aan Suárez
Het raadsel omtrent het tweede doelpunt van Luis Suárez is voorlopig opgelost. Tijdens de wedstrijd PSV-Ajax (4-3) dacht de aanvaller te scoren, maar André Ooijer was hem 'te snel af' en prikte de bal in eigen doel. Dacht hij.
De Nederlandse voetbalbond de KNVB heeft geconstateerd dat het Suárez was die het laatste tikje gaf en daardoor komt de treffer op naam van de speler van Ajax.
Suárez zelf was na afloop ook van mening dat hij het was die het doelpunt maakte. André Ooijer gaf eerlijk aan geen idee te hebben wie de bal in het net schoot.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik wilde graag even van de gelegenheid gebruik maken om de groetjes aan damsco te doen. Bij dezen.
Je moet er toch niet aan denken dat hij geblesseerd raakt. Jammer dat we zo afhankelijk zijn van één speler.quote:
Daarom ook: Honda.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat hij geblesseerd raakt. Jammer dat we zo afhankelijk zijn van één speler.
Mochten we Honda binnenhalen dan hebben we een mooie 2e goalmaker.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat hij geblesseerd raakt. Jammer dat we zo afhankelijk zijn van één speler.
gmtaquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daarom ook: Honda.
Dan heb je iig al 1 zorg minder.
Dat weet niemand, alleen Martin.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:36 schreef Afwazig het volgende:
Waarom in godsnaam Rommedahl nog zo lang in de wedstrijd gehouden?
Om eerste een bewegelijke Urby eruit te halen voor Sulejmani, had ik toch andersom gedaan. En Cvitanich als wisselspeler gebruiken om bij een stand als deze erin te brengen is doelloos. In de basis kun je wel met hem starten (met een bepaald systeem), maar als wisselspeler heb je gewoon weinig aan hem.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:36 schreef Afwazig het volgende:
Waarom in godsnaam Rommedahl nog zo lang in de wedstrijd gehouden?
Een extra doelpuntenmaker kunnen we zeker wel gebruiken.Met een Honda had Simons ook niet zo brutaal gevoetbald zoals hij de 2e helft deed.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daarom ook: Honda.
Dan heb je iig al 1 zorg minder.
Hij had nog wel bijna de 4-4 op zijn schoen...quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:38 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Om eerste een bewegelijke Urby eruit te halen voor Sulejmani, had ik toch andersom gedaan. En Cvitanich als wisselspeler gebruiken om bij een stand als deze erin te brengen is doelloos. In de basis kun je wel met hem starten (met een bepaald systeem), maar als wisselspeler heb je gewoon weinig aan hem.
Jawel, 5 man sterk in verdedigend opzicht zelfs. (overigens deed Rommedahl best wat verdedigend werk zoals het wegtrappen van ballen.)quote:
Ze hebben alleen maar verdedigend werk kunnen verrichten (op die kans van de Zeeuw en die enorme afzwaaier van Enoh na). Aanvallend kwam ons middenveld er 'vrij weinig' aan te pas.....quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:43 schreef TheZapster het volgende:
[..]
De Zeeuw en Enoh hebben gewoon goed gespeeld, Vertonghen was dramatisch
Nee, niemand wilde de bal, iedereen was doodsbang om te bal te vragen, daarom moet een Honda ook komen. Nu stonden we 85 minuten lang onder druk omdat het middenveld de bal niet vast kon en wilde houden.quote:
quote:Ajacied Martina maakt kans op contract in Serie A
Geschreven op zondag, 16 augustus om 21:24
Javier Martina gaat een week meetrainen bij Bari, dat afgelopen seizoen naar het hoogste podium in de Italië promoveerde. De vleugelaanvaller is een van de spelers die, ondanks een doorlopend contract tot volgend jaar zomer, bij Ajax mag vertrekken. "Dit is een kans die niet iedereen krijgt", stelt het jeugdexponent zondagavond vast. Zaakwaarnemer Jeroen Hoogewerf regelde de stage bij de Italiaanse club. "Het wordt een zware trainingsweek, want zondag spelen ze tegen Internazionale", vertelt de 22-jarige aanvaller aan Highlow. "Ik wil graag spelen, dus ik ben heel blij dat ik nu een kans krijg in Italië. Ik had de Eredivisie in mijn hoofd, maar wie krijgt er nu een kans om zich te bewijzen in de Serie A? Niet iedereen krijgt die kans!"
Martina staat sinds medio 2005 onder contract bij Ajax en speelde al die tijd voor de beloften, terwijl hij feitelijk al voor het tweede seizoen tot de A-selectie behoorde. Afgelopen seizoen maakte de vleugelspits in de uitwedstrijd tegen FC Twente zijn debuut. In het thuisduel met de Tukkers mocht hij voor de tweede en laatste keer meedoen.
Vooral bij Vertonghen viel dat op ja, die liep op een gegeven moment weg voor de bal had ik het idee.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, niemand wilde de bal, iedereen was doodsbang om te bal te vragen, daarom moet een Honda ook komen. Nu stonden we 85 minuten lang onder druk omdat het middenveld de bal niet vast kon en wilde houden.
Nee?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:54 schreef bloodysunday het volgende:
Honda is het volgende slachtoffer die het verschil moet maken
Honda zou ik graag willen zien, het is echt mijn held. Maar of hij verschil gaat maken moeten we maar afwachten. Nu kan hij weinig fout doen. En straks bij Ajax word hij onder een vergrootglas gehoudenquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee?
Maar Jol wil graag een scorende middenvelder. Kaka schijnt al een nieuw clubje te hebben.
Dus halen we Honda maar.
Laten we hopen dat ie komt.Financieel zal je er niet minder op worden en sportief kan hij Ajax wel degelijk verbeteren lijkt mij.Wel jammer voor Aisatti.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee?
Maar Jol wil graag een scorende middenvelder. Kaka schijnt al een nieuw clubje te hebben.
Dus halen we Honda maar.
Ben er ook bang voor. Iedereen denkt zo te lezen dat we de nieuwe Cruijff in huis halen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:54 schreef bloodysunday het volgende:
Honda is het volgende slachtoffer die het verschil moet maken
Ja.. iedereen ging half in de dekking lopen en vooral met inworpen zag je het. Iedereen ging zo ver weg staan zo van please please please gooi die bal niet naar mij.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vooral bij Vertonghen viel dat op ja, die liep op een gegeven moment weg voor de bal had ik het idee..
Tuurlijk, maar aan alles is wel duidelijk dat hij een stapje omhoog moet gaan doen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:59 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Honda zou ik graag willen zien, het is echt mijn held. Maar of hij verschil gaat maken moeten we maar afwachten. Nu kan hij weinig fout doen. En straks bij Ajax word hij onder een vergrootglas gehouden
Ja, zei ik al hier word hij straks onder een vergrootglas gehouden. En bij vvv kan hij weinig fout doenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Iedereen denkt zo te lezen dat we de nieuwe Cruijff in huis halen.
Het is een talent maar het verschil tussen VVV en Ajax is wel erg groot. Dat zal wel weer een jaar van acclematiseren zijn.
Tegen die tijd zal er wel weer een nieuw slachtoffer rondlopen op de Nederlandse velden die ons moet gaan redden.
Kunnen we trouwens die Usain Bolt niet kopen ? Volgens mij dachten onze verdedigers dat hij er vandaag al bij was.
Ja, zo had je ook bij Suarez kunnen redeneren. Ik heb er wel een goed gevoel over.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:04 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja, zei ik al hier word hij straks onder een vergrootglas gehouden. En bij vvv kan hij weinig fout doen
Verschil tussen Groningen en Ajax is kleiner dan VVV -Ajaxquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja, zo had je ook bij Suarez kunnen redeneren. Ik heb er wel een goed gevoel over.
Hey, je hebt zowaar een punt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Barca het volgende:
Maar verschil VVV en Eindhoven is ook groot. Toch doet Amrabat het niet onaardig daar.
Maar een dozijn clubs in Spanje, Italië en Engeland zal de komende jaren meer kunnen bieden dan wij. Clubs die in de CL ieder jaar de laatste 16 of zelfs 8 halen en zo steeds rijker worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar als Real al 5 buitenlandse wereldtopspelers voor de basis heeft, ga je daar als Nederlands toptalent natuurlijk niet heen.
Dan wacht je een jaar langer om een transfer af te dwingen naar een club waar je wel 1 van de 5 bent.
Barca heeft nu Zlatan, Henry, Messi, Dani Alves al 4 buitenlandse basisspelers. Toure, Abidal zitten tegen een basisplaats aan.
Als 6+5 wordt ingevoerd is een transfer naar Barca voor een speler als Suarez helemaal niet meer interessant, omdat je weet dat je op de bank zit dan.
Okay, misschien is Barca geen goed voorbeeld omdat elke aanvallende speler op de bank zit met zo'n voorhoede.
Maar goed, het zou voor een club als Ajax echt heel veel schelen.
Ik zeg niet dat Honda een succes wordt als hij voor ons gaat spelen, maar kansloos om een waardige selectiespeler te worden acht ik hem ook niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hey, je hebt zowaar een punt.
En Amrabat was natuurlijk lang niet zo bepalend voor VVV als Honda dat nu is.
Die exposure wordt volgens mij ook zwaar overdreven. Bij PSV met de Zuid-Koreanen is het volgens mij ook niet geworden op wat ze gehoopt hadden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:40 schreef twi het volgende:
Ik vind het zonde van Aissati, maar als Honda komt zal ik niet zeggen dat 'ie niet welkom is. Bovendien verdient 'ie z'n transfer direct terug door de exposure in Azie. Zeker op dit moment, nu het de Japanner bij de grootste club in Europa zou zijn, ten opzichte van waar de andere Japanners spelen.
Hij had wel gelijk vond ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:48 schreef Pedroso het volgende:
Co was niet zo tevreden over Jol.
Zuid-Korea is geen Japan he.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die exposure wordt volgens mij ook zwaar overdreven. Bij PSV met de Zuid-Koreanen is het volgens mij ook niet geworden op wat ze gehoopt hadden.
Hoezo? Des Ajax spelen levert al jaren geen prijs meer op.quote:
Maar volgens mij zei hij niet dat Jol een slechte trainer is. Hij is alleen een ander type trainer dan Ajax traditioneel had. Qua speelstijl, qua kleding. En, hij was zo eerlijk om te zeggen dat Jol daar nu, na 5 jaar geen landskampioen te zijn gworden, de kans voor krijgt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo? Des Ajax spelen levert al jaren geen prijs meer op.
Het is goed dat er nu iemand zit die daar lak aan heeft. Ik vond dat Hugo gelijk had.
Vond ik ook. Co dramde steeds over des Ajax dit en des Ajax dat maar ik dacht precies wat Hugo zei. Daar ligt nou juist al jaren ons probleem.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is goed dat er nu iemand zit die daar lak aan heeft. Ik vond dat Hugo gelijk had.
Jij mocht voor de wedstrijd blij zijn, ik ernaquote:
Maar aan het eind vond ik dat Co er enorm naast zat. Hij zou bij een internationale wedstrijd liever verliezen met meer amusementswaarde dan winnen en defensiever spelen. Vond ik maar vreemdquote:
Zei ik net al. Vreemd vind ik het niet, maar ben het met hem oneens.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:00 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar aan het eind vond ik dat Co er enorm naast zat. Hij zou bij een internationale wedstrijd liever verliezen met meer amusementswaarde dan winnen en defensiever spelen. Vond ik maar vreemd
Beetje kip en ei verhaal in mijn ogen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:02 schreef Barca het volgende:
In mijn ogen ligt het niet aan het systeem maar aan de spelers. Een systeem zorgt niet voor het succes van spelers, spelers zorgen voor het succes van een systeem.
En terecht, die triangeljosti gister in het PSV topicquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik wilde graag even van de gelegenheid gebruik maken om de groetjes aan damsco te doen. Bij dezen.
Ik heb gister iets gemist hoor ikquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:03 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En terecht, die triangeljosti gister in het PSV topic
Niet mee eens. Resultaat wordt bepaald door technische kwaliteiten, fysieke aanleg en de juiste mentaliteit. Technische kwaliteiten behelst de beheersing van fundamentals, het aanleren van extra vaardigheden en het leren toepassen daarvan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Beetje kip en ei verhaal in mijn ogen.
Ajax speelt al bijna 10 jaar niet meer het klassieke Ajax-systeem.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jup, grote fout vd scheids. Net als die goedkoop gekregen vrije trap waarop Dzudzak scoort, was ook geen vrije trap.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:09 schreef GieJay het volgende:
[ afbeelding ]
En nu ga je mij niet vertellen dat vink dit NIET gezien heeft, hij keek er gvd recht naartoe!!Die swalbe van manolev (tot 2 keer toe zelfs, eerste was nog erger) kan ik nog inkomen, maar DIT.. Onvoorstelbaar
Heb je een punt. In je laatste stukje zeg je dus dat Jol een systeem moet kiezen dat bij de spelers past. Zo lang wij dus geen goede nummer 10 hebben in de ogen van Jol (hoewel Aissati dat volgens mij kan), is het dus wel een goede keuze van Jol om zo te spelen als vandaag, met veel defensieve zekerheid.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Niet mee eens. Resultaat wordt bepaald door technische kwaliteiten, fysieke aanleg en de juiste mentaliteit. Technische kwaliteiten behelst de beheersing van fundamentals, het aanleren van extra vaardigheden en het leren toepassen daarvan.
Een systeem is een tactische keuze. Je kunt heel veel systemen bedenken maar als een speler niet kan passen, niet kan dribbelen, niet kan koppen, de 1 tegen 1 (aanvallend en verdedigend) niet beheerst dan behaal je geen resultaat.
Door een systeem gaat een speler geen betere voorzetten geven, wordt zijn spelinzicht niet beter. Een tactiek is een keuze gebaseerd op de kwaliteiten van je spelers. Geen instrument om ze individueel beter te maken.
Toch knap hoeveel irrelevante onzin je altijd in zo'n klein stukje tekst weet te proppenquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Niet mee eens. Resultaat wordt bepaald door technische kwaliteiten, fysieke aanleg en de juiste mentaliteit. Technische kwaliteiten behelst de beheersing van fundamentals, het aanleren van extra vaardigheden en het leren toepassen daarvan.
Een systeem is een tactische keuze. Je kunt heel veel systemen bedenken maar als een speler niet kan passen, niet kan dribbelen, niet kan koppen, de 1 tegen 1 (aanvallend en verdedigend) niet beheerst dan behaal je geen resultaat.
Door een systeem gaat een speler geen betere voorzetten geven, wordt zijn spelinzicht niet beter. Een tactiek is een keuze gebaseerd op de kwaliteiten van je spelers. Geen instrument om ze individueel beter te maken.
Met z´n verrotte knie? No thanks.quote:
Ik schrok er van, Het was klare taal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:48 schreef Pedroso het volgende:
Co was niet zo tevreden over Jol.
Ja, dus eigenlijk begon hij er mee om af te stappen van wat "des Ajax" is. Begrijp zijn kritiek richting Jol dan ook niet helemaal.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ajax speelt al bijna 10 jaar niet meer het klassieke Ajax-systeem.
Co was nou juist de eerste trainer die destijds afstapte van het klassieke Ajax-systeem. Er ging rigoreus een streep door de #4 positie en de aanvallende backs deden hun intrede onder zijn bewind. Daar werden destijds vraagtekens bij gezet, nou ja, wel meer dan vraagtekens af en toe.
Ik zei trouwens dat ik vond dat Co gelijk had, kan ik beter veranderen in hij had een punt.
Aanvallende backs waren ook onder Olsen geen uitzondering.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ajax speelt al bijna 10 jaar niet meer het klassieke Ajax-systeem.
Co was nou juist de eerste trainer die destijds afstapte van het klassieke Ajax-systeem. Er ging rigoreus een streep door de #4 positie en de aanvallende backs deden hun intrede onder zijn bewind. Daar werden destijds vraagtekens bij gezet, nou ja, wel meer dan vraagtekens af en toe.
Ik zei trouwens dat ik vond dat Co gelijk had, kan ik beter veranderen in hij had een punt.
In '95 of '96 toch ook niet met Bogarde en Reiziger....quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Aanvallende backs waren ook onder Olsen geen uitzondering.
Dat laatste bedoelde Co toch juist? Het was toch geen kritiek imho? Het was een constatering.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk begon hij er mee om af te stappen van wat "des Ajax" is. Begrijp zijn kritiek richting Jol dan ook niet helemaal.
Maar Ajax zit al 5 jaar zonder prijs, dan is alles gewoon gerechtvaardigd als je er kampioen mee wordt.
Ik heb dit weekend Chelsea, Arsenal, Manchester United & City en Liverpool gekeken, Fantastisch om te zien hoe de backs daar onder in beeld mee komen met de aanval, Dat zie je hier in Nederland nietquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Met Finidi en Overmars er voor kwamen die ook niet ver naar voren hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:29 schreef dndiek het volgende:
[..]
In '95 of '96 toch ook niet met Bogarde en Reiziger....
Nou, hij zei dat hij vond dat het niet "des Ajax" was en dus een verkeerde opstelling. Ik vond dat hij er juist wel heel kritisch over was.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat laatste bedoelde Co toch juist? Het was toch geen kritiek imho? Het was een constatering.
Adriaanse speelde met de kerstboom-opstelling of berlijnse muur > bijna kop eraf.
Jol mag zelfs catenaccio spelen als hij maar resultaat haalt.
Mwah onder Olsen moesten de backs er echt overheen komen. Dat zag je onder Van Gaal nauwelijks.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:29 schreef dndiek het volgende:
[..]
In '95 of '96 toch ook niet met Bogarde en Reiziger....
Nou, op rechts misschien met Melchiot af en toe. Maar op links zeker niet met De Boer of Sier.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tsja, hij zag het wel graag. Met Tobiasen gebeurde dat regelmatig totdat hij geblesseerd raakte. Maar ik wil hier alleen mee aangeven dat het niet helemaal nieuw was onder Co.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, op rechts misschien met Melchiot af en toe. Maar op links zeker niet met De Boer of Sier.
Melchiot ook niet zo bijzonder veel hoor. Het begon echt onder Adriaanse.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, op rechts misschien met Melchiot af en toe. Maar op links zeker niet met De Boer of Sier.
Mag ik meekotsen!?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:20 schreef Black-Death het volgende:
Los van het feit dat ik donderdag moet werken, ik wil nog even kotsen op de NS, aangezien ik - als ik naar Ajax zou gaan komende donderdag - eerder weg zou moeten ivm de laatste trein
Wegereef en Braamhaar zijn ook allebei beter.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:45 schreef toma het volgende:
Niet om de schuld af te schuiven op een ander maar Vink was vandaag echt bedroevend slecht. Die eerste vrije trap waaruit PSV scoorde was geen overtreding van Enoh. Simons (of was het Ooijer) schopte vol op Suárez z'n knie waarvoor geen geel werd gegeven. Bakkal kwam al in de eerste minuten met twee gestrekte benen invliegen waarvoor ook geen geel werd getrokken. Manolev maakte een schwalbe waardoor Atouba onterecht geel kreeg.
Ik wil niet zeggen dat de schuld aan dit verlies aan de scheids te wijten valt maar ik wil maar zeggen dat Vink echt de aller slechtste scheidsrechter in Nederland is. Toppers moeten gefloten worden door top-scheidsrechters. In mijn ogen komt alleen Luinge daarvoor in aanmerking. Alhoewel ik Blom ook wel redelijk vind.
Inderdaad, na al het gezeur om de scheidsrechter dan even over Ajax. Door een blunder van de keeper kom je 1-0 voor, dan daarna weer op voorsprong 2-1, dan na 1 uur spelen sta je 3-3, op zich helemaal NIETS aan de hand, de hele wedstrijd kan nog alle kanten op. In de laatste dertig minuten, die bepalend zijn blijkt dat PSV plotseling ineens op alle fronten beter is dan Ajax, ze voetballen meer, durven meer, spelen minder slordiger, zijn veel gevaarlijker naar voren toe, verdedigen beter, etc.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar goed, ondanks dat alles was psv gewoon beter dan Ajax.
Dus los van de diarree aan arbitrale dwalingen, Ajax heeft dit vooral aan zichzelf te danken. Het is niet zoals dat seizoen onder Henkie waar je in Alkmaar en Enschede gewoon keihard genaaid bent.
Jep heb ik ook, echt kutquote:Op maandag 17 augustus 2009 01:03 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Mag ik meekotsen!?Kan daardoor verdomme alleen in het weekend naar een wedstrijd maar mijn OV is doordeweeks geldig
Idd, ik zou een gat in de lucht springen als we twee backs zouden hebben die een mannetje kunnen uitschakelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Melchiot ook niet zo bijzonder veel hoor. Het begon echt onder Adriaanse.
Overigens ben ik nooit zo'n fan van opkomende backs geweest, alleen Trabelsi was daar echt goed in..
Maxwell kwam verdedigend te kort voor die positie..
Voor Ajax heeft het iig niet goed uitgepakt om met opkomende backs te gaan spelen..
quote:'Tiental spelers Ajax mag uitkijken naar andere club'
Ajax wil nog deze maand diverse spelers van de loonlijst schrappen. Zondag werd al bekend dat Javier Martina stage gaat lopen bij het Italiaanse Bari, maar volgens De Telegraaf verkassen mogelijkerwijs nog negen selectiespelers van Martin Jol naar een andere club. De Amsterdamse club staat open voor een verhuur of een verkoop. George Ogararu, Jeffrey Sarpong, Evander Sno en Rasmus Lindgren mogen uitkijken naar een andere club. Ajax staat open voor een verhuur of verkoop. Een vertrek van Gabri, Oleguer en Kennedy zou eveneens bespreekbaar zijn. Voor de ontwikkeling van Daley Blind en Jan-Arie van der Heijden is het wenselijk dat zij worden verhuurd.
Een verkoop van Blind en Van der Heijden is echter niet aan de orde. Volgens de ochtendkrant hebben FC Groningen, NEC en Roda JC zich bij Ajax gemeld voor Siem de Jong. De middenvelder staat echter (nog) niet op de lijst van spelers die weg mogen. Eerder liet De Jong wel weten op regelmatige basis in de Eredivisie te willen spelen.
Misschien kun je maar beter geen EL spelen met deze verdediging en in plaats daarvan volledig richten op het winnen van de landstitel. De EL levert immers toch niets op en je mag in je handjes wrijven als we de groepsfase uberhaupt doorkomen. Schandalig slecht en ik zie Jol de verdediging niet meer versterken in de komende twee weken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:19 schreef versteegrob het volgende:
Ajax staat nu 5e, 3 clubs met meer punten. Niks aan de hand, wel erg jammer ! Wie heeft er vertrouwen in donderdag?
Desalniettemin heeft PSV wel de overwinning verdiend, ze waren simpelweg feller, beter, sneller.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:13 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Jup, grote fout vd scheids. Net als die goedkoop gekregen vrije trap waarop Dzudzak scoort, was ook geen vrije trap.
Plus dat Ajax in mijn ogen een pingel is onthouden.
Tja, wel jammer dat Lindgren em Sarpong er bij staan. Van Sarpong valt denk ik nog wel te maken, heb hem vorig jaar enkele leuke wedstrijden zien ballen (ook hele slechte overigens).quote:
Telegraafquote:Ajax-doelwit Diego Lugano verlengde zijn contract bij Fenerbahce met vier jaar.
Oleguer ook. Hoe is dat beter voor Blind en vd Heijden? Dat zijn toch allebei mdidenvelders?quote:
Aissati had sowieso nooit naar Ajax moeten gaan, maar naar een subtopper waar hij zeker weet dat hij iedere week speelt. Het ene na het andere jaar gaat verloren voor hem, doodzonde.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:09 schreef Prosac het volgende:
Lekker voor Aissati als Honda er bij komt.
Wat logisch is gelet op de "succesjaren" die we na Co gekend hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, hij zei dat hij vond dat het niet "des Ajax" was en dus een verkeerde opstelling. Ik vond dat hij er juist wel heel kritisch over was.
Hij had wel een punt dat Jol nu meer mag dan hij toendertijd.
Waar zeg ik dan dat Jol het verkeerde systeem kiest? Ik sluit me alleen bij de mening van Co dat het niet de traditionele speelwijze van Ajax is. Maar je moet niet te bang zijn om te breken met tradities.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:15 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Heb je een punt. In je laatste stukje zeg je dus dat Jol een systeem moet kiezen dat bij de spelers past. Zo lang wij dus geen goede nummer 10 hebben in de ogen van Jol (hoewel Aissati dat volgens mij kan), is het dus wel een goede keuze van Jol om zo te spelen als vandaag, met veel defensieve zekerheid.
Hoezo irrelevant? Hoe had dat systeem een succes moeten worden als spelers niet zouden kunnen passen, dribbelen, koppen, op het juiste moment op de juiste manier een loopactie maken, enz.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Toch knap hoeveel irrelevante onzin je altijd in zo'n klein stukje tekst weet te proppen.
Maar vergeet vooral gemakshalve even al het succes dat Ajax met 4-3-3 heeft behaald en de topspelers die dat systeem heeft voortgebracht doordat er vanaf jongs af aan met 1 systeem wordt gespeeld.
Voor het voetbal werd verpest door dingen als het opheffen van de 3 buitenlanders regel etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |