quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef OldJeller het volgende:
" Linkse kerk " al tijden een populair woord, zeker hier op de fora. Sommige mensen zul je deze twee woorden bij elk bericht over nieuws of politiek zien posten.
Velen doelen hier mee op SP tot PvdA en alles wat daartussen zit. Niet geheel correct m.i.
Definieer "linkse kerk".
Als een " linkse kerk " bestaat, bestaat vast ook een " rechtse kerk ". Het conservatieve deel van de VVD? Het CDA grotendeels? Wat kleine christelijke partijen?
Definieer "rechtse kerk", wie vallen daar onder?
Wat is nou het verschil tussen de "linkse" en "rechtse kerk" ? Gaat dat niet op veel vlakken hand in hand? Toch zien we enkel de bewoordingen "linkse kerk" met regelmaat voorbij komen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik geloof best dat 30% aan mensen opgaat die binnen het jaar dood gaan, maar niet dat het van die mensen zeker is dat ze binnen een jaar doodgaan. Zoveel terminale opgegeven patiënten zijn er nou ook weer niet. Ik denk eerder dat een groot deel opgaat aan hulp die uiteindelijk niet genoeg blijkt. Maar zorg moet geen statistiek worden, zo van 'oh, je hebt nog maar 20% kans om te overleven, ja dat is te duur hoor'. Dan krijgen we Amerikaanse praktijken.
Griezelig...quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan natuurlijk een maximum stellen aan zorg die geleverd mag worden. Als een rijke stinkerd er meer geld tegenaan gooit kan je hem verplichten hetzelfde te doen voor iemand anders.
Er wordt helemaal niet meer naar de linkerkant trokken, wat een kolder. Kijk maar eens naar de standpunten van de 'linkse' partijen van bijvoorbeeld 30 jaar geleden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef TimMer1981 het volgende:
CDA en VVD zijn ook links geworden. ChristenUnie is conservatief, maar niet echt rechts.
Enige rechtse partij in Nederland momenteel is de PVV en daarmee gelijk betiteld als "extreem rechts". Ja, natuurlijk wordt je nogal snel "extreem" genoemd als de rest allemaal steeds meer richting de andere kant trekt...
Niet griezeliger dan mensen te laten betalen voor iemand anders' slechte gewoonten of genen.quote:
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef TimMer1981 het volgende:
CDA en VVD zijn ook links geworden. ChristenUnie is conservatief, maar niet echt rechts.
Enige rechtse partij in Nederland momenteel is de PVV en daarmee gelijk betiteld als "extreem rechts". Ja, natuurlijk wordt je nogal snel "extreem" genoemd als de rest allemaal steeds meer richting de andere kant trekt...
Ik heb de laatste paar jaar verschillende vrienden zien bezwijken aan kanker, en er zijn er ook een paar acuut doodgebleven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 07:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier heb je wel een goed punt. Waarom behandelen we terminale kankerpatienten? Ik vind het prima als die patienten daar zelf voor betalen, maar ik zie het nut er niet zo van in als ze volgende week toch de pijp uit gaan.
Dit is ook meteen een van grootste problemen met het huidige systeem. Een verschrikkelijk groot deel van het budget wordt MI verspild aan het op de been houden van patienten die heeel erg snel dood zullen gaan. 25% van alle kosten worden opgemaakt in het laatste jaar (het zou me niet verbazen als dat dichter tegen de 30% aan ligt), en 40% van die 25% worden opgemaakt in de laatste maand.
Nogmaals, ik vind het prima als mensen daar zelf voor betalen, maar we hebben het hier over vaak meer dan 100.000 euro. Moet dat collectief gefinancierd worden?
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gewerkt met patienten met oogkaskanker. Daar zijn er gelukkig niet zo veel van, maar het viel me op dat die mensen vaak al dood waren voordat wij ons onderzoek gepubliceerd kregen. En het was echt niet zo dat die mensen nog aan het genieten waren, in de laatste maand van hun leven.
Leg dat Bush cs maar eens uit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
*edit* nu ik er nog eens over nadenk. eigenlijk kan een rechtse Christen niet bestaan. Jezus was een van de grootste hippies die ooit heeft rondgelopen en daar een Christen zijn lessen dient te volgen, valt het eigenlijk niet te combineren met wat nu rechts-conservatief is. Maargoed, dan ga ik er vanuit dat mensen de bijbel werkelijk lezen en er ook naar proberen te leven en het niet gebruiken om hun eigen moraal op te dwingen.
Die vergelijking gaat niet op, want momenteel betaalt iedereen evenveel premie, zoals het hoort.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet griezeliger dan mensen te laten betalen voor iemand anders' slechte gewoonten of genen.
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:13 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat niet op, want momenteel betaalt iedereen evenveel premie, zoals het hoort.
Dat zou schitterend zijn, ware het niet dat de mens veel te gierig is voor dat soort dingen. Maar verder kan je het niet vergelijke, want ziek zijn is geen keuze, niemand is voor de lol ziek. Waar trek je de grens als je vind dat alleen gezonde mensen recht hebben op zorg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?
Zou het net zo normaal zijn als iedereen een vast bedrag betaalde voor brood, maar kon halen naar behoefte?
Volgens mij heb je de rest van het topic niet gelezenquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
De kerk is rechts/conservatief op moraal en links op 'de rest' (economie, milieu).
Anti-abortus, anti-euthanasie, tegen homohuwelijk etc. Aan de andere kant zeggen ze dat we voor de zwakkere moeten zorgen in samenleving en niets moeten verspillen.
De kerk links op het gebied van economie en milieu?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
De kerk is rechts/conservatief op moraal en links op 'de rest' (economie, milieu).
Anti-abortus, anti-euthanasie, tegen homohuwelijk etc. Aan de andere kant zeggen ze dat we voor de zwakkere moeten zorgen in samenleving en niets moeten verspillen.
Mwah, dat ligt maar net aan 't land hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
Nee, de linkse kerk heeft die bullshitinstelling van "de sterktste schouders moeten de zwaarste lasten dragen"; ook wel "werk niet te hard, want dan bestraffen we je". Rechts is gewoon fair: "loon naar werken".quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?
Zou het net zo normaal zijn als iedereen een vast bedrag betaalde voor brood, maar kon halen naar behoefte?
Ik vind dit wel een mooie definitie:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:50 schreef JoaC het volgende:
TimMer1981: Definieer rechts eens
quote:"Rechts staat voor: individuele vrijheid en organisatie van charitatieve en andere maatschappelijke activiteiten door particulieren zonder overheidssubsidie, bescherming van bezit en inkomen, marktwerking als stimulans van economische groei, beperking van de staatsinvloed tot het scheppen van de noodzakelijke voorwaarden voor een veilig bestaan van de burgers." - Hans Besseling, weblog "Het Vrije Volk"
Dus volgens die definitie, is de VVD een clubje linkschmenschenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nee, de linkse kerk heeft die bullshitinstelling van "de sterktste schouders moeten de zwaarste lasten dragen"; ook wel "werk niet te hard, want dan bestraffen we je". Rechts is gewoon fair: "loon naar werken".
[..]
Ik vind dit wel een mooie definitie:
[..]
Aandacht voor de zwakkeren maakt een kerk nog niet links. Daar is meer voor nodig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:08 schreef reem het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt maar net aan 't land hoor.
Maar niet iedereen KAN werkenquote:
Blogs heb je zowel links als rechts, Algemeen Dagblad kan je ook niet echt als rechts betitelen evenals het FD. NRC noemde zichzelf niet-links, maar tegenwoordig is dat ook niet meer serieus te nemen. Volgens mij ben je een beetje aan het zoeken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
On topic:
Er bestaat zeker een rechtse kerk.
De Telegraaf, de blogosphere op internet, NRC, Financieel Dagblad, AD, de christelijke omroepen, Knevel en van de Brink... allemaal onderdeel van de rechtse kerk.
En dit die van mij:quote:
Klopt, en de weinigen die echt helemaal niets (meer) kunnen mogen van mij ook rustig een uitkering krijgen die conform een normaal salaris is. Om maar even mijn rechtse imago te doorbreken tegenover al die Antifa-figuren hier en daar op dit forum...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet iedereen KAN werken
Zo, ben je eindelijk wakker? Sinds Bolkestein vertrokken is is het een linkse truttenclub van bitterballenproppers geworden en Bolkestein was al niet echt denderend.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus volgens die definitie, is de VVD een clubje linkschmenschen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |